Ardeche: Juni of Juli?

11-12-2012 21:47 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuk adres in de Ardèche gevonden waar we aankomende zomer naar toe willen. Nu twijfel ik echter of ik voor begin Juni of begin Juli zal boeken.

Wat is jullie ervaring qua klimaat: is het echt heet in Juli en/of juist nog wat koel in Juni?

Onze dochters zijn 2 en 4 dus nog niet leerplichtig, dametje van 4 gaat al wel naar school dus ik vind het niet fijn om precies de laatste 2 weken voor de vakantie te gaan, dus dan maar wat eerder.

(misschien is dit ook wel onzin eigenlijk, nu ik het zo opschrijf)
In juli kan het behoorlijk heet zijn. Ik ben er ook wel eens in mei geweest en toen was het al lekker warm weer.

Je kan ook even op de gemiddelde temperatuur per maand googelen.
De temperatuur is toch niet het belangrijkste? Je kan net zo goed hitte meemaken in juni...

Het is sowieso een heel populair gebied, dus ik zou de minst drukke maand uitzoeken, juni beter als juli.....als je kinderen straks onder leerplichtwet vallen heb je niet veel meer te kiezen. Geniet ervan nu het nog wel kan.
Ik zou zeker in juni gaan omdat dan de schoolvakanties nog niet begonnen zijn. De Ardeche is een van de drukst bezochte regio's van frankrijk, er zijn heel veel campings langs de rivier.
Dank voor jullie reacties! Ik twijfelde wat omdat we vorig jaar in Juni aan de kust zaten, toen was het eigenlijk net wat te koud om te kunnen zwemmen enzo. Maar ik ben om: het wordt Juni.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven