rot eerste kerstdag

08-12-2012 18:59 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft het in zijn hoofd dat hij naar kerstcircus wil in Enschede.

En ik geef niets om circus! Ik vind er werkelijk geen reet aan! Het enige leuke aan circus vind ik paarden. Bij voorkeur andalusiers. Guess what: dat heeft dit circus natuurlijk niet.

Alleen artiesten met kunstjes en die vind ik echt oersaai. Ik vind er gewoon niets aan. Het kan me niet bekoren.

Weet iemand niet iets leukers met eerste kerstdag in Overijssel of achterhoek of zo? Dan kan ik hem misschien overhalen om dat samen te gaan doen.
Ik zou Enschede erger vinden om 1e Kerstdag door te brengen, dan dat hele circus. 'Wat hebben jullie dit jaar met Kerst gedaan?' O, wij zijn in Enschede geweest.'

Je moet er toch niet aan denken?
quote:lilyofthevalley schreef op 08 december 2012 @ 20:02:

Jij hebt tenminste een man.

O jee, als je zo gaat denken....

Vrouwen die mishandeld worden door hun man, die hebben tenminste een man... Waar trek je de lijn?
quote:iones schreef op 08 december 2012 @ 20:04:

[...]

O jee, als je zo gaat denken....

Vrouwen die mishandeld worden door hun man, die hebben tenminste een man... Waar trek je de lijn?Oef. Wat een vergelijking. Ik heb het niet gezegd.
Ik vind het juist vanzelfsprekend dat je zelf kan genieten omdat een ander zo geniet. Ik heb vandaag een kwartier naar een straatmuzikant zitten kijken en luisteren. Vond het ontzettend leuk omdat mijn nichtje zo zat te stralen. Dat systeem werkt toch ook voor je geliefde?
quote:VotesforLeo schreef op 08 december 2012 @ 19:18:

Ik snap de antwoorden niet zo. Als het nou een lang gekoesterde wens was van man,maar dat lees ik niet. Waarom moet to iets gaan doen waar ze geen zin in heeft? Als ze elkaar al langer kennen weet man toch dat to dit helemaal niks vindt? Dus waarom bedenkt hij dit?

Ik zou proberen om tot iets te komen wat jullie allebei leuk vinden.Nou zeg dat wel. Zou hetzelfde zijn als man mij mee wilde nemen naar een musical op 1ste kerstdag. Doe maar lekker met iemand anders, niet met mij in ieder geval.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lilyofthevalley schreef op 08 december 2012 @ 20:05:

[...]

Oef. Wat een vergelijking. Ik heb het niet gezegd.Het is geen vergelijking.
quote:iones schreef op 08 december 2012 @ 20:03:

[...]

Ja kennelijk maakte ik hierin een denkfout.

Ik ben heel erg van leven en laten leven, en vrijheid blijheid. Opdringen van iets staat daar haaks op. Maar kennelijk mag je dus verwachten van de ander dat hij iets voor je doet terwijl je weet dat hij er geen bal aan vindt. Ik vond dat eigenlijk altijd een beetje onredelijk.

Ik moet dat dus zien als iets voor iemand over hebben.

Nee, volgens mij maak je nog steeds een denkfout.

In elk geval ten opzichte van hoe ik het bedoel.

Je mag niet verwachten dat de ander iets voor je doet terwijl je weet dat hij er geen bal aan vindt, maar je zou zelf kunnen overwegen om iets te doen voor de ander waarvan je weet dat je hem/ haar daar een plezier mee doet.

Niet omdat er een soort uitwisselsysteem bestaat van wat je van de ander mag verwachten of omdat de ander eergisteren iets voor jou deed. Maar gewoon omdat je het leuk vindt om de ander een plezier te doen.
quote:bopine schreef op 08 december 2012 @ 19:58:

Mijn man is dol op opera's van Wagner, weet je hoe lang die duren .

Af en toe is er niet aan te ontkomen en dan ga ik 'gezellig' mee.

Trek mijn mooiste pakje aan, lippenstift op en zitten.

En intussen berekenen wat de stoel kost per minuut en per seconde.

En me afvragen waarom Wolfgang en Sieglinde zo'n gedoe hebben met Thor.

Oh bedacht hij maar eens dat we ook naar het circus kunnen.

Wie weet een partner-ruil qua uitje? Nee hoor, ik denk dat je man dat erg kan waarderen dat je toch af en toe mee gaat.

Zou het wekelijks zijn kan ik mij voorstellen dat je denkt, ga maar zonder mij maar met kerst een keer moet kunnen. Las ik nou dat TO vorig jaar ook niet is meegegaan? Kan het niet vinden.

Een paar jaar geleden ben ik met mijn ex naar het kerst circus geweest maar ik moet zeggen dat ik het erg gezellig vond.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien is 't een circus wat bekend staat wegens dierenmishandeling? Dat zou ik als eerste proberen na te gaan.

[...]

Ik ben heel erg van leven en laten leven, en vrijheid blijheid. Opdringen van iets staat daar haaks op. Maar kennelijk mag je dus verwachten van de ander dat hij iets voor je doet terwijl je weet dat hij er geen bal aan vindt. Ik vond dat eigenlijk altijd een beetje onredelijk.

Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van iets van de andere kant bekijken.

Leven en laten leven, vrijheid blijheid.

Ik kies er uit eigen beweging en in alle vrijheid voor om soms met mijn man mee te gaan als hij de muziek verzorgt op een feestavond. Ik vind er geen bal aan, maar hij vindt het geweldig als ik meega. En dat hij dat geweldig vindt, dat vind ik dan wel weer leuk. Ik maak hem er echt heel blij mee, en het kost mij één avondje van mijn tijd.

Opdringen

Hij dringt mij dat niet op, dat ik meega. Hij weet dat ik het niet zo denderend leuk vind, want dat heb ik hem na de eerste keer gezegd. Een paar feestavonden later zei hij dat hij wist en begreep dat ik het niet leuk vond, maar dat hij het wel heel leuk had gevonden die keer dat ik wel mee was geweest. Toen heb ik aangeboden weer eens een keertje mee te gaan. Was hij verbaasd over omdat ik gezegd had het niet leuk te vinden. Klopt, maar hij vindt het wel leuk en ik wil hem zo af en toe een plezier doen. En dit was eigenlijk heel makkelijk om hem een plezier te doen hiermee: hij had al gezegd dit leuk te vinden dus ik hoefde niet te piekeren over waarmee ik hem blij zou kunnen maken, en ik hoef me alleen leuk aan te kleden, in de auto te stappen en een beetje gezellig te doen. En het is ook een perfect excuus voor een leuke nieuwe jurk

Verwachten dat de ander iets doet waar die geen bal aan vindt

Hij verwacht niet van mij dat ik dingen doe die ik niet leuk vindt. Hij verwacht wel van mij dat ik me inzet voor onze relatie, net zoals hij dat doet. En in onze relatie hoort daar bij dat je in de gaten houdt wat de ander aangeeft niet leuk te vinden zodat je daar rekening mee kunt houden, maar ook dat je in de gaten houdt wat de ander aangeeft graag te willen zodat je kunt helpen dat waar te maken. Dat hoeft niet altijd, en niet ten koste van alles. Maar zo af en toe je eigen ongenoegen terzijde schuiven om de ander een plezier te doen heeft niks te maken met verwachtingen van de ander maar alles met je eigen behoefte de ander gelukkig te zien.
Overigens zijn kerstcircussen over het algemeen allang niet meer zoals de gewone circussen van vroeger. Het is vast veel leuker dan je denkt.
O trouwens, ik bedoel helemaal niet dat je in het kader van de romantische liefde altijd maar elke achterlijke activiteit van de ander mee moet maken omdat samen alles leuk is.

Maar overweeg het eens en schiet het niet bij voorbaat af.
quote:quattro35 schreef op 08 december 2012 @ 20:13:

Misschien is 't een circus wat bekend staat wegens dierenmishandeling? Dat zou ik als eerste proberen na te gaan.Nee hoor, alleen maar mensen die kunstjes doen (zie OP). Dus die smoes gaat ook al niet op.
het is maar een kerstcircus.. geen expeditie naar de poolcirkel. dus stop met zeuren en ga mee met je man en ga daarna lekker uit eten..

[...]

Nee hoor, je maakt geen denkfout. Je denkt ánders. En je zou ook kunnen proberen er eens zo tegenaan te kijken als sommigen hier je voorstellen. Kán. Mág. Niet móet.

En je laatste zin "ik moet dat dus zien als iets voor iemand over hebben" zou je kunnen vervangen door 'ik zou het kunnen zien als iemand een plezier doen'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Frizzy schreef op 08 december 2012 @ 20:08:

Ik vind het juist vanzelfsprekend dat je zelf kan genieten omdat een ander zo geniet. Ik heb vandaag een kwartier naar een straatmuzikant zitten kijken en luisteren. Vond het ontzettend leuk omdat mijn nichtje zo zat te stralen. Dat systeem werkt toch ook voor je geliefde?

+1

Ik zit dit jaar kerstavond, eerste en tweede kerstdag in een bejaardenhuis om met mijn grootmoeder te kunnen eten, haar te helpen en haar minder eenzaam te laten voelen met kerst. Het eten is niet te vreten, dus ik ga een kerst tegemoet tussen mensen die pak-m-beet 60-70 jaar ouder zijn dan ik, met grijze broccoli, droog vlees en vla-met-een-vel toe (de koks daar zijn niet zo goed). Ik kan niet op-en-neer reizen wegens de afstand, dus in de avonden zit ik alleen op een hotelkamer. Zelf heb ik nog nooit een relatie gehad, terwijl ik dat wel graag wil en een grote kinderwens heb, en voel ik mij dit jaar in deze periode eenzaam.

Als ik straks mijn grootmoeder zie stralen omdat zij lekker 3 dagen bezoek heeft met kerst dan maakt dat alles goed, en word ik daar zelf ook acuut blij van.

Dus, geniet van je 'rot-kerst' en sta in die vreselijke 2,5 uur stil bij alle mooie dingen waar je wél dankbaar voor kan zijn. Dat is vast een hele boel.
Lief van je Thomaaaas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Achja, op datingssites is op die dagen toch niet zo veel te beleven en in je eentje naar het café is ook zo wat

(Dank je wel Ik doe het graag hoor, ze kijkt er al weken naar uit)
En toch en toch. Is dat heel wat anders dan dat stomme circus.

Ik doe ook veel voor een ander maar in mijn relatie heb ik het "recht" om iets niet te hoeven.

Net als mijn partner dat ook heeft. Dat staat compleet los van iets voor elkaar over hebben of klaar staan voor je grootmoeder. Dat is écht heel wat anders.
quote:poldervrouw schreef op 08 december 2012 @ 20:50:

Ik doe ook veel voor een ander maar in mijn relatie heb ik het "recht" om iets niet te hoeven.

Net als mijn partner dat ook heeft. Dat staat compleet los van iets voor elkaar over hebben of klaar staan voor je grootmoeder. Dat is écht heel wat anders.Ja, dat recht heb je. Net zoals ik het recht heb om op een andere plek kerst te vieren. TO kan alleen haar bezwaren met haar partner bespreken én ik vind het nogal wat om te spreken over een 'rot kerst' omdat je partner naar een circusvoorstelling van 2,5 uur wil.
quote:poldervrouw schreef op 08 december 2012 @ 20:50:

Ik zie niet in waarom je juist en alleen in een relatie dat recht zou moeten laten gelden. Rechten en plichten heb je overal, en het is zaak daar een midden in te vinden. Maar in een relatie lekker alleen maar doen waar je zelf zin in hebt en de wensen van je partner (al zijn ze nog zo futiel) structureel ondergeschikt maken aan de jouwe lijkt me de weg niet.
quote:thomaaas schreef op 08 december 2012 @ 20:34:

[...]

+1

Ik zit dit jaar kerstavond, eerste en tweede kerstdag in een bejaardenhuis om met mijn grootmoeder te kunnen eten, haar te helpen en haar minder eenzaam te laten voelen met kerst. Het eten is niet te vreten, dus ik ga een kerst tegemoet tussen mensen die pak-m-beet 60-70 jaar ouder zijn dan ik, met grijze broccoli, droog vlees en vla-met-een-vel toe (de koks daar zijn niet zo goed). Ik kan niet op-en-neer reizen wegens de afstand, dus in de avonden zit ik alleen op een hotelkamer. Zelf heb ik nog nooit een relatie gehad, terwijl ik dat wel graag wil en een grote kinderwens heb, en voel ik mij dit jaar in deze periode eenzaam.

Als ik straks mijn grootmoeder zie stralen omdat zij lekker 3 dagen bezoek heeft met kerst dan maakt dat alles goed, en word ik daar zelf ook acuut blij van.

Dus, geniet van je 'rot-kerst' en sta in die vreselijke 2,5 uur stil bij alle mooie dingen waar je wél dankbaar voor kan zijn. Dat is vast een hele boel.Is het weer zover? Meis, geniet ervan. Ik weet al dat je dat doet hoor, en dat je het met alle liefde doet. Mijn opa is niet lang geleden overleden en ik was zo ontzettend dankbaar dat ik die momenten nog in hem had geïnvesteerd. Fijn als je zoveel verschil kan maken in iemands leven.
quote:thomaaas schreef op 08 december 2012 @ 20:56:

[...]

Ja, dat recht heb je. Net zoals ik het recht heb om op een andere plek kerst te vieren. TO kan alleen haar bezwaren met haar partner bespreken én ik vind het nogal wat om te spreken over een 'rot kerst' omdat je partner naar een circusvoorstelling van 2,5 uur wil.Tja. Als dat op dat moment het ergste is in je leven is dat een zegen.
quote:Frizzy schreef op 08 december 2012 @ 21:00:

[...]

Is het weer zover? Meis, geniet ervan. Ik weet al dat je dat doet hoor, en dat je het met alle liefde doet. Mijn opa is niet lang geleden overleden en ik was zo ontzettend dankbaar dat ik die momenten nog in hem had geïnvesteerd. Fijn als je zoveel verschil kan maken in iemands leven. Gecondoleerd met je opa. Ik hoop dat je een 'fijn' afscheid hebt kunnen hebben.
quote:Frizzy schreef op 08 december 2012 @ 21:01:

[...]

Tja. Als dat op dat moment het ergste is in je leven is dat een zegen.Dat is waar, misschien wil TO wel met mij ruilen Dan heb ik én een partner én een kerst met fatsoenlijk eten en gezelschap dat terugpraat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven