Gezondheid alle pijlers

Zo'n pijn; keelontsteking

23-12-2012 19:25 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een week keelontsteking, vandaag naar de dokterspost geweest omdat ik het echt niet meer uithield van de pijn.

Antibiotica mee gekregen mar dat heeft even tijd nodig natuurlijk.

Kan al dagen niet eten, spuug mijn speeksel zelfs nog het liefst uit omdat slikken zo ontzettend zeer doet.

Naast mijn keel heb ik nu ook keel- en hoofdpijn.

Ik kan mijn mond bijna niet opendoen, net een waterijsje geprobeerd maar zelfs dat lukt niet..

Ik slik al dagen paracetamol en ibuprufen en hibitane.

Gorgelen met zout water en lauw water heb ik ook gedaan maar dat lukt niet meer nu.

Iemand hier nog tips, zit huilend op de bank inmiddels..
Knuffel en beterschap! Meer kan ik niet voor je doen :(.
Ik dacht dat keelontsteking bijna altijd viraal was en dat daarom antibiotica niet hielpen.

Het enige dat ik nog kan bezinnen is om aleve (naproxennatrium) als pijnstiller te proberen.

Ik heb laatst ook zoveel pijn gehad, waardoor het doortrok naar m'n oor. Dat kwam in mijn geval door de grootste aft/blaar die ik ook gezien had op het vlies bij m'n amandelen. Niets hielp, behalve tijd... Beterschap
mischien ijswater met een rietje ?

Duurt wel lang zeg, kanme voorstellen dat je erdoorheen zit.

Heel veel sterkte !
Ik had het ook vorige week en ik was 3 uur nadat ik mijn eerste antibioticapil had ingenomen weer stukken opgeknapt. Verder, lekker ijs blijven eten. Beterschap
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Thanks meiden, ik klink wat dramatisch maar zo voel ik me inmiddels ook...

De dokter zei dat antibiotica niet zou helpen als blijkt dat ik bijvoorbeeld Pfeiffer zou hebben..

Als het over 2 dagen niet beter wordt, moet ik weer komen..
Echt?? Ik heb mijn tweede inmiddels genomen en het lijkt alleen maar erger te worden... Zelfs die pil krijg ik amper doorgeslikt.quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 19:36:

Ik had het ook vorige week en ik was 3 uur nadat ik mijn eerste antibioticapil had ingenomen weer stukken opgeknapt. Verder, lekker ijs blijven eten. Beterschap
Wat waarschijnlijk helpt is saliethee met ahornsiroop, was het enige wat echt hielp bij mij en daarna was de keelontsteking ook vrij snel weer over . Maar dan moet je langs de Tuinen, wel lastig natuurlijk maar misschien kan iemand het voor je halen
Ach lieverd, zo veel pijn en dan is het ook nog eens bijna Kerst...

Heb je al warm water met citroen geprobeerd? Of met citroen en gember? Gek genoeg verzacht citrus bij mij.

En natuurlijk knuffel!
Ik slik nooit antibiotica, dus misschien werkte het daarom zo goed. Oh en ik woon in het buitenland en de medicatie is hier sterker dan in NL... maar ja, ik was vijf dagen echt ziek ervan en na 1 pil stond ik het huis weer te poetsen. Het gaat over, echt. Ook bij jou. Maar ik weet hoe k*t je je nu voelt. Blegh.
Eet je wel waterijs, geen roomijs he!!!
auw! beterschap..hopen dat de AB snel aanslaat..
Sorry ik bedoel met appelazijn!! Niet met ahornsiroop, appelazijn werkt super goed
Propolis tinctuur!! Je eerste reactie zal zijn: what de f*ck, maar de pijn zal snel verdwijnen.
Waar zit de any-key?
Bedankt, jullie zijn echt lief!

Op dit momentben ik bereid om alles te proberen, als de pijn maar af gaat zakken.

Ik slik trouwens ook nooit antibiotica, denk dat het zeker 8 jaar geleden is dat ik dat voor het laatst heb gehad, men moet mij altijd naar de dokter schoppen namelijk...

Ik zal morgen iemand naar de Tuien sturen... En ik probeer trouwens ook steeds Citrosan te drinken, zit ook citrus in!

Verder heb ik manderijnen, kiwi's en bananen liggen maar die krijg ik echt niet weg..
Raketjes had ik geprobeerd...quote:lunalovegood schreef op 23 december 2012 @ 19:44:

auw! beterschap..hopen dat de AB snel aanslaat..
Gorgelen met zout water. Heb je dat al geprobeerd? Dat helpt bij mij vaak als ik keelpijn heb van de voorhoofdholteontsteking.
De meest rare adviezen staan hier, maar het zal mij niets verbazen als blijkt dat iets helpt. Ik kan mij voorstellen dat je alles uit gaat proberen en het lijkt mij niet dat het veel kwaad kan.\\http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... l=Keelpijn
Ik heb een tijdje terug ook een flinke keelontsteking gehad. Van de huisarts kreeg ik Carbasalaatcalcium voorgeschreven. Ontzettend vieze zakjes, maar de pijn werd flink minder! Ik had een virale keelontsteking, dus geen ab.. Weet dus niet of het mag icm ab, maar misschien kun je er om vragen bij de ha. Beterschap!!!
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
quote:yogayup schreef op 23 december 2012 @ 19:33:

Ik dacht dat keelontsteking bijna altijd viraal was en dat daarom antibiotica niet hielpen.

Het is ook meestal viraal, maar doordat je weerstand bij een infectie laag is, komt er soms ook een bacteriele infectie overheen/achteraan, vandaar dat arts wel antibiotica voorschrijft. Maar aangezien dit bij TO niet echt lijkt te helpen, is de kans groot dat het vooral viraal is...
quote:luni schreef op 23 december 2012 @ 19:44:

Eet je wel waterijs, geen roomijs he!!!Waarom niet?
Ik had het een paar jaar terug ook zo heftig, het enige wat bij mij hielp was toen naproxen, dat haalde de koorts wat omlaag en verzachtte de pijn. Sterkte, want het is echt heel erg naar.
quote:Iris27 schreef op 23 december 2012 @ 19:58:

[...]

Waarom niet?Misschien slijm? Ik weet niet hoor...
Ja heb ik paar dagen gedaan maar hoe stom het ook mag klinken, ik krijg mijn mond niet meer zo ver open....quote:toffifee schreef op 23 december 2012 @ 19:54:

Gorgelen met zout water. Heb je dat al geprobeerd? Dat helpt bij mij vaak als ik keelpijn heb van de voorhoofdholteontsteking.
Hoe zag jouw huisarts dan dat het bij jou viraal was?quote:Jamil schreef op 23 december 2012 @ 19:56:

Ik heb een tijdje terug ook een flinke keelontsteking gehad. Van de huisarts kreeg ik Carbasalaatcalcium voorgeschreven. Ontzettend vieze zakjes, maar de pijn werd flink minder! Ik had een virale keelontsteking, dus geen ab.. Weet dus niet of het mag icm ab, maar misschien kun je er om vragen bij de ha. Beterschap!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven