Zo'n pijn; keelontsteking
zondag 23 december 2012 om 19:25
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.
Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.
Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.
Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.
Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..
Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.
Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.
Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.
Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.
Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.
Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..
Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.
Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.
Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
zondag 23 december 2012 om 20:03
zondag 23 december 2012 om 20:03

zondag 23 december 2012 om 20:10
zondag 23 december 2012 om 20:17
zondag 23 december 2012 om 20:27
Ja ik kon vanochtend mijn mond ook al moeilijk open krijgen.
Dokter deed daar niet echt iets mee.
Kaak voelt helemaal stijf en verkrampt.
quote:Pelikaan schreef op 23 december 2012 @ 20:17:
Was het ook al moeilijk om je mond te openen toen je bij de huisarts was? En komt het door de pijn dat het niet wil of omdat het gewoon echt niet wil? In het laatste geval raad ik je aan om even de hap te bellen. Trismus ofwel kaakkramp kan een symptoom zijn van een peritonsillair abces.
Dokter deed daar niet echt iets mee.
Kaak voelt helemaal stijf en verkrampt.
quote:Pelikaan schreef op 23 december 2012 @ 20:17:
Was het ook al moeilijk om je mond te openen toen je bij de huisarts was? En komt het door de pijn dat het niet wil of omdat het gewoon echt niet wil? In het laatste geval raad ik je aan om even de hap te bellen. Trismus ofwel kaakkramp kan een symptoom zijn van een peritonsillair abces.
zondag 23 december 2012 om 20:28
zondag 23 december 2012 om 20:30
Als het alleen maar erger wordt zou ik alsnog weer naar de dokter gaan. Bij een vriendin van mij bleek het uiteindelijk een abces te zijn. Ze is bijna gestikt toen en het abces is uiteindelijk zonder verdoving kapot gesneden. Nou ja wat er allemaal uitkwam is te ranzig!
Zelf ben ik ook nog nooit zo ziek geweest als toen ik keelontsteking had. Heeft een dag of zes geduurd maar na een dag of vier werd de pijn iets minder/dragelijker
Zelf ben ik ook nog nooit zo ziek geweest als toen ik keelontsteking had. Heeft een dag of zes geduurd maar na een dag of vier werd de pijn iets minder/dragelijker
zondag 23 december 2012 om 20:34
Oh jee, nu word ik een beetje bang... quote:maze schreef op 23 december 2012 @ 20:30:
Als het alleen maar erger wordt zou ik alsnog weer naar de dokter gaan. Bij een vriendin van mij bleek het uiteindelijk een abces te zijn. Ze is bijna gestikt toen en het abces is uiteindelijk zonder verdoving kapot gesneden. Nou ja wat er allemaal uitkwam is te ranzig!
zondag 23 december 2012 om 20:34
Ik had ook zo'n pijn en dat bleek later een abces te zijn die al geknapt was voordat ik bij de huisarts kwam. Huisarts keek in mijn keel en zag het zitten. Ik mazzel, want anders hadden ze het moeten kapotsnijden. In ieder geval, ik had toen enorm veel pijn, meer pijn dan ik eerder bij keelontstekingen had. En ik kon mijn keel ook niet meer opendoen, niet slikken, niets.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zondag 23 december 2012 om 20:39
Ik had een best heftige keelontsteking zoals ik al zei, en de arts zei zelfs nog 'zo dat is de roodste keel die ik in lange tijd gezien heb', (Ik had strep, volgens mij heet dat in nl streptokokken?) maar ik kon wel gewoon mijn mond openen en ik kon ook gewoon slikken. Deed alleen ontzettende pijn.
Laat je niet bang maken door allerlei verhalen, maar neem het wel serieus.
Laat je niet bang maken door allerlei verhalen, maar neem het wel serieus.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
zondag 23 december 2012 om 20:47

zondag 23 december 2012 om 20:56

zondag 23 december 2012 om 21:04
quote:bubbelwijn schreef op 23 december 2012 @ 20:54:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zo begon bij mij de ziekte van Pfeiffer. Met enorme keelpijn.
Bij mij ook. En sinds ik angina heb gehad, krijg ik bij iedere verkoudheid weer van die bulten in mijn keel, geen ontsteking of pijn ofzo, maar wel die bulten, noem ze altijd "kloeters", dat klinkt wel lekker goor.
Ik kreeg toen ook antibiotica, maar het was inderdaad in soort keelontsteking die met antibiotica in veertien dagen over was en zonder in twee weken.
Ik vond het toen ook wel fijn om ijskoude appelsap te drinken weet ik nog.
Probeer positief te denken: ook dit gaat over, en je hoeft voorlopig niet meer te lijnen. Sterkte!!!!
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar zo begon bij mij de ziekte van Pfeiffer. Met enorme keelpijn.
Bij mij ook. En sinds ik angina heb gehad, krijg ik bij iedere verkoudheid weer van die bulten in mijn keel, geen ontsteking of pijn ofzo, maar wel die bulten, noem ze altijd "kloeters", dat klinkt wel lekker goor.
Ik kreeg toen ook antibiotica, maar het was inderdaad in soort keelontsteking die met antibiotica in veertien dagen over was en zonder in twee weken.
Ik vond het toen ook wel fijn om ijskoude appelsap te drinken weet ik nog.
Probeer positief te denken: ook dit gaat over, en je hoeft voorlopig niet meer te lijnen. Sterkte!!!!