Vriendin met foute vriend

07-05-2008 22:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van mij gaat sinds een jaar om met een man die erg fout is. Zij is 22, hij 38, getrouwd en heeft twee kinderen. Hij geeft aan niet bij zijn vrouw weg te willen gaan, omdat hij bang is dat zij dan met zijn twee kinderen weer terug naar Turkije gaat.

Haar ouders zijn altijd erg beschermend naar haar geweest, maar kunnen hier niks tegen doen. Ze krijgt ook altijd genoeg aandacht, dus het is niet dat dit ´het beste is wat ze kan krijgen.´

Zij is nu 'bang' om bij hem weg te gaan, omdat ze het idee heeft dat hij haar nooit helemaal met rust zal laten. Ik heb haar al duidelijk laten weten dat ik er altijd voor haal zal zijn, maar hoe overtuig ik haar van het feit dat ze echt verkeerd bezig is.

Of is het puur haar keuze en moet ik haar erin laten?
WIL ze wel bij hem weg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat vraag ik me inderdaad ook wel af. Ze is vrij naief en bang voor de gevolgen.

Ze wil denk ik wel weg, maar wil niet teveel gezeur er omheen...

de makkelijke weg is nu natuurlijk bij hem blijven. Ben alleen bang dat ze er dan nog meer gezuer mee krijgt. Hij heeft namelijk trekjes van loverboys..dure kado's, liegen e.d.
Is die man trouwens ook van Turkse afkomst ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yes is ie..
Wat is bang zijn? Je zou haar kunnen overtuigen, dat zij bang voor iets is, waarvan helemaal niet vaststaat dat het ook zal gebeuren.

En mocht hij haar lastig vallen, dan is er altijd nog bijv. de politie.

Misschien kun je haar overtuigen door te zeggen, dat dit het niet waard is om haar toekomst weg te gooien.

Maar zij zal zelf een beslissing moeten nemen.
Niet iedere foute man die zijn vriendin (naast zijn vrouw) paait met kadootjes is een loverboy hoor.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee, dat snap ik ook wel dat niet iedere gulle man een loverboy is. En een bosje bloemen is leuk, maar een nieuwe auto, Pradatasjes, vakantie e.d. vind ik wel wat ver gaan..
quote:Yonana schreef op 07 mei 2008 @ 23:36:

Nee, dat snap ik ook wel dat niet iedere gulle man een loverboy is. En een bosje bloemen is leuk, maar een nieuwe auto, Pradatasjes, vakantie e.d. vind ik wel wat ver gaan..

Dat gaat idd wel erg ver ja.

Hoe denkt je vriendin hier zelf over?

En hoe komt die man aan al dat geld om haar die kado's te geven?
Leuk hoor, dat hij dat doet, maar zij is toch diegene die ze accepteeert? War moet zij doen om in de gunst te blijven bij hem? Dat kan hem tot een loverboy maken.

Maar wil zij wel van hem af? Of wil jij dit graag?
Ik krijg uit je postings niet het verhaal boven tafel waarom hij zo fout is en slecht zou zijn voor je vriendin. En als je het kunt betalen wordt een V&D tasje een Prada tas, daar zie ik op zich het probleem niet van in. En idd, zij accepteert het en je schrijft niet zij, weet ik het, onderdrukt wordt of bedreigd ofzo. Waarvan krijgt ze het idee dat hij haar niet met rust zallaten als ze de relatie verbreekt Er zal wel meer aan de hand zijn, maar zoals je het nu schetst kun je weinig.
heeft ze hem alleen voor die kadootjes?

Of durft ze niet meer te stoppen, omdat ze bang is dat hij boos wordt na al die kadootjes?
Hmmmm, ze accepteert die kado's toch echt zelf. Wie weet is zij wel net zo fout als hij. Áls hij al fout is...
Hoe kan je vriendin bij hem weggaan, als hij niet eens bij zijn vrouw weg is?
Aan jouw verhaal te zien is hij wel fout.

Ten eerste is hij getrouwd. Ten tweede liegt hij naar alle waarschijnlijkheid, als hij zegt dat zijn wettige echtgenoot naar Turkije gaat met de kinderen als ze er achter komt. Dat zal die vrouw nooit doen, omdat ze als gescheiden vrouw in Turkije een gevallen vrouw is en geen inkomen zal kunnen verwerven.

Ten derde geeft hij te dure kado's. Een auto kun je niet betalen van een normaal inkomen, dus óf hij is crimineel, óf hij was al stinkend rijk, maar wat doet hij dan in NL? Rijke Turken emigreren niet naar NL.

Daarnaast ben je sowieso fout als je heel erg dure kado's geeft, want dan wil je iets kopen, er iets voor terug krijgen.

Maar wat doet ze bij hem, vraag ik me af. Als ze met zo'n man om wil gaan is zij zelf inderdaad ook fout.
Hij is getrouwd dus waarom zou zij bang moeten zijn? Ik denk eerder dat hij bang moet zijn. Ze vind het denk ik wel lekker al die dure cadeautjes en als haar vrienden en familie achter haar staan, kan hij haar niets maken.

Ik vind haar trouwens net zo fout, ze weet dat hij getrouwd is, waarom knoopt ze wat aan met hem.

Een turk die rijk is wil nog niet gelijk zeggen dat hij crimineel is hoor......Vind ik wel erg kort door de bocht. Ken genoeg rijke turken die dat echt met hard werken voor elkaar hebben gekregen.
Uh...en dan als kado een auto weggeven?

Stinkend rijk word je niet door gewoon hard te werken met een normale baan. Bovendien is hij van de generatie die nog maar mondjesmaat kansen kregen.
Meestal hebben dat soort lui een wit baantje als dekmantel.
Ik krijg eerlijk gezegd ook mijn bedenkingen als iemand met een gezin zijn neukertje een auto kado doet hoor. Turk of geen Turk....
quote:Zamirah schreef op 08 mei 2008 @ 11:53:

Uh...en dan als kado een auto weggeven?

Stinkend rijk word je niet door gewoon hard te werken met een normale baan. Bovendien is hij van de generatie die nog maar mondjesmaat kansen kregen.

Er zitten echt wel rijke turken tussen hoor. Niet elke rijke turk is crimineel. Ken er echt genoeg. Eentje met meerdere goedlopende uitzendbureaus. Eentje met een advocatenkantoor. Met een accountantskantoor. En echt eentje die superrijk is, door meerdere restaurants etc. Turken zijn de meest ondernemende allochtonen in Nerdeland. Zo gek is het niet.

Sorry, beetje off topic. Maar erger me een beetje aan dit soort aannames.

Die turken nemen het meestal niet zo nauw in de liefde, dat dan weer wel. Denken dat alles te koop is..... Heb een vriendin die met een rijkerd heeft gehad en ook een mooie auto gekregen heeft van hem. Ging winkelen met hem en alles kon kiezen wat ze wilde. heeft een paar maanden stand gehouden.Hij hield er nog meer liefjes op na.....
Het zijn geen aannames, ik weet waarover ik praat.....

Turken zijn niet de meest ondernememde allochtonen in NL. De meest ondernemende komen uit het verre Oosten. Korea, China, Indonesië.
Maar er zijn dus blijkbaar alrijd maar weer meiden die er intrappen.
Ik ben het niet met je eens. Maar we gaan dan erg off-topic. En dat wil ik TO niet aan doen.

Hij is een foute man, daar valt verder niet over te twisten (gaat immers vreemd). Doet er verder niet aan af of hij ook nog een crimineel is.
Mocht hij tot de Turkse maffia behoren, dan zou dat wel meteen verklaren waarom zij 'bang is om bij hem weg te gaan', en 'het idee heeft dat hij haar nooit helemaal met rust zal laten'.
Even voor de aanvulling...hij zit niet helemaal in het witte circuit. Hij heeft legaal een kroeg en doet 'iets' in de wiethandel..

Maar het is wat jullie zeggen, het blijft haar eigen keuze.

Alleen is het lastig om te zien dat zij met die man gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven