uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Kooltje en Piba; gefeliciteerd met jullie meiskes!
Piba, GEFELICITEERD met jullie dochter MARGJE!!
Piba Gefeliciteerd met jullie dochter Margje!!!

Verder kom ik even melden dat ik niks te melden heb
piba: gefeliciteerd met jullie dochter! wat een lieve naam!! geniet lekker van elkaar!

ananas: zou jij gister niet bevallen??? hihi.

ook hier niets te melden. behalve dat ik weer eens aan de diarree ben (haha, altijd fijn om te delen!)... dat ik af en toe bijna niet rechtop kan staan van de krampen, en dat ik vind dat de uk zich wel een keer mag melden...

ik kruip weer lekker het zonnetje in met een lekker glas limonade en wat te eten...
Piba, gefeliciteerd met Margje, leuk naam! Fijn dat de bevalling goed is gegaan, rust goed uit en geniet van de kleine dame!
Goh, wat was het rustig gisteren! Iedereen nu eindelijk bevallen dan of gewoon allemaal genoten van het fantastische weer?

HNK, ik zou vrijdag inderdaad bevallen. Potverdikkie zeg, helemaal vergeten. Stom van mij. Gisteren ook al niet aan gedacht.

Vandaag komt de vk langs om te kijken of ik gestript kan worden. Ik weet nog niet hoe laat, daar belt ze me nog over. Wel spannend hoor, ben benieuwd of het lukt en of het dan effect heeft. En ALS het effect heeft ben ik benieuwd hoe snel want vriendlief is morgen jarig en om nou op zijn verjaardag te bevallen....lijkt me voor die kleine zelf niet leuk later. Aan de andere kant heb ik dan wel het mooiste kadootje ooit.

Ik ga nog even duimendraaien tot de telefoon gaat.
goedemorgen!

iedereen lekker aan het genieten van het weer?

hier ook niets te melden... vannacht ernstig goed geslapen, dus ik bekijk het allemaal al weer een stuk positiever!

ach en het bevallen... dat lijkt bij mij ook nog niet in mijn agenda, of die van de uk, voor te komen!

dus we gaan gewoon lekker buiten zitten genieten!

ananas: succes, indien er gestript mocht gaan worden. laat je weten wat er gebeurd?

morgen heb ik een afspraak met de vk en dan zal ik het er ook eens over hebben.

inmiddels zijn alle andere verjaardagen voorbij, dus de uk heeft de vrijheid en de zegen van iedereen om eruit te komen...
HNK, fijn dat je goed geslapen hebt, dan kan je alles weer een stuk beter hebben!
Hooi!

Ananas, succes vandaag! Ik hoop dat ze je gaat strippen en dat je baby er dan snel is.

HNK, lekker dat je goed geslapen hebt. En het weer is idd superrr.

Hier een butnacht... Tijn heeft spruw en ik ook dus stikzere tepels :-s Bah. Hij heeft nu een orale gel en ik zalf. Tijn drinkt ook heel onrustig en heeft echt een zeer mondje. Arm ding.

We hebben dus weinig geslapen, jammer jammer.

Hoe is het met de kruimels hier? Gaat het allemaal nog lekker?

En 's nachts?

Tijn komt 1 x per nacht, prima dus. Alleen sliep dochter al door met 4 weken dus we waren natuurlijk erg verwend. Verder is het zo'n rustig mannetje, hij huilt echt alleen als hij honger of kramp heeft. Ik weet dat dochter 's avonds wel eens een huiluurtje had maar deze meneer niet. Hij vind echt alles wel best.

Fijne zondag nog
haai,

Ananas: succes vandaag, niet vergeten om te bevallen he na het strippen!

HNK: lang leve de buikgriep bij jou he? Hopelijk heeft het toch wat te maken met het schoonmaken van het lijf voor de bevalling!

Brendy: gaat snel he met de kleine? wij hadden donderdag ook zoiets van goh hij is al een maand oud!

Hier alles nog steeds goed, meneer heeft alleen nu besloten dat 6 uur slapen op z'n fles van 18 uur veel leuker is als 6 uur slapen op je fles van 00.00 uur. Beetje jammer maar goed je kan niet alles willen natuurlijk!

Nou wij gaan ff lekker naar buiten, even richting Rotterdam kijken of er nog wat te shoppen valt!

Geniet allemaal van het mooie weer
dank voor de felicitaties! Margje doet het nog steeds goed, de tweede dag was ze heel huilerig, maar 's avonds kwamen we erachter dat mijn BV gewoon absoluut niet voldoende is voor haar, dus vanaf toen bijvoeden dmv 'fingerfeeding' en sindsdien is ze ge-wel-dig! vandaag ben ik de hele dag aan het kolven (niet continu, natuurlijk...) ipv borstvoeden want mijn tepels doen het niet meer geweldig, en bovendien moet de productie omhoog. Ben daarom wel een beetje bang dat de BV morgen minder goed gaat: Margje is tot nu toe een voorbeeldige drinkster geweest.

Elmanita: lekker hoor, naar buiten, heb ik ook zin in, maar ik moet nog een paar dagen wachten en jammergenoeg hebben we geen balkon. Leuk dat Fynn jullie uitgebreid de tijd geeft om na te tafelen, dan moet je daar maar van genieten, hihi

ananas: ben je nog steeds aan het wachten? niet leuk, weet hoe het is... Sterkte en ik hoop dat strippen niet nodig blijkt!!

Selma: bah, spruw! Ook zo zielig voor Tijn dat hij daar zo'n last van heeft, hoor. Hopelijk is het snel voorbij.

HNK: ook jij succes met wachten, geniet idd van het lekkere weer en maak van de laatste dagen toch nog iets moois!
Piba: wat een werk he, borstvoeding. Maar fijn dat Margje het zo goed doet!

Nou, ik ben om 1700 gestript. Voelde er werkelijk helemaal niets van. Ik had overigens al 2cm ontsluiting, fijn kadootje!

Nu maar afwachten...
Hey meiden,

Ik kom er echt niet aan toe om dagelijks het forum en mijn mail enz te checken. Maar vanavond heb ik er weer even tijd voor gemaakt.

Scoop: Ik had jou nog helemaal niet gefeliciteerd volgens mij, dus bij deze !!!!!!!!

Piba: jij ook van harte gefeliciteerd!!!!!!!!

HNK: weer beter?

Selma wat rot van de spruw. Enig idee hoe lang de kleine er last van kan hebben?

Ananas: dus je hebt al 20 procent van de ontsluiting te pakken... Succes met de rest! Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten. Al last van een nieuwsgierige omgeving die om de haverklap belt?

Wat een enorme verschillen in leeftijden. Zo is de ene baby al een maand oud, terwijl de ander nog lekker warm op zijn plekkie zit.... Tomas is nog maar 2 weken oud, maar de bevalling lijkt af en toe al erg lang geleden.

Gelukkig doet Tomas het nog steeds super goed. Het is echter wel een 'wakker mannetje'. Hij is behoorlijk temperamentvol (af en toe ronduit driftig als hij mijn tepel zoekt, hihi). In slaap komen lijkt hem heel moeilijk af te gaan. We zijn druk op zoek naar een ritueel, maar met al die nieuwe dingen (wandelen, even in de box, enz) en kraamvisites, kunnen we nog niet echt een ritme vinden. 's Nachts slaapt Tomas tot nu toe steeds tot 5 uur achterelkaar, maar overdag kan hij zich erg slecht toegeven aan zijn vermoeidheid. Nou ja, het komt vanzelf. Hij huilt niet, maar hij kermt gewoon erg veel dan.

Meiden die nog moeten: Heel veel succes en zet'm op!!!

Iedereen: heel veel plezier met het mooie weer!

Groetjes!
Ananas ik ben ook nog steeds niet bevallen hoor! Het wordt nu echt spannend bij jou!!! Mijn man is ook snel jarig en ik hoop ook niet dat dat de datum wordt! Lijkt me niet, maar het zou nog net kunnen.

Selma Tijn lijkt me een schatje, nu al lief voor zijn moeder! Erg vervelend van die spruw zeg! Hoe snel gaan al die zalfjes werken?

Elmanita jij durft, op zondag met de kleine de koopgoot in! Nog wat leuks gekocht?

Piba een paar fabeltjes over het stimuleren van borstvoeding; cashewnoten eten, anijs eten of drinken in warme melk, veel drinken (werkt wel echt, moet ook zeker met dit weer). Shit ik weet het niet meer, heb vorig jaar alles geprobeerd, die zwangerschapsdementie wordt de laatste dagen snel erger. Die cashewnootjes vond ik zelf erg goed (lees lekker) trouwens!

Riantje ik heb ooit een artikel van Ria Blom gelezen over rust en regelmaat en dat werkte echt super! Ze heeft ook boeken geschreven, maar ben er nooit aan toe gekomen ze te kopen. Het artikel heb ik 'uitgeleend' maar het kwam er op neer dat je na het wakker worden ging voeden, dan samen spelen of iets anders samen doen, dan alleen laten 'spelen' en bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed leggen en zelf in slaap laten vallen. Is nog wel een beetje vroeg denk ik, heb het met mijn dochter iets later gedaan. Waarschijnlijk op dit moment dus nutteloze info!
hallo,

Het is toch wat, is het 5 mei, zijn nog steeds niet alle aprilbabies geboren, gek hoor.

Dus dames die nog moeten, hopelijk gaat het nu snel beginnen.

Wel fijn Ananas al 2 cm, die heb je alvast mooi binnen.

Selma, vervelend hoor die spruw, hopelijk is het snel weer over.

Piba, ik hoop dat het gaat lukken met de borst voeding, hier is het helaas niet gelukt. Maar dat was bij de 1e ook al zo. Toen had ik bijna geen voeding en nu ws ook niet, maar daar kwam nog bij dat Jare dus echt absoluut niet aan wilde happen. Hij deed net of ie gek was en had dus nog helemaal niks gedronken. Toen heb ik besloten gewoon over te gaan op flesvoeding, scheelt denk ik wel dat ik al een kind heb die het gelukkig erg goed heeft gedaan op de fles, dus ik heb er niet zoveel moeite mee. Het is goed zo.

Verder gaat alles prima hier, Jare is echt een heerlijk mannetje. Hij kan ook flink temperamentvol zijn, vooral als hij honger heeft. Maar verder is hij supermakkelijk en relaxed. En superknuffelig, zo lekker is dat, het liefste ligt hij gewoon lekker bij mij op mijn borst en daar kan hij het heel lang volhouden. Nou ik geniet ervan zolang het kan.

Gisteren voor het eerst even naar buiten geweest, Jare ook en die vond het heerlijk, heeft lekker getukt in de kinderwagenbak. Dus vandaag maar weer even.

Nou kleine man slaapt, dus ik ga even lekker douchen, doeidoei
Hallo dames

Op 28 april is onze zoon Jannieck geboren!

Het was een supersnelle bevalling: om 0 uur werd ik wakker met flinke wëeen en om 2.35 uus is hij al geboren (thuis!), een flinke zoon van ruim 7 pond en slects 1 hechting!

Alles gaat super hier, voel me erg goed en Jannieck is een erg relaxte baby.

Reageer later deze week uitgebreid op iedereen, in elk geval: alle mama's gefeliciteerd en de zwangeren onder ons: sterkte!
Maddie gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam en vooral aparte manier van spellen, heb hem nog nooit op die manier gezien.....

Scoop: lekker hoor dat jare het zo goed doet! En knuffelen is inderdaad erg gezellig he? Nu zijn ze tenminste nog zo straks is er niks meer bij van stilzitten bij mamma op schoot.......

Ananas: nou toch al 2 cm dat is in ieder geval een mooi begin. Dan toch maar vandaag jezelf "bevrijden"

Selma: vervelend dat Tijn spruw heeft, heb begrepen dat het heel vaak voorkomt he? Heb je nu alles door een kookwas moeten gooien?

Brigitte: nog even volhouden! Misschien voor jou ook vandaag bevrijdingsdag? Het viel trouwens best mee in de koopgoot, ik denk dat er veel mensen naar het strand waren. Wel een hele happening hoor naar de stad met zo'n wagen. Normaal wist ik niet eens waar de liften waren in al die winkels en nu kan je niet meer zonder! Bij de V&D nog wat kleertjes gekocht voor Fynn (lekker hoor al die korting haha) en voor mezelf het boek oie ik groei gehaald, ben benieuwd wanneer een baby nieuwe dingen leert!

Riantje: misschien vind Tomas het ook lekekr als hij ingebakerd is? Ik heb het idee dat Fynn veel makkelijker in slaap valt nu hij in zo'n doek zit als hij naar bed gaat. Misschien het proberen waard?

Piba: echt heel goed dat je de BV zo goed probeert vol te houden! Hopelijk wil Margje gewoon weer lekker bij mamma aan de borst als de BV op gang is. Ik denk dat we hier idd maar moeten genieten van natafelen haha. Na z'n laatste fles van half 10 heeft meneer om half 3 een fles gehad en daarna pas weer om half 8 dus dat is ook goed te doen...........

Nou ik ga de honden maar eens uitlaten, de kleine man ligt te slapen en dalijk komen mijn ouders een bakkie koffie doen gezellie. Manlief moest vandaag helaas gewoon weer werken dus we moeten weer even in de routine komen van alles alleen doen!
goedemorgen...

Maddie: gefeliciteerd met jullie zoon! leuke naam!

Piba: gaat de bv al een beetje beter? venkelthee schijnt ook te helpen... wel bewonderenswaardig dat je het zo volhoudt! en elke druppel is er inderdaad één.

ananas: en heeft het strippen gewerkt? stoer man, nu al 2 cm...

Brigitte: anders heb jij toch het mooiste en beste cadeau voor je vriend?

scoop:lekker genieten van het knuffelen!!!

riantje: no problem, kan me voorstellen dat je het nu druk hebt met andere en tevens belangrijkere dingen!

selma: helpen de zalf en de gel al?

Leuk om te lezen over al die temperamentvolle kindjes... Ben zo benieuwd hoe onze uk zal zijn! vrees ook wel met een eigen willetje (de ouders kennende)...

Hier gaat het intussen weer goed. Gister eigenlijk al nergens meer last van, maar ja, ik vrees dat het een dezer dagen allemaal gewoon weer begint!

Vanmiddag weer controle bij vk. Dan wil ik het ook hebben over eventueel strippen.

Tot die tijd weer met het hele hebben en houden de zon in... Gister al aardig bijgekleurd (lees; lichtelijk verbrand), nu het bankje dus maar even verplaatsen...

Allemaal genieten van de kids en het mooie weer!
Maddie, gefeliciteerd, wat een supersnelle bevalling!!
ben net terug van de controle... alles helemaal goed en rustig (tja, dat wist ik ook wel)...

ze hebben me wel gestript. ik had nog maar een vingertop ontsluiting, dus het is even afwachten wat er precies gaat gebeuren.... ik kruip lekker op de bank!
En HNK is er al actie te ontdekken??

Ik duim voor je!
actie... actie...

het rommelt. er zijn af en toe flinke krampen... ook bloed en slijmverlies... maar of het de daadwerkelijke aanzet wordt voor de bevalling, dat weet ik niet!

vanochtend al erg vroeg het bed uit, vriendlief blijkt mijn buikgriep te hebben overgenomen... dus nu was het zijn beurt om zielig te zijn...

inmiddels voelt hij zich weer goed genoeg om toch te gaan werken... (hij belde een collega en werd al beschuldigd van het feit dat hij MIJN aandacht wilde inpikken, hihi)

hopen dat hij in ieder geval snel opknapt.

en blijf duimen
spannend HNK! Je bent dus je slijmprop aan het verliezen! Nu gaat er toch echt wel actie komen hoor!

ahh nu is je vriend weer ziek, het zit ook lekker mee he? Hoplijk bij hem maar 1 keer en niet zoals bij jou 3 keer in de week!

Ik ga heel hard duimen, zal vragen of Fynn dat ook voor je wil doen (hij wil het vast proberen maar stopt vaker z'n duim in z'n neus, zou dat ook helpen??)
Jaaaaaaaaaaaaaa! Eindelijk nieuws vanuit huize Ananas.

Gisterenochtend om 7.36 is onze kleine Anna geboren (toch op papa's verjaardag, eigenwijsje). De bevalling was heftig want supersnel. Ontsluiting in 2 uur, persen 6 minuten! Ja hoor, eerst 11 dagen blijven zitten en dan ineens haast hebben, haha!

En wonder boven wonder ben ik totaal ongeschonden uit de strijd gekomen.

Anna is 52cm en weegt 3900 gram, behoorlijke meid dus. Ze is helemaal gezond, drinkt alsof ze nooit anders gedaan heeft en heeft een goed stel longen. Ze lijkt erg op haar broer. En broer is helemaal verliefd, die komt continu kusjes geven

Later meer!
joehoe weer een baby erbij, en toch nog jezelf bevrijd ananas goed gedaan!

Gefelciteerd met de kleine meid en geniet er lekker van! Lief hoor al die kusjes van haar broertje, straks piepen ze wel anders haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven