Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Heb nu de griep, dus even weinig knutselen.
Beterschap!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Schitterend EV! Echt heel mooi!

Steph, het is jouw week niet hè meid?! Voor jou

En dan, mijn ondertussen haast traditionele, wekelijkse dansje:

voor het weekend!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik wilde een vrolijk berichtje plaatsen over kerststerren, maar dat laat ik maar even. Lees net het trieste nieuws over al die kleine kindjes die vandaag vermoord werden. Wat een verdriet!

Bootje, graag een berichtje over kerststerren.
Ja, doe die kerststerren maar. Ik wil geen nieuws meer horen of lezen of zien. Even niet vandaag. Bah. Shitwereld.

Maar ik ga 'm vandaag wat mooier maken met mijn theelichtjes. Dadelijk komt een forummer hier iets ophalen. Leukleukleuk!! En vanmiddag de kerstmarkt, buiten. Het is gelukkig helemaal niet koud. Zoooo.... even een tegenLICHT!
Bootje, het is inderdaad om te huilen, zulk nieuws. Ik merk dat ik het blokkeer in mijn hoofd, omdat ik, als ik er lang bij stil sta, fysiek onwel van word.

Leuk EV, dat je de kerstmarkt op gaat. Ik wens je een fijne middag.

Steph, hoe voel jij je?

Ik heb net mijn hoortoestellen aangemeten gekregen, en mén, wat is er veel lawaai om me heen. Het is overweldigend veel geluid, en bijna beangstigend. Voor mijn gehoorverlies zou het geluid versterkt moeten worden tot niveau 4, maar ik heb hem op 1 laten zetten. Ik flap er tegen man steeds bijna uit dat hij niet zo moet schreeuwen.... Kortom, dat is nogal even wennen!
Ben verbaasd dat mijn berichtje vd vorige keer blijkbaar niet is geplaatst; ik had een heel bericht met foto gepost, maar ben wrs vergeten op knop 'verzenden' te drukken, want vind er niets meer van terug. Balen!

Nouja.

Dan maar even een recenter berichtje; heb zojuist een tablet gekocht! Hij ligt aan de oplader nu. Ik ben een beetje huiverachtig om ermee aan de slag te gaan. Heb altijd wat moeite met technische apparatuur. Er gaat altijd wel IETS mis mee; snap dat gewoon niet, en voel me dan reuzedom! Maar goed; allang blij dat ik de knoop heb doorgehakt en daadwerkelijk iets heb gekocht nu . (Maar voel me nog niet gepast 'blij' met de aankoop; we moeten nog aan elkaar wennen! )
Das vreemd, van je vorige bericht ikbenik. Of had je 'm toevallig op je nieuwe tablet getypt ?! Wat voor één is het nou uiteindelijk geworden?

Ik heb trouwens altijd begrepen dat een tablet, zeker een Ipad, meer intuitief werkt, dus ik ben er zeker van dat je snel een goede band met je tablet opbouwt

Kun jij me trouwens nog een keer uitleggen hoe dat Modge Podge (was dat nou de naam?) werkt? Ben er wel nieuwsgierig naar.

EV, hoe was je kerstmarkt?

Kleine egopost: ik word helemaal gek van alle geluiden om me heen! Werkelijk, worden jullie (al die mensen die gewoon horen) niet helemaal gestoord? Ik wel! Mijn toestelletjes liggen dus lekker fijn in een bakkie te niksen, en ik zit weer heerlijk doof met ondertiteling tv te kijken
Ja Ak, al die drukte om me heen, dat vind ik ook heel vaak (zonder gehoorapp). Als ik een tijdlang samen met EM tv heb gekeken en hij gaat iets anders doen, dan gaat de tv uit of op de radio en heel zacht. Teveel prikkels of zoiets. Pfff..

Kerstmarkt was gaaf! Het was buiten, en het was gelukkig niet zo koud. Het was goed te doen. Een minpuntje was dat ik er niet aan gedacht had om kerstlichtjes in de kraam te hangen, en de kaarsjes van de theelichtjes waren eigenlijk niet echt genoeg (en waaiden soms uit). Maar.. mijn tafelhuur heb ik eruit en nog ietsje extra verdiend, dus ik ben tevreden. Gekletst met allerlei mensen, ook leuk. Morgen kerst-in in het gemeenschapshuis hier en dan is het afgelopen wat markten betreft, even genoeg.
Leuk dat het zo'n succes was EV! Na morgen zal je best moe zijn, maar hopelijk net zo tevreden als vandaag!
Ak, ik moet wel lachen om je. Heb je de stap gezet voor je hoortoestelletjes, leg je ze uit . Maar snap je wel, ik doe savonds ook altijd de tv heel zacht (echt zo zacht als t maar kan eigenlijk) en de leef geluiden van de bovenburen prikkelen soms te veel. Dus begrijp dat als je dat al heel lang helemaal niet echt hebt gehoord, dat het dan overweldigend en druk is nu.

EV, je hebt een druk kerstmarkten weekend zeg. Wel leuk dat je er wat mee verdiend hebt gisteren. En alle positieve reacties die jij met jouw creaties ongetwijfeld hebt gehad zijn natuurlijk altijd leuk.

Ik ben gisterenavond bezig geweest met mijn 'kerstboom'. Heb buiten een mooie tak gezocht waaraan ik koordjes met ballen heb gehangen. Wilde geen grote echte boom in huis, dus dan maar even crea denken.
EV, veel succes vandaag.

Akakia, ik luister gewoon naar mensen waarvan ik iets wil horen. De rest gaat naast me heen. Is niet belangrijk denk ik dan, dat werkt!

En anders doe je hem toch uit, doet een tante van mij ook. Werkt lekker zegt ze.

Ikbenik, welk merk heb je??

Hier gaat het lichamelijk weer beter. Goed even een dagje uitgevierd. Gisteren hadden we een feestje, 25jr huweliijk (neeee niet wij), tot half 2 doorgegaan op hakken. Dus mijn knieen zijn nu boos pijnlijk. Kom ik wel weer overheen.

Knutelgebied is lekker, tweede col is bijna af. Morgen met mijn ouders naar Goch, kijken of ze daar leuke betaalbaar garen hebben in leuke kleuren (even bankrekening checken).

Kerstboom ed nog niet, trap moet eerst af.
Ik heb je boom gezien Kanon, op het andere topic. Erg leuk!

Steph, hopelijk vind je mooi garen en kun je het ook nog kopen! Ik ben vanmorgen op zoek geweest naar mooie ballen voor bij mijn krans. Beetje jammer, want op al die duizenden vierkante meters was dus niet een doosje te vinden in de kleuren die ik wou... Daarom kleine huisjes meegenomen en getracht een krans te frutten. Lukte niet. Uiteindelijk heb ik nu een hele leuke guirlande boven mijn kast hangen

Ben overigens nog steeds erg prikkelbaar door alle prikkels die ik binnenkrijg... Reageer me fijn af op mijn man
Vandaag een héél klein beetje verdiend, en de sfeer was ook minder dan gisteren. Hier is het echt een teruglopend bezoekersaantal, omdat er op deze zondagen zoveel te doen is hier in de buurt. Ik doe volgend jaar niet meer mee. Even wat lucht. Ik denk dat ze het misschien ook een andere vorm gaan geven, volgend jaar, omdat het al een paar jaar terugloopt met de bezoekers.

Oh! Toen ik de hond uitliet eerder vandaag vond ik zomaar plastic kerstrozen. Net als die plant, die ik dus nooit zou kopen. Ik dacht meteen aan de krans met balletjes die ik hier eerder heb gezien. Daar kan ik mooi ook die nepbloemen voor gebruiken, dacht ik, en ik heb 'm meegenomen naar huis. 's Kijken wat ik ermee kan.

Steph, fijn dat het weer beter gaat. Goed van je collen. Lijkt me heerlijk warm, zoiets!

Ak, hier nu ook érg moe van al die prikkels vandaag. Straks lekker dekentje en bank, en verder niks meer. En EM is nu aan het koken.. lief.

PS. Kerstster heet zo'n plant.
Nou EV, dat is dan over het algemeen toch een succesvol weekend geweest toch? Fijn dat je iig uit de kosten bent!

Kerststerren zijn leuk. Heb ze dit jaar niet, maar vaak wel.

Ik ben nu een mal aan het ontwerpen, om kleine vogelhuisjes te knutselen voor aan de kerstboom. Had ik vorige keer gezien, maar vandaag niet kunnen vinden op al die duizenden meters kerstshow. Dus maak ik ze zelf maar.

Jammer dat ik altijd meteen bedenk dat ik ze ook cadeau kan geven en er dus nu eigenlijk meteen een stuk of 10 wil maken...
Akakia, daar zijn mannen voor....

Jammer dat je niets hebt kunnen vinden.

EV, toch nog fijn dat je iets van winst hebt kunnen maken. Gaaf dat je zomaar die bloemen hebt gevonden en dat je er iets meegaat doen.
Steph; leuk; knieen die 'boos-pijn' doen, haha! Mooie uitdrukking! Merk van tablet is trouwens Samsung Galaxy 10.1

EV; fijn dat de mensen op de kerstmarkt eindelijk oog krijgen voor je werk! Een kleine winst is prachtig! Ben gisteren nog over een markt gelopen (een andere), en het verbaasde me wat sommige mensen durven te verkopen en wat ze er dan voor vragen. Zelf beschilderde theekistjes van de Xenos met plakkaatverf, waar dan in slordig donkergroen 'kerst' op stond, voor 15 euro. (?!) En, nee, het was niet gemaakt door mensen met ehm, speciale-behoeften. In elkaar gestikte kleine kussentjes; die ik zelf dus ook een groeiende berg heb liggen op de bank, (tot net zo hard groeiende ergernis van manlief); vragen ze vlot 45 euro p.st. voor.

Ak; die mod podge; ik weet daar dus ook niets vanaf; ik vroeg me ook af wat voor heilig goedje dat was aangezien op Pinterest 101 dingen mee te maken waren. Het blijkt een soort lijm/vernis op waterbasis te zijn, begreep ik uiteindelijk. Iemand hier (bootje?) wist me uiteindelijk te vertellen dat je bij de Action gewoon lijm kunt halen die je aan kunt lengen met water voor hetzelfde resultaat. Welke ik precies moet hebben weet ik nog steeds niet helaas. Als je de 'officiele' mod podge bij een speciaalzaak koopt ben je teveel geld kwijt.

Gisteren de hele dag bezig geweest met het knutselen van een hoes voor de tablet. Na een dag werk, (en 1 resultaat dat ik na 3 uur werk weg heb moeten gooien) blijkt dat de versie die ik nu heb NET iets te krap is...!!!! AAAARGH!!! Iets te krap berekend...! Maar goed; ik heb het nog niet opgegeven; ga hem vanmiddag nog proberen met hamers en geweld uit te rekken. Anders is al die moeite voor niets geweest.
Oh; vraagje; ik heb een ketting gekocht aan zo'n wax-touwtje (lijkt op leren koordje), en nu weet ik dat je die zou moeten kunnen knopen in een schuif-knoop, zodat je hem langer en korter kunt dragen. Weet iemand een linkje over hoe ik dat moet knpen...?
Daar ben ik weer!

@Akakia Ik snap wel dat je gek wordt van die dingen. Het is natuurlijk geen normaal geluid, alles is veel harder en scheller en alles wordt even hard versterkt. Mijn opa draagt ook maar een oude als hij alleen thuis is, want het is gewoon een vervelend geluid. Het is fijn dat je nu beter kunt horen, maar er zit ook echt een groot nadeel aan.

@Ikbenik Leuk, je hebt dezelfde tablet als ik gekocht! Het komt vast wel goed tussen jullie Mijn moeder heeft er ook een en die krijgt het inmiddels ook allemaal voor elkaar!

@EV Wat leuk, die kerstmarkten. Zou me best iets lijken om daar op te staan. Nu nog iets maken wat ik kan verkopen Vond je schatkistjes ook heel erg mooi!

@Steph Alweer een beetje beter? Ik hoop het voor je.
@Akakia Het modge podge berichtje was van Lys.quote:Lys schreef op 01 december 2012 @ 00:09:

Ikbenik))))

Mod podge is een (te duur) product waar je alles mee kunt beplakken. Ik zou je willen adviseren eens op 'mod podge cabinet' te goochelen of 'mod podge decoupage' en dan zie je wat je er zoal mee kunt.

Ik heb inmiddels een kast, fotolijstjes, mijn vreselijk saaie naaibenodigdhedendoos (kan niet op het woord komen, haha), opbergkastjes/kistjes beplakt.

Maar de mogelijkheden zijn legio!!

Je kunt bijvoorbeeld ook geprinte foto's mod podgen. (het is niet een bestaand werkwoord, maar het klinkt zo knus en mutserig).

Nu, koop ik geen mod podge... veel te duur....

Ik koop bij de action een flesje witte alleslijm, pleur dat in een glazen potje,vul het met dezelfde hoeveelheid water aan. Schudden et voilà!

Zo heb ik mod podge voor wel 79 centen....
Wat betreft de kerstster waar ik vrijdag niet zo'n zin in had:

Dit is 'm.

Ik heb allemaal papieren sterren geknipt die in elkaar ronddraaien boven de verwarming. Heb er een stuk of 5 voor het raam hangen van gewoon papier gemengd met van de dat 2-kleurige scrapbookpapier. Dat is handig papier! Ik heb altijd een paar velletjes in huis, zo handig met die twee gekleurde kanten. Nu maakt ik er nog eentje voor in de hal als kerstwens voor alle buren. Samen met die kerstboomslingertjes hebben ze maar 5 euro gekost!
Oh, dat is leuk, die kerstster!

Ibi, ik heb geen antwoord op je vraag. Geen idee!

Hier vandaag lekker huiselijk dagje, even bijkomen van het drukke weekend met al het socializen. Wasje gedaan, huishouden, dat soort dingen. En mijn glaswerk uitgepakt, schoongemaakt waar nodig, neergezet/opgehangen. De glassterren voor het raam gehangen, lekker fleurig. En toen ik toch zo bezig was, ben ik ook maar mijn kerstdozen gaan uitpakken en heb e.e.a. neergezet. Geen kerstboom hier trouwens.

Wel heb ik van een ster die ik nog had (van dat bruine dunne soort gevlochten takjes-achtige spul, geen idee hoe het heet) in een vlaag van crea-inspiratie een voordeur-geval gewrocht. Mooi lint eraan, en een bloem van die nep-kerststerbloemen die ik gisteren gevonden had. Simpel, en toch heel mooi op onze witte voordeur. Oh ja, en ik heb nog kaarsen zitten gieten!! Mijn eigen persoonlijke kersttraditie, al van jongs af aan (alleen nu geen moeder meer gelukkig die zeurt over haar vettige gasfornuis!).

En net voor EM thuiskwam heb ik buiten en binnen allerlei kaarsen en theelichtjes aangedaan als verrassing. Zag er keigezellig uit, en hij was helemaal verrast wat ik allemaal had gedaan. Moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben na dit huiselijk gekeutel en lekker helemaal niemand gezien of gesproken. Echt tot rust gekomen!
Ikbenik, hoe is het met je tablethoes?

Ik kan ook er geen antwoord op je wax-touwtje geven.

bootje, lichamelijk gaat het goed met mij. Psychisch ook als ik niet aan ex-collega denk.

Wat een mooie kerstster, dat papier heb ik ook in huis........Huis is toch nog totaal niet kerst versierd.

Geen mooi garen gevonden in Duitsland, alleen kleuren die ik totaal niet mooi vind (geen, roze, groen) of kleuren die ze hier bij Zeeman ook hebben....grrr
Hele avond ruzie gehad met het forum, dus wel goed geknutseld!

Bootje, dat het van die Mod Podge niet van ikbenik was wist ik, maar ik begreep dat zij er meer van wist. Maar als ik nu goed begrijp is het een soort lijm annex vernis dat je overal op kan smeren (maar dat kan met andere lijm en lak toch ook? Ik nie snap nie). Mooie ster! Strak!

Klinkt als een heerlijk dagje EV, leuk dat je huis nu toch helemaal knus is!

Ikbenik, volgens mij heb ik hem gevonden: dubbele zoeteliefjes - schuifknoop. Heb je daar wat aan?

Enne, hoe is het met je tablet en je hoesje?

Fijn Steph, dat jij je lichamelijk beter voelt. Wel jammer dat je geen mooi garen hebt kunnen vinden. Balen is dat altijd, als je je ergens op instelt en je vindt het niet!

Ik heb, dankzij de forumkuren, goed geknutseld én foto's gemaakt. Zal even wat neergooien hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven