Werk & Studie alle pijlers

studeren als hobby

12-12-2012 08:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvroeg of er hier mensen zijn die gaan studeren als hobby en wat heeft het toegevoegd aan bijvoorbeeld je werk of prive.
kan me er niets bij voorstellen, ik heb studeren altijd als noodzakelijk kwaad gezien
Nou als mij iets interesseert kan ik me er zeker flink in verdiepen. Is dat wat je bedoelt?
Ja, dat klopt beelicious
Ik niet maar zi af en toe zit er bij mijn universiteit wel een gepensioneerde bij een vak. Die doen dat idd gewoon omdat ze het interessant vinden. Laatst was er een man die altijd al een studie in mijn richting had willen doen maar dat niet kon omdat er destijds van hem verwacht werd dat hij dokter/advocaat oid zou worden. Die was met vervroegd pensioen gegaan en ging nu op zijn 62e eindelijk doen wat hij toen op zn 18e had willen doen. Dat vond ik mooi.
Ik studeer een taal voor de lol erbij. Het gaat niet zo hard als ik zou willen, maar ja ik doe het voor mezelf.
En ik heb ook wel wat medestudenten die er een 2e studie bij doen puur voor de interesse.
Ik doe een hele studie extra naast mijn eerste studie omdat ik het zo interessant vind. Is een verrijking voor mezelf vind ik. Wie weet heb ik er later nog iets aan bij mijn werk, maar ik heb de opleiding niet gekozen voor het werk.
Ja hoor! Ik heb op mijn 30e naast een fulltime baan nog voor de lol een heel aantal vakken gevolgd van een studie die ik interessant vond. Kostte me veel geld en heel veel tijd maar léuk dat ik het vond.

Mijn wereld verbreedde zich weer na jaren werken, mijn analytische vaardigheden werden weer even aangescherpt. Ik haalde veel hogere cijfers dan toen ik de 1e keer studeerde

Studeren kan je je hele leven.
Ik vind leren leuk..
Nu vind ik het combineren van werk en gezin al best pittig, maar ik wil straks echt weer een studie op gaan pakken in plaats van de cursussen die ik nu doe. Ik vind het leuk om iets te leren. Ik kan er echter niet altijd iets concreets mee in mijn functie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven