Ex en goede vriendin verliefd: au

06-05-2008 09:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit nu op de bank, na een nogal enerverende dag die geweldig begon. Bevrijdingsfestival, zonnetje, en biertjes drinken met mijn vriendjes. Waaronder ook mijn ex vriend, waar het voor het eerst weer relaxed mee was. Geen lading meer, het is gewoon uit uit uit, en we hebben beide onze blikken weer naar buiten gekeerd, en kletsen met elkaar, maar flirten met anderen. Hoe beschaafd, dacht ik nog,en wat weird dat dat nu gewoon weer kan.

Uiteindelijk samen geeindigd, goede avond gehad, goed gepraat, wat zaken nog een beetje afgesloten en veel grappen gemaakt over toen we nog ons waren. Letterlijk in mijn broek gezeken van het lachen, wat kan oude ellende en hartzeer toch grappig zijn, en hoe raar is dat eigenlijk (en onverwachts)!

Tot vannacht, rond half 5. Na uren van hier en daar vage uitspraken en hints, vertelde hij dat hij heel erg verliefd is op een van mijn meest close vriendinnen. AU!!!! En het is heel erg wederzijds. AU!!

Help, wat is dit kut zeg! Ook al zijn we bijna een jaar uit elkaar, en had ik bij de gedachte aan een nieuwe vlam voor hem geen hysterische aanvallen en acute braakneigingen meer (en vind ik zelf het mannelijk geslacht tegenwoordig ook weer bijzonder interessant), dit trek ik echt heel slecht. Echt flasback time, bah, dat geblèr op de bank, ik was er zo klaar mee, en zo blij dat her voorbij was en ik er weer lol in kreeg:. En nu zit ik weer

Voel me verdoofd, heb nog niet geslapen, en zit in mijn klof van gisteren op de bank. Hoop maar dat het morgen beter voelt. Ik wil mijn ex niet terug, dus that’;s not the point. Maar waarom doet het dan zo verrekte pijn!

Hij heeft hier tot 8 uur op de bank gezeten, wil later vandaag langskomen, bellen, vangt me helemaal op, troost me. Hij vindt het allemaal zo erg, en is er zo kapot van. Irriteert me allemaal op het moment, en werd ook een beetje gek van dat gejammer en gezorg, hoe oprecht misschien ook. Maar tegelijkertijd hield ik m vast en wilde ik m niet meer loslaten. Omdat het voor mijn gevoel toch voor het laatst was dat ik nog even in zijn armen kon liggen.

Wat mijn vriendin betreft. Ik moet heel eerlijk zijn. Ik heb niet al te positieve gevoelens over haar op het moment. Veel meer dan bij mijn ex. Slaat nergens op, en is ook niet terecht. Het zijn 2 lieve, goede mensen. Al die gevoelens lopen nu door elkaar. Begrijp nu wel wat vreemd gedrag van haar de laatste tijd. Geen fijne gedachten. Voel me verraden, al is het niet met opzet. Ik heb zoveel met haar besproken, ook over mijn relatie met ex. Dat voelt nu heel klote.

Ben echt compleet in de war. Waarom raakt dit me zo!

Je verhaal komt vrij bekend voor. Ik begrijp dan ook helemaal dat dit pijn doet. Een van mijn beste vriendinnen was er ook met mijn ex vandoor gegaan. Eigenlijk is er natuurlijk zo'n vriendinnencode dat je dat niet doet en in mijn ogen gebeurt het niet zo maar, maar kunnen mensen dat heel duidelijk tegenhouden, die gevoelens dus, door bewust te zeggen: dit wil ik niet en niet meer met elkaar om te gaan. Maar hoe hard het ook klinkt, jouw vriendin en ex willen het wel en voor hun gaat het eigenlijk niet om jou. Het gaat om hun.

Zelf heb ik er toen voor gekozen om het contact met beide te verbreken, zonder dat ik boos was of dat liet merken. Ik moest echt dingen zonder hun om me heen even op een rijtje zetten om zeker te weten dat ik bij mijn vriendin een kop koffie wilde drinken terwijl mijn ex daar net onder de douche vandaan zou komen of dat hij de maaltijd gezellig staat te bereiden.

Dat zou ik je dus aanraden om voor nu de banden te verbreken en dat ook aan te geven als dat je dat nu niet kunt hebben. En wellicht voel je je over drie maanden weer een stuk beter en kun je het contact weer oppakken.

Veel sterkte!
Zo te lezen komt het allemaal goed. Veel succes en dat maar iedereen gelukkig mag worden.
quote:Chardonnay schreef op 07 mei 2008 @ 07:41:

[...]

Uhm dat ik haar zo noem heeft andere redenen. Dat had ik misschien duidelijk moeten maken.

Nee joh, ze komen gewoon op mijn verjaardag, zie ze met kerst en moederdag etc etc. Dus geen wraakgevoelens meer. Ik heb het kennelijk in mijn post allemaal niet zo goed verwoord. Sorry!

Oh,je hoeft geen sorry te zeggen hoor!

Je klonk alleen zo verbitterd en dat lijkt mij voor jezelf een zware last.

Ik verwonderde mij gewoon dat je je zus nog altijd zo noemt.Maar mischien hecht ik teveel waarde aan de familierelatie,en ligt dit bij jullie anders.
Ik denk dat het er aan ligt hoe de relatie is uit gegaan.

Het zal mij eerlijk gezegd niet zoveel intereseren als 1 van mijn vriendinnen iets met een van mijn exen krijgt. Ok, bepaalde exen, zal ik mijn vriendin voor waarschuwen. Maar ik heb ook hele lieve exen, die ik alle geluk gun.

En...echte verliefdheid houdt je toch niet tegen.
lieve wakeywakey,

wat een herkenning.... heb ook bijna het zelfde meegemaakt. mijn ex en ik waren officieel al wel bijna 2 jaar uit elkaar, maar in de praktijk klooiden we nog af en toe gezellig aan samen. we hadden zelfs afspraken gemaakt welke beste vrienden van hem en beste vriendinnen van mij absoluut not done waren als er ooit een ander zou komen... maarja.

ik wist wel mijn huisgenote (en tegelijk close vriendin) veel met mijn ex omging, maar ze kenden elkaar natuurlijk ook toen het nog aan was. ze stond ook op mijn lijstje voor mijn ex wat betreft 'not done'. we deden veel met z'n drieen (of vieren, als haar vriend er bij was). op de foto's die ik maakte zijn zij tweeen vaak samen te zien. ze heeft me getroost in tijden dat ik het moeilijk had met het uit zijn. ik wilde hem niet terug, maar was ondanks dat wel heel verdrietig.

op een avond vroeg ik (meer voor de grap) of ze wel eens hadden gezoend (omdat ze zoveel met elkaar omgingen). ik verwachtte natuurlijk dat ze 'nee' zou zeggen. maar dat zei ze niet. vanaf die avond vond ik het een stuk minder leuk. een paar weken daarna hoorde ik viavia dat het echt aan was. het was jammer dat ik dat niet van hen zelf heb gehoord. ik werd erg boos, vond dat je dat niet flikte met de ex van je vriendin! dit is ook nog uitgesproken naar elkaar. helaas vond die vriendin dat het best kon (met een ex van een ander) en dat ik ook best met haar inmiddels ex wat mocht beginnen. maar ja, dat hoefde nou ook weer niet.

na een periode van 5 jaar boos zijn en geen contact meer hebben, ben ik op een avond met een gezamelijk vriend bij ze langs geweest. dit was heel bijzonder. ze hadden inmiddels een kindje gekregen en ook dat maakte dat er een knop in mijn hoofd om ging. ik had ook een hele leuke vriend intussen en wilde mijn ex ook zeker niet terug. ik denk wel dat het uitmaakt of je zelf vrijgezel bent of niet.

er is nog wel een paar keer gepraat over alles, er zijn excuses gemaakt (ook door hem) voor de wijze waarop alles is gelopen. maar ja, gebeurd is gebeurd. ze zijn happy samen en ik inmiddels ook.

kortom, het duurt ff, maar blijkbaar slijt het. het zal toch nooit meer helemaal als vanouds voelen met haar (ik kende haar al 15 jaar toen dit gebeurde), maar ja, dat zij zo.

ik wens je veel sterkte bij het besef dat nu zo hard binnen komt vliegen. ik hoop dat je een leuke kerel tegenkomt, waardoor dit gedoe lekker naar de achtergrond verdwijnt. en inderdaad, misschien maar even iets minder met die vriendin afspreken.

hou je taai!

gr. Mezelina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven