Hoofdgerecht kerst

20-12-2012 19:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een leuk idee voor een hoofdgerecht met kerst?

Graag makkelijk, niet te duur en een beetje snel klaar. We eten met z'n tienen of twaalven ongeveer, en daar zitten een aantal moeilijke eters bij. Ik wil dus geen vis maken, en ook geen 'onbekende' dingen. En ik moet het bij een ander thuis klaarmaken, dus een beetje voorbereiding thuis en daar weinig tijd in de keuken staan lijkt me ideaal. Zo, dat was mijn eisenlijstje...

Normaal heb ik altijd veel ideeën, maar met deze waslijst kom ik er niet erg uit. Ik ben blij met alle suggesties, waarvoor vast dank!!
Rollade, beenham of gehaktbrood. Allemaal thuis te maken en koud te eten! En in veel plakjes te snijden!
lekker rijst of bami met groenten en vlees. evt groenten en vlees apart van de rijst en/of bami. kan ieder lekker scheppen naar eigen idee. Daar enkel op te warmen in de magnetron. Zo heb ik het ook is voor 10 personen mee genomen en opgewarmd. ik had 3 vleesgerechten, 1 ei gerecht en een groentengerecht incl bami en nasi.
Een grote pan met een stoofgerecht, bijv. coq au vin of boeuf bourgignon. Hoef je alleen maar op te warmen, combineert met veel (rijst, puree, frietjes, brood).
En er bij aardappelkroketjes, die hoeven alleen in de oven en iets van spercibonen met katenspek?
Ovenschotel en daar in de oven opwarmen?
Gevulde kalkoen thuis voorbereiden en daar de oven in.
Niemand vegetarisch?

Hier kun je zoeken op het soort vlees ( meestal toch het duurst ).

http://www.smulweb.nl/recepten/kerst/hoofdgerechten

Als je moeilijke eters hebt zou ik stoofpeertjes maken en/ of verse appelmoes. Opgeleukte boontjes kan ook háást niet fout.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kijk ff in de kerst Allerhande of ah.nl...je kunt het jezelf zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt!
Ik zou diverse ovenschotels maken, en quiches, nog 2 grote salades erbij en klaar, voor ieder wat wils.
Ovenschotel is lekker en als je die een aantal verschillende maakt dan is er voor ieder wat wils. Zelf vind ik een gevulde kalkoen héerlijk, kan je allemaal thuis maken, hoeft alleen nog de oven in ,en klaar is keees..

Ook lekker is zelfgemaakte Ragout, grote pan.. Die kun je thuis al helemaal maken, hoef je maar mee te nemen, en daar op het vuur even op warmen!

Smakelijk alvast!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
er is een varkensrollade in de reclame bij AH. In de reclame betekent meestal dat er een grote partij ligt en die is dan meestal van erg goede kwaliteit. Het leek me een filetrollade.

En dan maak je er een champignonsaus bij van gebakken champignons en wat room. Of je koopt een zak of potje saus.
it's a big club and you ain't in it
met als groenten sperzieboontjes en/of snijboontjes (vers; worden in grote hoeveelheden vanuit Marokko ingevoerd) en wat van die gespoten puree roosjes (Pommes Duchesse), die je in de vriezer vindt bij de Aviko cs.
it's a big club and you ain't in it
Ik vind een rollade wel een goed kerst-gerecht. En daar kunnen dan inderdaad gebakken aardappeltjes, wat groenten en salade bij. Maar ook een gevulde kalkoen zou ik wel heel spannend vinden om een keer te maken! Zou ik dat kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven