Sneeuw!!!!
donderdag 6 december 2012 om 10:45
Rotterdam ligt ook een minilaagje, hopelijk komt er nog veel bij!
Wel minder leuk is de ambulances die je voorbij racen als je je hond aan het uitlaten bent, veel vallende fietsers denk ik. Ik heb er ook 1 zien liggen. Wordt slecht gestrooid hier, zag ze gewoon bezig zijn met zoutzakjes inplaats van zo'n sneeuwschuiver!!!
Maar ik heb gewoon lekker winterbanden en scheur er gewoon :Imao: doorheen
Wel minder leuk is de ambulances die je voorbij racen als je je hond aan het uitlaten bent, veel vallende fietsers denk ik. Ik heb er ook 1 zien liggen. Wordt slecht gestrooid hier, zag ze gewoon bezig zijn met zoutzakjes inplaats van zo'n sneeuwschuiver!!!
Maar ik heb gewoon lekker winterbanden en scheur er gewoon :Imao: doorheen
donderdag 6 december 2012 om 11:17
Jammer dat heel Nederland weer in paniek is met die 3 vlokken sneeuw. Overal files, aangepaste NS-dienstregeling, bussen vallen uit.
Wat is dat toch? In landen waar normaliter veel meer sneeuw valt (zoals Oostenrijk en Zwitserland) rijdt het OV gewoon door (en op tijd).
Vanochtend beweerde een NS-woordvoerder in het nieuws: "we rijden, ondanks dit weer, voor onze passagiers". Ja, hehe, goochemerd, voor wie anders? "Ondanks dit weer", wat een aanstelleritis. Doe sneeuwlaarzen aan, pak een schop of bezem en ga die wissels schoonvegen.
Voor morgen wordt aangeraden om "thuis te blijven tenzij het niet strikt noodzakelijk is".
Waar zijn de jongens en meisjes van Jan de Wit gebleven? Is Nederland een land van watjes geworden?
Wat is dat toch? In landen waar normaliter veel meer sneeuw valt (zoals Oostenrijk en Zwitserland) rijdt het OV gewoon door (en op tijd).
Vanochtend beweerde een NS-woordvoerder in het nieuws: "we rijden, ondanks dit weer, voor onze passagiers". Ja, hehe, goochemerd, voor wie anders? "Ondanks dit weer", wat een aanstelleritis. Doe sneeuwlaarzen aan, pak een schop of bezem en ga die wissels schoonvegen.
Voor morgen wordt aangeraden om "thuis te blijven tenzij het niet strikt noodzakelijk is".
Waar zijn de jongens en meisjes van Jan de Wit gebleven? Is Nederland een land van watjes geworden?
donderdag 6 december 2012 om 11:22
donderdag 6 december 2012 om 11:24
Het komt ook omdat er altijd paniek wordt gezaaid. Vanmorgen en nu nog steeds op de radio dat je echt beter morgen thuis kan blijven indien mogelijk, want sneeuwstormen enz enz. Nou ik zal toch echt naar mijn werk moeten, hoop dat door alle berichten de meerderheid morgen wel thuis gaat blijven, dan is het nog een beetje te rijden.
donderdag 6 december 2012 om 11:24
Amarna, met een laag sneeuw op de snelweg rijdt het echt niet prima. Daar moet je gewoon je snelheid en rijgedrag op aanpassen waardoor er file staat. Kun je mensen wel watjes gaan noemen, maar dat slaat nergens op. Of vind je dat iedereen normale snelheid door moet jakkeren en ondersteboven in de sloot moet belanden?
donderdag 6 december 2012 om 11:27
donderdag 6 december 2012 om 11:34
quote:nellaaa schreef op 06 december 2012 @ 11:24:
Amarna, met een laag sneeuw op de snelweg rijdt het echt niet prima. Daar moet je gewoon je snelheid en rijgedrag op aanpassen waardoor er file staat. Kun je mensen wel watjes gaan noemen, maar dat slaat nergens op. Of vind je dat iedereen normale snelheid door moet jakkeren en ondersteboven in de sloot moet belanden?Nee, je begrijpt me niet goed. Het gaat me om het OV. Die files staan er omdat het OV van slag is en iedereen toch op tijd naar zijn/werk/afspraak in het ziekenhuis moet en daarom toch maar met de auto ipv het OV gaat en in de file belandt. De watjes bij het OV dus.
Amarna, met een laag sneeuw op de snelweg rijdt het echt niet prima. Daar moet je gewoon je snelheid en rijgedrag op aanpassen waardoor er file staat. Kun je mensen wel watjes gaan noemen, maar dat slaat nergens op. Of vind je dat iedereen normale snelheid door moet jakkeren en ondersteboven in de sloot moet belanden?Nee, je begrijpt me niet goed. Het gaat me om het OV. Die files staan er omdat het OV van slag is en iedereen toch op tijd naar zijn/werk/afspraak in het ziekenhuis moet en daarom toch maar met de auto ipv het OV gaat en in de file belandt. De watjes bij het OV dus.
donderdag 6 december 2012 om 12:15
Ik heb net dochter met de slee van school gehaald. Er ligt hier echt veel! Morgen nog 10-20 cm erbij, 't zal mij benieuwen! Gelukkig werk ik deze winter voor het eerst op loopafstand van mijn huis. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik niet meer van de auto afhankelijk ben. Over een stuk van 30 km heb ik vorig jaar eens 2 uur gedaan (zonder file), dat was niet grappig.
vrijdag 7 december 2012 om 00:26
vrijdag 7 december 2012 om 06:25
quote:hans66 schreef op 07 december 2012 @ 00:26:
Aan het eind van de middag is de helft van de sneeuw al weer weggesmolten.
Volgens de weersverwachting kan er 's nachts veel sneeuw bij vallen, gepaard met wind. In het begin van de nacht in het westen, en zo tegen 4 of 5 uur in het oosten.
Het is in het westen pas net een uurtje begonnen..het sneeuwt dus, niks sneeuwstorm of heftig, gewoon sneeuw. Koud, wit en nattig.
Wat een overtrokken berichten hebben onze weermensen weer uit doen gaan.
Aan het eind van de middag is de helft van de sneeuw al weer weggesmolten.
Volgens de weersverwachting kan er 's nachts veel sneeuw bij vallen, gepaard met wind. In het begin van de nacht in het westen, en zo tegen 4 of 5 uur in het oosten.
Het is in het westen pas net een uurtje begonnen..het sneeuwt dus, niks sneeuwstorm of heftig, gewoon sneeuw. Koud, wit en nattig.
Wat een overtrokken berichten hebben onze weermensen weer uit doen gaan.
vrijdag 7 december 2012 om 06:26
vrijdag 7 december 2012 om 08:36