Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ModeratorViva schreef op 11 december 2012 @ 09:48:

[...]

Welke 'laatste' bedoel je in dit geval?

Ik bedoel de laatste 10 nieuwe topics die rechts ergens onderin staan.

Kunnen die niet helemaal naar boven?

Dat is namelijk het enige nuttige in die hele rechterkolom die overspoeld wordt door reclameblokken en al die blogtoestanden die jullie er nu weer op hebben gezet (viva lees ook)
quote:ModeratorViva schreef op 11 december 2012 @ 09:46:

[...]

Die advertentie is een zogenaamde meescrollende, dus die beweegt inderdaad altijd mee. Misschien is het mogelijk het forumblokje ook meescrollend te maken zodat die ook altijd in beeld blijft. Dat ga ik navragen. Ook ga ik vragen of het mogelijk is de volgorde te wijzigen zodat het forumblokje hoger komt te staan.

Dank je, dat zou fijn zijn.

Liever niet meescrollend, maar gewoon vast boven in als het kan.

En advertenties vind ik persoonlijk ook vooral irritant en dus afstotend als ze bewegen. Het is voor mij 'n reden om niet voor 'n bepaald product te kiezen als ik ergens door 'n advertentie of popup van het merk lastig gevallen ben. Die onderbalk vind ik trouwens ook rete-irritant, vooral die van die tandartsreclame waarbij het wegklikkruisje veel te klein is en je dus tegen wil en dank op die site terecht komt. Kunnen jullie geen eisen stellen aan adverteerders dat ze wat minder hinderlijke spam produceren?
quote:eefjewentelteefje schreef op 11 december 2012 @ 13:15:

Mod, je vergeet nog bij de status App problemen dat hij er regelmatig gewoon uitknalt.

Lijkt me ook best een probleem..

Absoluut ja. Is er iets te zeggen over de momenten waarop dat gebeurt? Bijvoorbeeld na het plaatsen van een post?

@elninjoo: prima, ik vraag aan of hij hoger geplaatst kan worden. Aan advertenties worden nu al diverse eisen gesteld, hoewel ik kan begrijpen dat ze alsnog hinderlijk kunnen zijn, maar ik vermoed dat er weinig mogelijkheden zijn om dat strakker af te laten stemmen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het wegklikkruisje groter zodat je niet mis kunt klikken, zou al 'n hele verbetering zijn. Ook wegklikkruisjes die meebewegen zijn natuurlijk funest. Gelukkig die laatste al 'n tijdje niet meer tegengekomen op deze site.
Oh ja dat heb ik ook, dat ie soms gewoon weg is. Meestal wel na een actie, maar geen idee welke.
Er is geen pijl op te trekken, ik zal er nu beter op letten maar vooralsnog gebeurd het soms als ik net de app open, soms als ik aan het lezen ben, soms als ik iets probeer te plaatsen en soms helemaal niet.

Iig is dit sinds de update, daarvoor geen last van.
quote:steel_schaapje schreef op 11 december 2012 @ 10:38:

[...]

Ja maar dan zie je helemaal geen plaatjes.

De app laadt trouwens ook niet altijd de afbeeldingen en vaak ook niet volledige berichten.

Ik zou het helemaal niet erg vinden om voor de app te betalen als hij beter wordt.

Met de ipad zie ik gewoon alles hoor, geen problemen, op viva.nl, op de pad dan.

Op de telefoon niet, maar ik forum daarom dus niet op de telefoon.
het gaat niet zo goed met de blogs.. er staan continu hele oude blogs vooraan.
Ik heb weer iets raars maar telkens als ik op dit forum kom blijft de pagina hangen en verschijnt er de melding 'viva.nl reageert niet vanwege langlopend script' of zoiets. Zo irritant!
Mod, die Vichy reclame is gaat over andere dingen heen. Hij scrollt met je mee zeg maar.

Ik heb het gebruikersongemak hier al een beetje geaccepteerd (zowel app als op pc) maar het is eigenlijk echt heel kudt.
De Vichy advertentie hoort inderdaad meescrollend te zijn. Maar hij zou niet over iets heen mogen vallen. Zou je hier een screenshot van kunnen maken aub? En in welke browser heb je hier last van?

De 'lees meer' blogs werken inderdaad nog niet goed en staan op de planning om offline gehaald te worden en gecorrigeerd te worden. Ik hoop dat dit vandaag nog gebeurt, maar ik kan het niet garanderen.

De Vichy scrollt nu niet meer over andere advertenties. Hij scrollt tot het einde van de pagina; 1 cm naar beneden want meer ruimte is er niet met al die reclame blokken

Edit: alleen in dit topic, bij een ander topic schuift hij nog steeds over andere dingen heen, zal jullie zo mailen.
Heb geen tijd om uit te zoeken of er al een oplossing voor mijn probleem ergens staat, maar mijn motto en ava willen beiden niet tevoorschijn komen.. dacht dat het gewoon even duurde, maar is nu al een beetje lang!!

Nah dit is idioot. Ik post het en zie spontaan m'n avator.
@springding: dat is een tijdje terug gefixed, dus motto en avatar zou weer goed moeten werken als je ze toevoegt.

Edit: ik zie nu dat het werkt bij je, gelukkig!

quote:steel_schaapje schreef op 12 december 2012 @ 00:09:

Mod, die Vichy reclame is gaat over andere dingen heen. Hij scrollt met je mee zeg maar.

Ik heb het gebruikersongemak hier al een beetje geaccepteerd (zowel app als op pc) maar het is eigenlijk echt heel kudt.

Inderdaad ontzettend irritant. Als je in een bepaald topic zit, kun je de nieuwe topics niet meer zien aan de rechterkant vanwege de reclame die erover heen zit en die niet weg te klikken is.

Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Laat die reclame dan maar bovenop de blog-aanprijzingen staan, die blogs zijn toch van tig jaar geleden.

Dit forumt echt onhandig.
quote:Jibba schreef op 12 december 2012 @ 12:58:

[...]

Inderdaad ontzettend irritant. Als je in een bepaald topic zit, kun je de nieuwe topics niet meer zien aan de rechterkant vanwege de reclame die erover heen zit en die niet weg te klikken is.

Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Laat die reclame dan maar bovenop de blog-aanprijzingen staan, die blogs zijn toch van tig jaar geleden.

Dit forumt echt onhandig.

Voor nu hebben we het forumblokje in de rechterkolom omhoog geplaatst, daarmee zou het gebruiksvriendelijker moeten zijn en ondervind je geen last meer van de advertentie die er soms overheen kan hangen.

Edit: het kan even duren voor dit in alle pijlers zichtbaar is.

Zou iemand mij nog eens kunnen uitleggen waarom die stack overflow niet gefixt kan worden? Rete-irritant, vooral in combinatie met de andere problemen.

Ik heb nu bij snel lopende topics na F5 eerst een wachttijd van 10 seconden omdat de stackoverflowboodschap nog in beeld moet komen, dan krijg ik een irritante pop up reclame bv. met een tand die ik weg moet klikken, dan moet ik naar de vorige pagina omdat ik een bericht gemist heb vanwege het ontbreken van de laatste knop (daar krijg ik eerst weer de stackoverflow en die irritante reclame), dan moet ik weer naar de volgende pagina om het laatste bericht te kunnen lezen (met wederom stackoverflow en reclame)...

Tegen die tijd is de reactie die ik wilde plaatsen al zwaar mosterd geworden.

Dat werkt zo toch niet?

Als we niks aan de stack overflow kunnen doen is het misschien een idee om de pagina's gewoon langer te maken. Dus niet 20 berichten per pagina maar honderd, net zoals je op marktplaats ook ervoor kunt kiezen om 100 advertenties per pagina af te beelden in plaats van dertig.

Dan hoef je iig minder vaak te bladeren bij het teruglezen, en heb je minder reclame en stackoverflow ergernis.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 12 december 2012 @ 17:36:

Als we niks aan de stack overflow kunnen doen is het misschien een idee om de pagina's gewoon langer te maken. Dus niet 20 berichten per pagina maar honderd, net zoals je op marktplaats ook ervoor kunt kiezen om 100 advertenties per pagina af te beelden in plaats van dertig.

Dan hoef je iig minder vaak te bladeren bij het teruglezen, en heb je minder reclame en stackoverflow ergernis.Dat kan dan weer wel, aantal reacties per pagina instellen. Onder de tab "voorkeuren" kun je dat wijzigen.
Dat meen je niet .

* gaat meteen proberen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:ModeratorViva schreef op 12 december 2012 @ 13:05:

[...]

Voor nu hebben we het forumblokje in de rechterkolom omhoog geplaatst, daarmee zou het gebruiksvriendelijker moeten zijn en ondervind je geen last meer van de advertentie die er soms overheen kan hangen.

Edit: het kan even duren voor dit in alle pijlers zichtbaar is.Bedankt!
Wanneer wordt " laatste" nu hersteld? Het is inmiddels woensdagavond! En waarom staan die irritante oude blogs weer bij lees ook? Geen enkele toegevoegde waarde...
L.s.

Ik heb eergisteren mijn avatar gewijzigd, maar ik blijf de oude zien.

Als ik in mijn profiel kijk zie ik wel de nieuwe, maar bij de berichten blijft de oude zichtbaar

Hoe los ik dat op?

Hihihi, met het plaatsen van dit bericht zie ik ineens de juiste versie verschijnen
Ik word gillend gek van de stackoverflow at line 1313 die ik bij élke pagina die ik wil bekijken, te zien krijg.

En wanneer komt nou de 'laatste' knop weer terug? Die mis ik echt!
het is wat het is
quote:ModeratorViva schreef op 12 december 2012 @ 13:05:

[...]

Edit: het kan even duren voor dit in alle pijlers zichtbaar is.

dank voor de snelle actie!

Ik heb 't al vaker gevraagd, maar is het op dit forum niet mogelijk om naar de laatst gelezen post te springen als je 'n topic opent waar je al eerder in gelezen/geschreven hebt? Dit is op veel andere fora wel van toepassing en is enorm handig.
@elninjoo: lijkt mijzelf ook een zeer logische toevoeging die de gebruiksvriendelijkheid verhoogt. Ik vraag hem sowieso aan, het kan echter wel even duren voordat dat opgepakt wordt. Momenteel zijn ze zoveel tijd kwijt aan een nieuw design voor de site die voor begin 2013 gepland staat. Maar het lijkt me sowieso verstandig dit al wel op de agenda te zetten. Als het lukt dat in te voeren zou dat een groot pluspunt zijn.

@ruiva: de correctie van de smileys en de "laatste" knop komt er sowieso aan. Het was voor deze week beloofd, ik hoop dat dat nog lukt, maar het is bij de technische dienst momenteel spitsuur dus met wat pech kan het ook nog iets langer duren. In ieder geval gaat de knop wel sowieso weer terugkomen

Stack overflow problemen hebben we in het verleden ook wel eens gehad, na enkele correcties waren die toen echter verholpen. Forum je via Internet Explorer? Via welke versie van IE? Kun je nog meer informatie over de foutmelding opvragen als die in beeld verschijnt? Sowieso zou het forummen via Firefox en Chrome deze problemen nooit moeten hebben, dus totdat het opgelost is zou je eventueel die browsers kunnen gebruiken.

Edit: zelf ervaar ik de stack overflow problemen niet (ik heb hier IE 9), dus een update naar IE 9 zou moeten helpen. Kan het zijn dat jullie er problemen mee ondervinden in een oudere IE versie? Dan laat ik daar naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven