welk klein hondje?
woensdag 5 december 2012 om 20:54
Hoi, ik ben Maria en woon momenteel in Canada. (Ga in september weer naar Nederland) ik wil al een tijd een hondje, en nu is de tijd rijp! Hebben jullie nog ideeën/tips welk klein hondje nou echt een aanrader is. Ik heb een Jack Russell (mini) in gedachte... Ik vraag dit omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of dit hét ras is, misschien hebben jullie zoiets van; dit is het ras wat je hebben moet! (Met motivatie)
Bedankt!
Bedankt!
donderdag 13 december 2012 om 21:34
vrijdag 14 december 2012 om 11:05
Ik heb ook een chihuahua, en hoor vaak van mensen dat ze het echt niets vinden. tot ze haar ontmoeten, dan zijn ze op slag verliefd!
Juist omdat ik haar gewoon op de grond laat lopen, niet in tasjes stop, etc. Ze heeft wel een trui aan als we naar buiten gaan met dit weer, maar ze heeft dan ook maar heel dun haar op haar buik. En ze heeft ook eindelijk door dat het warmte geeft, haha.
Ze is verder gek op kinderen, wat veel mensen ook niet verwachten. Knuffelig, niet bijterig, stoeit graag..
Onze DA is elke keer weer verbaasd om te zien hoe ik haar opgevoed heb en met haar omga.. "Een voorbeeld voor het ras", zoals hij laatst zei. Maakt me wel een trotse hondenmamma
Zelfs mijn man loopt vol trots met haar over straat en ze gaat overal mee naartoe.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden met een chi; klein hondje, maar veeeel aandacht nodig. Ze gaan niet even rustig in een hoekje liggen, maar t liefste lekker op schoot of in je nek..
WIj maken regelmatig lange wandelingen en dan gaat ze gewoon mee, hoewel ze na 10/15km wel wat langzamer gaat lopen
Juist omdat ik haar gewoon op de grond laat lopen, niet in tasjes stop, etc. Ze heeft wel een trui aan als we naar buiten gaan met dit weer, maar ze heeft dan ook maar heel dun haar op haar buik. En ze heeft ook eindelijk door dat het warmte geeft, haha.
Ze is verder gek op kinderen, wat veel mensen ook niet verwachten. Knuffelig, niet bijterig, stoeit graag..
Onze DA is elke keer weer verbaasd om te zien hoe ik haar opgevoed heb en met haar omga.. "Een voorbeeld voor het ras", zoals hij laatst zei. Maakt me wel een trotse hondenmamma
Zelfs mijn man loopt vol trots met haar over straat en ze gaat overal mee naartoe.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden met een chi; klein hondje, maar veeeel aandacht nodig. Ze gaan niet even rustig in een hoekje liggen, maar t liefste lekker op schoot of in je nek..
WIj maken regelmatig lange wandelingen en dan gaat ze gewoon mee, hoewel ze na 10/15km wel wat langzamer gaat lopen
vrijdag 14 december 2012 om 11:45
Waterlelie, ik denk toch dat wat jij als aandachtspunt noemt, dat dat ook weer per hond verschilt. Natuurlijk heeft elke hond aandacht nodig, maar ik heb niet het idee dat onze chihuahua meer aandacht vraagt dan normaal is. Hij ploft gewoon op een kussen, op de bank of in zijn bench, en dommelt dan lekker weg tot er iets te doen is. Hij is juist niet van het op schoot kruipen. Wil wel tegen je aan liggen als ie op de bank ligt, maar niet op schoot.