Grote schoonmaak
dinsdag 18 december 2012 om 18:03
Heb alle kamers opgeruimd. Alle spullen die overbodig zijn, heb ik weggegeven of bij het oud vuil gezet. Nu wil ik van de week alles grondig reinigen. Natuurlijk doe ik dit normaal ook; sopje overal over en dweilen. Maar vraag me af of je daar alles wel goed mee schoonmaakt. Natuurlijk gaan vlekken, vuil en stof weg, maar hoe zit het met de bacteriën? Ook weet ik niet zo goed hoe ik dit kan aanpakken met vloerbedekking. Tips zijn welkom. Ik ben trouwens geen huisvrouw, maar student met eigen huisje. Dus excuses als het een domme vraag is.
dinsdag 18 december 2012 om 18:10
Het is nergens voor nodig om in een bacterievrij huis te wonen. Tenzij je chemotherapie ofzo ondergaat.
Maar goed: een schoon huis voelt fijn en gevaarlijke bacteriën zoals salmonella van kip zijn beter weg. Zelf maak ik door het hele huis schoon met sopje allesreiniger of schoonmaakazijn in water. (Wel sopjes wisselen tussen wc en keuken
). Keuken oppervlakken, de wasbak en snijplanken en houten keukengerei neem ik af of zet in onderwater met een bleekoplossing (1dels bleek en tien delen water).
Maar goed: een schoon huis voelt fijn en gevaarlijke bacteriën zoals salmonella van kip zijn beter weg. Zelf maak ik door het hele huis schoon met sopje allesreiniger of schoonmaakazijn in water. (Wel sopjes wisselen tussen wc en keuken
dinsdag 18 december 2012 om 18:13
dinsdag 18 december 2012 om 19:01
Een sopje is goed hoor. Doe ik zelf altijd, met Ajax allesreiniger lavendel geur!! Heerlijk hoe je huis dan ruikt. Dat is voldoende, De vloerbedekking kan je met een stoomreiniger schoonmaken als je iemand weet die die heeft.. zelf wissel ik de sopjes wel een aantal keren, bijv: eerst alles behalve wc, even nieuw sopje voor de wc, en daarna het sopje weer weg.. Niet fris als je met een vies sopje begint aan de wc, en ook niet als je met een vies wc sopje verder gaat met de rest!:)
Nee geen domme vraag, alles moet geleerd worden..
Succes met de grote schoonmaak!
Nee geen domme vraag, alles moet geleerd worden..
Succes met de grote schoonmaak!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
dinsdag 18 december 2012 om 19:13
De rode Ajax, ruikt heerlijk en maakt goed schoon.
Ramen met ammonia, vind ik onwijs stinken, maar drogen wel mooi op. Niet lappen als de zon erop staat, dan krijg je strepen.
Vuile voegen in de keuken en badkamer worden heel goed schoon met HG anti schimmel spul. Je leeft daarna wel een week in een zwembad qua geur, maar daarna heb je wel weer witte voegen.
Succes. Als het gelukt is, heb ik hier ook nog een huis hoor
Ramen met ammonia, vind ik onwijs stinken, maar drogen wel mooi op. Niet lappen als de zon erop staat, dan krijg je strepen.
Vuile voegen in de keuken en badkamer worden heel goed schoon met HG anti schimmel spul. Je leeft daarna wel een week in een zwembad qua geur, maar daarna heb je wel weer witte voegen.
Succes. Als het gelukt is, heb ik hier ook nog een huis hoor
dinsdag 18 december 2012 om 19:20
In het zeemwater voor de ramen een door gesneden ui doen.
Dan streept het ook niet en de ramen blinken als een spiegel.
Wissel niet alleen het sop op tijd,maar neem ook steeds een schoon doekje. Niet met hetzelfde doekje waar je de WC mee hebt schoongemaakt bijvoorbeeld weer gebruiken voor iets anders.
Succes met de schoonmaak.
Wissel niet alleen het sop op tijd,maar neem ook steeds een schoon doekje. Niet met hetzelfde doekje waar je de WC mee hebt schoongemaakt bijvoorbeeld weer gebruiken voor iets anders.
Succes met de schoonmaak.
dinsdag 18 december 2012 om 19:27
quote:Manji schreef op 18 december 2012 @ 19:20:
Succes met de schoonmaak.Ik zorg altijd dat ik eindig bij het toilet.
Succes met de schoonmaak.Ik zorg altijd dat ik eindig bij het toilet.
dinsdag 18 december 2012 om 19:41
Ik was de ramen gewoon met wat allesreiniger/blue wonder en dan een scheutje glansspoelmiddel (wat normaal in de vaatwasser moet) erdoor. Dan zien de ramen er weer mooi glanzend uit!
Verder doe ik ook bijna alles met allesreiniger. Voor de wc gebruik ik speciale doekjes (meestal wegwerp) en de badkamer met een spuitbus ajax voor de badkamer en een doekje.
*gaat nu zelf ook even aan de poets *
Verder doe ik ook bijna alles met allesreiniger. Voor de wc gebruik ik speciale doekjes (meestal wegwerp) en de badkamer met een spuitbus ajax voor de badkamer en een doekje.
*gaat nu zelf ook even aan de poets *
dinsdag 18 december 2012 om 20:45
quote:nienke2010 schreef op 18 december 2012 @ 19:27:
[...]
Ik zorg altijd dat ik eindig bij het toilet.
Ik ook.
Ik hou mijn huis wekelijks bij ben geen poetsmiep maar kan niet tegen rommel en stof.
Morgen ga ik de vloer uitgebreidt doen, heb een pup en ze plast nog weleens in huis ( ongelukjes) ik ga dus voor de dettol dweil beurt.
Je kan gewoon een allesreiniger gebruiken neem een geur die je lekker vindt....ik heb verschillende maar vindt lelietjes van dalen zo lekker!
[...]
Ik zorg altijd dat ik eindig bij het toilet.
Ik ook.
Ik hou mijn huis wekelijks bij ben geen poetsmiep maar kan niet tegen rommel en stof.
Morgen ga ik de vloer uitgebreidt doen, heb een pup en ze plast nog weleens in huis ( ongelukjes) ik ga dus voor de dettol dweil beurt.
Je kan gewoon een allesreiniger gebruiken neem een geur die je lekker vindt....ik heb verschillende maar vindt lelietjes van dalen zo lekker!