Gezondheid alle pijlers

Zo'n pijn; keelontsteking

23-12-2012 19:25 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.

Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.

Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.

Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..

Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.

Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.

Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 19:58:

[...]

Waarom niet?

Melk(producten) zorgen dat je speeksel 'dikker' wordt. Dus nog minder fijn om door te slikken.

Waterijs is gewoon ijskoud water met een smaakje en dat verkoelt en verdooft de keel iets.
quote:toffifee schreef op 23 december 2012 @ 19:59:

[...]

Misschien slijm? Ik weet niet hoor...Volgens mij zit er heel veel suiker in roomijs (meer dan waterijs) en van suiker gaan bacteriën groeien. Althans, dat heb ik gehoord. Weet niet of het waar is.
quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 19:58:

[...]

Waarom niet?Roomijs legt een soort laagje en dat is vervelend slikken en het kan gaan kriebelen.
Goh bedankt dames, weer wat geleerd. Ik heb lekker een hele bak Ben & Jerry's leeg zitten lepelen toen ik keelontsteking had. Was wel lekker...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 20:06:

Goh bedankt dames, weer wat geleerd. Ik heb lekker een hele bak Ben & Jerry's leeg zitten lepelen toen ik keelontsteking had. Was wel lekker...:-)
Daar kan ik mij niks bij voorstellen; ik kan amper een slokje water doorslikken!! Laat staan een bak ijs..quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 20:06:

Goh bedankt dames, weer wat geleerd. Ik heb lekker een hele bak Ben & Jerry's leeg zitten lepelen toen ik keelontsteking had. Was wel lekker...
Je moet wel blijven drinken hoor TO. Lukt dat nog wel?

Zuigen op een ijsblokje?
Ik ben nu al een uur bezig met een glas bouillon..quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 20:12:

Je moet wel blijven drinken hoor TO. Lukt dat nog wel?

Zuigen op een ijsblokje?
Was het ook al moeilijk om je mond te openen toen je bij de huisarts was? En komt het door de pijn dat het niet wil of omdat het gewoon echt niet wil? In het laatste geval raad ik je aan om even de hap te bellen. Trismus ofwel kaakkramp kan een symptoom zijn van een peritonsillair abces.
Ik vind dit ook wel heftig klinken hoor kopstoot. Wat Pelikaan zegt, was het ook al zo erg toen je naar de dokter was? Ik zou ook even de HAP bellen in jouw geval.
Ja ik kon vanochtend mijn mond ook al moeilijk open krijgen.

Dokter deed daar niet echt iets mee.

Kaak voelt helemaal stijf en verkrampt.

quote:Pelikaan schreef op 23 december 2012 @ 20:17:

Was het ook al moeilijk om je mond te openen toen je bij de huisarts was? En komt het door de pijn dat het niet wil of omdat het gewoon echt niet wil? In het laatste geval raad ik je aan om even de hap te bellen. Trismus ofwel kaakkramp kan een symptoom zijn van een peritonsillair abces.
Maar ik ben dus vanochtend net geweest, bij de huisartsenpost.quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 20:22:

Ik vind dit ook wel heftig klinken hoor kopstoot. Wat Pelikaan zegt, was het ook al zo erg toen je naar de dokter was? Ik zou ook even de HAP bellen in jouw geval.
Als het alleen maar erger wordt zou ik alsnog weer naar de dokter gaan. Bij een vriendin van mij bleek het uiteindelijk een abces te zijn. Ze is bijna gestikt toen en het abces is uiteindelijk zonder verdoving kapot gesneden. Nou ja wat er allemaal uitkwam is te ranzig!

Zelf ben ik ook nog nooit zo ziek geweest als toen ik keelontsteking had. Heeft een dag of zes geduurd maar na een dag of vier werd de pijn iets minder/dragelijker
Blijkbaar kon je je mond wel open doen om erin te laten kijken? Meestal zijn huisartsen wel bedacht op zo'n abces. Google anders even op peritonsillair abces, kun je zien of je je herkent in de symptomen.
Oh jee, nu word ik een beetje bang... quote:maze schreef op 23 december 2012 @ 20:30:

Als het alleen maar erger wordt zou ik alsnog weer naar de dokter gaan. Bij een vriendin van mij bleek het uiteindelijk een abces te zijn. Ze is bijna gestikt toen en het abces is uiteindelijk zonder verdoving kapot gesneden. Nou ja wat er allemaal uitkwam is te ranzig!

Zelf ben ik ook nog nooit zo ziek geweest als toen ik keelontsteking had. Heeft een dag of zes geduurd maar na een dag of vier werd de pijn iets minder/dragelijker
Ik had ook zo'n pijn en dat bleek later een abces te zijn die al geknapt was voordat ik bij de huisarts kwam. Huisarts keek in mijn keel en zag het zitten. Ik mazzel, want anders hadden ze het moeten kapotsnijden. In ieder geval, ik had toen enorm veel pijn, meer pijn dan ik eerder bij keelontstekingen had. En ik kon mijn keel ook niet meer opendoen, niet slikken, niets.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Kopstoot ik wil je niet nog banger maken maar mijn vriendin is toendertijd een paar keer weer naar huis gestuurd, geen arts die het gezien had. Totdat ze bijna stikte dus.
Ik had een best heftige keelontsteking zoals ik al zei, en de arts zei zelfs nog 'zo dat is de roodste keel die ik in lange tijd gezien heb', (Ik had strep, volgens mij heet dat in nl streptokokken?) maar ik kon wel gewoon mijn mond openen en ik kon ook gewoon slikken. Deed alleen ontzettende pijn.

Laat je niet bang maken door allerlei verhalen, maar neem het wel serieus.
Ik zie het vandaag nog aan en anders ga ik morgen weer...

Misschien ben ik wel een aansteller maar ik zit echt te janken van de pijn..
Succes kopstoot. Hopelijk valt het allemaal mee, slaat de AB snel aan en voel je je weer beter. Voel je niet geschroomd om de HAP te bellen he mocht je het echt niet trekken, die mensen zitten er daar voor.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zo begon bij mij de ziekte van Pfeiffer. Met enorme keelpijn.
quote:bubbelwijn schreef op 23 december 2012 @ 20:54:

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zo begon bij mij de ziekte van Pfeiffer. Met enorme keelpijn.

Zo begint ook roodvonk.

TO, misschien is een rondje HAP beter dan zo de nacht in... de kans dat je kunt slapen lijkt me niet al te groot.
Ja zal ik doen, ik vraag me alleen af wat ze dan nog kunnen doen?

Omdat ik al antibiotica heb.

En slapen wordt helemaal niks nee, deze pijn dreunt door mijn hele hoofd.
Honing bij de imker vandaan ontsmet je keel, je kan deze bijvoorbeeld in je thee doen. Honing die je in de supermarkt koopt is vrijwel alleen suiker en doet niks.

Daarnaast lekker kippensoep eten = veel vitamine C en goed voor keelpijn.
quote:bubbelwijn schreef op 23 december 2012 @ 20:54:

Bij mij ook. En sinds ik angina heb gehad, krijg ik bij iedere verkoudheid weer van die bulten in mijn keel, geen ontsteking of pijn ofzo, maar wel die bulten, noem ze altijd "kloeters", dat klinkt wel lekker goor.

Ik kreeg toen ook antibiotica, maar het was inderdaad in soort keelontsteking die met antibiotica in veertien dagen over was en zonder in twee weken.

Ik vond het toen ook wel fijn om ijskoude appelsap te drinken weet ik nog.

Probeer positief te denken: ook dit gaat over, en je hoeft voorlopig niet meer te lijnen. Sterkte!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven