uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Spannend, Meis!!! Ik hoop dat het vandaag gaat gebeuren!

Pink: gefeliciteerd met Nora! En de bevalling is inderdaad snel gegaan, jammer van de naweeen, maar die hebben toch als doel dat je baarmoeder weer samentrekt? Geniet van je meisje!!

Ik was er vanmorgen helemaal klaar mee: ben nu 41 weken zwanger, en IK WIL NU OOK!!! Vriend was zo lief om voor mij op te zoeken op internet wat de statistische verdeling is van bevallingen rond de uitgerekende datum. Ik ben niet het eerste wanhopigje dat daarnaar zocht: http://answers.google.com/answers/threadview?id=233200
Pink: joehoe eindelijk is de kleine meid er dan! Gefeliciteerd met Nora. Hoe vindt haar broertje het?? Geniet lekker van de kleine meid en succes met de stuwing!

Meis: nou Ik kan je vertellen dat toen mijn vliezen braken er ook geen ene malle moer gebeurde. Pas 5 uur later kreeg ik zo'n zeurderig gevoel (voor mijn idee dus echt geen weeen). Pas toen ik 7 cm ontsluiting had dacht ik ah dus dit zijn weeen...... Ben benieuwd wat de vk zegt en hoop dat je tijdens de bevalling niet die enorme doos hebt! Succes en zet hem op!

Hier heeft Fynn voor het eerst vannacht 7!! uur achter elkaar geslapen, wat is dat heerlijk zeg! We waren helemaal verbaast toen we hem over de babyfoon hoorden en op de klok keken haha
Pink Lady: wow, wat een snelle bevalling. Enorm gefeliciteerd met jullie dochter! leuke naam hoor!

Meis: Succes vandaag! En het zal er nu vast van komen!

Piba: stom he wachten... en jij wacht al langer!!!

Brigitte: dat gevoel heb ik dus ook, dat ik rustig door kan doen tot 42 weken en dat ik ingeleid moet worden... Ach we zien wel

Hier is het klussen dan echt klaar... Fijn gevoel! Gisteravond helemaal kapot van het sjouwen, bukken, zagen en timmeren... Vannacht totaal ruk geslapen, maar net nadat vriendlief is vertrokken naar het werk maar weer lekker het bed ingedoken en nog heerlijk geslapen!

Straks maar wat bakken om de dag door te komen, inmiddels is er genoeg margarine in huis
Nou, het was geen vruchtwater....waarschjijnlijk plas. Ze heeft me gestripd, maar toen ik zei dat ik hoofdpijn had gehad ook mn bloeddruk opgemeten, die was iets te hoog, en urine nagekeken, en er zat wat eiwit in, en nu moet ik dus vanmiddag naar het ziekenhuis...een thuis bevalling is gelijk out of the question....en misschien moet ik er wel blijven en gaan ze t opwekken.

Heh, voel me gelijk kut, gister was ik opgewondne maar nu vooral erg bang. zat gelijk te janken bij de VK! mn vriend komt zo naar huis en ik ga maar proberen te slapen. echt balen, is mn bloeddruk steeds zooo netjes geweest, en nu nog niet belachelijk hoog, 125/90, of is dat wel ernom hoog?

Nou we zullen zien! er is okl nog een loodgieter bezig, dus das helemaal leuk. die liep gelijk de slaapkamer in waar leuk een kraamverband open en bloot lag! haha, nou ja eigen schuld moet ie t maar vragen...
Ik heb ook erg het gevoel dat deze baby niet vanzelf gaat komen en absoluut geen haast heeft om eruit te komen.

Pink lady, heel erg gefeliciteerd met jullie dochter Nora, wat een racebevalling zeg. Die naweeën zijn idd wel weer wat minder.

Meis, spannend zeg, vliezen gebroken. Hoe zit dat ook alweer, na hoe lange tijd moet je dan ook alweer gaan bevallen. Nou ik hoop gewoon dat het echt je vliezen waren en dat je straks ook je kindje hebt.

Maar goed, needless to say, hier dus nog niks, noppes, nada.

Vanmiddag om half 4 weer naar de vk, hopelijk dan weer wat meer nieuws.
oh shit meis, lees nu net je posting, bijna tegelijk.

Nou 90 valt nog wel mee als bloeddruk, ik hoefde pas naar het ziekenhuis als het 95 of hoger was de vorige keer en op mijn hoogst is ie 110 geweest. Maar ja eiwit in de urine is nooit goed, dat heeft weer te maken met de afbraak van afvalstoffen.

Balen dat het geen vruchtwater was en balen dat je naar het ziekenhuis moet als je dat niet wilde.
ohw, Meis, wat eng en vervelend allemaal!! Ik duim voor je dat alles voorspoedig gaat!!!

Scoop: zucht, vervelend he, dat wachten!? Hoe vaak ga jij nu naar de VK? Ik heb het gevoel dat iedereen nu echt elke dag daar zit, terwijl ik nog steeds eens per week een afspraak heb...

zal de tabel even updaten! :-)
Piba, ik ben afgelopen donderdag geweest en zij zei zelf dat ik vandaag weer moest komen. Als er genoeg ontsluiting is willen ze vandaag mijn vliezen door gaan prikken. Maar ja ik reken maar nergens op.
Zat toevallig net even wat terug te lezen en zag dat jullie het een keertje gehad hadden over het gebrek aan anonimiteit en privacy hier op het forum. Nu ken ik 2 meiden die zijn een eigen forum gestart, hangmoeders.nl en daar kun je op aanvraag een privé-topic openen waar verder niemand kan meelezen. Dus als iemand dat wat vind, dan hoor ik het wel.
meis: wat vervelend zeg... hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen! en dan straks naar het ziekenhuis. heel veel succes. mijn vk zegt altijd dat er geen probleem is met de bloeddruk tot inderdaad de onderdruk 90 is... maar ja, dat zal bij iedereen wel verschillend zijn. Heel veel sterkte!

scoop: vliezen doorprikken... spannend! heel goed dat je nergens op rekent... nu kan het eigenlijk alleen gaan meevallen!
owh piba: ook ik zit nog steeds 1 keer in de week bij de vk. ze hebben bij ons dan ook elke keer weer een probleem met een afspraak te plannen, omdat volgens hen alle aprildames overtijd gaan.... ach ja... dus ik denk dat het bij ons qua planning onmogelijk is om vaker te gaan... en zolang er geen problemen zijn...
Nou ik ga ook ingeleid worden hoor, alle uitslagen bij elkaar opgeteld vinden ze dat het beste...ik vind het wel een beetje balen, vooral omdat je dan toch meer vast aan je bed zit met infuus en hartmeter v/d baby...maar ja, geen keus he? omdat ik nog 0 ontlsuiting heb zal ik eerst een dagje vag tabletten krijgen, ook gezellig, gelukig ben ik net met een megadik boek begonnen, want vgl mij wordt het een lange 'leg'...

@Elmanita, met enorme doos bedoel je een tang van een VK ofzo? Maar ik ga niet naar jouw ziekenhuis, dus dat zal wel niet, maar er zullen vast veel andere dozen zijn! maar ik wist niet dat je niet tevree was met het personeel daar??
Pink Lady: Gefeliciteerd met je kleine meid! Leuke naam hoor, heb ik ook nog altijd op mijn lijstje gehad.

Piba: interessant die statistieken. Ik had het toevallig vorige week nog bij de vk nagevraagd. Daar kreeg ik allen te horen dat ongeveer 50% voor de uitgerekende datum bevalt en 50% daarna (ja...hè hè!). En dat maar ongeveer 3% echt de 42 weken haalt. Dus ik heb nog hoop.

Ik heb deze zwangerschap trouwens nog steeds maar elke 2 weken op controle hoeven komen. Ik weet eigenlijk niet waarom niet elke week, maar vind het al lang best.

Elmanita: Wat heerlijk dat Fynn alweer 7 uur heeft doorgeslapen. Dat gaat lekker rap zeg! Hopen dat hij dit ritme volhoudt.

HNK: Fijn dat het klussen nu klaar is. Heb je je inderdaad een slag in de rondte gebakken? Mag ik ook een stukje?

Scoop: Ik ben helemaal verbaasd dat de vk vandaag je vliezen al wil doorprikken. We zijn tegelijkertijd uitgerekend maar mijn vk's willen dat echt pas 1 dag voor de 42 weken doen. Is er een reden voor dat het bij jou nu al is? Ben best jaloers eigenlijk

Meis: Wat rot dat je nu niet thuis kunt bevallen als je dat zo graag wilde! Dus je moet nu eerst een dag aan de tabletten (fijn...) en wanneer gaat het dan echt gebeuren? Morgen of overmorgen al?

Ik zie aan het schema dat nog niet de helft van alle april dames bevallen zijn (of het nog niet gemeld hebben...), en dát met nog maar 2 dagen te gaan!! Ik kan helaas weinig toevoegen want hier nog steeds geen enkele aktie. Volgens mij wordt dit een mei-baby en als we pech hebben nog op de verjaardag van papa ook...

Vannacht heb ik weer een über-kut-nacht gehad (excuse the language). Ik denk dat ik hooguit 1 uur heb geslapen. Om 5 uur ben ik zwaar gefrustreerd het bed uit gestapt met kussens en al om het op de bank te gaan proberen en halverwege de trap naar beneden barstte ik ineens los in een fikse huilbui. Zomaar, vanuit het niets. Op de bank heb ik me even lekker laten gaan, ik moest even wat spanning kwijt denk ik. Vriendlief heeft me van boven gehoord want hij kwam me even een knuffel geven en zeggen dat ik een sufferd was om in mijn eentje beneden te gaan huilen, haha. Alsof dat mijn plan was

Daarna was ik natuurlijk heerlijk slap en zo mogelijk nóg vermoeider maar ook dat heeft me niet in slaap kunnen brengen. Ik heb dus de hele ochtend tollend op mijn benen doorgebracht. Vanmiddag nog een poging gedaan en maar een uurtje kunnen slapen. Ik hoop echt dat het vannacht beter gaat want op deze manier ben ik straks helemaal op als ik écht aan de slag moet!

Ik had me verheugd op de aanstaande 3 crechedagen van zoon maar kwam er vandaag achter dat de creche woensdag en donderdag dicht is, logisch natuurlijk. Ik denk dat ik oma ga inschakelen om haar kleinzoon een dagje te entertainen...
Ik zie nu dat de eerste mei-baby er ook al een paar dagen is...potverdikkie!
Pink Lady : GEFELICITEERD met de geboorte van jullie meiske NORA ! Geniet van je kraamtijd !

Meis : jeetje wat balen dat het nu toch inleiden wordt. Maar natuurlijk wel beter voordat je bloeddruk dadelijk helemaal hoog is. Ik zou vorige week ook ingeleid worden vanwege te hoge bloeddruk maar de nacht ervoor braken spontaan de vliezen. Hierdoor heb ik alleen een kwartiertje bijstimulatie gehad via het infuus. Heel veel succes en hopelijk heb je snel jullie kindje in je armen.

Voorweeen : wat ontzettend balen zeg . . . ik heb ook ruim een week steeds voorweeen gehad en heb daar ook flink van gebaald. En op het moment dat ik het echt niet verwachtte en wist dat ik ingeleid zou worden vanwege te hoge bloeddruk, braken 's nachts de vliezen. Hopelijk begint het bij jullie ook snel.

Scoop : ben benieuwd of de verlos je vliezen heeft kunnen breken.

Roze wolk : hier zweven we echt op een roze wolk. De kraamtijd van mijn oudste zoon en het 1e jaar daarna zijn erg zorgelijk geweest, veel huilen en veel ziekenhuisopnames vanwege zijn longetjes. Toen geen roze wolk gezien. Nu is er een extra dikke voor ons langsgekomen en daar zijn we vlug opgesprongen. Het is echt genieten hier van onze twee mannen. Wat kan je je dan rijk voelen !!!!

liefs Leanne
Hey meis, ik bedoelde eigenlijk jouw eigen vk waar je het niet zo mee kon vinden maar daar heb je nu geen last meer van als het een inleiding wordt........In het SFG was het allemaal prima te doen hoor, aardige mensen allemaal! In ieder geval succes gewenst van mijn kant!

Ananas: hopelijk vannacht een heerlijk slaap nachtje voor jou! Ik duim voor je.....

Leanne: lekker he die roze wolk! Gewoon lekker genieten van je mannen..............
Goeiemorgen!

Ik heb echt een superfijne nacht gehad. Ik heb echt in wéken niet meer zo goed geslapen, ben zo blij, kan het wel van de daken schreeuwen, haha!

Ik heb trouwens wel ook 2 uurtjes lichte weeën gehad waar ik ook nog een beetje doorheen heb geslapen. Deze keer was het wel duidelijk dat het niet mijn darmen waren. Het straalde weer vanuit mijn buik door naar bovenbenen en ik voelde ook zo'n zeurderige pijn in mijn onderrug.

Nou ja, ik heb inmiddels van alle verhalen op dit topic wel geleerd dat die voorweeën helemaal niet betekenen dat er ook snel meer gaat gebeuren. Op een of andere manier voel ik me vandaag dan ook superkalm.
nou ananas, waar jij nu een heerlijke nacht heb gehad, heb ik werkelijk waar nog geen uur geslapen.

gister al de hele dag hoofdpijn, toen viel het avondeten ook nog verkeerd... al met al om half 10 al het bed in. niet kunnen slapen.

uiteindelijk kwam vriendlief naast me liggen, waardoor ik helemaal niet meer kon slapen. uiteindelijk vanaf 11 uur elk uur een bezoek aan de wc gebracht, flink aan de diarree (blijkt nu dat ik nog nooit van m'n leven echte diarree had gehad...)

maar de misselijkheid bleef. dus op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik mezelf op het toilet heb genesteld met een teiltje en een dekentje om me heen... en toen kwam het er dus aan alle kanten uit (sorry dames!)...

daarna wel kunnen slapen.

net de dag maar begonnen met flauwe thee en een geroosterd broodje... het lijkt tot nu toe nog goed te gaan!

vanmiddag weer op de wekelijkse controle...
hey dames,

wat is het rustig hier vandaag! Zijn jullie allemaal aan het bevallen ofzo?

Ananas: goh heeft het duimen toch geholpen vannacht!

HNK: balen joh, wat een ruk nacht! Hopelijk nu voor jou vannacht lekker slapen! Voel je je al een beetje beter?
Piba, zou je de bevallingsdatum van mij willen veranderen in 25 april??

Meis, weet je al wanneer je ingeleid wordt? Lijkt me wel balen als je denkt dat je vruchtwater verloren hebt en dan blijkt het niet zo te zijn!

Voor alle zwangere dames, hopelijk zet het bij iedereen snel door en verloopt alles voorspoedig! Succes!

Met Nora gaat alles goed. Op de vierde dag werd ze gewogen en net als haar grote broer was ze al aangekomen. Geboortegewicht was 3640 en gister woog ze al 3730, dus de borstvoeding gaat goed! Vandaag wilden we weleens weten hoeveel ze nou binnenkreeg met een voeding en dat was wel 110 ml. Dus het is een kleine slok op! Verder zit ik eigenlijk al een aantal dagen gekleed en wel beneden al doe ik wel netjes elke dag een middagslaapje. De vorige keer was mijn buik pudding, maar nu kan ik in ieder geval 1 oude broek aan, die wat ruim zit bij de buik normaal gesproken. Het herstel gaat deze keer dus een stuk sneller, misschien door de turbobevalling? Verder zijn de naweeen nu eindelijk zo goed als weg. Die waren net zo pittig als weeen bij zo'n 6-8 cm ontsluiting, dus behoorlijk pijnlijk. Ik moest ze steeds wegzuchten. Verder zijn we nu begonnen om Nora in haar eigen bedje te laten slapen en dat gaat al best goed. Al moest ze gisteravond van 23:00 tot 01:00 wel erg spoken. Maar ze heeft in ieder geval geslapen van 03:00 tot 06:30, dus dat was wel even fijn weer.

Zoon vind alles wel leuk, al is ie soms een beetje jaloers. Bijvoorbeeld als ik Nora de borst geef. Verder is ie zijn gebruikelijke vrolijke zelf en slaapt hij 's nachts door het huilen van Nora heen (daar was ik vantevoren een beetje bang voor).

Ik reageer nu even niet op iedereen, maar lees wel trouwens alles en leef met iedereen mee hoor!!
meis: heb je al meer informatie over het feit dat je ingeleid gaat worden? hoewel, misschien wil je dat hier helemaal niet kwijt...

sterkte in ieder geval!

Pink lady: wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en nora!

even ego: bezoek bij de vk was weer snel... bloeddruk was niet gestegen (was even mijn angst)... alleen moet ik het wel rustiger aan gaan doen.

verder baal ik enorm, want het blijkt dat de twee ziekenhuizen hier allebei het beleid hebben de zwangeren door te laten lopen tot 43 weken... aaargh! ik vond twee weken nog wel te overzien, maar het feit dat het nu langer kan duren ben ik toch niet zo blij mee...

wat betreft gezondheid: gaat al een stukje beter. ik zit inmiddels aan droge toastjes en limonade. alles blijft nog binnen dus da's wel fijn.

't is inderdaad ernstig rustig...
Kooltje, jammer de 24e is niet gelukt, i.v.m. de herinnering aan je oma, beetje late reactie, maar ja is me hier niet gelukt om een beetje bij te benen.

HNK, fijn dat de beeb ingedaald is.Altijd prettig, en idd weer een zorg minder.

Haha, moet erg lachen om de ellendige vreet en tv club, daar begin ik vanaf nu ook bij te horen lijkt het, haha.

Maddie, ook nog vanaf hier van harte met je verjaardag.

Carrie, ook op msn, maar hier ook van harte met Danja.

Pink, ik lees net je stukje dat je elke dag moet huilen, en er wel schoon genoeg van hebt en dat je moeder mee ging naar de vk, fijn voor je nu dan dat je bevallen bent.Ook jij/jullie gefeliciteerd met jullie dochter Nora.Tjeetje, wat een snelle bevalling.Jammer dat je daardoor zo veel last hebt van naweeen, hopelijk zijn ze ondertussen over.

Scoop, dat strippen bij jou wil ook nog niet echt lukken he?Als er uit zichzelf nog niets gebeurd is, hebben ze gister dus je vliezen gebroken, en zit je nu dus waarschijnlijk met de baby in je handen.

HNK das een goeie, geen verveling maar de rest er doorheen duimen!!

Leanne, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Kaj, aparte naam, maar erg mooi.

Effes, ook jij vanharte met jullie dochter.

Elmanita, fijn dat het spugen over is, en doen de inbakerdoeken hun werk??

Karen, je hebt geluk gehad, het was mooi weer afgelopen weekend.En fijn dat jullie je eigen ritme een beetje kunnen vinden nu.

Selma, fijn dat jullie vakantie mooi was.

Riantje, fijn dat alles zo lekker gaat.

Kooltje, kan me voorstellen dat als je een paar dagen weer geen weeen hebt, dat je denkt van, ooh zo houden we het nog wel even vol.Tot het moment dat ze weer terug komen.Sterkte.Iedereen leeft met je mee.

Selma, idd onvoorstelbaar, je kleine vent alweer 1 maand oud, z'n eerste verjaardag,hihi.

Jeetje meis, vliezen gebroken.Spannend.Oh toch niet dus lees ik verderop.Hangt ervan af wat je beginwaarde was van je bloeddruk, of ze dat hoog vinden of niet.Had ik het idee tenminste, of dat vertellen ze mij steeds.had vanochtend ook eiwit in mijn urine, maar dat is mij niet verteld dat een thuisbevalling gelijk einde verhaal was.

Hmm, word er door jouw verhaal dus niet geruster op hoe het nu met mij zal gaan.

En Elmanita bedoelde jouw eigen vk die je niet zo lag, haha, moest wel lachen.Oh dat vertelde ze zelf al.

Sterkte joh, met het inleiden en de bevalling, die waarschijnlijk morgen plaats gaat vinden dus.Jammer dat je nu toch naar het ziekenhuis moet.

Leanne, fijn dat het genieten is nu met Kaj, zo heel anders dus dan de eerste baby.Geniet ervan dus.

Ananas, fijn dat je afgelopen nacht wel goed hebt geslapen.

HNK, hoe ging de controle nadat je gisteravond toch wat ziek was??Ok goed dus, dus toch ook wat rustiger aan doen.

Ik vind het toch wel apart dat ze in heel nederland niet hetzelfde beleid hebben, hoe lang iedereen door blijft lopen.Enough is enough toch???

Verder idd nu redelijk rustig hier.

Toch moeten er al een paar meer bevallen zijn, Stefanie en Yvonne bijv, dat duurt toch lang genoeg nu...

Heb ook al even geupdated op msn.Ben vanmorgen bij de vk geweest op controle(moet hier nu ondertussen iets vaker komen als 1 x in de week, vanwege hoge bloeddruk).

Vanmorgen was ie dus echt te hoog, 168/100.

Moest er ook plassen over zo'n papiertje heen, eiwit in urine aanwezig. Nu komt de vk donderdag hier langs om bloeddruk weer te meten.Baal, baal.Als ze het dan nodig vonden(als ie nog zo hoog was)moest ik misschien door naar de gynaecoloog, en daar heb ik echt geen zin in!!!!

Dus ben vandaag toch maar rustig aan aan het doen.Eerst een paar uur liggen lezen op bed, en nu hier maar eens bijgelezen, dat werd ook wel tijd, de laatste x was 21 april.

Gister nog boven de hele tijd aan het schoonmaken geweest, 1 kamertje van de drie is nu schoon, zag er echt niet uit.

Dus nog doodleuk een kast aan het verzetten geweest en een bureau door de kamer gesleept en geboend zoals ik eigenlijk nog niet vaak heb gedaan.Ontzettend veel stof en spinnenwebben van al dat zagen enzo.Vandaag had ik kamertje nr 2 willen doen, maar eerst maar even zien dat de bloeddruk donderdag weer wat lager is.Ik hoop dan dat me bespaard blijft, wat Meis nu heeft.Ik zou toch graag thuis willen proberen.Toch wel wat harde buiken nu afgelopen middag.

Nou ja, we zien wel.Ik hoop iniedergeval dat de baby nog even tot volgende week blijft zitten(komt wat beter uit met werkplanning hier thuis op eigen bedrijf)

liefs van hier.En zet m op iedereen, want het kan toch haast niet anders dat er al wat meer bezig zijn, of gaan de komende dagen.
JAJAJAJA Ook wij zijn sinds gisteren 29 april de trotse ouders van nog een zoon. Hij heet Jare en is na een zeer snelle bevalling 's nachts om 1 uur geboren. 4190 gram en 52 cm.

Alles gaat helemaal goed en relaxed. Op het gebruikelijke slaapgebrek na natuurlijk. Later meer!!!
Scoop, van harte gefeliciteerd met jullie zoon.Mooie naam, Jare.

Zo te lezen ook een goede bevalling, hebben ze nog de vliezen gebroken dan bij jou maandag??

Nouwe horen het later vast wel.

Geniet ervan.
goedemorgen!

Scoop: gefeliciteerd met jullie zoon! mooie naam! fijn dat alles goed gaat... nu heel erg genieten!

Goofy: wel netjes rustig aan gaan doen nu hoor!!! Is moeilijk, weet ik

Hier een heerlijke nacht gehad, waarin ik weer heb kunnen slapen (wat resulteert in een uberactieve baby)! Ik voel me weer helemaal goed, dus het zal wel een kort buikgriepje geweest zijn...

Nog steeds geen enkele voortekenen van een bevalling die op hand zou moeten zijn...

Hebben jullie nog spannende plannen vandaag?

Hier staat misschien een bezoek naar de grootouders van vriendlief op het program... Zij zijn vandaag 61 jaar getrouwd... Ach, en zo kom ik er ook nog 's uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven