Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Aha! Ik ben niet de enige die wat smileys kwijt was. Was al bang dat dit permanent zou zijn
Dat een aantal smileys momenteel niet werken klopt, dat staat voor deze week op de planning om te fixen, evenals het terugbrengen van de "laatste" knop.

@vlammetje: vreemd dat je avatar weg was. We hadden wel tijdelijk wat problemen met enkele profielfuncties, mogelijk dat je probleem in die tijd is ontstaan. Momenteel werkt dat allemaal echter weer naar behoren, dus als het goed is zul je er nu geen problemen meer mee ondervinden

@Aimee86: Het lijkt me dat er aanpassingen aan de app moeten worden gemaakt als er op de iPhone 5 problemen met de app optreden. Dat zal ik doorspelen. Echter proberen we eerst nog steeds te achterhalen waar de problemen met de app op de iPhone 4 bij een aantal gebruikers vandaan komen.

Iedereen die problemen heeft met de app op de Iphone 4, zoals "input missing" errors of postings die in een ander topic terecht komen: neem aub contact op via forum@viva.nl om je accountgegevens met ons te delen, dan gaan we de accounts op een aantal verschillende apparaten testen om eventueel uit te sluiten dat het probleem in je account zelf zou kunnen zitten.

Dank!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Testing-one-two...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De app is echt weer waardeloos !!! Ben weer overgegaan op mobiel Viva.

Supertraag en laadt niet alle post of laat ze leeg.
Telkens als die blogs uit de ouwe doos aan de rechterkant staan, is er 'n advertentieblok dat meeloopt bij 't scrollen zodat het over de laatste nieuwe topics valt.

Kan dat advertentieblok niet stilstaan?

En kunnen die ouwe blogs niet gewoon helemaal naar beneden of compleet weg?

Zou de lijst met nieuwe topics niet gewoon helemaal bovenaan mogen staan? Da's toch 'n stuk minder scrollen elke keer en dat is het enige nuttige wat in die rechterkolom staat.
Door diezelfde reclame blokken rechts, waar EN het over heeft kan je ook niet meer op laatste klikken of überhaupt kijken.
quote:elninjoo schreef op 11 december 2012 @ 06:33:

Telkens als die blogs uit de ouwe doos aan de rechterkant staan, is er 'n advertentieblok dat meeloopt bij 't scrollen zodat het over de laatste nieuwe topics valt.

Kan dat advertentieblok niet stilstaan?

En kunnen die ouwe blogs niet gewoon helemaal naar beneden of compleet weg?

Zou de lijst met nieuwe topics niet gewoon helemaal bovenaan mogen staan? Da's toch 'n stuk minder scrollen elke keer en dat is het enige nuttige wat in die rechterkolom staat.Die advertentie is een zogenaamde meescrollende, dus die beweegt inderdaad altijd mee. Misschien is het mogelijk het forumblokje ook meescrollend te maken zodat die ook altijd in beeld blijft. Dat ga ik navragen. Ook ga ik vragen of het mogelijk is de volgorde te wijzigen zodat het forumblokje hoger komt te staan.

quote:Zusenzoo schreef op 11 december 2012 @ 07:22:

Door diezelfde reclame blokken rechts, waar EN het over heeft kan je ook niet meer op laatste klikken of überhaupt kijken.Welke 'laatste' bedoel je in dit geval?

quote:ModeratorViva schreef op 11 december 2012 @ 09:48:

[...]

Welke 'laatste' bedoel je in dit geval?Ongetwijfeld de knop 'laatste' die er niet meer is, maar wat ze nog niet weet omdat daar dat blok over staat...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mod die app is echt waardeloos
Eens met steel-schaapje! Volgens mij is dat ook al heel vaak aangegeven?!
Status app problemen

Klopt, over de app hebben we het hier al regelmatig gehad en ook heb ik al veel tijd geinvesteerd om te proberen te achterhalen wat de problemen veroorzaakt, zodat de ontwikkelaar aan de slag kan, helaas tot nu toe echter zonder goed resultaat.

De status van de problemen op dit moment:

- Op veel iPhones werkt de app momenteel zoals het bedoeld is. Je kunt in ieder geval gewoon forummen en posts plaatsen. Wat wel nog kan gebeuren is dat hij soms wat trager is (al heb ik daar bijvoorbeeld persoonlijk geen last van, dus dat verschilt waarschijnlijk van persoon tot persoon).

- Bij enkele gebruikers treden problemen op bij het plaatsen van postings. Er komt dan een error "Input missing (content)" en/of de post verschijnt spontaan in een ander topic. Probleem is dat noch wijzelf noch de ontwikkelaars deze problemen kunnen reproduceren op hun eigen telefoon. Dat is noodzakelijk, anders is het bijna onmogelijk te achterhalen waar die problemen door veroorzaakt worden. Via het forum heb ik tot nu toe zo'n 5 meldingen van deze problemen geconstateerd.

Wij willen uiteraard de problemen genoemd onder het tweede punt zsm verhelpen, momenteel tasten we echter in het duister over de oorzaak van de problemen. We willen daarom zoveel mogelijk informatie verzamelen die we naar de onwikkelaars kunnen doorsturen om dit probleem verholpen te krijgen. Mocht je last hebben van de bug dan zou je ons ontzettend helpen met:

- Foto's/filmpje waarop exact te zien is wat er gebeurt als je een post maakt en de error meldingen die dan in je scherm zichtbaar zijn.

- Het delen van je accountgegevens via forum@viva.nl. We testen je account dan ook via onze eigen telefoon, om uit te kunnen sluiten dat het probleem misschien in je account zelf zit.

- In alle gevallen helpt het aan te geven wat voor soort iPhone je hebt en welke iOS versie je gebruikt (van een aantal mensen heb ik die gegevens al).

quote:ModeratorViva schreef op 11 december 2012 @ 09:48:

[...]

Welke 'laatste' bedoel je in dit geval?

Niet de laatste die niet meer bestaat

Het rijtje hier naast, rechts, met de laatste 10 of de populairste 10 enz.
En die App zou ik wegpleuren en lekker de gewone site gebruiken.
Sinds de laatste update gaat hij niet meer naar het laatste bericht, maar een ander bericht en dan moet hij steeds opnieuw alle berichten laden.

Hij is ook gewoon heel gebruiks-onvriendelijk, de 'profiel' knop is totaal overbodig want je kan er niks mee. Je moet bij elke post opnieuw inloggen. Het enige dat je kan instellen is het codeslot. Dan staan er nog huisregels etc, maar dat zijn toch geen instellingen? (of wel, kun je als app gebruiker de huisregels anders instellen? )
quote:Zusenzoo schreef op 11 december 2012 @ 10:29:

En die App zou ik wegpleuren en lekker de gewone site gebruiken.

Ja maar dan zie je helemaal geen plaatjes.

De app laadt trouwens ook niet altijd de afbeeldingen en vaak ook niet volledige berichten.

Ik zou het helemaal niet erg vinden om voor de app te betalen als hij beter wordt.
@Steel_schaapje: Dank voor de suggesties, dat lijkt me absoluut ook iets wat aangepakt moet worden. Nemen we mee voor de volgende versie, echter ligt nu de focus eerst op de beschreven errorproblemen uit mijn eerdere post. Heb je daar ook last van, of kun je wel zonder problemen postings maken via de app?

die errors heb ik geen last van
Ik heb wel last van de errormelding. Een filmpje of plaatje lijkt me niet nodig, het verschijnt zodra je op 'plaats' klikt. Overigens wordt het dan toch gepost (zij het soms in het verkeerde topic).

Wat eigenlijk vooral irritant is aan de app is dat hij de berichten soms heel laat plaatst, maar vooral dat je niet naar topics kunt zoeken. Nu kan ik soms dagenlang mijn eigen topics niet lezen omdat ik ze niet kan vinden. En ALS hij dan eenmaal weer verschijnt dan moet je eerst super lang scrollen om bij het laatste bericht uit te komen!
Ook bij het plaatsen van het vorige bericht kwam er een foutmelding:

Result

Error input (content)
1e foutmelding was niet goed. Ik heb een nieuw bericht gemaakt maar die wordt nu weer niet geplaatst....
Het moet dus zijn:

Result

Input ontbrekende (content)
Ik heb mijn eerdere berichten al gevonden....in een ander topic...
Dank lone84, ik ga die specifieke post waar het bij je misging nog eens doorsturen. Heb je nog informatie voor je over wat voor iPhone je hebt en welke iOS versie je gebruikt?

Mod, je vergeet nog bij de status App problemen dat hij er regelmatig gewoon uitknalt.

Lijkt me ook best een probleem..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven