Hoofdgerecht kerst
donderdag 20 december 2012 om 19:02
Wie heeft er een leuk idee voor een hoofdgerecht met kerst?
Graag makkelijk, niet te duur en een beetje snel klaar. We eten met z'n tienen of twaalven ongeveer, en daar zitten een aantal moeilijke eters bij. Ik wil dus geen vis maken, en ook geen 'onbekende' dingen. En ik moet het bij een ander thuis klaarmaken, dus een beetje voorbereiding thuis en daar weinig tijd in de keuken staan lijkt me ideaal. Zo, dat was mijn eisenlijstje...
Normaal heb ik altijd veel ideeën, maar met deze waslijst kom ik er niet erg uit. Ik ben blij met alle suggesties, waarvoor vast dank!!
Graag makkelijk, niet te duur en een beetje snel klaar. We eten met z'n tienen of twaalven ongeveer, en daar zitten een aantal moeilijke eters bij. Ik wil dus geen vis maken, en ook geen 'onbekende' dingen. En ik moet het bij een ander thuis klaarmaken, dus een beetje voorbereiding thuis en daar weinig tijd in de keuken staan lijkt me ideaal. Zo, dat was mijn eisenlijstje...
Normaal heb ik altijd veel ideeën, maar met deze waslijst kom ik er niet erg uit. Ik ben blij met alle suggesties, waarvoor vast dank!!
donderdag 20 december 2012 om 19:14
lekker rijst of bami met groenten en vlees. evt groenten en vlees apart van de rijst en/of bami. kan ieder lekker scheppen naar eigen idee. Daar enkel op te warmen in de magnetron. Zo heb ik het ook is voor 10 personen mee genomen en opgewarmd. ik had 3 vleesgerechten, 1 ei gerecht en een groentengerecht incl bami en nasi.
donderdag 20 december 2012 om 19:44
Niemand vegetarisch?
Hier kun je zoeken op het soort vlees ( meestal toch het duurst ).
http://www.smulweb.nl/recepten/kerst/hoofdgerechten
Als je moeilijke eters hebt zou ik stoofpeertjes maken en/ of verse appelmoes. Opgeleukte boontjes kan ook háást niet fout.
Hier kun je zoeken op het soort vlees ( meestal toch het duurst ).
http://www.smulweb.nl/recepten/kerst/hoofdgerechten
Als je moeilijke eters hebt zou ik stoofpeertjes maken en/ of verse appelmoes. Opgeleukte boontjes kan ook háást niet fout.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 20 december 2012 om 21:11
Ovenschotel is lekker en als je die een aantal verschillende maakt dan is er voor ieder wat wils. Zelf vind ik een gevulde kalkoen héerlijk, kan je allemaal thuis maken, hoeft alleen nog de oven in ,en klaar is keees..
Ook lekker is zelfgemaakte Ragout, grote pan.. Die kun je thuis al helemaal maken, hoef je maar mee te nemen, en daar op het vuur even op warmen!
Smakelijk alvast!!!
Ook lekker is zelfgemaakte Ragout, grote pan.. Die kun je thuis al helemaal maken, hoef je maar mee te nemen, en daar op het vuur even op warmen!
Smakelijk alvast!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 20 december 2012 om 22:47
er is een varkensrollade in de reclame bij AH. In de reclame betekent meestal dat er een grote partij ligt en die is dan meestal van erg goede kwaliteit. Het leek me een filetrollade.
En dan maak je er een champignonsaus bij van gebakken champignons en wat room. Of je koopt een zak of potje saus.
En dan maak je er een champignonsaus bij van gebakken champignons en wat room. Of je koopt een zak of potje saus.
it's a big club and you ain't in it
donderdag 20 december 2012 om 22:53