Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Goedemiddag,

Zojuist is een nieuwe release van de website live gegaan, waarmee o.a. de problemen met de profielfuncties verholpen zouden moeten zijn. Het plaatsen van avatars en handtekeningen zou weer moeten werken en ook het dubbele inlogprobleem zou verholopen moeten zijn.

We horen graag of het weer correct werkt!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het werkt!

Duizendmaal dank.
Your luck's about to change, cher.
Ik heb mijn motto kunnen wijzigen!

Mijn nieuwe motto was al wel zichtbaar in mijn profiel, maar ik heb het verwijderd, profiel opgeslagen en toen het nieuwe motto nogmaals toegevoegd en opgeslagen en daarna was het zichtbaar. Super!
Wordt er ook nog iets gedaan aan de app? Ik wordt echt knettergek van het spontaan uit de app knallen. Als je net een hele lap hebt getypt is dat heel irritant. Evenals de reeks aan missing content foutmeldingen.
.
.
quote:pyridine schreef op 03 december 2012 @ 22:06:

Wordt er ook nog iets gedaan aan de app? Ik wordt echt knettergek van het spontaan uit de app knallen. Als je net een hele lap hebt getypt is dat heel irritant. Evenals de reeks aan missing content foutmeldingen.

Absoluut, echter hebben we nog steeds meer 'hard bewijs' nodig over de exact problemen, liefst in de vorm van een filmpje waarin je kunt zien wat er zoal misgaat. Dit omdat wijzelf en het bedrijf welke verantwoordelijk is voor de app, de problemen niet kunnen reproduceren, hier werken de apps op alle telefoons zoals het hoort.

Helaas hebben wij nog geen filmpje in bezit, misschien lukt het jou om bijvoorbeeld met een andere telefoon een filmpje te maken van alles wat er met jouw app misgaat en dat te sturen naar forum@viva.nl? Dan kan ik dat direct doorsturen naar de ontwikkelaars en kunnen zij hopelijk gericht de problemen achterhalen en oplossen. Bedankt alvast, zou echt enorm helpen!

@oddjob: bedankt, ik laat daar opnieuw naar kijken.

.
quote:oddjobx schreef op 04 december 2012 @ 13:27:

Zie dat dat Viva 400 onder het topje van de ijsberg verborgen nu weg is. (Dat `vierkant` van hierboven).

Ik redde me wel, maar vind ´t toch leuk te zien dat nou alles perfect is.

Wel leuk ook, zo snel inspelende.Klopt, gelukkig was het snel te verhelpen

Moey eens kijken. Er is bij ons ingebroken, heb alleen nog een ipad, die was niet interessant.

Maar het uit de app knallen is absoluut niet spannend om te zien. Op een random moment sluit de app af en ben je weer in het home menu. Daarna moet je opnieuw opstarten en inloggen.

Dan gooi ik ook nog wat dingen in de herhaling die ik hier al vaker heb geplaatst maar waar geen reactie op kwam:

Qua gebruiksvriendelijkheid vind ik het nogal onhandig dat de terugknop verandert in de uitlogknop. 1x teveel op terug drukken en je bent uitgelogd.

En iets uitschieten met je vinger bij het naar onder scrollen in een topic en je raakt de profielknop aan, en dan is er geen terugknop meer! Als je dan de pech hebt dat een topic te ver naar onder is gezakt, kun je helemaal niet meer terug naar het topic dat je aan het lezen bent.

Ook lastig is die smileybutton rechtsonder dwars door de tekst heen waardoor je niet kunt zien wat er staat.

En er staat ook nog steeds de typo 'tik op en smiley' ipv een smiley.

Maar de missing content en het spontaan afsluiten van de app zijn wel echt het vervelendst!
.
Ik kan weer niet bij Mijn Viva komen, omdat ik volgens de site niet ingelogd sta.
quote:Istar_ schreef op 05 december 2012 @ 07:54:

Ik kan weer niet bij Mijn Viva komen, omdat ik volgens de site niet ingelogd sta.

Dit zou als het goed is verholpen moeten zijn. Ik heb het hier nog een paar keer getest, maar dat werkt prima.

Wellicht moet de site even opnieuw ingeladen worden bij je, of kan het verwijderen van cookies helpen. Probeer voor de zekerheid ook even of het met een andere browser wel goed gaat. Als dat namelijk wel lukt is de kans groot dat je de bug blijft zien omdat het nog in je browsergeheugen hangt.

@pyridine: inderdaad hebben we die vervelende problemen van enkele gebruikers doorgekregen, echter krijgen we deze problemen niet duidelijk richting de ontwikkelaars. Daarom moeten we iets van foto's/filmpjes doorsturen met de bijbehorende specificaties van je telefoon. Alleen op die manier kunnen zij hopelijk reproduceren waarom het misgaat (want op de meeste iPhones draait het wel gewoon goed).

Ik neem aan dat je al geprobeerd had de app opnieuw te installeren ook? Ik vraag me nog af of er bepaalde iPhone instellingen zijn die voor het probleem kunnen zorgen.

Wat we ook nog kunnen doen: als iemand die problemen ondervindt met de app zijn of haar inloggegevens mailt naar forum@viva.nl, dan ga ik proberen met die account de app te gebruiken. Zo kunnen we hopelijk nog achterhalen of het probleem in de account zit of in de app.

Ik heb dit wel vaker hoor. Ook sta ik altijd op niet ingelogd, terwijl ik ingelogd ben.

Zodra ik ergens gepost heb kan ik weer bij Mijn Viva komen.
Op de iPad app.

Staan bij de topics geen

Vorige-volgende-laatste meer.

Alleen nog pagina nummers, heel vervelend.
O en soms wel (zie ik nu) vorige, maar geen volgende en laatste.
quote:Galadriel schreef op 05 december 2012 @ 15:45:

O en soms wel (zie ik nu) vorige, maar geen volgende en laatste.Geen App hier en ook geen laatste, wel volgende en vorige.
Het gaat dus om de ipad niet iphone zoals ik al eerder heb aangegeven.

Vandaag is de melding bij mij overigens deels van taal veranderd. Er staat nu 'input ontbrekende (content)'

En ik kan dus geen filmpje maken omdat er is ingebroken en alle apparatuur weg is behalve de ipad. Maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom dat filmpje nodig is. Er is in dit topic al meerdere keren letterlijk uitgelegd wat er gebeurt. Wat helpt het dan om dat in een filmpje te zien gebeuren?

Ik weet dat je ook via de mobiele site kunt posten maar die vind ik helemaal vervelend werken. Dataverkeer is geen issue, alleen wifi.
Gadverdarrie, hoezo is Laatste veranderd in Volgende?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
.
Ik heb ook ineens geen "laatste" meer staan om naar de laatste pagina te springen. Alleen nog paginanummer en volgende ernaast. Ik forum op de gewone website trouwens, niet op de app of mobiele site.
Laatste is nog steeds vermist en dat is behoorlijk irritant.
ik weet niet of het inmiddels gerepareerd is maar gisteren gebeurde het nog, ik drukte op reload (f5) en na het herladen keerde hij niet terug naar zijn scrollpositie in de pagina, maar stopte gewoon bovenaan. Alsof hij zijn geheugen verloren was. Hetzelfde effect krijg je met shift+reload: hij skipt de cache. Maar vandaag heb ik het euvel nog niet gezien.
it's a big club and you ain't in it
Hi,

Dat de "laatste" knop er niet meer is klopt. Dit omdat content nu altijd dubbel verdeeld werd, het laatste paginanummer en de knop "laatste" verwezen naar dezelfde pagina, daarom is de knop "laatste" verwijderd. Uiteraard kun je via het hoogste paginanummer nog steeds op de laatste pagina terecht komen. We bekijken even hoe dit loopt, als er toch erg veel behoefte is de "laatste" knop terug te krijgen zal ik dit uiteraard aanvragen.

Klopt het verder ook dat (sommige) smileys niet werken?

@pyridine: ik heb de genoemde problemen al diverse malen doorgegeven aan de ontwikkelaars, maar omdat zij (en wijzelf ook) de problemen niet op onze eigen telefoons/iPad's kunnen reproduceren, is het erg moeilijk te kunnen bepalen waar het probleem door veroorzaakt wordt, we zitten dus in een soort patstelling. We hoopten dat zo'n filmpje/foto wellicht meer aanknopingspunten kan geven. Ik ga echter nog eens bij de ontwikkelaars navragen op welke andere manier ik van jullie informatie zou kunnen vragen zodat zij in staat zijn het probleem te reproduceren.

Ik wil niet alleen 'laatste 40 reacties' terug, maar eigenlijk vind ik dat dit forum technisch achterloopt, aangezien veel forums de optie hebben dat je gelijk naar de laatst gelezen reactie springt, ongeacht op welke pagina deze zich bevindt. Dus ben ik op pagina 4 op reactie 6 gestopt met lezen van dat topic en keer ik een dag later weer terug naar dat topic, kom ik op pagina 4 reactie 7 uit, ipv gewoon aan begin of eind topic. Zou het volgen van discussies 'n stuk makkelijker maken bij discussies die hard lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven