Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Oeh Milagro, spannend!! Ik ben heel benieuwd of dit doorzet. Buik-, rug- èn beenpijn, dat klinkt vervelend. Alsof je lichaam nog niet heeft besloten wat voor soort weeën je gaat krijgen ofzo... Kan me voorstellen dat je die harde buiken en krampen beu bent ondertussen. Kalm aan doen is nu waarschijnlijk het beste recept, dus veel plezier in de ligstoel!

Angela, dat klinkt al goed zeg! Je bent al helemaal up and running dus, zo te lezen. Wat klinkt dat hè, "met mijn twee dochters". Wauw. Geniet ervan!
Hai meiden,

Milagro:Spannend zeg!Ik ben heel benieuwd of het echt door zal gaan zetten nu.Ik hoop het voor jou want zo te horen heb je het nu helemaal gehad!Gelukkig kun je nu lekker buiten zitten met dit mooie weer en hoef je niet binnen te blijven.Ik vind het buiten toch altijd lekkerder dan binnen.

Leeuwedraak:Voor jou is het ook spannend want jij bent inmiddels ook meldplichtig!Het hele opwekriedeltje van de week heeft helaas voor jou nog niks gedaan.Dan is jullie meis er nog niet klaar voor!Ik vind de boom trouwens wel heel erg mooi hoor!Een prachtig aandenken aan het geboortejaar van jullie dochter.Dan kun je ook niet meer vergeten wanneer je hem hebt geplaatst.

Angela:Ben het helemaal met Leeuwedraak eens!Het klinkt geweldig,met mijn twee meiden!Het is nu natuurlijk ook heerlijk wandelweer!

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest.Alles nog helemaal prima!

Maar ik had ook niet anders verwacht!Ik ben tenslotte ook nog maar 36+5!

Bloeddruk was 110/70 en ik heb ook gevraagd of ze een schatting kon maken over hoe groot ze dacht dat het kindje zou worden.Ze schatte het kindje op een ruime 7 ponder en misschien een 8 ponder.Daar had ik al op gerekend dus dat viel me mee.Ik heb ook gezegd dat ik denk dat deze ruim over de 40 weken gaat komen.Ik zou echt eel erg verbaasd zijn als de kleine zich eerder aankondigt!Maar we zien het wel.

Ik wilde vrijdag de klossen gaan halen maar ik ga het nu dinsdag doen.Dan moet ik toch weer naar de vk en kan ik ze net zo goed dan meenemen.Dat zit in hetzelfde gebouw.Dus kleine moeite.Dan gaan we het komende weekend eerst alle meubels zetten zoals dat het handigst is en dan kan ik meteen het dressoir schoonmaken.Dan is die klus geklaard!

Ik slaap trouwens heerlijk snachts.Dat zal wel komen door de buitenlucht.Ik moet er wel twee keer uit om te plassen maar ik slaap snel weer in.Het scheelt dat ik nu ook even geen wekker heb.Dochter heeft natuurlijk nog vakantie tot as dinsdag.En die heft het uitslapen ook ontdekt.Vanmorgen was het 8:15!Als ze dat nou dit weekend ook even doet dan kan mn man tenminste ook uitslapen!Ik ben wel heel erg benieuwd of er ook moederdagkindjes geboren zullen worden!Dat is ook een mooie dag om te herrinneren!

Ik ga dochterlief even insmeren want ik ga zo lekker op de koffie bij mn vriendin!Voor dat soort dingen heb ik nu lekker alle tijd!

Groetjes Moon
Milagro, spannend meid! Zou je dan als een van de weinigen van dit topic, naast Angela, die 40 weken niet gaan halen? Zou mooi voor je zijn! Ben benieuwd!

Moon, je klinkt heerlijk relaxed nog! En lekker hoor dat je dochter het uitslapen heeft ontdekt! Zie jij eigenlijk op tegen de bevalling? En was je dochter ook te laat, dat je denkt dat het later dan die 40 weken gaat komen?

Gijs was 10 dagen te laat en de vk's (ik heb er 3) zeggen allemaal dat ik erop moet rekenen dat deze spruit ook weer later gaat komen, dus dat doe ik dan maar. Ben vandaag 39+2, dus het zou zo maar nog 2,5 week kunnen gaan duren. Ben zelf 30 mei jarig (op jouw uitgerekende datum Moon!), dus dan zou het er inmiddels moeten zijn. Moederdag lijkt me ook wel leuk inderdaag, maar daar reken ik dus maar niet op.

Hebben jullie trouwens ook dat je het gevoel hebt dat je de kleine steeds minder goed voelt bewegen? Ik wel en dat maakt me toch wel een beetje onzeker! Ik voel het wel en ook regelmatig, maar de heftigheid van de bewegingen neemt erg af. Soms twijfel ik echt of ik het nou gevoeld heb of niet. Ik hoef pas de 14e terug te komen bij de vk, dan maar is over hebben.

Ik ga zo lekker even op de fiets een boodschap doen en dan met de kleine man in de tuin spelen.

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met Sabrina is. Ze gaf me de indruk dat ze de vorige keer vrij snel weer online was, maar haar baby-site is ook nog niet ge-update. Ik hoop maar dat alles goed met haar is en dat ze aan het genieten is!
quote:regina75 schreef op 07 mei 2008 @ 15:22:

Hebben jullie trouwens ook dat je het gevoel hebt dat je de kleine steeds minder goed voelt bewegen? Ik wel en dat maakt me toch wel een beetje onzeker! Ik voel het wel en ook regelmatig, maar de heftigheid van de bewegingen neemt erg af.

Yep, dat heb ik ook Regina! De ruimte wordt natuurlijk ook steeds beperkter voor die kleine, dus daar zal wel enig verband inzitten. Maar kan me voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt. Gelukkig voel je het wel regelmatig, dus alles zal best OK zijn, maar als je toch naar je vlos gaat kun je het gelijk aankaarten.

quote:regina75 schreef op 07 mei 2008 @ 15:22:

Ben trouwens wel benieuwd hoe het met Sabrina is. Ze gaf me de indruk dat ze de vorige keer vrij snel weer online was, maar haar baby-site is ook nog niet ge-update. Ik hoop maar dat alles goed met haar is en dat ze aan het genieten is!

Hoop ook dat ze OK is, en eerlijk gezegd ook dat ze snel de tabel weer kan updaten. Was net zo blij dat hij er weer op stond, het zou leuk zijn als ze hem de rest van de maand wel bij blijft werken. Je hebt als 'tabel-eigenaar' toch een soort "verantwoordelijkheid".

Anyway, hoop ook voor haar en Fer dat het huis voor een goeie prijs verkocht is, lijkt me echt geen pretje om die zorgen er bij te hebben aan je hoofd, terwijl je zwanger bent of zoals nu net een kleintje erbij hebt.
Ha Priek: Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed is, heeft Jens na de eerste nacht nog veel gehuild?

Gisteravond was mijn buik kramperig en onrustig, vandaag ben ik de hele dag druk in de weer geweest, ik heb ananas gegeten, Bitter Lemon ligt in de koelkast en straks vriend even lief aankijken: ik ga voor Bowie's bevallingsrecept!!

Mm, moet even wat dingen doen, schrijf vanavond nog even!! x charmant
hoi allemaal,

hoe is het met alle mama's en bijna (opnieuw) mama's?

Regina - dat minder bewegen had ik ook, de bewegingen zijn er wel maar geleidelijker en minder schokkerig he? Ik had een paar dagen voor de bevalling zelfs dat het even heel rustig werd maar ook dat schijnt normaal te zijn en zelfs een soort aankondiging.

Milagro - dat klinkt wel als een op handen zijnde bevalling!! Zal me niet verbazen als het komende geboortebericht van jou is en je nu bezig bent. Sterkte met de laatste loodjes!

Angela - jaloers en verlangend hoor ik jou aan, lekker op pad met de meiden. Ik ben gisteren even alleen de duer uit geweest maar dat viel vies tegen. Heb toch wel een enorme slapte overgehouden aan het bloedverlies blijkbaar. Niets aan te doen, dus ik lig op bed met boekjes, laptop en tv. en TIM! Geen straf dus, ik geniet er wel van. Maar de dagen dat ik weer naar buiten kan, daar heb ik zin in!

Durske, dank voor de tip, kga kijken of ze dat hebben. Ik heb wel de cyna baby druppels in huis, lijkt ook effect te hebben en toch het warm en stevig vast houden bij buikje, plus de beentjes helemaal optrekken vindt ie het fijnst en kalmeert m goed. Ook nu eindelijk de bv op gang komt denk ik dat ie beter 'doorspoelt', het wachten is nu op de eerste echt bv-poep, die heb ik nog niet gezien. Bij jou nog geen voortekenen? Wanneer moet je weer voor controle want dat heb ik even gemist.

Leeuwedraak - zelfde verhaal, ook de 40-weken grens gepasseerd zie ik. Spannend! Discussie met vriend niet erg, blijkbaar moeten er nog dingen ineens besproken worden, heb je straks lang geen tijd meer voor

Charmant, lief van je zoontje! Mijn kids waren ook echt nerveus, ze doen het nu heel goed vind ik. Het blijft zo'n grote impact op kinderen, of ze het nu goed kunnen begrijpen of niet. Hun leven verandert ook voorgoed. Bij Sam op de creche kreeg hij een tekening om te kleuren: papa, mama, kindje en een baby, aan een tafel ofzo. Die tekening (en we bewaren m) heeft ie helemaal zwart gekleurd (dwz gekrast) en had gezegd: de baby is stout. Voer voor psychologen of niet?

Moon, jij zit nog boordevol energie he? lekker van genieten, en vooral benutten deze tijd.

Zelfde voor Melissa en Billybob, nog even aftellen (alhoewel, het kan sneller gaan dan we nu denken), straks zijn jullie lekker aan de beurt en hebben we allemaal onze baby, en worden jullie gek van onze aandacht en adviezen, hahaha!

Hoe is het met Valdispert, Priek en Sabrina? Lekker aan het genieten van hun kindjes? Zal eens kijken of Sabrina op msn is, horen of er nieuws is van het huizenfront.

Dan nog even nieuws van het babyfront op Aruba: Tim heeft ons lekker met rukken van 4u laten slapen, dus om 12u, 4u en 7u gedronken. Zo vind ik het wel prima. Hij is lief, meld zich met honger, zuipt zich vol en laat zich weer in zn bedje leggen - good boy so far! Mijn stuwing is bijna voorbij, heb vanacht met koolbladeren in mijn bh geslapen om de pijn te verzachten (eindelijk eens tieten als bloemkolen :lol: ). Bloedverlies is minimaal, voordeeltje van de curettage denken we dan maar. Lichamelijk ben ik nog wel erg slap, heb het idee dat met Tim meteen ook alle energiehormonen uit me vandaan gestroomd zijn, merk het aan hoe ik me voel, maar bijv ook aan mijn haar, mijn huid, dat soort dingen. Vandaag heeft ie zijn hielprik gehad en gehoortest, vink! Verder moesten er gisteren foto's vanhet trio gemaakt worden voor het geboortekaartje: ook een feest om 3 kids er leuk op te zetten, op 1 en dezelfde foto! zal het resultaat tzt wel even hierin plakken, een vriendin van me in Nederland ontwerpt het kaartje.

Nou, tijd voor een tukje, tot later!
Nee, nog geen baby hier!

Maar het is wel duidelijk dat ze deze week geboren zal worden!

Na het breken van de vliezen moeten de weeën binnen de 72 uur op gang komen, zo niet dan worden ze opgewekt. Dat zou dan zaterdagochtend moeten gebeuren...

Ben net terug uit het ziekenhuis waar er een hartfilmpje van de baby is gemaakt. Alles in orde gelukkig! Morgenavond om dezelfde tijd gebeurt dat weer, en dan ook weer op vrijdag, tenzij ik ondertussen ga bevallen natuurlijk. Dus ze komt in ieder geval eerder dan de uitgerekende datum!

Echt geen spoor van weeën te bekennen hier, dus ik verwacht dat ik me gewoon morgenavond weer zal melden in het ziekenhuis. Heb vanmiddag nog een "lange" wandeling gemaakt (2 km), in de hoop dat dat de boel op gang zou brengen, ook de stofzuiger nog even ter hand genomen, maar nee, geen enkele wee gevoeld...

Angela, heerlijk dat het zo goed gaat bij jullie! Geniet van je twee dochters (maar dat lukt prima, zo te lezen).

Moon, jij klinkt nog heerlijk fit! Maar het duurt natuurlijk ook nog even tot jouw uitgerekende datum. Nu nog eventjes genieten van het lekkere weer. Fijn ook dat je goed slaapt, dat scheelt een hoop.

Regina en Leeuwedraak, ook ons kindje beweegt minder, maar als ze het doet, is het wel langer en heftiger dan bijvoorbeeld vorige week. Ze is nu echt weer aan het trappen, dat deed ze al een tijdje niet meer (het waren toen meer een soort van golfbewegingen).

Charmant, ben benieuwd of het "bevallingsrecept" bij jou zijn vruchten gaat afwerpen!

Bowie, fijn dat het goed gaat met Tim! Nu zelf nog even bijkomen, het is natuurlijk niet niks wat er allemaal is gebeurd... Leuk dat alledrie je kids op het geboortekaartje komen te staan, ben heel benieuwd!
Jammer Milagro dat het nog niet is door gezet.

Ook voor jou Charmant!Ik hoop dat het riedeltje voor jou wel zal helpen dit keer.Ze zeggen dat Tonic helpt.Las dat jij bitter lemon had gehaald maar weet niet of dat geeft.

Regina:Mn dochter kwam 2 weken en 2 dagen te vroeg.En toen zei ik dat ze te vroeg zou komen.Daar kreeg ik dus gelijk in.En iedereen maar zeggen...je kan wel twee weken overlopen hoor!Dan valt het tegen.Maar ik wist het gewoon.En nu heb ik gewoon heel sterk het gevoel dat het later komt.Dit kleintje zit nog zo lekker!

Vind het trouwens best gek dat ik toen met deze termijn bijna moeder was.Ben nu 36+5 en ben toen bevallen met 37+5.En daar gaan nu voor mijn gevoel zeker nog 3 weken bij komen.

Ik voel trouwens de kleine nog heel erg goed bewegen.Ik heb al vanaf zondag "We dansen de samba" in mn buik!Nu ben ik natuurlijk nog niet zover als jullie en heeft die kleine nog wel wat ruimte!

Heb net weer lekker gezwommen.Ik was alleen de enige vandaag dus ik had privé les.Was ook wel erg leuk.

Ik ga mn bed opzoeken.

Welterusten allemaal
Ff heel snel want ik moet eten ....

Milagro, weeen beginnen meestal s avonds he....ik duim voor je....

Charmant, tonic is idd beter dan bitter lemon want er zit veel meer kinine in.

Succes, de duimen draaien!

oh, kaartje is klaar, alleen moet je voor het echte effect eigenlijk een foto van het kaartje zien en ik heb nu alleen pdf. Zal kijken of het op de groep een beetje zichtbaar is, gewoon voor t idee....
quote:Milagro schreef op 07 mei 2008 @ 21:22:

Nee, nog geen baby hier! Maar het is wel duidelijk dat ze deze week geboren zal worden!Hey Milagro, realiseer je je wel dat je op deze manier ont-zet-tend door de tabel (en dus de bevallingsplanning) heenfietst? Durske en ik zijn eerst nog hoor! Nee hoor, spannend meid, ik duim voor je. Gek idee hè, dat je eerst nog naar de kalender staat te staren of het nou misschien toch april wordt, en dat je dan nu weet dat ze deze week komt. Lekker vooruitzicht hoor!

Hier nog steeds alles rustig. Eind van de ochtend controle bij de vlos, toch maar eens vragen wat hun 'overtijd-beleid' is. Een volgende afspraak zal namelijk wel na het weekend worden, en dan zit ik al bijna op 41 weken (tenzij ze voor die tijd geboren wordt natuurlijk...). Mijn voeten en enkels nemen nu zulke giga-proporties aan dat zelfs de steunkousen, bed omhoog zetten èn brandnetelthee niet meer helpen. Resultaat: ik kan alleen nog maar slippers aan. Leeuwedraak wordt er nu wel een beetje verdrietig van... Ben ècht net een kamerolifant. Tel daar bij op dat mijn schaambeen pijn doet en dat opstaan/gaan zitten moeite kost vanwege de buik en je hebt een recept voor een lekkere huilbui. Gelukkig is Leeuwedraakman heel lief en heeft hij alle begrip. Zodra hij thuis is, word ik dan ook lekker verwend met kopjes thee etc. Morgen neemt hij lekker vrij, da's ook wel heel fijn. Met Pinksteren erbij een lekker lang weekend voor de boeg...

Tot later!
Nou leeuwendraak, 'k hoop voor je dat er ook bij jou zeer binnenkort actie komt... Bij mij zijn vanochtend de vliezen gebroken. Moet zo naar het ziekenhuis, maar het duurt dus ook hier nog hoogstens 72 uur... Misschien dat het rijtje wat mij betreft dus toch nog intact blijft.

Succes iedereen en geniet (voor zover nog mogelijk) van de zon!
Nou meiden,

Daar ben ik dan eindelijk...ik heb wel af en toe meegekeken of er nog babytjes geboren waren, maar het valt nog mee...ik moet alleen jens erbij zetten. Verder ben ik niet echt op de hoogte van hoe het hier gaat

Jullie hebben niet allemaal mijn msn want die staat namelijk wel gewoon online, maar ik had niet echt zin nog om te computeren, maar ik ga vandaag de site's van mijn meiden ook even bijwerken!!!

Eerst even vertellen hoe het hier gaat...

Nathalie is echt een schatje met een flinke kop met haar. Ruim 8 pond , nou niemand had dat gedacht...zelfs de vk niet. Ik heb wel altijd gedacht dat ze langer was maar niet over de 4 kg! Nou het bevallingsverhaal zal ik ook mee wachten tot iedereen bevallen is.

Opzich gaat het allemaal heel erg goed...mijn borsten begonnen iets na het hechten (tja toch 2 hechtinkjes) al te druppelen (klinkt beetje gek) en na een dag had ze al overgangsontlasting en 's avonds bv-ontlasting! Gelukkig maar!

Gister begon ik stuwing te krijgen en hebben we mijn linkerborst al wat gekolft...er kwam in 10 min. gewoon 100cc uit! Nou Nathalie heeft zo'n 40 cc nodig nu hihi! Straks ga ik rechts even kolfen want die staat ook op klappen.

Het enige wat niet echt ging de 2e en 3e nacht was dat Nathalie niet in haar bed wilde slapen...dus uiteindelijk tegen mijn principe in haar bij mij in bed genomen en dus heb ik heel slecht geslapen, want ja met zo'n kleintje naast je...je moet er niet aan denken wat kan gebeuren.

Uiteindelijk hebben we gister bedacht om maar een klokje bij haar in bed te leggen dat ze wat geluid hoord en gisteravond wonder boven wonder ging ze heerlijk slapen...dus uiteindelijk lekker mijn bed voor mijzelf en fer en 1x hoeven voeden.

Zoals het er naar uitziet is ook deze meid een modelkindje!!!

Nou op de site van nathalie: www.babyhubert.babysite.nl kunnen jullie de rest vinden vanaf vandaag. Ik ga een hoop foto's plaatsen.

En oh...eveline vindt het hartstikke leuk :-) af en toe gaat ze staan kijken en praten tegen haar zusje en verder doet ze gewoon alsof alles nog hetzelfde is. Daar ben ik erg blij mee!

Ik ga nu proberen weer wat meer mee te schrijven etc.

ps. ik word ook vetgemest want ik zit onder mijn oude gewicht...pff voor een hoop zal dat een ideaalbeeld zijn haha maar als je maar 59 kg weegt (ik ben 1.75) en gaat afvallen, vraag je je toch wel af wat er over blijft.

Hoi meiden,

@ Milagro, wat spannend allemaal! Nog max 2 dagen en je bent bevallen, heel veel succes met de bevalling!

@Durske, wow ook de vliezen gebroken! Dus als ik morgen aan de CTG lig voor controle, dan kan het zomaar zijn dat jij een paar deuren verderop ligt te bevallen :D.

Heel fijn voor je dat je iig weet dat over 72 uur, je je baby kan vasthouden . Ook voor jou veel succes met de bevalling!

@ Leeuwedraak, ja het wordt nu toch echt tijd dat jij het schema gaat opvullen ;). Ik hoop voor je dat er dit weekend wat gaat gebeuren. Ik kan me die huilbuien heel goed voorstellen. Ik ben morgen 38 weken en heb er nu al last van ;)

Geniet lekker samen met je man van het lange weekend!

@Regina, ook ik heb dat ik de baby minder voel, nou moet ik zeggen dat ik zo'n 2 dagen per week de baby bijna niet voel (en daar dus heel erg onzeker van word), terwijl ik andere dagen mijn buik zelfs zie bewegen van het trappen, dus eigenlijk geen peil op te trekken. Ik heb al uren aan de CTG doorgebracht omdat de gyn. hem ook te rustig vindt.Ik moet hem dan echt 'wakker schudden' of een rondje gaan lopen en dan weer de CTG opnieuw en dan zijn de bewegingen in de grafiek net goed genoeg .

Een echte slaapkop dus, hopelijk houdt ie dat ook straks vol na de bevalling

Als Durske en Milagro dit weekend bevallen, dan zitten alleen Leeuwedraak, Regina en Charmant nog voor mij en dan ben ik aan de beurt :D. Kan niet wachten ;) Dus meiden go for it hahaha

@ iedere 'nieuwe' meimama, heel fijn om jullie verhalen te lezen, dat het allemaal goed gaat en dat jullie al heerlijk genieten van jullie baby's!

En fijn dat het goed gaat met de broertjes/zusjes van de mei-baby's

Ik ga zo maar weer eens de tuin in.

Groetjes!
Pffff.... gisteravond om elf uur dacht ik toch echt dat de bevalling op gang zou komen... echt pijnlijke weeën (duidelijk verschil met de voorweeën/harde buiken) maar ze hielden na een half uur weer op! Gewoon in slaap gevallen en niets aan de hand dus

Gisteren was ik nog heel kalm, maar vanochtend werd ik er toch wel even wat emotioneel over. Dus even lekker een potje gehuild, en nu maar de dag zien door te komen.... Ik ga nog maar een wandeling maken en dan zien we verder wel. Mijn ouders belden gisteren nog (wonen aan de andere kant van het land) en zijn nu dus ook in alle staten... misschien had ik het voor me moeten houden, maar dat voelde ook niet goed.

Durske, bij jou ook de vliezen gebroken! Spannend! Hopelijk komen jouw weeën wel snel op gang, dat schijnt bij de meeste vrouwen toch wel binnen 24 uur te gebeuren (heb van het ziekenhuis een foldertje meegekregen).

Leeuwedraak, ik ben benieuwd wat je verloskundige te zeggen heeft. Kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt, zeker met die warmte lijkt het me zwaar om over de datum heen te gaan.

Sabrina, wat fijn dat Nathalie het goed doet! Laat je maar lekker vetmesten, bijzonder dat je onder je oude gewicht zit!

Ben heel benieuwd hoe het ondertussen met Valdispert gaat, daar hebben we al een tijdje niets van gehoord...
Oei, oei, wat een hoop verhalen, daar kan ik nog niet o reageren hoor:) Ben per slot van rekening nog maar net mijn kraambed uit.

Priek: volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd. Bij deze dan, veel geluk samen.

Durske en Milagro: spannend!!!!

Voor de tabel: Miko woog 3290 gram en is 49 cm groot. Alhoewel dat alweer geschiedenis is want hij woog gister 3400 gram. Hij is in 4 dagen 360 gram aangekomen haha, mama heeft heeeeeel veel lekkere melk. Mijn borsten zijn giga, en ik ben echt blij als ik na 4 uur weer mag voeden. Ook hier zo'n voorbeeldige baby. Slapen, voeden, 3 uur slapen. Heerlijk, vaak moet ik hem wakker maken voor een voeding. We hopen dat hij dat 's nachts ook eens gaat doen, maar dan komt hij strak op de 3,5/4 uur. Gister even gewandeld, wat leuk om weer achter een kinderwagen te lopen. Zo trots als een pauw was ik !! Ik voel het nu wel in mijn liezen.

Nog even een opsteker voor de zwangeren onder ons: mijn bevalling is zeer vlot verlopen. 's Nachts wat lichte weeen om het kwartier, om 9.00 om de 10 minuten, om 12.00 om de 6 minuten. Ik heb nog rustig naar de koningin gekeken tot half 2, ik kon de weeen op de bank nog goed opvangen. Daarna nog ee nuur in bed en toen werd het heftiger. De vk gebeld om 14.30, 3 cm ontsluiting. Om 15.30 waren we in het ziekenhuis, 4 cm. Onder de douche gegaan, om 16.15 7 cm. En toen werd het zwaar. Ik weet nog dat we het over waardigheid hadden tijdens een bevalling, haha, ik was blij dat er geen camera's bij waren. Het ging zo snel dat er bijna geen tijd tussen de weeen zat. Ik moest spugen van de druk op mijn buik en wist niet waar ik het moest zoeken. Maar 3 kwartier later mocht ik al gaan persen. Ik heb nog even op de baarkruk gezeten om de baby te laten dalen. Dat was wel heel byzonder, dan voel je de zwaartekracht echt zijn werk doen. Op heb bed nog 9 minuten geperst, dat vond ik eigenlijk niet zo zwaar. Wel hard werken, maar niet overdreven pijnlijk. En je voelt de baby eraan komen, zo'n mooi gevoel. Je zweet je rot, maar je voelt waar je het voor doet en dat motiveert enorm. Nu moest ik een knip hebben en mocht ik de baby er niet uit persen ivm de totaalruptuur. Maar dat is gewoonweg niet gelukt. Ze had de schaar al tegen mijn vagina aan en zei dat ze bij de volgene wee zou gaan knippen, maar toen floepte het hoofdje er al uit. Wauw, wat een emotioneel en mooi moment als je baby op je buik wordt gelegd en meteen begint te brullen. Zo kein en lief, ik vond hem meteen prachtig. Hij was wel zo blauw als een bosbes, maar omdat hij direct huilde gaf dat niks. Al met al wat scheurtjes her en der, maar ik voel weinig van de hechtingen. Ik heb dus maar een uur echt pijnlijke weeen gehad. Ik hoop dat de rest van ons ook vlotte bevalingen hebben. En daarna voorbeeldige baby's, maar op de een of andere manier lijken de verhalen zo op elkaar dat dat vast wel gaat lukken.

Ik ga voeden, een fijne zonnige dag voor iedereen,

Plevier.
Hoi allemaal,

Het is hier op het topic al net zo spannend en intensief als bij ons thuis... Nou ja: behalve die gebroken vliezen gebeurt hier nog niet zoveel ('k voel de spanning wel, hoor). Bij m'n eerste ging het hetzelfde. Omdat er toen meconium in het vruchtwater zat, is er al na 1,5 dag begonnen met de prostaglandine-gel. Gelukkig was dat er nu niet en mag ik de weeen gewoon thuis afwachten (met de dagelijkse controles in het ziekenhuis dan). Uiterlijk zaterdag word ik ingeleid (maar als de baarmoedermond nog niet voldoende verweekt is, beginnen ze weer met die gel en komt het echte inleiden evt. zondag)

Ik heb vast hetzelfde foldertje gehad als jij, Milagro. Alleen reken ik nu al echt op inleiden, omdat het de vorige keer ook zo was. Er stond trouwens in mijn foldertje ook dat inleiden helemaal niet per definitie een ergere bevalling is (dit is overigens ook mijn ervaring: de 1e bevalling was best normaal). Misschien helpt dat een beetje, om je aan vast te houden. Verder hoop ik natuurlijk ook voor jou, en voor mezelf, dat het snel op gang komt allemaal.

Fijn dat het met de pasgeborenen allemaal zo goed gaat. Ben ook benieuwd hoe het met Valdispert en haar zoon is. En probeer vandaag ook nog even naar Nathalie's fotootjes te kijken. Het plaatje van de paardjes voeren met 2 meiden staat me ook erg aan, Angela. Misschien voor mij ook al over een week of 2... (de paardjes staan in ieder geval al tegenover het huis )
Ik zal ook nog even snel een opsteker voor de zwangeren geven;

Hier is de bevalling ook heel snel gegaan...

Ik had s'avonds weeen maar dat hield de hele nacht aan en mijn lichaam deed er niets mee...om 7 uur kwam de vk toen was er idd niet veranderd (ik had 2cm)...dus kwam ze om 10 uur terug en toen had ik 3 cm en ging ze mijn vliezen breken... direct kwam alles op gang...ze ging nog even 1 bezoek doen en zou 11.15 uur weer terug zijn, maar fer heeft 11 uur gebeld dat ze echt 'nu' moest komen...binnen 10 minuten was ze er...ik had 7 cm en tijdens de weeen heeft ze een beetje het randje opzij geduuwd en om 12.02 ben ik bevallen...dus al met al was mijn bevalling van 7 tot 12!!!

Ik had een klein scheurtje in mijn schaamlip maar dat had die kleine waarschijnlijk met haar nagels gedaan...ook ik heb nergens last van!!!!

Meiden zet hem op!!!!! :-)
Zo hé, hier is sinds vanochtend veel geschreven! Leuk om van iedereen te horen, en ook héél fijn dat het overal goed gaat.

Sabrina, ik hoop niet dat je m'n opmerking over de tabel bijwerken vervelend vond. Zo was 'ie in ieder geval niet bedoeld. Ben blij dat je weer 'up and running' bent, heb net ook even je babysite bewonderd. En wat een snelle bevalling, ik teken ervoor!

Durske, gebroken vliezen! Dan is het eind in ieder geval in zicht voor je. Spannend!! Moet zeggen dat ik altijd dacht dat na het breken van de vliezen de baby er binnen 24 uur moest zijn in verband met infectiegevaar, maar die termijn staat nu op 72 uur begrijp ik uit jouw verhaal? Wie bepaalt/verzint die nieuwe richtlijnen dan? Anyway, ik hoop voor je dat het nu goed op gang komt.

Milagro, zo'n huilbui geeft niets, kan heerlijk opluchten. Kan me helemaal voorstellen dat je er ontzettend aan toe bent dat jullie meissie geboren wordt, zeker als je al zo lang met voorweeën rondloopt. En dat je je ouders ingelicht hebt snap ik ook goed, zeker als ze aan de andere kant van het land wonen. Als ik mijn ouders nu bel en mijn moeder ziet dat ik het ben, neemt ze de telefoon niet op met haar voor-/achternaam, maar met een gehaast "Ja...?". Blijkbaar kan er nog maar één mededeling komen, en dat is dat ze oma is geworden. Zal wel pré-grootouderstress zijn. Is het voor jouw ouders het eerste kleinkind? En voor de ouders van je man/vriend?

Plevier, jij ook al zo'n mooi bevallingsverhaal. Ik hoop dat ik me binnenkort ook in dat rijtje mag scharen. Wat bijzonder dat je de werking van de baarkruk zo goed hebt ervaren, het spreekt mij ook wel aan. En zo'n modelbaby die netjes schematisch slaapt en eet... heerlijk hoor. Geniet ervan!!

De verloskundige heeft vanochtend niet inwendig gevoeld hoe of wat, omdat ik nog helemaal geen activiteit 'downunder' heb. In ieder geval heeft ze wel het plaatje geschetst voor de komende dagen/2 weken, zodat het 'zwarte gat-gevoel' waar Priek het laatst over had in ieder geval een beetje ingevuld is. Nu maar hopen dat het allemaal overbodig blijkt te zijn in verband met een spoedige bevalling. Volgende week dinsdag moet ik gewoon weer op controle komen (41+0). Degene die ik dan zie, zal dan inwendig onderzoek doen om de evt. verweking van de baarmoedermond te voelen en evt. te strippen. We maken dan ook een afspraak in het ziekenhuis voor die vrijdag (41+3) waar ze dan de placenta en de hoeveelheid vruchtwater bekijken en een CTG doen om te kijken hoe die kleine erbij zit. Na dat weekend (My God, ik hoop dat ik dan toch ècht al bevallen ben...!!) ben ik dan 41+6, en komt inleiding om de hoek kijken. Pfffttt, zit er niet op te wachten, maar gelukkig zit er nog veel tijd tussen. Ik blijf hopen dat onze dame zich laat verleiden om een dezer dagen haar entrée te maken...

Een vriendin van me is gynaecoloog, en die gaf van alle ananas, bitter lemon en tonic-recepten een ouderwets potje sex toch ècht het meeste kans vanwege de aanwezigheid van prostaglandinen in het sperma (of is het prostaglandines? Anyway...). Leeuwedraakman zal het geen probleem vinden denk ik

Durske en Milagro, ik duim voor jullie!!
hé leeuwedraak...haha ik heb je opmerking helemaal niet gelezen hoor!!!

Maar ben even terug gescrolld. Nee hoor vind ik niet erg!!!

En wat betreft het huis...we hadden dus een bod van 250..wij zeiden 265, zei 255 en wij hebben gezegd dat we het doormidden willen hakken, dus 260!

We hopen eigenlijk vandaag iets te horen!!!

Ik ga nu foto's op de site plaatsen!
oh de tabel is nu toch goed? Of heb ik wat gemist?
Ah Tonic! Vandaar dat ik nog niet bevallen ben!

Ik was ook te moe voor sex gisteren, vanavond dan maar...

Wat word er lekker veel geschreven, ik vind het superleuk om de bevallingsverhalen te lezen, hopelijk kan ik de mijne ook snel neertypen!!

@Milagro en Durske: Wat spannend!! Uiterlijk zaterdag zijn jullie kindjes er, wat een leuk vooruitzicht.

Nou, ik wilde eigenlijk nog een heel stuk typen, maar ik ben helemaal kapot. Ga maar douchen.
Hallo meiden,

Ben vandaag een dagje weg geweest en dus niet op het forum, en meteen weer een boel geschreven! Even kort op iedereen reageren:

Durske wat spannend!!! Voor het einde van het weekend heb je je kindje in handen. Misschien alsnog een moederdag cadeautje!

Milagro, voor jou geldt natuurlijk hetzelfde! Spannend meiden en alvast heeeeeel veeeeel sterkte en succes toegewenst! We zijn zo eensgezind op dit topic, dat jullie vast ook een goede bevalling zullen hebben!

Sabrina, ha gelukkig het gaat goed met je. Ik begon me al een beetje zorgen te maken. Jij ook al zo'n fijne bevalling en een mooi, gezond, blij en tevreden kindje! Super hoor! Hoe vindt Fer het eigenlijk? Is hij ook zo trots als een pauw? Ik hoop het het. En wat goed dat Evelien zo lief is voor haar kleine zusje, super hoor! En wat betreft je huis, hopelijk gaan de kijkers accoord met jullie laatste bod. Ik duim voor jullie!

Charmant, vanavond een lekkere tonic drinken en dan man een potje verleiden met als toetje ananas-hartjes met slagroom! Nog 1 week en dan ben je ook 40 weken meid, kom op nog even volhouden!

Leeuwedraak, klinkt als een plan zoals het ernu voor staat, maar ik hoop dat je die 41+6 niet gaat halen hoor! Om de lijst goed af te werken, moet je eigenlijk net als Durske dit weekend gewoon bevallen! Zou toch mooi zijn!

Melissa, ik heb ook zo'n kindje dat zomaar een dagje rustig kan zijn en dan een dag super druk! Ook een echte slaapkop denk ik! Ben wel blij om te lezen dat jullie in ieder geval ook die bewegingen minder heftig voelen en dat dat dus normaal is. Iedere keer als ik me net 'zorgen' begin te maken, dan begint het toch te bewegen of te hikken, dus dan ben ik weer even gerustgesteld, maar ik zou toch blij zijn als het uit mijn buik was en ik kan zien dat het goed gaat...

Plevier, jij ook al zo'n mooi bevallingsverhaal en een mooie zoon! Ik hoop dat de rest die nog moet, ook zulke goede verhalen heeft! Goed voorbeeld, doet goed volgen zeggen ze dus...

Hier verder alles goed. Heb sinds vanavond wel een beetje last van rugpijn en het gevoel dat er veel druk op mijn schaambeen staat. Misschien komt het omdat ik mijn middagdutje heb gemist. Ga vanavond lekker vroeg naar bed en dan zien we wel weer verder.

Sterkte meiden!
Hhmmpf, Leeuwedraak meldt zich mèt buik maar zonder buik-activiteit. Blijkbaar heeft de prostaglandine-injectie van gisteravond toch niet geholpen. Jammer, heb er de hele nacht een beetje op 'gelegen' om te voelen of er nou iets ging gebeuren of niet.

Ga nu nog even lekker terug mijn mandje in, alle slaap pakken die ik nog pakken kan. Tot later!
Leeuwedraak: jammer zeg. Misschien dat een flinke dut wat in werking zet.

Sabrina: spannend, ik hoop dat jullie vandaag wat horen. Dat zou even een geweldige opsteker zijn. OP welke termijn wilden de kopers het hebben?

Regina: mmm, rugpijn, wie weet?!

Durske en Milagro: ik blijf aan jullie denken.

Zo, tijd voor koffie.... Plevier
Ook ik meld mij weer!

Gisteravond in het ziekenhuis de tweede ctg gehad van de hartslag van de baby: kon niet beter. Een fijne geruststelling.

Ook nog steeds nauwelijks weeënactiviteit en geen nieuw vruchtwater verloren. De baby is heel diep ingedaald, dus het kan zijn dat ze als "kurk" fungeert en dat er daardoor geen vruchtwater meer uit komt.

Maar een ander mogelijkheid is dat ik me heb vergist en dat het sowieso geen vruchtwater was maar een soort van dunne afscheiding. Maar het vervelende is dat dat niet te achterhalen is.

Gisteren is er een kweekje gemaakt en daarin was geen vruchtwater te zien. Ook dat zegt echter niet alles. Daarna is er een echo gedaan en die zag er perfect uit. Er is nog meer dan genoeg vruchtwater in de baarmoeder aanwezig voor ons dochtertje om het daar prima naar haar zin te hebben. Maar ook daaruit kun je niet echt iets opmaken, omdat bij een eerdere echo te zien was dat ik een grote hoeveelheid vruchtwater had.

Verwarrende tijden dus! In het ziekenhuis willen ze liever niet inleiden als het niet per se nodig is (dat snap ik wel, zeker omdat ik de 40 weken nog niet heb bereikt), maar ja, als het toch wel vruchtwater was dan moeten ze toch die 72 uur aanhouden en zou ik morgen toch moeten worden ingeleid.

Vanmiddag dus weer die kant op, weer een ctg, en dan maar bespreken of we morgen wat gaan doen of niet...

Alle zwangeren ondertussen nog veel sterkte! En alle nieuwbakken moeders veel plezier met de baby's

Ik kom later op de dag nog wel een keertje langs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven