Veel eisende broer/schoonzus

23-12-2012 17:28 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Al sinds de geboorte van mijn neefje, nu 3,5 jr pas ik 2 dagen in de week op. Ook nu mijn broer tijdelijk zonder werk zit. Nu heeft mijn schoonzus de komende 2 weken vakantie en dat ze hem zindelijk wil maken, maar ze heeft gezegd, dat ze hem eigenlijk wel wil brengen. Ik heb toen gezegd dat ik dat onzin vind. Ze zijn ten slotte allebei thuis en mijn kinderen hebben ook vakantie, ik wil ook wel eens gewoon met mijn gezinnetje zijn. Krijg ik vandaag te horen, dat hij niet komt, omdat ik hem niet wil hebben met de kerstdagen.

Nu voel ik me schuldig en baal er eigenlijk een beetje van dat ze zo reageren, wat moet ik hier mee?
Doe je dat gratis en voor niks dan?

Als jouw broer werkeloos is, dan kan hij toch lekker voor zijn eigen kind zorgen?
Krijg je ervoor betaald? Zo niet, wat een rare mensen!
Wat laat om te beginnen met zindelijk worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vreemd. Jij hebt gelijk. En ik zou zeggen dat ze dan maar voor andere opvang moeten zorgen als het hen niet zint.

Normaal doen of niks.
Huh, wilden ze hem bij je brengen met de kerstdagen, of komen ze met kerst niet omdat jij in de vakantie niet op wil passen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2012 @ 17:32:

Wat laat om te beginnen met zindelijk worden.Valt wel mee hoor. Tussen 2 en 3/1/2 is het prima. Vaak zijn ze het dan ook in een keer dag en nacht rond die leeftijd.
Niet schuldig voelen, goed dat je voor jezelf kiest!
Ik pas idd gratis op, omdat ik het leuk vind en om hun te helpen.
Maak je niet druk, je hebt aangegeven dat je niet kunt. Meer kun je niet doen.

Wel vreemd, dat ze hun kindje bij jouw onderbrengen terwijl ze zelf thuis zijn met de feestdagen.
Je vooral een schuldgevoel an laten praten. Dan heb je dat neefje nog tot zijn 18de over de vloer om op te passen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kan je wel overal om schuldig voelen.

Maar krijg je betaald?

En dan nog, iedereen mag wel eens vakantie hebben.

Dat zij op je gemoed spelen is een vorm van manipulatie.
Voel je niet schuldig, ze gebruiken je. Zeg dat je alleen op hem wilt passen als ze volgende week 2 andere dagen op jóuw kinderen passen.
Je Wil hem niet, je Krijgt hem niet.

En het probleem is?
Echt je doet dit al twee jaar gratis, mens een bos bloemen en een hele fijne vakantie toegewenst behoor je te krijgen van broer en schoonzus.

Sommige mensen, ik snap ze niet.
quote:julia1977 schreef op 23 december 2012 @ 17:34:

Ik pas idd gratis op, omdat ik het leuk vind en om hun te helpen.

(Oh verbeterd, never mind)

En bende gij belazerd dat je twee keer per week grátis oppast? Heeft je broer polio of twee linkerhandjes dat hij zijn eigen kind niet kan verzorgen dan?

Wáárom....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:julia1977 schreef op 23 december 2012 @ 17:34:

Ik pas idd gratis op, omdat ik het leuk vind en om hun te helpen.Nou, dan konden ze van mij mooi de boom in.
quote:Galadriel schreef op 23 december 2012 @ 17:37:

Echt je doet dit al twee jaar gratis, mens een bos bloemen en een hele fijne vakantie toegewenst behoor je te krijgen van broer en schoonzus.

Sommige mensen, ik snap ze niet.3,5 jaa met liefde
dus ze brengen hem deze week niet omdat jij hem volgende week niet wilt ivm de vakantie? Raar?

en in januari dan?

achja, niet schuldig voelen, ze zijn gewoon raar.

Als ze een dag met zijn 2-en alleen hadden willen zijn dan hadden ze dat aan kunnen geven toch? ( joh ik weet dat het vakantie is maar man en ik willen een dagje alleen zijn of naar een beurs vind je het erg om toch op te passen? )
ik vind dat nogal chantage, inspelen op jouw gevoel. trap er niet in!
Ik vind het al heel raar dat je oppast terwijl je broer thuis zit. Dat gaat al helemaal nergens over.

Als ze je nu op deze manier ook nog voor gek zetten, zou ik toch een goed, doch pittig, gesprek met ze aan gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mijn ouders en een vriendin passen op als ik moet werken maar als ik of mijn man vrij zijn is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn kind naar hen te brengen!
Verwachten ze nu wel dat je na de vakantie weer gewoon gaat oppassen, nadat zij het zo op de spits hebben gedreven? Ik zou me persoonlijk doodschamen als ik dat zou doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Twéé dagen per week? Wat doet broerlief in de tussentijd, lekker op de bank hangen of zo?
Dit zijn nou van die situaties dat als je voor jezelf opkomt in een totaal onredelijke situatie dat je het nog afgedaan hebt ook.

In dat geval beter kwijt dan rijk. Ik zie me al aankomen bij mijn zus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven