Gezondheid alle pijlers

hoe ervaren jullie je menstruatie!?

20-12-2012 09:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt elke keer wel weer blij dat ik ongesteld wordt:)

Maar je leest daar ook wel vaak fabels over, ik heb een angststoornis, maar ben al een heel eind mee op weg en moet zeggen dat ik steeds meer begrijpt hoe mijn angst werkt.

Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil en moet zeggen dat ik nu geen klachten heb als ik ongesteld wordt, terwijl ik daarvoor altijd barstende hoofdpijn heb als ik in mijn stopweek zit. Nu heb ik wel dat ik meer angst heb voor ik ongesteld wordt, maar ook dan probeer ik niet binnen te blijven. om mijn angst meer te begrijpen.

Verder voel ik me prima als ik ongesteld ben, alleen lichtelijke krampen. maar voor mijn ongesteldheid heb ik wel last van stemmingwisselingen maar dan probeer ik positief te denken en dat helpt vaak. Maar soms lees ik ook wel dat als je ongesteld ben rustiger aan moet doen en aan jezelf moet denken is dat ook waar!? of is het juist goed dat je dan gewoon afleiding zoekt!?

En hoe ervaren jullie je menstruatie!?
Slik geen pil, en nu vind ik ongesteld zijn eigenlijk best fijn, beter dan met pil en dan stopweek.

vind het fijn dat ik het voel aankomen, en heb het idee dat alles gewoon goed werkt.

Verder vooral de dagen voordat ik ongesteld word altijd wat onrustig, dan heb ik last van een rommelende buik, en voel ik me opgeblazen. Wanneer ik ongesteld word, word dit gelijk minder. Alleen dan zijn de krampen vooral de eerste twee dagen wat ongemakkelijk, maar dit neemt gedurende de dag af en aan in heftigheid. en vooral moeier dan normaal. maar dan gaat alles gewoon even op een wat lager pitje.
quote:sugarmiss schreef op 20 december 2012 @ 09:50:

Ongesteld zijn vind ik een fout van de natuur.

Ik ben altijd blij als het weer voorbij is.+1
Heb moeten stoppen met de pil en zit aan de bloedverdunners. Doordat ik geen pil meer slik, veel meer pijn, en door die bloedverdunners zit ik dus gewoon aan het huis gekluisterd...
quote:elninjoo schreef op 20 december 2012 @ 10:13:

als ik 't krijg: KUT

maar ik slik de pil door dus ik heb maar eens in de 3 maanden 'n doorbraakbloeding en dan valt 't wel mee, al is elk ongemak, viezigheid en pijn natuurlijk teveel van zoiets totaal overbodigsIk kan het missen hebben hoor, Excuses me dan. Maar is het niet heel slecht wat je doet? Altijd pil door slikken?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ze zeggen dat het niet verkeerd is om de pil door te slikken... Dat heb ik ook nog een tijd gedaan maar merkte wel dat mijn klachten steeds erger werden.. elke keer als ik ongesteld ben was het een drama, nu ik gestopt ben voel ik me steeds beter
Oh ik had nooit problemen met een beetje bloed, toen ik nog aan de hormonale ac zat. Wat wel jammer was, is dat ik om medische redenen geen pil meer mag.

Nu koperspiraal dus en godverdomme wat doet dat ongesteld worden een pijn. Ik heb standaard ibu in m'n tas want als ik niet op tijd 400 mg daarvan neem en dat vervolgens elke paar uur doe, dan ben ik 2 dagen echt dood- en doodziek van de pijn.

Thuis heb ik nog een beetje diclofenac maar ik mag geen nieuwe van de huisarts, dus die gebruik ik heeeeeeeeeeeeeeel soms als ik het echt niet meer uithou.

Voor de rest nergens last van, maar die pijn, de doorstraalt naar rug en benen. Lijken wel weeen joh. Afschuwelijk.

Altijd blij dat het weer voorbij is.
De pil doorslikken kan gewoon, het hele jaar door desnoods. Die onttrekkingsbloeding is immers ook gewoon fake. Ik krijg vaak na 3 strips een doorbraakbloedingen dus stop dan.
Ik voel me echt niet fris op die dagen. Het hele fenomeen ongesteldheid had wat mij betreft echt niet gehoeven... Heb lang een Mirena gehad en werd niet ongesteld, heerlijk was dat

Nu ben ik zwanger en heb ik de eerste 18 weken bloedverlies gehad. Afgezien van t feit dat ik steeds bang was dat ik een miskraam had, vond ik het ook gewoon kut. 18 weken non-stop ongesteld! Wel in lichtere mate, maar wat voelde ik me genept. Niks niet 9 maanden niet ongesteld

Na de bevalling wil ik graag weer een Mirena.
Is EN al langsgeweest met het advies de boel eruit te slopen?
Of althans, het lijkt op wat ik me voorstel bij weeen. Namelijk dat iemand mijn baarmoeder eruit trekt en vervolgens langzaam mijn lijf erom uitwringt. Omg ik word al helemaal naar als ik er aan denk. Ik kan dan helemaal niet meer ademen ofzo, alleen nog maar niks want ALLES doet pijn. Maar met een flinke overdosis ibu's en paracetamol kom ik de eerste paar dagen door. Is natuurlijk ook niet gezond.

Daarom gaat mijn lief onder het mes zodra de kindjes er zijn. Dan mag hij eens lijden voor ons sexleven.

Ohja en het is geen probleem om de pil door te slikken. Sterker nog, artsen raden het juist aan omdat mensen hun stopweek nogal vaak verkeerd schijnen te doen (hoe doe je dat, vraag ik me dan af, kwestie van tellen toch?). Door verkeerde stopweken schijnen een hoop oepsjes te gebeuren. Pil altijd doorslikken betekent 100% veilig mits je geen ab gebruikt, braakt of diarree hebt. Ja ik was ook verbaasd, maar kennelijk is de pil 100% veilig maar de vrouw niet (vergeten van pillen etc) en worden dus zwangerschapsrisico's kleiner door door te slikken. Grappig he?

Maar goed, ook niet schadelijk dus.
Ik heb er niet zo veel last van, mijn man wel.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Toen de pil geintroduceerd werd, wilden vrouwen graag een stopweek om zichzelf vrouwelijk te voelen. Medisch gezien is het nergens voor nodig, er vind geen eisprong plaats en het baarmoederslijmvlies wordt niet opgebouwd. Zeker vrouwen die al wat bloedarmoede hebben, of vaak vermoeidheidsklachten hebben, zijn er bij gebaat om geen stopweek in te lassen.

Ik slik ook een aantal strips achter elkaar door, totdat ik inderdaad een doorbraakbloeding krijg.
Oke, maar zo'n doorbraakbloeding, Hoelang duurt die bij jullie dan? En je slikt dan gewoon de pil door of? Ik zelf stop namelijk altijd netjes. Alleen in vakanties e.d dan slik ik hem weleens door.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik voel me happy en juist schoon als ik ongesteld word . ( schoon inside ) ben onregelmatig ongesteld,als ik overtijd ben voel ik me gevangene in mijn eigen lichaam,voor mij voelt het als bevrijding wanneer ik het wel word.. Ook heb ik dan glanzend prachtig haar! Misschien is dit omdat ik pms heb.. 2 weken voor mijn menstuatie ben ik een enorme Bitch.. Ik

Merk dat nu ik zwanger ben ik ook heel veel last heb van mijn hormonen! I'm a real Bitch !
Sinds ik m'n spiraal heb ben ik niet meer ongesteld geweest Die blijf ik houden totdat ik de overgang gehad heb
I would rather shit in my hands and clap
quote:wished- schreef op 20 december 2012 @ 11:18:

Oke, maar zo'n doorbraakbloeding, Hoelang duurt die bij jullie dan? En je slikt dan gewoon de pil door of? Ik zelf stop namelijk altijd netjes. Alleen in vakanties e.d dan slik ik hem weleens door.

Een beetje spotting op dag 1 en dan neem ik 's avonds de pil niet. Een weekje later begin ik dan weer. Vaak komt in die stopweek dan een menstruatie/onttrekkingsbloeding op gang. Ik zie die spotting dan een beetje als teken van mijn lichaam dat het van de 'rommel' afwil.

Maar als het me slecht uitkom dan slik ik gewoon door tijdens de spotting, en dan is het na 1 of 2 dagen rommelen met een inlegkruisje ook weer over.
Ik begin nu met de overgang, kan mij niet snel geneg gaan. Wat een ellendige smeerboel is het elke keer weer en dat janken om niks of een woede aanval uit het niks. De pijntjes zijn tot daar aan toe(en dan heb ik ook nog migraine in die week) maar dat emotioneel instabiele en al dat bloed. Effe rekenen en dat al 33 jaar. pfffffff
Ik vind het een verschrikking....tenminste de laatste jaren...eerder alleen een dagje hoofdpijn op de dag dat ik ongesteld moest worden, 3 dagen ongesteld en klaar.

Nu een dag of 5 ongesteld, de dagen ervoor zo depressief als wat, de week erna een hele week barstende koppijn, de dagen rond mn eisprong ontzettende buikpijn in mn hele onderbuik, zelfs in mn darmen, kan dan ook niet naar het toilet of iig heel erg moeiijk....Verder heb ik gedurende mn hele cyclus last van verschillende soorten afscheiding.....kortom, mn hele maand staat in het teken van mn cyclus...hoera!

Voor morgen maar een afspraak gemaakt bij de huisarts....ben dr wel klaar mee!
maar wat ik dus afvroeg is dat julie nog nooit zijn flauwgevallen tijdens de menstruatie? hoe gaat dat in zijn werk dan als er wel mensen flauw vallen als ze ongesteld zijn!? Is daar dan ook een reden voor? Soms heb ik daar wel angst voor,
Klinkt als een irrationele angst Palowna.

Waarom zou je flauwvallen tijdens een menstruatie? Als je nou liters bloed zou verliezen. Okee. Maar met dat koffiekopje bloed dat je tijdens een menstruatie verliest ga je echt niet flauwvallen.

Dus dat is iets wat je jezelf in je hoofd haalt. Daardoor, en door dan bv hyperventileren, zou je evt. wel even flauw kunnen vallen. Nou ja, daarna sta je weer op en ga je door met je leven.
dat weet ik dat het is irrationeel is, al die jaren dat ik ongesteld ben nog nooit gebeurd, maar ja dan lees ik weer dat bij sommigen dat wel gebeuren. En gelukkig verlies ik niet veel bloed, niet meer dan normaal:) Waar maak ik me eigenlijks ook druk om,
Als een week bed/bank rust met veel pillen en een pesthumeur.
Ik voel me altijd verschrikkelijk. Zeer veel bloedverlies (ik jaag er meestal anderhalf pakje tampons EN 3 pakjes maandverband doorheen) en veel buik- en rugpijn. Ben ook nog eens 7 dagen lang ongesteld, maar de eerste twee dagen zijn het ergste, ben altijd weer blij als die voorbij zijn. Nu gelukkig zwanger, dus hier even een aantal maanden geen last van
Pijn!!!! Vooral de eerste dag. Met 4 paracetamol achter elkaar kan ik lopen zonder 20x naar de plee te hoeven rennen om te poepen. En daarbij ook nog: weer niet zwanger.
Ik slik de pil door, dus meer dan een doorbraakbloeding is het niet (hoewel wel heel vaak inmiddels), maar daarvoor was het echt steeds een drama. De eerste of tweede dag zo af en toe pijnscheuten waarbij ik amper meer kon lopen. Als dat 'over' was, was het de rest van de week een zeurende rug- en buikpijn. De pil is dus een uitkomst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven