Gezondheid alle pijlers

Zo'n pijn; keelontsteking

23-12-2012 19:25 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.

Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.

Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.

Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..

Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.

Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.

Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
quote:Vl43inder schreef op 23 december 2012 @ 21:04:

[...]

Bij mij ook. En sinds ik angina heb gehad, krijg ik bij iedere verkoudheid weer van die bulten in mijn keel, geen ontsteking of pijn ofzo, maar wel die bulten, noem ze altijd "kloeters", dat klinkt wel lekker goor.

Ik kreeg toen ook antibiotica, maar het was inderdaad in soort keelontsteking die met antibiotica in veertien dagen over was en zonder in twee weken.

Dus je bedoelt eigenlijk dat de antibiotica niet nodig was voor jou?

Ik hoop in godesnaam niet dat dit 14 dagen gaat duren....

Ik vond het toen ook wel fijn om ijskoude appelsap te drinken weet ik nog.

Probeer positief te denken: ook dit gaat over, en je hoeft voorlopig niet meer te lijnen. Sterkte!!!!

Dat bedoel je ongetwijfeld heel goed maar ik heb maatje 36... Ik hoef niet dunner te worden hoor!! Ik probeer inderdaad maar te bedenken dat ook dit weer over zal gaan.
Vaak werken ze op zo'n HAP aan de telefoon met een soort draaiboek. Een soort van schema met vragen die ze moeten stellen en waaruit dan een soort van diagnose en handelswijze voortvloeit. Dat er dan wel eens verkeerde diagnoses worden gesteld omdat niet iedereen klachten heeft volgens het boekje, is het gevolg. Helaas ben jij daarvan zoals ik het lees, nu de dupe.

Voor nu is het niet anders TO. Hopelijk pakt de AB snel; je bent vandaag begonnen dus morgen moet het effect toch wel merkbaar zijn. Ik zou als ik jou was toch beginnen met de paracetamol opgelost in een glas water. Kijk even op de bijsluiter hoeveel je mag nemen om de zoveel uur en bouw een spiegel op in je bloed zodat je de pijn goed kunt gaan bestrijden. Bel anders de dienstdoende apotheek voor advies.
Lijkt me niet normaal, ik zou bellen van een second opinion!
Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ten eerste heb ik ook een abces gehad. Extreem pijnlijk. Bij mij is het niet open gesneden maar met een spuit leeg getrokken. Een spuit vol pus kwam er uit. Een fijn gevoel was het niet maar de pijn van het abces was veel erger.

Het is daarna nog drie keer teruggekomen.

Ik heb daarna ook nog wel eens een keelontsteking gehad zoals jij omschrijft. Zo'n enorme pijn. De dag dat ik dacht dat het echt niet meer ging, ging ik naar de huisarts. Ik leeg niets van de huisarts, maar de volgende dat werd de pijn opeens ietsje minder. Ik hoop voor jou dat het bij jou morgen ook weer beter gaat!
Codeine krijg je alleen op recept. Familie/vrienden/kennissen rondbellen, als er iemand een fikse verkoudheid heeft gehad waarbij ´s nachts niet geslapen kon worden, hebben ze dat vaak wel in huis. Ik in elk geval wel. Het is pijnstillend en spierverslappend, als je geen medicijnen gewend bent mag je er ook niet mee autorijden.

Ibuprofen kun je meer van nemen, ik meen per dag max 4x 600 mg. Let wel op, als je niks in je maag hebt kun je er nog een flinke maagpijn bij krijgen ook. Dus hoe moeilijk ook, probeer toch iets binnen te krijgen. Als je bouillon weg krijgt, doe daar dan een beschuit in. Even laten weken, wordt ie boterzacht.

Ik heb overigens nog wel een paar kilo teveel in de aanbieding, mocht je te dun worden .
Ik ga een poging doen om te slapen... Heb mijn maximum aan paracetamols nu gehaald vandaag (8) en neem nog een AB pil.

Hoop echt dat het morgen beter gaat.

Nogmaals dank lieve ladies, voor alle lieve woorden en tips!!

@Excess: ik zal jouw aanbod in mijn achterhoofd houden hoor!
Wat voor AB kuur heb je? Ik heb ook een x hele erge keelontsteking gehad met hoge koorts daarbij, kreeg toen Broxil waar ik nog zieker van werd, uiteindelijk Klacid gekregen en knapte toen snel op! Heel veel sterkte en beterschap!groetjes fleur
Hoe is het nu, Kopstoot?
Hallo, het gaat nog steeds niet goed, erg veel pijn en ik voel me inmiddels zo slap als een vaatdoek.

Ik wil vandaag nog even afwachten maar als het voor 17:00 uur niet beter wordt, dan bel ik gewoon weer de HAP..

Ik heb trouwens ook BROXIL gekregen als antibiotica.
Ik zou vandaag gewoon bellen hoor. Anders zit je weer met de HAP e.d. Nu kun je naar je eigen arts.
Nu bellen naar je eigen huisarts!

Lijkt me veel verstandiger dan nog wachten tot 17.00uur en dan weer gezeur met de HAP te krijgen.
Dag kopstoot, wat ontzettend naar voor je. Ik heb een verleden vol keelontstekingen, angina en uiteindelijk zijn mijn keelamandelen vorig jaar verwijderd (thank god), maar wat jij schrijft dat herken ik niet. Gewoon eigenwijs zijn hoor, het gaat om JOUW gezondheid. Ik ben ook ooit met een blaasontsteking met een kluitje in het riet gestuurd, en wat voelde ik me een aansteller, bleek mooi een nierbekkenontsteking met een ziekenhuisopname als gevolg. Heel veel sterkte en kom voor jezelf op hoor!
Had ik nu al minder pijn moeten hebben dan? Volgens die assistente gisteren werkt antibiotica pas tussen 24-48 uur...

Ik heb wel net een mandarijntje naar binnen gekregen, een ware marteling maar ik heb tenminste iets binnen...

@clementinekruczynski: mag ik vragen wat jou klachten dan waren toen jij keelonststeking had? En is angina dan niet hetzelfde?
@kopstoot: bij keelontsteking had ik keelpijn, en bij angina erge keelpijn (voor mijn gevoel was dat altijd net wat pijnlijker) met daarbij witte korreltjes die ik ophoesten (en die enorm stonken). De keelpijn bij beide was vervelend en pijnlijk maar waterijs eten en ijswater drinken ging altijd prima. Daarnaast koorts maar wanneer er AB nodig was dan hielp dat altijd na een paar uur na 1 of 2 pillen. Wat jij beschrijft klinkt veel heftiger. Vraag anders om zetpillen wanneer je de pijnstillers niet door kan slikken.
Ben je al naar de huisarts geweest kopstoot? Echt doen hoor, die HAP-muts schiet niet op. Wel balen zo vlak voor de kerst... beterschap!
Heb gebeld, ze denken dat Pfeiffer kan zijn, omdat mijn klachten niet minder worden.

Moet nu stoppen met de antibiotica en heel veel waterijsjes eten..

Donderdag bloed laten prikken..
Kopstoot, krijg je ook uitslag van de ab? Vaak zie je dat mensen bij Pfeiffer allergisch reageren op ab.
Moet je tot die tijd gewoon afwachten?? Goed in de gaten houden hoor, en als je zieker wordt aan de bel trekken!
Ik heb geen uitslag maar omdat mijn klachten niet minder worden, denken ze nu dat ik pfeiffer kan hebben..

Antibiotica werkt dan averechts zelfs...

Ze adviseerde dus om heel veel waterijsjes te gaan eten zodat de speekselklieren aan het werk blijven.

Mocht het echt niet gaan, dan moest ik weer bellen..
Ik begrijp niet dat als je bijna een hele week keelpijn hebt, dat je op zondag dan maar eens besluit langs de dokterspost te gaan.

Je had al tijd genoeg om contact op te nemen met de gewone huisarts.
Ik wist niet dat het zo erg zou worden, ik heb vaker keelpijn gehad en dan ging dat na een paar dagen vanzelf weer over.

EN gister was de pijn echt ondraaglijk, vandaar dat ik toen naar de HAP ben gegaan.

quote:redband schreef op 24 december 2012 @ 15:10:

Ik begrijp niet dat als je bijna een hele week keelpijn hebt, dat je op zondag dan maar eens besluit langs de dokterspost te gaan.

Je had al tijd genoeg om contact op te nemen met de gewone huisarts.
Zoals je de openingspost hebt omschreven, had je al allang contact op kunnen nemen met je eigen huisarts.
Dat was het?quote:redband schreef op 24 december 2012 @ 15:27:

Zoals je de openingspost hebt omschreven, had je al allang contact op kunnen nemen met je eigen huisarts.
Ik vind het TO juist sieren dat ze niet gelijk naar de huisarts rent. Je zou ze de kost eens moeten geven die om elke scheet die dwars zit een afspraak maken.
Keelontsteking is zo Kut! Ik had het 2 maanden terug, paracetamol en diclofenac maakten het enigzins dragelijk. En af en toe wat honing. Ooit toen ik 17 was, was het het begin van Pfeiffer, nu, erg lang later, is het het begin geweest van longontsteking. Vrolijk Kerstfeest, duh!

Ik wens je sterkte en beterschap en let op jezelf!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven