Herfsttetters!

09-10-2012 16:57 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 26! In de herfst, dus een leuk toepasselijk plaatje Veel plezier allemaal!

Hier deel 25: Tetteren in de zomer.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik geloof niet dat ik echt zin heb in de discussie.

Kaat was laatst een aflevering aan het kijken van Moffel en Pier en daar waren ze aan het bezuigigen. Wc maar 1x per dag doorspoelen (ook bij poep) en alleen maar rauw eten want dat scheelde kosten van opwarmen . Er kwam een vriend langs en die dacht dat hun riolering stuk was en zat te vertellen dat hij lekker erwtensoep met worst ging eten. Moffel en pier gingen weer rauwe wortels eten. Maar hielden het niet vol door de worst waar ze nu de hele tijd aan moesten denken. Ik denk dat ik het ong net zolang vol zou houden als Moffel en Pier.

Alleen rauw lijkt me heel saai (en ben benieuwd of het wel mogelijk is om dat gezond te noemen)
Het Viva forum is papaja.
Ik ben vooralsnog van mening dat overal waar 'te' voor staat, niet goed is. Een cliché, maar voor mij wel waar. Snoepen: ok, vet eten: ok, rauw eten: ok. Als er maar een balans is en je de noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt. En geen oogkleppen op hebben.
ik ben het met Olijf eens (lekker makkelijk )
Ik vind het een te eenzijdig dieet. En dat kan volgens mij nooit goed gaan. Je hebt toch ook andere voedingsstoffen nodig en die kan je niet alleen maar uit rauwe groente halen. Ik had begrepen dat ze ook geen brood eten omdat dat verhit is geweest.

Ik denk wel dat dat joch een paar kaakspieren moet hebben van heb ik jou daar. Zou dat je tanden ook aantasten? Of is het daar wel gezond voor? Geen idee. Heb me er niet in verdiept. Heb de documentaire ook niet gezien. Maar een rauwe aardappel moeten eten? Of bonen... gatver.

Dus geef mij maar een prakkie hoor. Lekker met jus. Of een goeie pasta of pizza. Lekkere Mac op zijn tijd. Maar alleen rauw, daar bedank ik voor.
Ze eten alleen dingen die voor rauwe consumptie geschikt zijn Ratje, dus geen aardappels bijv. Wel rauwkost, sla, bieten, avocado, wortels, noten, zaden.

Ik wil nog even toevoegen aan mijn posting van daarstraks: tenzij je natuurlijk een dieet/allergie/ander gezondheidsprobleem hebt, waardoor je bepaalde voeding niet mag of kan eten.

Vakantie Bieb?

G heeft vanmiddag zijn kerstfeest op werk en dan ook lekker dik een week vrij. Heerlijk hoor!

Brr alles rauw eten, ik moet er niet aan denken! Ik ben erachter dat gewoon alles met mate het beste werkt voor mij. Inderdaad niks met 'te" ervoor.

Gisteren uitgebreid, maar op mijn gemak, geshopt. Veel tussendoor gezeten, heerlijk toch die malls met al die bankjes e.d. waar je lekker even kunt uitpuffen.
Optimist tot in de kist!
Nee geen vakantie (haha,wat is dat?) wel 2 hele dagen vrij
En raw food is niet alleen rauwkost hoor.

Het kan heel mooi en lekker zijn.

(Verwarmen tot lichaamstemperatuur is echter wel toegestaan, voor de bereiding van voedsel maken raw-foodisten soms gebruik van een "dehydrator", waarin met name fruit en groente tot een temperatuur tot maximaal 40 graden Celsius wordt verwarmd en gedroogd.)

(tomatensoep met avocado)

Raw limoen/avocado taartje

lasagna
Filet Americain is ook rauw, daar rillen ze hier van
Optimist tot in de kist!
Iedereen een leven?
Yep.

Hele avond staat toeteren. Is zo leuk, die kerstgroeten. Iemand bestelt dan voor iemand anders een muzikale kerstgroet. Wij krijgen het adres waar we dan 3 liedjes spelen en een kaart afgeven, zodat de ontvanger weet van wie de muzikale groet afkomstig is. Mensen zijn altijd zo verbaasd: we bellen aan en als de deur open gaat, beginnen we te toeteren. Met een clubje van 5 man. Alle buren zie je meegluren. We zijn ook nog een café binnen gehaald, daar moesten we ook maar even spelen. Kregen we extra betaald, want we hadden geen wisselgeld bij ons.

Dus dat was vanavond mijn leven.

En daarvoor...... heb ik gewerkt. Niet alles afgekregen, maar 1 rapport doe ik in de vakantie en het andere rapport kan daarna.

We zijn nog steeds niet vergaan hè. En ik heb ook niet het gevoel dat we nu in zo'n ander tijdperk terecht zijn gekomen. Eigenlijk was het veel leuker toen we nog in volle verwachting waren van Het Einde. Veel spannender.
neu hoor ik niet
Optimist tot in de kist!
Saaaaaai Fant. Jij zit gewoon uit te puffen van je gesjop. Ben je geslaagd?

Ik moet ook shoppen in de vakantie, moet echt een beetje nette kleding hebben voor de klantbezoeken. Dus fijn dat de uitverkoop er aan komt.

Beetje jammer dat er nog zo'n 3 extra Ardennen-kilo's aanzitten.

Hm, misschien een rauw voer dieetje proberen?
Leuk van dat getoeter

Volgens mij was hier ook iets dergelijks in de straat. Werd ook gezongen.

Werk in je vakantie valt gelukkig mee dus. Of zitten er veel uren in?
Ik wil ook shoppen.

Mandje voor Biebs,glitters voor in mijn haar en misschien gewoon wat kleding.

Maar voor kleding zou ik naar Z moeten....geen zin aan.
Gazpacho is ook rauwe soep en smaakt prima. Ik weet niet hoe ongezond het is, al dat rauwe eten. Als je groenten en noten eet, kom je dan iets te kort?

Ik moet er niet aan denken hoor, ben een veel te grote lekkerbek en bij lekker hoort vet.

Wat ik me wel afvraag: die jongen zou een groeiachterstand hebben door het rauwe eten. Maar ik ben er ook van overtuigd dat de Westersche Mensch zo hard groeit door alle hormonen die tegenwoordig in het in vlees zitten. En die krijg je niet als je rauw eet. Ben je dan ongezonder dan wanneer je wel al dat vet en die troep binnen krijgt?

Maargoed, ik ben het met Olijfje (en Bieb dan ) eens dat alles waar te voor staat niet goed is. Niet te eenzijdig en niet doorslaan in iets. En al zeker niet aan anderen die overtuiging opleggen. Dat gezin waar het in de krant over gaat, is dat een leuk idee van ma of is de rest het er ook mee eens?

*slurpt wijn*
Durf ik eindelijk toe te geven aan een beetje mijn rotgevoel krijg ik elders mot hier op het forum. Nou ja, 't zal wel. Had ik maar niet buiten de pot (lees: het groepje) moeten gaan piesen
Optimist tot in de kist!
Gezellig altijd, muziek in de straat.

Kun je in jouw durp geen leuke kleding vinden dan? Ik heb er volgens mij nog wel iets gekocht ooit, toen ik met vriendin daar in de buurt was.

Werk zal me denk ik 6 uurtjes kosten. Die ga ik maar inplannen voor zondag, dan is het maar weer klaar.
Lekker, rauwe koe, mjam

Ik zou eigenlijk weg vanavond maar voel me niet zo lekker dus blijf ik thuis of tenminste ik ga niet naar de potluck.
Optimist tot in de kist!
Is het niet een alleenstaande moeder?

Ik denk dat de waarheid qua groeien ergens in het midden ligt.

Jongen zou nu 15cm kleiner blijven dan zijn leeftijdsgenoten.

Misschien is de rest idd lang door alle overdadigheden en toevoegingen die "we" allemaal binnen krijgen.

Bij Tom is bloed afgenomen en hij blijkt echt ondervoeding te zijn,mist bepaalde voedingsstoffen.
mot (in mijn eerder posting) is een groot woord trouwens, maar ik heb i.i.g. moeite met de reactie. Maar dat ligt aan mijn stemming.
Optimist tot in de kist!
Oh ik zit mobiel Fant ..kan niet loepen.

Hoezo heb je mot?
Ik heb het idee dat de meeste raw eters geen vlees eten.

Wel vis maar zalm,tonijn en haring vinden meer mensen rauw prima te doen.
Oh en er is wel één okeeje winkel hier. Daar ga ik morgen wel even neuzen.

Maar Shoeby en Only meuk vind ik niks (voor mij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven