We jingle all the way

12-12-2012 13:33 59 berichten
Hallo allemaal,

Zijn jullie al druk met het optuigen van de boom, het versturen van kerstkaarten en zijn de menu's al compleet en de cadeautjes uitgezocht?

Wat gaan jullie doen met de kerstdagen? Sta je met een overvolle woonkamer te sloven in de keuken of word je verwend door familie of vrienden?

Wat trekken jullie aan, is de outfit al compleet of moet er nog geshopped worden?

Zelf doe ik niets met outfits, zie er natuurlijk altijd al spetterend uit hè, pffff haha, dus ruk gewoon iets uit de kast.

Ben van plan om een vriendin te vragen lekker ergens te gaan eten en de andere kerstdag hang ik gezellig voor de tv met natuurlijk allerhande lekkers. Mijn zoon heeft drukke volle dagen, maar misschien dat hij z'n hoofd nog even laat zien, we zien wel. Wel hou ik de traditie in ere en maak een kerstmaatje zoals ik dat al jaren hetzelfde doe.

De kaarten zijn de deur uit en heb de eerste al binnen, dus de sfeer komt er langzaam maar zeker in. Op de 20ste heb ik een kerstborrel, da's wel leuk.

Van mij in ieder geval hele leuke en ontspannen feestdagen gewenst, met een kaartje.

Hmz, kaartjes doen het niet
Lekker Cateautje .

Wat staat er op het menu dit jaar?
quote:mayhem schreef op 12 december 2012 @ 15:09:

De kerstboom opzetten en kerstkaarten sturen ga ik dit weekend doen. Op kerstavond naar ouders van mijn vriend, op 1e kerstdag naar mijn opa en oma, en daarna naar mijn ouders. Dan gaan we gourmetten. 2e kerstdag voor onszelf. Hoef dus niet te sloven en word heerlijk verwend door familie

Vrijdagavond even cadeautjes shoppen.

Van mij ook alvast even een kaartje:

[afbeelding]

Cateautje, eten met een vriendin en op de bank met hapjes klinkt super! Ik hoop dat je ook het kerstmaal met je zoon mag eten

Dank je Mayhem.

Je kerst ziet er gezellig uit, geniet er van.
Dank je wel Cateautje, jij ook!
quote:Cher78 schreef op 12 december 2012 @ 15:14:

Oh, je wilt alle ins en outs weten zie ik.

Komt ie:

Kerstavond naar een verjaardag

Eerste kerstdag ontbijten met gezin, daarna in de auto naar mijn ouders. Daar lunchen en met kinderen naar de kerk (kindje wiegen).

's Avonds buffet met broers en zussen en aanhang.

Dan naar huis.

Tweede kerstdag rustig aan. Brunchen met schoonouders en op de bank film kijken met lekkere hapjes.

Outfit is binnen, moet alleen even passen (online besteld: donkere jeans, zwarte top en groen leren jasje).Veel mensen op kerstavond en eerste kerstdag en de tweede lekker voor jezelf. Zie dat laatste steeds meer voorbij komen en vind het beter dan drie volle dagen aan verplichtingen. Veel plezier gewenst en je outfit zie ik zo voor me, mooi, een groen leer jasje, apart.
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 15:14:

Lekker Cateautje .

Wat staat er op het menu dit jaar?

Eerste kerstdag meestal everzwijnkarbonaadje met puree en witlof en tweede een grote zalmmoot met gebakken krieltjes en paksoi. De toetjes variëren.

Eerst maar eens kijken of vriendin mee wilt. Denk dat ik het allemaal zowieso in huis haal, want je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 15:18:

[...]

Veel mensen op kerstavond en eerste kerstdag en de tweede lekker voor jezelf. Zie dat laatste steeds meer voorbij komen en vind het beter dan drie volle dagen aan verplichtingen. Veel plezier gewenst en je outfit zie ik zo voor me, mooi, een groen leer jasje, apart.

Ja, sinds we kinderen hebben doen we het zo. Niet alle dagen strak inplannen, maar ook tijd voor ons gezin alleen hebben. Plus de kinderen worden anders erg vervelend van al die kilometers op de achterbank.

Jij ook veel plezier! Ik hoop dat mijn kleding past, ben een half jaar geleden bevallen en mijn lijf is nog wat uitgezakt, haha. Hoop het met een bloezende top te kunnen camoufleren.
Kerst boeide me vroeger nooit zo, ik ben namelijk niet gelovig en verder deed het me ook niet veel.

Maar dit jaar is het anders: ik woon nu ver weg bij familie en vrienden vandaan en met kerst zie ik ze eindelijk weer. Volgende week vertrek ik en ik kan niet wachten. In mijn eigen huis is het verder niet kerstig, ik ben er op het moment supreme immers toch niet. Een boom kopen vind ik dan ook zonde.

Waarschijnlijk bestaat mijn kerst uit veel eten (gegrilde kip, dat is een traditie), veel knuffelen met mensen die ik maandenlang heb moeten missen, foute tv-programma's kijken en me vooral niet te veel optutten. En lekker niet werken, want ik kan wel een vakantie gebruiken.

Veel plezier iedereen!
Oh, en 'derde kerstdag' ga ik gewoontegetrouw winkelen, kerstspullen kopen met korting

Ook een traditie!
Leuk topic,ik ben gek op kerst!

Aan verplichtingen doen we niet.Ligt er aan wat voor weer het is,welke kerstfilms er op TV komen.....We zien wel.

Misschien gaan we schaatsen op de schaatsbaan,ook erg leuk.

De kinderen willen gourmetten,en een sneeuwpop-ijsje als toetjes.

De kleding wordt op het moment zelf bepaalt.Kan een pyama zijn,kan sjiek zijn

De kersbomen & aanverwante gezelligheid staan,kaarten zijn geschreven (nog niet gepost),Bing Crosby in de CD speler...nu nog sneeuw en het is compleet!
quote:Liquorice schreef op 12 december 2012 @ 15:31:

Kerst boeide me vroeger nooit zo, ik ben namelijk niet gelovig en verder deed het me ook niet veel.

Maar dit jaar is het anders: ik woon nu ver weg bij familie en vrienden vandaan en met kerst zie ik ze eindelijk weer. Volgende week vertrek ik en ik kan niet wachten. In mijn eigen huis is het verder niet kerstig, ik ben er op het moment supreme immers toch niet. Een boom kopen vind ik dan ook zonde.

Waarschijnlijk bestaat mijn kerst uit veel eten (gegrilde kip, dat is een traditie), veel knuffelen met mensen die ik maandenlang heb moeten missen, foute tv-programma's kijken en me vooral niet te veel optutten. En lekker niet werken, want ik kan wel een vakantie gebruiken.

Veel plezier iedereen!Fijn, iedereen weer in de armen sluiten. Komt helemaal goed met jou en de kerst.
Gisteren toevallig met man over de kerst gehad. Tot nu toe, 1e kerstdag vragen we vrienden en gaan we uitgebreid koken (waar we allebei van genieten), menu moeten we nog verzinnen! Eerst maar eens vragen of de vrienden überhaupt kunnen

Smiddags gaan we dan eerst langs mijn papa!

Tweede kerstdag, misschien naar schoonouders, en smiddags werken!

Outfit komt deze week binnen! Twee foute kersttruien!
Zou het kunnen zijn dat alle voorbereidingen, net zo feestelijk zijn als het feest zelf? Zo komt het allemaal wel op me over.
quote:pinoo schreef op 12 december 2012 @ 15:49:

Gisteren toevallig met man over de kerst gehad. Tot nu toe, 1e kerstdag vragen we vrienden en gaan we uitgebreid koken (waar we allebei van genieten), menu moeten we nog verzinnen! Eerst maar eens vragen of de vrienden überhaupt kunnen

Smiddags gaan we dan eerst langs mijn papa!

Tweede kerstdag, misschien naar schoonouders, en smiddags werken!

Outfit komt deze week binnen! Twee foute kersttruien! Ohhhhh, als de truien binnen zijn, post dan een foto? Ben wild nieuwsgierig!
quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 15:49:Zou het kunnen zijn dat alle voorbereidingen, net zo feestelijk zijn als het feest zelf? Zo komt het allemaal wel op me over. Dat idee heb ik ook. Met de voorbereidingen kan iedereen heerlijk vrijuit z'n gang gaan waar voor sommigen tegenover staat dat ze aan de "verplichtingen" mee moeten doen. Des te heerlijker is het wanneer je deze dagen zelf kan invullen en de gezelligheid in je eigen huis kan brengen.
Geloof dat ik geen plaatjes mag plakken... :(

Ben dit jaar weer te laat, voor de echte foute truien, dus dit jaar een alternatief!

Voor de verbeelding:

Kerstrode trui, met rendieren en sneeuwvlokken...

-------------------------------------------------------**** rendier ***** rendier***** rendier ******* rendier

-------------------------------------------------------

Zoiets! Snap je hem?

En dan voor het moderne twistje, een capuchon!
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 15:55:

[...]

Dat idee heb ik ook. Met de voorbereidingen kan iedereen heerlijk vrijuit z'n gang gaan waar voor sommigen tegenover staat dat ze aan de "verplichtingen" mee moeten doen. Des te heerlijker is het wanneer je deze dagen zelf kan invullen en de gezelligheid in je eigen huis kan brengen.Het enige dat ik doe is de porseleinen kerstman neer zetten en mijn herfstkoffiebeker verruilen voor de winterkoffiebeker en ik brand kaarsen, maar dat doe ik niet alleen met de feestdagen. Misschien is het een goed plan om van de week eens wat lichtjes te halen en de vensterbank er mee op te fleuren. Dit topic werkt aanstekelijk.
quote:pinoo schreef op 12 december 2012 @ 15:56:

Geloof dat ik geen plaatjes mag plakken... :(

Ben dit jaar weer te laat, voor de echte foute truien, dus dit jaar een alternatief!

Voor de verbeelding:

Kerstrode trui, met rendieren en sneeuwvlokken...

-------------------------------------------------------**** rendier ***** rendier***** rendier ******* rendier

-------------------------------------------------------

Zoiets! Snap je hem?

En dan voor het moderne twistje, een capuchon! Zie hem voor me, geweldig, je steelt vast en zeker de show.
Ik heb al twee outfits in mijn hoofd voor de twee grote kerstdiners die we hebben dit jaar, maar vanochtend keek ik nog eens in mijn kast en zag ik nog veel meer leuke spullen.

Dus nu heb ik vijf mogelijke outfits, en maar twee gelegenheden waarbij ik zo opgedirkt hoef te zijn.

Dilemma.
Your luck's about to change, cher.
quote:LadyDarbanville schreef op 12 december 2012 @ 16:03:

Ik heb al twee outfits in mijn hoofd voor de twee grote kerstdiners die we hebben dit jaar, maar vanochtend keek ik nog eens in mijn kast en zag ik nog veel meer leuke spullen.

Dus nu heb ik vijf mogelijke outfits, en maar twee gelegenheden waarbij ik zo opgedirkt hoef te zijn.

Dilemma.Heerlijk zo'n luxeprobleem.
Is het zoiets, pinoo?

quote:Cateautje schreef op 12 december 2012 @ 16:06:

[...]

Heerlijk zo'n luxeprobleem.

Inderdaad :-)

Qua kerstversiering is het hier rustig, een klein boompje en wat strooien rendieren hier en daar, that's it.
Your luck's about to change, cher.
Jaa! Dat is hem, maar dan alleen met het bovenste stuk!

Man en ik hebben dezelfde...

Bedoelt om onze stress gevoelige families een beetje in de maling te nemen!

Die beginnen in oktober aan de planning van kerst! En wij willen daar dan nog niks van horen!

Gelukkig heb ik dat niet geërfd! Wij willen gewoon ongedwongen genieten van de kerst!
En jullie natuurlijk allemaal hele fijne dagen! Geniet!!
Vergeet Sissy niet te kijken!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven