Gezondheid alle pijlers

hoe ervaren jullie je menstruatie!?

20-12-2012 09:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt elke keer wel weer blij dat ik ongesteld wordt:)

Maar je leest daar ook wel vaak fabels over, ik heb een angststoornis, maar ben al een heel eind mee op weg en moet zeggen dat ik steeds meer begrijpt hoe mijn angst werkt.

Ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil en moet zeggen dat ik nu geen klachten heb als ik ongesteld wordt, terwijl ik daarvoor altijd barstende hoofdpijn heb als ik in mijn stopweek zit. Nu heb ik wel dat ik meer angst heb voor ik ongesteld wordt, maar ook dan probeer ik niet binnen te blijven. om mijn angst meer te begrijpen.

Verder voel ik me prima als ik ongesteld ben, alleen lichtelijke krampen. maar voor mijn ongesteldheid heb ik wel last van stemmingwisselingen maar dan probeer ik positief te denken en dat helpt vaak. Maar soms lees ik ook wel dat als je ongesteld ben rustiger aan moet doen en aan jezelf moet denken is dat ook waar!? of is het juist goed dat je dan gewoon afleiding zoekt!?

En hoe ervaren jullie je menstruatie!?
Ik ben al jaren niet meer ongesteld en toen ik dat nog wel was, vond ik het alleen maar ongemakkelijk en gedoe met tampons. Verder niks.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind het maar vies, voel me dan ook vies. Dus ik douche vaker, da's het enige verschil.

Ohja en ik ben blij dat de pil z'n werk doet.
Niet. Behalve dat ik tampons nodig heb.... ik heb geen klachten gerelateerd aan de menstruatie.

Misschien een keer of 10 in mijn leven wat buikpijn gehad bij de eerste of tweede dag maar dat was dan ook zo weer over.

Meer positief dan negatief eigenlijk. Teken dat alles werkt (voor zover ik kan zien), dat ik niet zwanger ben, dat ik vrouw ben.

In mijn puberteit had ik het idee 'er nu ook over te kunnen meepraten' en 'vrouw te zijn' en zoiets positieve associatie heb ik nog.
Eerste twee dagen zijn kut. Buikpijn, hoofdpijn en vermoeid. Daarna voel ik me gewoon normaal.
Ongesteld zijn vind ik een fout van de natuur.

Ik ben altijd blij als het weer voorbij is.
Een verschrikking...er zijn 3 dagen dat het zelfs pijn doet om te lopen....daarom ben ik zo blij dat het bijna het einde van de wereld is. Dus nee, dat blije herken ik echt niet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Kut ! (Sorry...)
Als een groot feest! (volgens die o zo foute always en libresse reclames op tv dan)

Dus niet, eerste 2 dagen, buikpijn hoofdpijn en gedurende 4 dagen last van stemmingswisselingen en kan ik best onredelijk zijn.
Vooral erg kl*t*.
Twee dagen is het afschuwelijk, verlies erg veel bloed, moet 1 dag om het uur bij een wc zijn om te verschonen en anders ben ik doorgelekt, wat met mijn reistijden niet altijd lukt, het is echt een kwestie van alles goed uitrekenen.

De rotste dag van de maand, maar ik doe gewoon mijn ding.

Moet er alleen wat meer rekening mee houden.

Ben ervoor naar huisarts en gynaecoloog geweest, maar helaas kan niets aan gedaan worden en aangezien ik geen hormonen mag (pil ed) is het of baarmoeder eruit, of wachten op de overgang.
Ik heb er nooit last van, mijn vriend wel zegt ie. Ik schijn lichtonvlambaarder te zijn dan normaal.
Er is toch ook zo'n achterlijke reclame met 'ze zeggen dat je niet te dicht bij anderen in de buurt moet komen als je ongesteld bent' of iets van die strekking. Ik snap werkelijk niet hoe ze erop komen! Wie zijn die 'ze'? Jullie misschien?

Verder is ongesteld zijn hatelijk. Geen diepe gedachte erachter, gewoon alleen heel vervelend en onpraktisch!
Heel gemakkelijk. Ik ben aan de pil, en ben altijd 2 of 3 dagen een beetje ongesteld. Verder niets, beetje buikpijn af en toe. Verder nergens last van, niks te klagen dus.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
sinds gisteren weet ik dat je ook best buik- en rugpijn kunt hebben als je ongesteld moet worden (serieus de allereerste keer, voor zover ik me kan herinneren) En dat was best vervelend. Komt ws door het uitstrijkje wat ik afgelopen maandag heb laten maken.

Verder...een week van te voren behoorlijk PMS'erig, tijdens de menstruatieweek nergens last van.
Niet. Dankzij de prikpil gelukkig geen last meer van die ellende.
Ik vind het een overbodig iets voor vrouwen die zichzelf al succesvol hebben voortgeplant en boven de 40/45 zijn, Weg met die zere rug, buik of irritante stemmingen! Wat een onzin...
Hoi, hoofdpijn in de stopweek komt heel veel voor, ik heb er ook heel lang last van gehad. Naast stoppen met de pil zijn de pil doorslikken (geen stopweek = geen hoofdpijn) of andere soorten anticonceptie zoals de mirena een optie. Maar dat is geen antwoord op je vraag. Ik heb zelf nooit iets gelaten vanwege mijn ongesteldheid, op die keren dat ik knallende hoofdpijn had in de stopweek na dan. Was vroeger atleet en heb er nooit minder hard door getraind oid. Als jij je fysiek prima voelt als je ongesteld bent lijkt het me geen enkel probleem om lekker afleiding te zoeken.
ik heb er eigenlijk nooit zo last van.

Ik draag gewoon tampons en ik besteed iets meer aandacht aan persoonlijk hygiëne. Als ik thuis ben heb ik tijdens mn menstruatie wel de neiging om 3 keer per dag schoon ondergoed aan te doen.

Maar ik ben verder niet moe, heb geen pijn oid.
Ben er nu van af, gelukkig, wie zit daar naar uit te kijken dan?

Gewoon iets kuts, wat vrouwen weer moet overkomen.
Ik ben daarom altijd wel blij dat ik ongesteld ben, omndat ik weet dat alles in mijn lichaam werkt en dat ik dan weet dat ik dan een maand moet wachten! Alleen de hygiene, besteed ik ook veel aandacht vooral vaak douchen en dan voel ik me vaak prettiger. Maar gelukkig ben ik het meestal maar 3 dagen en nooit zo hevig,!
als ik 't krijg: KUT

maar ik slik de pil door dus ik heb maar eens in de 3 maanden 'n doorbraakbloeding en dan valt 't wel mee, al is elk ongemak, viezigheid en pijn natuurlijk teveel van zoiets totaal overbodigs
Menstruatie is de grootste fout van de natuur die er bestaat.

Gelukkig ben ik nu in de overgang en word ik steeds minder vaak ongesteld. Kan niet wachten tot het helemaal stopt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
bloederig.
Ik vier het altijd met een mandarijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven