rot eerste kerstdag

08-12-2012 18:59 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft het in zijn hoofd dat hij naar kerstcircus wil in Enschede.

En ik geef niets om circus! Ik vind er werkelijk geen reet aan! Het enige leuke aan circus vind ik paarden. Bij voorkeur andalusiers. Guess what: dat heeft dit circus natuurlijk niet.

Alleen artiesten met kunstjes en die vind ik echt oersaai. Ik vind er gewoon niets aan. Het kan me niet bekoren.

Weet iemand niet iets leukers met eerste kerstdag in Overijssel of achterhoek of zo? Dan kan ik hem misschien overhalen om dat samen te gaan doen.
quote:iones schreef op 08 december 2012 @ 19:18:

Ben je trouwens drammerig als je iets NIET wilt, of ben je juist drammerig als je je zin persé wilt doorzetten?

Hij weet dat ik baal als een stekker van dit idee. Vorig jaar vond ik het ook al niet leuk maar toen ging het gelukkig niet door.

2,5 uur is lang hoor, als je je verveelt!

Ik heb hem toch ook niet gevraagd om mee naar de film "gooise vrouwen" te gaan? Had ik heel graag gewild.Dan weet jij nu dus ook dat hij dit blijkbaar erg graag wil.
Ik denk dat ik er gewoon niet zo moeilijk in zou zijn. Ik denk wel vaker in eerste instantie dat iets niet leuk is, maar als ik dan toch ben gegaan is het achteraf toch een leuke ervaring geweest.

Zo is mijn vriend met mij meegeweest naarde tentoonstelling van Body's. Terwijl hij gruwelt van alles wat ook maar een beetje met ingewanden enzo te maken heeft. Maar achteraf vond hij het ook rete interessant en hebben we nog 2u in een cafe nagepraat erover.

Dus ja, andersom is het bij ons exact hetzelfde. Is denk ik echt een kwestie van even verder kijken dan je neus lang is hoor..
Misschien kun je een paar kinderen meenemen en het circus door hun ogen kijken, met verwondering en bewondering ,

Vind ik wel wat voor jou.
Het doet me trouwens denken aan dat topic over die man die op bezoek kwam en bang was voor honden. Je honden een paar uurtjes apart houden was toen ook geen optie, want je aanpassen kon natuurlijk niet. Je honden zijn immers het belangrijkste in je leven en waarom zou JIJ je moeten aanpassen in je eigen huis? Om het door te trekken naar dit topic: waarom zou JIJ iets moeten doen wat je man leuk vindt?

Tja, je mag dat natuurlijk allemaal vinden, maar verwacht dan ook niet dan men je massaal gelijk geeft. Volgens mij heb je je keuze trouwens al gemaakt, waarom zou je dan nog om advies komen vragen?

Ik heb hem toch ook niet gevraagd om mee naar de film "gooise vrouwen" te gaan? Had ik heel graag gewild.

Misschien moet je het eens vragen, kijken of hij ook zo raar reageert.

Ik denk dat je versteld zult staan!
Serieus?

Je maakt je druk om 2,5 uur?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Pauline65 schreef op 08 december 2012 @ 19:26:

[...]

Wat kun jij zeuren zeg. Ik vind het echt zo'n ontzettend non-probleem.

Het is geven en nemen hoor in een relatie.

De ene keer gaat hij met jou mee als jij jets graag wilt (met de honden wandelen ), de andere keer doe jij iets wat hij graag wil.

Man en ik hebben dat al jaren met schouwburg bezoek; dan zijn er ook wel dingen die een van ons beiden leuk vindt, terwijl het voor de ander niet zo nodig hoeft.

Nou het is wat, van 8 tot half 11 iets voor een ander doen!

Oke, dus andersom had ik het niet moeten vragen want dan was ik ook een zeur geweest en hij niet. Dubbele moraal dus. Man mag opdringen, vrouw niet.

Maar goed. Ik begrijp dus dat als ik botweg zeg "ik ga niet", dat ik dan geen zeur meer ben? Dus dat is slechts wat ik zou moeten doen?

quote:VotesforLeo schreef op 08 december 2012 @ 19:27:

Google stuk?

Ja. ik geef in 25 december en hij komt met 1000 dingen met andere data.

quote:Galadriel schreef op 08 december 2012 @ 19:28:

Misschien kun je een paar kinderen meenemen en het circus door hun ogen kijken, met verwondering en bewondering ,

Vind ik wel wat voor jou.Ik ken geen kinderen van die leeftijd, uberhaupt kinderen die mee zouden willen. Wij zijn van de generatie dat de kinderen al wat ouder zijn.
Het is natuurlijk wel een seksekwestie! Die man werkt het hele jaar hard om Iones te onderhouden. Mag hij met Kerst ook eens bepalen wat er wordt gedaan? Of heeft Iones de broek aan in huis?
Ga in therapie!

Ben je trouwens drammerig als je iets NIET wilt, of ben je juist drammerig als je je zin persé wilt doorzetten?

Hij weet dat ik baal als een stekker van dit idee. Vorig jaar vond ik het ook al niet leuk maar toen ging het gelukkig niet door.

Ik heb hem toch ook niet gevraagd om mee naar de film "gooise vrouwen" te gaan? Had ik heel graag gewild.Serieuze vraag: doen jullie alleen maar dingen samen die jullie allebei leuk vinden? Eten jullie alleen maar eten dat jullie allebei lekker vinden? Komt het nooit voor dat de een zegt of denkt "we doen/eten dat want dat vindt de ander zo leuk en ik vind het weer leuk de ander blij te maken"?
quote:Chartreuse schreef op 08 december 2012 @ 19:31:

[...]

Serieuze vraag: doen jullie alleen maar dingen samen die jullie allebei leuk vinden? Eten jullie alleen maar eten dat jullie allebei lekker vinden? Komt het nooit voor dat de een zegt of denkt "we doen/eten dat want dat vindt de ander zo leuk en ik vind het weer leuk de ander blij te maken"?
quote:iones schreef op 08 december 2012 @ 19:30:

[...]

Oke, dus andersom had ik het niet moeten vragen want dan was ik ook een zeur geweest en hij niet. Dubbele moraal dus. Man mag opdringen, vrouw niet.dan ga je toch niet als je het verspilde tijd vind.. blijf je lekker alleen achter met je honden ! geven en nemen in een relatie.

[...]

Oke, dus andersom had ik het niet moeten vragen want dan was ik ook een zeur geweest en hij niet. Dubbele moraal dus. Man mag opdringen, vrouw niet.He? Dat wordt toch helemaal niet gezegd in het stukje dat jij quote?
Ik hou trouwens ook niet van gourmnetten

Zal ik dan maar tegen mijn ouders zeggen dat ze de boom in kunnen met de kerst

Kak....dat duurt nog langer dan 2,5 uur ook zeg!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Is het trouwens gebruikelijk dat jullie iets doen op eerste kerstdag? Want ik vind best dat je een keer kunt opbrengen iets te doen voor je vriend wat hij leuk vindt, maar wat zijn jullie plannen normaal gesproken?

Hoe leuk vindt hij circus? Ook dat vind ik wel verschil uitmaken. Als hij het écht leuk vindt dan vind ik dat je gewoon mee moet gaan. Is het omdat hij niks beters weet, dan zou ik zelf een ander voorstel doen.
Iones,rot eerste kerstdag?

Wat een gezeur.

Weet je wat een rotte kerstdag is,als je man er niet meer is.

Ik wou dat ik nog met mijn man naar het circus kon.

Maar dat is helaas niet mogelijk,omdat hij 2 jaar geleden is overleden.

Stel je niet aan en doe je man een plezier.
quote:Chartreuse schreef op 08 december 2012 @ 19:31:

[...]

Serieuze vraag: doen jullie alleen maar dingen samen die jullie allebei leuk vinden? Eten jullie alleen maar eten dat jullie allebei lekker vinden? Komt het nooit voor dat de een zegt of denkt "we doen/eten dat want dat vindt de ander zo leuk en ik vind het weer leuk de ander blij te maken"?

Ik maak eten klaar waarvan ik weet dat hij het lekker vindt. Als hij iets niet lust, of zozo vind, maak ik het niet klaar, of ik maak voor hem iets erbij wat hij wel lekker vindt.

En als de een normaliter iets voorstelt wat de ander niet zo vindt, dan gaat het gewoonlijk niet door.

[...]

Oke, dus andersom had ik het niet moeten vragen want dan was ik ook een zeur geweest en hij niet. Dubbele moraal dus. Man mag opdringen, vrouw niet.

Nonsens,

Meestal is het geven en nemen, en eerlijk is eerlijk, meestal voelen mensen dat ze meer geven dan krijgen. Zo voel jij het maar je man ook.

Maar als hij echt iets heel graag wil, hij wilde het vorig jaar ookal, dan doe je dat toch voor elkaar. Probeer er wat leuks omheen te maken, want als je met een chagrijnige bakkes er naast gaat zitten, ontneem je hem niet zijn uitje, maar wel zijn plezier.

En de volgende keer gaat hij mee naar Gooise vrouwen, want hij weet dat jij dat graag wilt.

[...]

Oke, dus andersom had ik het niet moeten vragen want dan was ik ook een zeur geweest en hij niet. Dubbele moraal dus. Man mag opdringen, vrouw niet.Man dringt je niks op, hij heeft een Voorstel gedaan. Man heeft datzelfde voorstel vorig jaar ook al gedaan, dus blijkbaar vindt hij zo'n circus écht een leuk tijdverdrijf met kerst. Misschien dat hij al dat gewandel met de honden intussen spuugzat is maar elke keer toch mee gaat om jou een plezier te doen, je weet het niet he.
quote:Manji schreef op 08 december 2012 @ 19:34:

Wat een gezeur.

Wat een wereldprobleem zeg... 2,5 uur naar het circus. Wees blij dat jij en je man in goede gezondheid de kerst samen kunnen vieren.

Zoals al eerder gezegd: wat is 2,5 uur op een mensenleven?
quote:Chartreuse schreef op 08 december 2012 @ 19:32:

[...]

He? Dat wordt toch helemaal niet gezegd in het stukje dat jij quote?

Maar je geeft óók geen antwoord.

Maar iemand sugereert verderop dat ik zou moeten voorstellen om mee naar gooise vrouwen te gaan.

Alleen draait de film niet meer. Het is gewoon destijds niet in mij opgekomen omdat ik wist dat hij daar geen bal aan zou vinden.
Ik zeg niet dat het zo is maar het komt vaak over dat als het niet gaat hoe jij wilt dat je erg ontevreden tot erg onhebbelijk kan zijn hier op ht forum. Misschien ervaart je man dat ook zo. Het is wel geven en nemen. Hem misschien zijn zin geven met het circus en de dag erna naar de bossen met je honden (of wat jij erg graag zou willen).

Of bijv zeggen, ok, we gaan naar het circus maar ik zou heel graag erna ergens een pizza eten (fictief voorbeeld) dat je zo ieder wat wils krijgt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Manji schreef op 08 december 2012 @ 19:34:

Wat een gezeur.

Dat dus.

En Manji:
quote:Chartreuse schreef op 08 december 2012 @ 19:32:

[...]

He? Dat wordt toch helemaal niet gezegd in het stukje dat jij quote?

Nee, snap ook niet waar ze dat vandaan haalt.

Er komt een heel oude tegeltjeswijsheid boven drijven:

Daar alleen kan liefde wonen, daar alleen is het leven goed, waar men stil en ongedwongen alles voor de ander doet.

Ik heb in een grijs verleden wel eens kaarten geregeld voor een cabaretier die ik echt vreselijk vind, maar mijn man juist heel leuk.

Hij blij, ik blij omdat hij blij was.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Oke, ik ga wel naar dat circus! Klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven