welk klein hondje?

05-12-2012 20:54 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben Maria en woon momenteel in Canada. (Ga in september weer naar Nederland) ik wil al een tijd een hondje, en nu is de tijd rijp! Hebben jullie nog ideeën/tips welk klein hondje nou echt een aanrader is. Ik heb een Jack Russell (mini) in gedachte... Ik vraag dit omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of dit hét ras is, misschien hebben jullie zoiets van; dit is het ras wat je hebben moet! (Met motivatie)

Bedankt!
Die van mij ook niet hoor Eleonora, hij gaat graag wandelen, maar met regen of met dit weer zit hij al meteen weer aan de riem te trekken om naar binnen te gaan.
Bij iedere fokker en ik neem aan ook de hondentraining wordt uitgelegd dat die kleine hondjes als chihuahua's met erge kou niet lang naar buiten moeten maar korte uitjes nodig hebben omdat ze het zo snel koud hebben en dat is geen aanstellerij, het zijn kleine, lichte diertjes en helemaal niet geschikt om lang door de sneeuw of op ijs te banjeren.

Kijk naar die dunne pootjes en de dunne buikbeharing, dat kan iemand zelf ook wel verzinnen natuurlijk maar het is geen all season hond in ieder geval. De pootjes bevriezen letterlijk namelijk.
Dat is een goede reden om een hond in een tas te doen. Maar verder zo veel mogelijk hond laten zijn.
quote:winkelfanaat schreef op 07 december 2012 @ 10:49:

[afbeelding]

Dit is nou de reden waarom kleine hondjes soms een jasje aan hebben

en daar helpt geen jasje tegen, helaas ...
Later is nu
Mjne wil met dit week echt niet naar buiten. Met jasje wil hij nog wel even snel naar de eerste boom om zijn behoeftes te doen, zonder jas blijft hij in de deuropening staan.

Dit is geen weer voor halfkale spaanse chihuahua's
Vanmiddag ging ik met de oudste naar buiten, jasje aan en hup lol in de sneeuw.

Hollen, rennen, buikschuiven totdat ze er ineens achterkwam dat het toch erg koud was. Ging ze zitten zo van, ik doe niks meer, ik wil naar huis toe. Ik liep dus terug richting huis, nou ze stoof me voorbij en was eerder bij de deur dan ik.
quote:Dreamer schreef op 07 december 2012 @ 14:50:

[...]

en daar helpt geen jasje tegen, helaas ...
Wil je een leuke, energieke kleine hond?

Een poedel! Maltesers zijn ook wel lief maar ik vind ze een beetje truttig. Een poedel speelt meer, rent nog eens achter een balletje aan en zo, is gewoon energieker.

Maar ook bij dit ras: pas op voor broodfokkers! Poedels kunnen lijden aan epilepsie, komt veelvuldig voor bij dit ras.

Als je bij een erkende fokker komt waarbij de ouders medisch doorgelicht zijn, voorkom je veel ellende.
Poedels zijn leeeuuuk!!
Chihuahua's rennen ook achter ballen aan, ze kunnen zelfs behendigheid doen. Veel mensen denken dat ze niks kunnen omdat ze zo klein zijn, maar het zijn echte honden in een mini verpakking.
Ze zijn heel stoer. Bij de vuurwerktest op de puppytraining bleef Frieda rustig zitten terwijl grote herders en newfounlanders onder de tegels probeerden te kruipen.

De truc is om het gewoon een hond te laten zijn en er geen pronktutjes van te maken.

(zegt ze, terwijl ze haar chihuahua naast zich in bed lekker tussen de oren krabbelt)
Mensen maken eigenlijk het imago van een hond, en niet de hond zelf. Zo zijn veel rassen heus wel speels maar omdat er tutjes van worden gemaakt, kijken de mensen er ook als zodanig tegen aan. Terwijl zo'n hond helemaal geen tutje is, als je hem maar laat zijn wat hij werkelijk is: een leuke energieke hond. En size doesn't matter!
Eigenlijk vind ik chihuahua's ratten op pootjes, schaf een echte hond aan!
Ik ben zelf meer van de middelgrote honden, maar qua kleine honden vind ik ruwharige tekkels zo leuk!

http://www.ruwhaarteckels.com/
Your luck's about to change, cher.
quote:fietsertje schreef op 08 december 2012 @ 15:44:

Ik vind dat zo'n positieve, opbouwende en meelevende mening gewoon even gequote moet worden.

Ik ben zò blij dat ik nu weet hoe jij over Chihuahua's denkt! En ik denk nog vele forummers met mij.
Your luck's about to change, cher.
quote:LadyDarbanville schreef op 08 december 2012 @ 15:50:

[...]

Ik vind dat zo'n positieve, opbouwende en meelevende mening gewoon even gequote moet worden.

Ik ben zò blij dat ik nu weet hoe jij over Chihuahua's denkt! En ik denk nog vele forummers met mij.Daar is het forum voor, om je mening te geven
Als je over 9 maanden weer naar NL gaat zou ik dat lekker eerst doen, en dan als het nog in je leven past een hondje kopen. Je zal vanuit Canada naar NL toch ook vereiste vacinaties nodig moeten hebben. Nu zijn daar geloof ik wat wijzigingen in het algemeen over geweest, dus ik ben niet helemaal op de hoogte, maar 3 jaar geleden moest ik daar echt bijna een jaar voor uittrekken denkende aan de rabiesvaccinatie die 2 keer gegeven moest worden end an nog de bloedtest afwachten.
quote:fietsertje schreef op 08 december 2012 @ 16:24:

[...]

Daar is het forum voor, om je mening te geven Ook als het totaal niets toevoegt?
quote:LadyDarbanville schreef op 08 december 2012 @ 15:48:

Ik ben zelf meer van de middelgrote honden, maar qua kleine honden vind ik ruwharige tekkels zo leuk!

http://www.ruwhaarteckels.com/Ruwhaars zijn zó leuk maar zó eigenwijs! Teckel en terrier ineen.. berg je maar Ik was gék op de mijne
Later is nu
Teckels behoren tot de meest eigenwijze honden. Maar ze zijn zeer aandoenlijk.
Iquote:iones schreef op 08 december 2012 @ 17:25:

[...]

Ook als het totaal niets toevoegt?Ik snap gewoon helemaal niets van die verheerlijking van chihuahua's. Ben op zich een stoere honden mens, maar als mensen een klein hondje willen is dat natuurlijk prima (heb zelf nu een Jack Russel).
quote:fietsertje schreef op 08 december 2012 @ 17:34:

I

[...]

Ik snap gewoon helemaal niets van die verheerlijking van chihuahua's. Ben op zich een stoere honden mens, maar als mensen een klein hondje willen is dat natuurlijk prima (heb zelf nu een Jack Russel).

Ik vind de verheerlijking van geen enkel ras goed. En het afkraken trouwens ook niet.

Mensen moeten een hond nemen die bij ze past qua situatie en qua persoonlijkheid. En niet omdat die hond toevallig net in de mode is, en al helemaal niet omdat de hond gezien wordt als modeacessoire.

Een chiuahua is ook niet mijn type hond. Maar bij mij zou het wel een echte hond zijn, omdat hij daar de gelegenheid voor zou krijgen.
@tantetilly; alles is uitgezocht, ik heb ondertussen een hondje gevonden van een betrouwbare fokker. Deze is aangesloten bij de Jack Russell club van Canada, en ik krijg alle benodigde inentingen en gezondheidscertificaat erbij. Het enige wat ik dan nog nodig heb voor hem is een rabiës vaccinatie voordat we naar Nederland terug gaan. 21 dagen voor vertrek.

29 dec kunnen we de pup ophalen, hij is dan ruim 8,5 week.

Ik zal ff kijken of ik via m'n laptop een foto kan uploaden...

Mijn volgende vraag (zal ff ook ff een nieuw topic openen) weten jullie nog een leuke naam die bij een Jack Russell past. (Het is een Australische Jack, zijn iets kleiner en compacter als de originele Jack's)

Thanks!!

Eigenlijk vind ik chihuahua's ratten op pootjes, schaf een echte hond aan!Newsflash: een rat heeft sowieso pootjes

Zo. Dat moest er even uit he?

Speelde je kapsonesklier op?

Of ik, of wie dan ook, een chihuahua wil hebben, dat bepaal ik altijd zelf nog wel.

Je kunt overigens ook op een normale manier je mening geven. Er zijn zat hondenrassen die ik niet leuk vind, die ga ik dan nog niet af zitten zeiken.

Edit: na je geloept te hebben snap ik je reactie beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven