We jingle all the way

12-12-2012 13:33 59 berichten
Hallo allemaal,

Zijn jullie al druk met het optuigen van de boom, het versturen van kerstkaarten en zijn de menu's al compleet en de cadeautjes uitgezocht?

Wat gaan jullie doen met de kerstdagen? Sta je met een overvolle woonkamer te sloven in de keuken of word je verwend door familie of vrienden?

Wat trekken jullie aan, is de outfit al compleet of moet er nog geshopped worden?

Zelf doe ik niets met outfits, zie er natuurlijk altijd al spetterend uit hè, pffff haha, dus ruk gewoon iets uit de kast.

Ben van plan om een vriendin te vragen lekker ergens te gaan eten en de andere kerstdag hang ik gezellig voor de tv met natuurlijk allerhande lekkers. Mijn zoon heeft drukke volle dagen, maar misschien dat hij z'n hoofd nog even laat zien, we zien wel. Wel hou ik de traditie in ere en maak een kerstmaatje zoals ik dat al jaren hetzelfde doe.

De kaarten zijn de deur uit en heb de eerste al binnen, dus de sfeer komt er langzaam maar zeker in. Op de 20ste heb ik een kerstborrel, da's wel leuk.

Van mij in ieder geval hele leuke en ontspannen feestdagen gewenst, met een kaartje.

Alle reacties Link kopieren
Ik ga weg weg weg . Ik ga tot na O&N naar de USA.
quote:qupida schreef op 12 december 2012 @ 13:38:

Ik ga weg weg weg . Ik ga tot na O&N naar de USA.Leuk, wat ga je daar doen als ik vragen mag?
de traditionele all you need is love kijken op kerstavond....dat hoort er gewoon bij hahaha

1e kerstdag komt familie...gezellig hapjes, drankje, soep etc.

en 2e kerstdag is gewoon lekker een normale zondag. ff lui zijn ;) hihi nu al zin in
Ik ben allebei de dagen onder de pannen en moet alleen het dessert maken. Daar ben ik nu nog over aan het nadenken, beetje googlen om inspiratie op te doen. Kleding heb ik geen geld voor, dus het word iets uit mijn huidige garderobe.

Eerste kerstkaarten zijn binnen, de mijne liggen klaar om verzonden te worden.

De boom staat al een week

Iedereen hier alvast:
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:kelly1988 schreef op 12 december 2012 @ 13:39:

de traditionele all you need is love kijken op kerstavond....dat hoort er gewoon bij hahaha

1e kerstdag komt familie...gezellig hapjes, drankje, soep etc.

en 2e kerstdag is gewoon lekker een normale zondag. ff lui zijn ;) hihi nu al zin in

Dus de box tissues staat al klaar voor all you need?

Ziet er uit als een ontspannen kerst, op een dagje in de keuken na.

Wat trek je aan? Heb je een boom?En lichtjes?
quote:mali30 schreef op 12 december 2012 @ 13:40:

Ik ben allebei de dagen onder de pannen en moet alleen het dessert maken. Daar ben ik nu nog over aan het nadenken, beetje googlen om inspiratie op te doen. Kleding heb ik geen geld voor, dus het word iets uit mijn huidige garderobe.

Eerste kerstkaarten zijn binnen, de mijne liggen klaar om verzonden te worden.

De boom staat al een week

Iedereen hier alvast: [afbeelding]Je hebt wel de allerleukste taak Mali, toetjes, daar kan je alle kanten mee op., Zo leuk, toetjes maken.
Mijn dochter wordt de 25e 2 jaar, dus we krijgen visite. 's Middags beginnen we met een zelfgemaakte verjaardagstaart en wat hapjes. 's Avonds maak ik zelf een soort buffet met saté, loempiaatjes, nasi, enz. Cadeautjes krijgt ze uiteraard ook voor haar verjaardag.

De tweede dag doen we rustig aan, alleen 's avonds misschien bij familie eten.

Ik vind het wel een bijzondere tijd zo, denk regelmatig terug aan het hoogzwanger zijn in de kou en de bevalling.

De kerstkaarten gaan deze week de deur uit en de boom staat al.
quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 13:44:

[...]

Je hebt wel de allerleukste taak Mali, toetjes, daar kan je alle kanten mee op., Zo leuk, toetjes maken. Tips, suggestie's?
quote:streepjescode schreef op 12 december 2012 @ 13:45:

Mijn dochter wordt de 25e 2 jaar, dus we krijgen visite. 's Middags beginnen we met een zelfgemaakte verjaardagstaart en wat hapjes. 's Avonds maak ik zelf een soort buffet met saté, loempiaatjes, nasi, enz. Cadeautjes krijgt ze uiteraard ook voor haar verjaardag.

De tweede dag doen we rustig aan, alleen 's avonds misschien bij familie eten.

Ik vind het wel een bijzondere tijd zo, denk regelmatig terug aan het hoogzwanger zijn in de kou en de bevalling.

De kerstkaarten gaan deze week de deur uit en de boom staat al.Dubbel feest, wat gezellig. Ik hoor mensen weleens klagen die met de kerst jarig zijn, maar het lijkt mij fantastisch om op zo'n gezellig moment in het zonnetje te staan, met een kerstboom en kerstsferen om me heen. Veel plezier met de kleine, hij/zij wordt het zich nu een beertje bewust. Geniet er van.
quote:mali30 schreef op 12 december 2012 @ 13:47:

[...]

Tips, suggestie's? Mijn lievelingtoet is veel verschillende soorten vers zacht fruit een dag lang marineren in een mengsel van port en honing en dan daar halfgeslagen slagroom over zonder suiker. Daar neem ik het vliegtuig voor.
Boompje 1 staat al bijna een week en ik wilde nog 1 maar nu heeft AH ze niet meer. Sukkels.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 13:54:

[...]

Mijn lievelingtoet is veel verschillende soorten vers zacht fruit een dag lang marineren in een mengsel van port en honing en dan daar halfgeslagen slagroom over zonder suiker. Daar neem ik het vliegtuig voor. Ik drink niet, maar het klinkt wel lekker. Maar alleen marineren in honing lijkt me geen goed plan
Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag en toen ik 's avonds thuiskwam was het hele huis versierd! Was erg leuk binnenkomen. Vriend heeft zich goed uitgesloofd.

Kerstkaarten zijn nog niet weg. Nog niet eens gekocht ook... wel al wat binnengekregen.

Gisteren eens aan vriend gevraagd wat we gaan eten met kerst. Nou, hij wist het wel. 1e dag mijn eigengemaakte groentesoep en daarna een soort gourmetten. 2e kerstdag wil hij graag mijn eigengemaakte hachee. Ik kan me daar wel in vinden dus gaan we dat eten.

Kleren. Ik heb nog een kokerrok met groene bloes die ik nog nooit gedragen heb dus ik denk dat ik dat maar aan doe.
quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 13:54:

[...]

Mijn lievelingtoet is veel verschillende soorten vers zacht fruit een dag lang marineren in een mengsel van port en honing en dan daar halfgeslagen slagroom over zonder suiker. Daar neem ik het vliegtuig voor. Wat voor fruit is dat dan Cateautje? Want het klinkt heel lekker en sinds kort ben ik helemaal gek van port. Honing is ook ok en slagroom is hemeaal goed.
quote:mali30 schreef op 12 december 2012 @ 13:56:

[...]

Ik drink niet, maar het klinkt wel lekker. Maar alleen marineren in honing lijkt me geen goed plan Je zou de port kunnen vervangen met bessensap of die merlotdruivensap van appie.
quote:Ratteke schreef op 12 december 2012 @ 13:56:

Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag en toen ik 's avonds thuiskwam was het hele huis versierd! Was erg leuk binnenkomen. Vriend heeft zich goed uitgesloofd.

Kerstkaarten zijn nog niet weg. Nog niet eens gekocht ook... wel al wat binnengekregen.

Gisteren eens aan vriend gevraagd wat we gaan eten met kerst. Nou, hij wist het wel. 1e dag mijn eigengemaakte groentesoep en daarna een soort gourmetten. 2e kerstdag wil hij graag mijn eigengemaakte hachee. Ik kan me daar wel in vinden dus gaan we dat eten.

Kleren. Ik heb nog een kokerrok met groene bloes die ik nog nooit gedragen heb dus ik denk dat ik dat maar aan doe.

Dat is een lekker menu en een mooie outfit.

Zeker een leuke binnenkomst in zo'n feestelijk huis. Wat een geweldige verrassing.
quote:Ratteke schreef op 12 december 2012 @ 13:57:

[...]

Wat voor fruit is dat dan Cateautje? Want het klinkt heel lekker en sinds kort ben ik helemaal gek van port. Honing is ook ok en slagroom is hemeaal goed.Alle zachte fruit dat nu te vinden is, van bessen tot meloen. Alleen is het wel belangrijk om het fruit op tijd in huis te halen, omdat het vaak nog een tijdje moet rijpen. Appie heeft bevroren zomerfruit, is daar ook voor te gebruiken, maar dan moet je het wel eerst ontdooien. Fruitsoorten als appels en peren vind ik persoonlijk niet zo lekker in deze toet.
Mijn traditie van huis uit, zolang ik mij kan herinneren, is ruimschoots voordat Kerst begint het vliegtuig in te stappen met een zonnige bestemming en niet eerder terug te komen dan dat het nieuwe jaar is begonnen . En dat is wat ik dan ook dit jaar weer ga doen. Er zal een dag komen dat beperkte financiën of ouderdom zijn intrede doet en dan is het tijd om een boompje te regelen en het huis te versieren. Tot die tijd heb ik een schattige schaal met kerstballetjes, eikeltjes en glaasjes waarin waxinelichtjes gebrand kunnen worden. Maar verder dan dat gaan mijn versieringen niet.

Prettige vakantie Paloma, veel plezier gewenst.
Dank je wel, Cateautje .

Langs de weg. Wat is een kerstmaatje?
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 14:50:

Dank je wel, Cateautje .

Langs de weg. Wat is een kerstmaatje? Een Freudiaanse verschrijving, het moet kerstmaaltje zijn.
De kerstboom opzetten en kerstkaarten sturen ga ik dit weekend doen. Op kerstavond naar ouders van mijn vriend, op 1e kerstdag naar mijn opa en oma, en daarna naar mijn ouders. Dan gaan we gourmetten. 2e kerstdag voor onszelf. Hoef dus niet te sloven en word heerlijk verwend door familie

Vrijdagavond even cadeautjes shoppen.

Van mij ook alvast even een kaartje:

Cateautje, eten met een vriendin en op de bank met hapjes klinkt super! Ik hoop dat je ook het kerstmaal met je zoon mag eten
Ik ben al klaar.

Huis is zondag versierd, maandag de menu's op papier gezet en de kaarten zijn vandaag op de post gegaan.

Laat de sneeuw maar komen.
Oh, je wilt alle ins en outs weten zie ik.

Komt ie:

Kerstavond naar een verjaardag

Eerste kerstdag ontbijten met gezin, daarna in de auto naar mijn ouders. Daar lunchen en met kinderen naar de kerk (kindje wiegen).

's Avonds buffet met broers en zussen en aanhang.

Dan naar huis.

Tweede kerstdag rustig aan. Brunchen met schoonouders en op de bank film kijken met lekkere hapjes.

Outfit is binnen, moet alleen even passen (online besteld: donkere jeans, zwarte top en groen leren jasje).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven