Geld & Recht alle pijlers

hybride wagen .

18-12-2012 15:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,

Een kennis heeft net een hybride wagen gekocht. nu kwam ik op het idee om misschien ook een te kopen. Ik ben alleen bang dat ze te snel in waarde dalen. Zijn er mensen hier die ook een hybriedje bezitten.

Wat mij over de streep trok: binnen de bebouwde kom kon ik GRATIS rijden 20 km lang.
Er zijn twee (of nu 3) soorten. Hybride, elektrisch en nu dan ook plug-in hybride.

De hybride heeft een benzinemotor erbij en de elektrische moet opgeladen worden bij een paal.
quote:nienke2010 schreef op 18 december 2012 @ 17:07:

Als privé persoon is hybride nog helemaal niet interessant. Wel zijn de kleinere auto's goedkoper dan 40.000 hoor, de Yaris is er vanaf 22.000 ofzo.

Wij rijden een Lexus, en idd via lease. Anders was het echt een andere goedkopere auto geweest.

Yaris hybride is er vanaf 18.000 euro:

http://www.toyota.nl/cars ... 10-ya_hsd&submodel=ya_hsd
quote:nienke2010 schreef op 18 december 2012 @ 16:39:

[...]

Hmm, weet niet of je al documentatie hebt gelezen? Als de auto stil staat laadt ie NIET op, alleen bij rollen zonder gas in te trappen.

Wij hebben nu een jaar een hybride, maar 20 minuten hybride rijden is ons nog nooit gelukt. En harder dan ongeveer 45/50 gaat ook niet, dan ga je bijna automatisch weer over op de benzinetank.

We hebben overigens een Lexus, de motor is gelijk aan die in de Auris en Yaris.

Yaris hybrid heeft een 1.5 liter motor, lexus CT200h heeft idd dezelfde motor als de prius, prius wagon en de auris hybrid (1.8 liter)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven