Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ligeia schreef op 07 december 2012 @ 18:11:

[...]

Die autochtonen van jou hebben in het verleden in andere landen de inheemse vrouwen wel aan meer onderworpen dan gesis alleen, als je het dan toch kinderachtig wilt spelen...Daar heb je helemaal gelijk in. Maar nu weer terug naar het heden, want het gaat om Richard die drie kinderen en een vrouw achterlaat omdat hij zo van voetbal hield. Dat is toch wat anders dan een oorlog waar de meest bizarre dingen gebeuren. Hobby en oorlog is niet met elkaar te vergelijken.
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 10:58:

[...]

respect moet je verdienen.

maar goede reactie op mijn post.

Probleem is verder dat de behoefte aan respect een cultuurgerelateerd gegeven is. Met andere woorden, tussen twee culturen, zeker de Noord-Afrikaanse en de Nederlandse, zal je nooit tot consensus komen wanneer de hoeveelheid respect in balans is.

Een beetje zoals de spreekwoordelijke wals tussen de Engelsman en de Fransman: de Fransman zal altijd minder persoonlijke ruimte verwachten dan de Engelsman, waardoor de ene voortdurend wegloopt voor de andere.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:01:

[...]

Probleem is verder dat de behoefte aan respect een cultuurgerelateerd gegeven is. Met andere woorden, tussen twee culturen, zeker de Noord-Afrikaanse en de Nederlandse, zal je nooit tot consensus komen wanneer de hoeveelheid respect in balans is.

wel raar dat ze over respect praten als ze laag opgeleid, agressief, crimineel en vervelend zijn.

Dat tuig heeft nooit wat bereikt in het leven en willen respect :')

hoop dat het nog verder gaat escaleren en we griekse toestanden krijgen, dat is de enige oplossing voor het probleem want de rest is allemaal al geprobeerd.
quote:Donkeyshot schreef op 08 december 2012 @ 10:14:

[...]

Johan Derksen kan er ook over meepraten .

Die is uiteindelijk gevlucht voor de terreur.Het wachten is nu op de eerste die komt vertellen dat hij/zij zelf alleen maar overlast heeft gehad van lelieblanke autochtone tokkies terwijl de Marokkaanse buurvrouw altijd zo vriendelijk goedendag zegt..
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 11:03:

[...]

wel raar dat ze over respect praten als ze laag opgeleid, agressief, crimineel en vervelend zijn.

Dat tuig heeft nooit wat bereikt in het leven en willen respect :')

hoop dat het nog verder gaat escaleren en we griekse toestanden krijgen, dat is de enige oplossing voor het probleem want de rest is allemaal al geprobeerd.

Nu ja, wat dat laatste betreft ben ik het niet met je eens. Ik veroordeel de Amerikaanse samenleving doorgaans sterk. Maar ik vond er wel iets in zitten, de post van kissmequick.

Die gaf namelijk aan dat daar veel meer het besef is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je positie in de samenleving. Aan de andere kant, de oververtegenwoordiging van zwarte mannen in de gevangenissen geeft mij het gevoel dat de Amerikaanse droom nog steeds niet voor iedereen omgaat.

En dat het een filosofie is die vooral werkt als je met voldoende geld en een zekere status geboren bent.
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 december 2012 @ 11:07:

[...]

Het wachten is nu op de eerste die komt vertellen dat hij/zij zelf alleen maar overlast heeft gehad van lelieblanke autochtone tokkies terwijl de Marokkaanse buurvrouw altijd zo vriendelijk goedendag zegt..Hier heb ik dat nog net niet gezien. Maar op andere plaatsen op het Internet worden dergelijke uitspraken genoeg gedaan hoor.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:08:

[...]

Nu ja, wat dat laatste betreft ben ik het niet met je eens. Ik veroordeel de Amerikaanse samenleving doorgaans sterk. Maar ik vond er wel iets in zitten, de post van kissmequick.

Die gaf namelijk aan dat daar veel meer het besef is dat je zelf verantwoordelijk bent voor je positie in de samenleving. Aan de andere kant, de oververtegenwoordiging van zwarte mannen in de gevangenissen geeft mij het gevoel dat de Amerikaanse droom nog steeds niet voor iedereen omgaat.

En dat het een filosofie is die vooral werkt als je met voldoende geld en een zekere status geboren bent.

Bovendien neuken probleemgroepen als konijnen. Zet daar maar eens een stop op.

Bovendien als ik iemand vraag wie er een hardloopwedstrijd gaat winnen, een neger, chinees of nederlander dan zal iedereen voor de neger gaan.

Dan is nature wel normaal. Maar als je zegt dat bepaalde rassen dommer en agressiever zijn dan is het weer racisme :')
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:09:

[...]

Hier heb ik dat nog net niet gezien. Maar op andere plaatsen op het Internet worden dergelijke uitspraken genoeg gedaan hoor.

En wat is daar erg aan?

Als het zo is dan mag dat worden gezegd toch? Zijn sommigen hier een gróót voorstander van. Maar als je iets positiefs zegt over allochtonen mag dat opeens niet meer worden gezegd.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:01:

[...]

Je gaat er vanuit dat de Marokkanen in Nederland een Marokkaanse cultuur hebben. Dat is pertinent niet waar. Ze zijn immers het product van Nederland. Ze zijn hier geboren en opgegroeid. Ze hebben een Nederlandse cultuur. Het is algemeen bekend dat ze met dit gedrag niet weg komen in Marokko. Bewijs dus dat ze zich ontwikkeld hebben en jouw stelling niet opgaat.

Dat de gewenste assimilatie wat trager gaat dan je zou willen ligt aan onze samenleving.
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 11:13:

[...]

Bovendien neuken probleemgroepen als konijnen. Zet daar maar eens een stop op.

Bovendien als ik iemand vraag wie er een hardloopwedstrijd gaat winnen, een neger, chinees of nederlander dan zal iedereen voor de neger gaan.

Dan is nature wel normaal. Maar als je zegt dat bepaalde rassen dommer en agressiever zijn dan is het weer racisme :')

Sorry maar dat is appels met peren vergelijken, dat heeft met de spieropbouw van de neger te maken waardoor zij sneller zijn dan blanken.

Hoe intelligent iemand is heeft inderdaad volgens mij niets met ras te maken!
quote:Lafille schreef op 08 december 2012 @ 11:30:

[...]

Sorry maar dat is appels met peren vergelijken, dat heeft met de spieropbouw van de neger te maken waardoor zij sneller zijn dan blanken.

Hoe intelligent iemand is heeft inderdaad volgens mij niets met ras te maken!Ohw dus spieropbouw bij negers is niet genetisch bepaald?
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:15:

[...]

En wat is daar erg aan?

Als het zo is dan mag dat worden gezegd toch? Zijn sommigen hier een gróót voorstander van. Maar als je iets positiefs zegt over allochtonen mag dat opeens niet meer worden gezegd.Je draait de boel om.
quote:samantatje schreef op 08 december 2012 @ 11:31:

[...]

Ohw dus spieropbouw bij negers is niet genetisch bepaald?

Wat wil je nou egenlijk zeggen over ras en intelligentie?

Jij bent toch en voorstander van zeggen waar het op staat?

Zeg dat dan gewoon in plaats van dingen te suggereren.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:31:

[...]

Je draait de boel om.Altijd makkelijk om zoiets te zeggen in plaats van nhoudelijk te reageren.
quote:kadanz schreef op 08 december 2012 @ 11:21:

[...]

Je gaat er vanuit dat de Marokkanen in Nederland een Marokkaanse cultuur hebben. Dat is pertinent niet waar. Ze zijn immers het product van Nederland. Ze zijn hier geboren en opgegroeid. Ze hebben een Nederlandse cultuur. Het is algemeen bekend dat ze met dit gedrag niet weg komen in Marokko. Bewijs dus dat ze zich ontwikkeld hebben en jouw stelling niet opgaat.

Dat de gewenste assimilatie wat trager gaat dan je zou willen ligt aan onze samenleving.

Nee, dat is een teken dat wij tekort schieten als samenleving. Bedacht ik me, nadat ik zoals gebruikelijk proestend weer achter mijn bureau moest gaan zitten n.a.v. je reacties.

Nederlanders komen namelijk in Marokko wél weg met hun 'gedrag'.
Ja dat is genetisch bepaald maar volgens mij bestaat er geen bepaalde bevolkingsgroep die genetisch bepaald dommer en agresiever zouden zijn dan anderen, overal vindt je immers uitwassen!
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:32:

[...]

Altijd makkelijk om zoiets te zeggen in plaats van nhoudelijk te reageren.

Onzin. Je doet net alsof hier niets positiefs over allochtonen gezegd mag worden. En by the way, zeg jij wel eens spontaan iets positiefs over je "Nederlandse" buren, met benadrukken van het feit dat het autochtone Nederlanders zijn?

Waarom zou er per se iets positiefs gezegd moeten worden over allochtonen?
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:15:

[...]

En wat is daar erg aan?

Als het zo is dan mag dat worden gezegd toch? Zijn sommigen hier een gróót voorstander van. Maar als je iets positiefs zegt over allochtonen mag dat opeens niet meer worden gezegd.

Ik en meerderen met mij hebben de afgelopen jaren meermaals gevraagd om eens eens een positief topic over Marokkanen te openen die de andere kant eens belicht.

Dat topic heeft nooit iemand geopend en de meesten kwamen ook niet veel verder in reacties dan de aardige buurvrouw/collega die ze kennen en het heerlijke Marokkaanse eten en de leuke winkeltjes.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:32:

[...]

Altijd makkelijk om zoiets te zeggen in plaats van nhoudelijk te reageren.En dat doe jij wel?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lafille schreef op 08 december 2012 @ 11:33:

Ja dat is genetisch bepaald maar volgens mij bestaat er geen bepaalde bevolkingsgroep die genetisch bepaald dommer en agresiever zouden zijn dan anderen, overal vindt je immers uitwassen!Raar he, van alles word genetisch bepaald, maar als het op agressief gedrag en intelligentie aankomt opeens niet meer.
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:34:

[...]

Onzin. Je doet net alsof hier niets positiefs over allochtonen gezegd mag worden. En by the way, zeg jij wel eens spontaan iets positiefs over je "Nederlandse" buren, met benadrukken van het feit dat het autochtone Nederlanders zijn?

Waarom zou er per se iets positiefs gezegd moeten worden over allochtonen?

Ik zeg helemaal niet dat dat gezegd MOET worden.

Wel een groot voorstander zijn van negatieve berichten over allochtonen, maar als het om een positieve reactie gaat opeens zeggen dat men de boel omdraait.

Als je zo'n groot voorstander bent van zeggen waar het op staat, dan mogen er dus ook positieve dingen gezegd worden.

Maar dan ben je opeens positief aan het discrimineren.

Meten met twee maten heet dat.
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 december 2012 @ 11:36:

[...]

Ik en meerderen met mij hebben de afgelopen jaren meermaals gevraagd om eens eens een positief topic over Marokkanen te openen die de andere kant eens belicht.

Dat topic heeft nooit iemand geopend en de meesten kwamen ook niet veel verder in reacties dan de aardige buurvrouw/collega die ze kennen en het heerlijke Marokkaanse eten en de leuke winkeltjes.Er zijn genoeg positieve dingen over allochtonen te noemen. Maar je moet het willen zien.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:38:

[...]

Ik zeg helemaal niet dat dat gezegd MOET worden.

Wel een groot voorstander zijn van negatieve berichten over allochtonen, maar als het om een positieve reactie gaat opeens zeggen dat men de boel omdraait.

Als je zo'n groot voorstander bent van zeggen waar het op staat, dan mogen er dus ook positieve dingen gezegd worden.

Maar dan ben je opeens positief aan het discrimineren.

Meten met twee maten heet dat.

Ik ben een grote voorstander van negatieve, eerlijke berichten over rel-allochtonen.

Zoals ik een grote voorstander ben van eerlijke, negatieve berichten over graaiers. Over milieuvervuiling. Clandestiene oorlogen.

Om het maar zo te zeggen: misstanden.

Als je probeert te vertellen dat dat niet mag, Noord-Korea is even vliegen, maar dan heb je ook wat.
quote:geheimtaal schreef op 08 december 2012 @ 11:39:

[...]

Er zijn genoeg positieve dingen over allochtonen te noemen. Maar je moet het willen zien.Nou ik zou zeggen brand los en vertel..
quote:Marla_Singer schreef op 08 december 2012 @ 11:34:

[...]

Waarom zou er per se iets positiefs gezegd moeten worden over allochtonen?Ik kijk niet naar afkomst, ik kijk naar de persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven