Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Dat zal ik maar nieuw leven inblazen GiB! Is veel beter. Want dat ik echt wel geld over heb voor mijn collega's is wel duidelijk, maar niet meer op deze manier.
Hoeveel collega's heb je dan?

Ik heb ongeveer 25 directe collega's en wij hebben ook een lief-en-leed-pot. Als we per persoon 15 euro per cadeau gingen inleggen, krijg je gewoon astronomische cadeau's.

Wij kopen voor kraamcadeautjes, trouwen of ernstig leed dingen voor 50 euro uit die pot of zo.

Als iemand vertrekt gaan we uit eten met wie dat wil en houden we de vertrekker vrij.

Aan verjaardagscadeaus doen we niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
15 euro??! Da's echt veel geld. Hoeveel collega's hebben jullie? Met zo'n bedrag maal x gaan er grote cadeaus over en weer, lijkt me zo....
quote:Broedkippetje schreef op 06 december 2012 @ 22:24:

Hoeveel collega's heb je dan?

Ik heb ongeveer 25 directe collega's en wij hebben ook een lief-en-leed-pot. Als we per persoon 15 euro per cadeau gingen inleggen, krijg je gewoon astronomische cadeau's.

375 euro... ka-tsjing!
De groep wisselt steeds. Lastig uit te leggen. Maar het gaat ook om best dure cadeaus. Die twee collega's die het steeds regelen staan ook bekend om hun geld. Ze pochen er redelijk mee. Van de anderen vermoed ik dat ze maar gewoon meedoen. Ik hoop eigenlijk dat meer collega's met mij meegaan hierin.
Ik vind het echt ongelooflijk dat er niet ingegrepen wordt door het management, om te voorkomen dat collega's failliet gaan onder die groepsdruk. 15 euro pp is gewoon belachelijk!
Het zijn geen 25 collega's, wel minder. Gelukkig! En omdat er veel 30'ers zijn, wordt er flink getrouwd en gekraamd. Dus het was ook ineens veel de afgelopen twee jaar.
quote:djazz schreef op 06 december 2012 @ 22:28:

De groep wisselt steeds. Lastig uit te leggen. Maar het gaat ook om best dure cadeaus. Die twee collega's die het steeds regelen staan ook bekend om hun geld. Ze pochen er redelijk mee. Van de anderen vermoed ik dat ze maar gewoon meedoen. Ik hoop eigenlijk dat meer collega's met mij meegaan hierin.

Wat vervelend zeg.

En helemaal dat ze dan zeggen dat jij gierig bent.

Je kunt toch niet beoordelen of iemand anders dat kan en moet willen missen?

Ik had het er laatst nog met een collega over; wij verdienen ongeveer hetzelfde. Haar partner verdient echter ongeveer 3x zoveel als zij, terwijl mijn partner ongeveer de helft van mijn salaris verdient.

Ondanks ons gelijke inkomen is ons financiële plaatje thuis dus totaal verschillend.

En daarnaast: ook al kún je het makkelijk missen, wie zijn zij om te bepalen dat dat moet, en dat dat de norm is?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:NummerZoveel schreef op 06 december 2012 @ 22:28:

Ik vind het echt ongelooflijk dat er niet ingegrepen wordt door het management, om te voorkomen dat collega's failliet gaan onder die groepsdruk. 15 euro pp is gewoon belachelijk!Sterker nog ... daar moeten ze eens wat aan doen in Den Haag! Of het IMF!

Sorry, beetje flauw.
15 euro is echt absurd!! Je bent echt niet zuinig djazz, wel realistisch
Haha! IMF! Ik ben voor. Maar bedankt. Ik heb heeeeel even aan mezelf getwijfeld, maar dat doe ik niet meer. En inderdaad, zelfs al zou ik het dagelijks tien keer kunnen missen, dan nog. Iedereen bepaalt dat zelf.
Bij ons doet niemand wat aan verjaardag en ook geen cadeaus. Soms als iemand uitnodigt voor een borrel vanwege trouwen gaat iemand met envelop langs en daar doet iedereen wat in wat ie wil / kan geven. Elke collega eigen beslissing ik heb idee dat max 5 euro is vaak misschien bij iets heel speciaals meer, soms geef ik 2.50.. Helemaal goed, niemand zeurt, niemand vraagt wat erin koet, het cadeua gegeven names allen die gegeven hebben. En ben helmaal lblij met geen verjaardagen, wordt dan ook niet getrakteerd,,,is ook prima. Werk met grote groep en thuiswerken kan, je weet ook nooit wie en hoeveel dr op kantoor zijn.
Ik vind 15 euro voor een cadeau voor 'n collega echt belachelijk veel. Raar eigenlijk dat je dan als zuinig bestempeld wordt. Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden.
Ik heb 200 collega's. Moet er niet aan denken bij elk 'wisselwasje' 15 eu in de pot te doen
Aanstaande zaterdag vier ik Sint met de schoonfamilie. Ongeveer 20 mensen tussen de 11 en 81 jaar. Ik had het wegens wat problemen met werk liever het vorige weekend willen doen, maar dat kwam de rest slecht uit. Sinds vandaag weet ik waarom:-) Er worden eindeloos veel mailtjes heen en weer gestuurd over o.a. Wie wat te eten meeneemt, waarbij privemail aan een ieder beantwoord wordt. Vandaar dat ik nu snap dat het stel dat "het sintsnoep" bijdraagt graag komend weekend wil omdat het dan met korting kan worden aangeschaft. Verder wordt er nog in mails aan elkaar gewaarschuwd om vooral niet te veel kosten te maken "want Esmoreit neemt altijd heel veel eten mee". Oja cadeaus mogen vooral niet boven de vijf euro kosten en daar worden ook lijstjes van rondgestuurd. Ach ik zie het maar als een uitstapje naar een exotisch gebied ofzo.....
quote:djazz schreef op 06 december 2012 @ 22:28:

De groep wisselt steeds. Lastig uit te leggen. Maar het gaat ook om best dure cadeaus. Die twee collega's die het steeds regelen staan ook bekend om hun geld. Ze pochen er redelijk mee. Van de anderen vermoed ik dat ze maar gewoon meedoen. Ik hoop eigenlijk dat meer collega's met mij meegaan hierin.Dan kopen ze ook geen kado's bji de Action,.......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Esmoreit schreef op 07 december 2012 @ 00:12:

Aanstaande zaterdag vier ik Sint met de schoonfamilie. Ongeveer 20 mensen tussen de 11 en 81 jaar. Ik had het wegens wat problemen met werk liever het vorige weekend willen doen, maar dat kwam de rest slecht uit. Sinds vandaag weet ik waarom:-) Er worden eindeloos veel mailtjes heen en weer gestuurd over o.a. Wie wat te eten meeneemt, waarbij privemail aan een ieder beantwoord wordt. Vandaar dat ik nu snap dat het stel dat "het sintsnoep" bijdraagt graag komend weekend wil omdat het dan met korting kan worden aangeschaft. Verder wordt er nog in mails aan elkaar gewaarschuwd om vooral niet te veel kosten te maken "want Esmoreit neemt altijd heel veel eten mee". Oja cadeaus mogen vooral niet boven de vijf euro kosten en daar worden ook lijstjes van rondgestuurd. Ach ik zie het maar als een uitstapje naar een exotisch gebied ofzo..... hoewel eigenlijk ook best sneu..
quote:Esmoreit schreef op 07 december 2012 @ 00:12:

Vandaar dat ik nu snap dat het stel dat "het sintsnoep" bijdraagt graag komend weekend wil omdat het dan met korting kan worden aangeschaft.Dat is inderdaad erg gierig.
quote:thasmo schreef op 06 december 2012 @ 13:50:

[...]

ja ik heb het overgemaakt met daarbij vermeld dat ik hoop dat ie er heel gelukkig van word.

Daarintegen mist hij nu inmiddels al wel 2 jaar alles van mijn leven, dat van mijn partner en dat van mijn kind.

En als dat dan 800 euro waard is bij hem dan kan ie het krijgen ook.

Ai....ik ga er in deze maar van uit dat er meerdere zaken spelen/ hebben gespeeld en dat jullie hierover wel met elkaar gesproken hebben.

Het niet uitspreken van verwachtingen maakt meer kapot dan je lief is ..
Die 15 euro voor cadeaus is ook erg veel maar vermoed dat e.e.a. een soort "cultuur" is geworden en niemand buiten de boot wil vallen..goed dat je het daarom aan de kaak hebt gesteld, want het is een belachelijk hoog bedrag, zeker als het om meerdere malen per jaar gaat.

15 euro p.p. per jaar voor een algemene lief en leed pot waar alles uit betaald word vind ik in tegenstelling niet veel...maar nog beter is dat iedereen gewoon naar draagkracht en wens bijdraagt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
15 euro pp voor een cadeau voor een collega?

Jeetje....als ik een cadeautje voor de verjaardag van mijn eigen moeder koop ga ik meestal niet eens over de 15 euro heen.

Bij ons op het werk stop je 15 euro per jaar in de verjaars/ziekte/kraampot. En als het nodig is, gaan we ter plekke met de pet rond, maar dan moet je denken aan een eurootje pp.
Wij hebben een klein team, doen elke maand 2,50 in de pot.

Als er iemand jarig is gaat er een tientje uit de pot en een tientje betaald 'de baas'.

Met andere dingen wordt er gekeken wat er in de pot zit en anders geven we allemaal een paar euro.
quote:Madderijn schreef op 06 december 2012 @ 17:37:

Een vriendin had haar bruidslijst bij de Bij, je kon daar geld aan overmaken en zij kregen een cadeaupas vd bijenkorf met een klein cadeautje.

Ik heb haar (vrouwen)weekendje weg gegeven, was toen enorm vrijgezel.

Jaaaaaaren daarna ben ik getrouwd en kreeg ik een weekendje weg van haar. Had niet gehoeven, dat wist ze. Omdat we nu niet meer trouwen doen we de volgende keer 50/50. Want het was veel te leuk!

Ik voel me heel dom maar ik begrijp je verhaal niet. Wat betekent: had haar bruidslijst bij de Bij.

Jij hebt haar een vrouwenweekendje gegeven en zij jou jaren later een weekendje weg.

Klinkt heel leuk maar ik snap de clue niet. Wat is hier raar of bijzonder aan?
quote:tulpje21 schreef op 07 december 2012 @ 14:15:

[...]

Ik voel me heel dom maar ik begrijp je verhaal niet. Wat betekent: had haar bruidslijst bij de Bij.Bijenkorf.
quote:Starshine schreef op 07 december 2012 @ 12:20:

15 euro pp voor een cadeau voor een collega?

Jeetje....als ik een cadeautje voor de verjaardag van mijn eigen moeder koop ga ik meestal niet eens over de 15 euro heen.

Ik ook niet. We hebben met z'n allen alles toch al, zeker met kadootjes voor volwassenen gaat het meer om het gebaar (bloemen, boekje, wijn, bonbonnetje etc).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven