VRLK
vrijdag 9 mei 2008 om 13:55
Zeker niet. De mensen die ik ken die hun moeder of vader jong verloren hebben, hadden het daar allemaal heel zwaar mee. Ze raakten overspannen, kregen last van hyperventilatie of konden een tijdje niet meer werken, enz. Dan doe jij het nog hartstikke goed. En al was dat niet zo, dan nog. Het is wel je moeder die overleden is!
vrijdag 9 mei 2008 om 14:18
Sterkte Peb.. sorrie dat ik er tegenaan ga bemoeien maar als ik zie dat jij gepost hebt wil ik altijd even lezen hoe het met je is. Misschien helpt 1 of ander homeopathisch druppeltje of pilletje om de ergste paniekgevoelens in die kiem te smoren? Kan me herinneren dat je wel vaker iets homeopathisch gebruikt, toch? Verder weinig tips, leef van afstand met je mee en vind het heel erg voor je. Knuffel.
vrijdag 9 mei 2008 om 20:58
Bambi, ik kan me niet voorstellen dat iemand het erg vind, dat jij 'je er tegen aan bemoeit'
Ik weet niet hoe Pebbles het ervaart natuurlijk, maar ik vind het in ieder geval erg lief dat je zo meeleeft
Pebbles, zou willen dat ik iets van de pijn over kon nemen, maar dat kan nou eenmaal niet.
Je moet hier echt helemaal zelf doorheen, hoe moeilijk dat ook is.
Hele dikke
Ik weet niet hoe Pebbles het ervaart natuurlijk, maar ik vind het in ieder geval erg lief dat je zo meeleeft
Pebbles, zou willen dat ik iets van de pijn over kon nemen, maar dat kan nou eenmaal niet.
Je moet hier echt helemaal zelf doorheen, hoe moeilijk dat ook is.
Hele dikke
vrijdag 9 mei 2008 om 21:00
Zo, ik zal even mijn vanuit Cheers gekopieerde vakantierelaas plakken en dan ga ik bijlezen...
Onze vakantie was heerlijk. Het leek wel een zomervakantie. De kinderen hebben enorm genoten en wij dus ook. (Pim, we waren op de slempplek). We zaten niet in die chalets waar wij toen in zaten, maar in de stenen bungalows aan de andere kant van het park. Veel meer groen, veel meer privacy, heerlijk. Kindjes genoten van de kinderdisco met Koos Konijn (tja...). Suf dat we onze toiletspulen waren vergeten - stonden ingepakt in de badkamer - dus onze eerste vakantieactie was een flinke shopping spree (dat schrijf je vast anders) in de plaatselijke drogist. Man, wat een geld.
Vakantie was echt te kort. We hebben al besloten volgend jaar mei een echte week weg te gaan.
Oh ja, primeur. Alledrie onze kinderen hebben elke dag uitgeslapen. Vietje sliep bij ons op de kamer en hem konden we 's ochtends nog even in slaap commanderen, maar ook hij werd lang niet zo vroeg wakker als anders. Nadeel is dat hij nu ook nog in vakantiestand staat en ligt te roepen in bed.
Vandaag was een hectische dag. Mav moest namelijk gewoon een avonddienst werken. Morgen gaan we varen met vrienden (in de buurt van Pebbles) en dus moesten er vandaag echt wat boodschappen gedaan worden. Verder wilde ik zelf ook nog wat dingetjes halen én bleek vanmorgen dat de zwemvesten die we lenen als we met die vrienden weggaan al uitgeleend waren aan iemand anders. Mav kreeg een smsje van vriendin. Dus nu snel snel snel via Marktplaats twee zwemvestjes kunnen scoren en die tussen de bedrijven door opgehaald. En morgen nog een derde marktplaatszwemvestje ophalen in woonplaats vrienden. Kost een boel centen, maar de bedoeling is dat we vaker gaan meevaren dit seizoen. En anders knal ik ze zelf wel weer op marktplaats. Of we kopen een boot.
Verders waren de crocs in de aanbiedingen en lopen zowel de jongens als ik nu ook zwaar voor lul. Bij Vietje staat het nog wel koddig. De rest ziet er gewoon niet uit. Ik heb een damesmodelletje (Mary Jane ofzo) en dat is wel een verbetering. Maar ze blijven spuuglelijk. Maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker zit en dat ik ze voor in en om het huis en op vakantie wel ga gebruiken. Zal mijn collega's er niet mee lastig vallen. Naast de crocs ook teva's voor de jongens gekocht. Dus nu moeten we de rest van de maand op water en brood. Of de spaarrekening plunderen. Zal dat laatste wel worden. Hoewel dat eerste dan ook weer hoognodig is voor mijn veel te dikke lijn. Jammer.
Onze vakantie was heerlijk. Het leek wel een zomervakantie. De kinderen hebben enorm genoten en wij dus ook. (Pim, we waren op de slempplek). We zaten niet in die chalets waar wij toen in zaten, maar in de stenen bungalows aan de andere kant van het park. Veel meer groen, veel meer privacy, heerlijk. Kindjes genoten van de kinderdisco met Koos Konijn (tja...). Suf dat we onze toiletspulen waren vergeten - stonden ingepakt in de badkamer - dus onze eerste vakantieactie was een flinke shopping spree (dat schrijf je vast anders) in de plaatselijke drogist. Man, wat een geld.
Vakantie was echt te kort. We hebben al besloten volgend jaar mei een echte week weg te gaan.
Oh ja, primeur. Alledrie onze kinderen hebben elke dag uitgeslapen. Vietje sliep bij ons op de kamer en hem konden we 's ochtends nog even in slaap commanderen, maar ook hij werd lang niet zo vroeg wakker als anders. Nadeel is dat hij nu ook nog in vakantiestand staat en ligt te roepen in bed.
Vandaag was een hectische dag. Mav moest namelijk gewoon een avonddienst werken. Morgen gaan we varen met vrienden (in de buurt van Pebbles) en dus moesten er vandaag echt wat boodschappen gedaan worden. Verder wilde ik zelf ook nog wat dingetjes halen én bleek vanmorgen dat de zwemvesten die we lenen als we met die vrienden weggaan al uitgeleend waren aan iemand anders. Mav kreeg een smsje van vriendin. Dus nu snel snel snel via Marktplaats twee zwemvestjes kunnen scoren en die tussen de bedrijven door opgehaald. En morgen nog een derde marktplaatszwemvestje ophalen in woonplaats vrienden. Kost een boel centen, maar de bedoeling is dat we vaker gaan meevaren dit seizoen. En anders knal ik ze zelf wel weer op marktplaats. Of we kopen een boot.
Verders waren de crocs in de aanbiedingen en lopen zowel de jongens als ik nu ook zwaar voor lul. Bij Vietje staat het nog wel koddig. De rest ziet er gewoon niet uit. Ik heb een damesmodelletje (Mary Jane ofzo) en dat is wel een verbetering. Maar ze blijven spuuglelijk. Maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker zit en dat ik ze voor in en om het huis en op vakantie wel ga gebruiken. Zal mijn collega's er niet mee lastig vallen. Naast de crocs ook teva's voor de jongens gekocht. Dus nu moeten we de rest van de maand op water en brood. Of de spaarrekening plunderen. Zal dat laatste wel worden. Hoewel dat eerste dan ook weer hoognodig is voor mijn veel te dikke lijn. Jammer.
vrijdag 9 mei 2008 om 21:19
Bijgelezen.
Peb meisje, Ik denk dat in de meeste gevallen je moeder je basis is (bij mij zal dat eerder mijn vader zijn denk ik). Als die basis wegvalt, dan heb je niet alleen verdriet omdat je je moeder mist, maar is ook alles eventjes wankel. Je moet je hervinden, kijken hoe jij in het leven staat en in welke positie tot de mensen om je heen. Het leven wordt opgeschud en langzaam dwarrelt alles wel weer op zijn plek. Maar misschien niet op dezelfde plek als eerst. Geef het tijd en geef je gevoelens de ruimte. Denk aan je.
Peb meisje, Ik denk dat in de meeste gevallen je moeder je basis is (bij mij zal dat eerder mijn vader zijn denk ik). Als die basis wegvalt, dan heb je niet alleen verdriet omdat je je moeder mist, maar is ook alles eventjes wankel. Je moet je hervinden, kijken hoe jij in het leven staat en in welke positie tot de mensen om je heen. Het leven wordt opgeschud en langzaam dwarrelt alles wel weer op zijn plek. Maar misschien niet op dezelfde plek als eerst. Geef het tijd en geef je gevoelens de ruimte. Denk aan je.
zaterdag 10 mei 2008 om 00:40
Ach Pebbles, als schijven over je moeder helpt, doe het dan vooral! Je drukt zeker geen stempel op dit topic omdat je verdriet hebt, dit is nu, jammer genoeg, iets wat bij jou een grote rol speelt in je leven en ik leef zo enorm met je mee.
Wat betreft een bezoek aan een psycholoog: rouwen is inderdaad iets wat jezelf zult moeten doen en het hoeft ook zeker niet sneller. Ik ben nu eenmaal pro-psycholoog omdat praten met een derde soms heel ondersteunend kan zijn. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment baat kan hebben aan dit soort gesprekken. Voorwaarde is wel dat je dit zelf ziet zitten en dat je je prettig voelt bij iemand.
Het is dat mijn moeder psycholoog is maar anders had ik, bijvoorbeeld in mijn late pubertijd, naar iemand gegaan.
Meave, wat klinkt je vakantie super! En lief dat de jongens jullie ook echt vakantie gunden door lekker te pitten!
Ik ben bezig met het tuinhuisje voor de kids en het wordt zo leuk! Dit weer inspireert zo om er steeds leuke dingen aan toe te voegen. Vandaag aardbeiplant gekocht en morgen gaan we radijs zaaien in een plantenbak. Ik word er helemaal blij van (en stiekum weer een beetje kind )
Ik ben benieuwd of Aap vannacht wel thuis komt of dat ie het weer "vergeet"; hij is weer stappen
Wat betreft een bezoek aan een psycholoog: rouwen is inderdaad iets wat jezelf zult moeten doen en het hoeft ook zeker niet sneller. Ik ben nu eenmaal pro-psycholoog omdat praten met een derde soms heel ondersteunend kan zijn. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment baat kan hebben aan dit soort gesprekken. Voorwaarde is wel dat je dit zelf ziet zitten en dat je je prettig voelt bij iemand.
Het is dat mijn moeder psycholoog is maar anders had ik, bijvoorbeeld in mijn late pubertijd, naar iemand gegaan.
Meave, wat klinkt je vakantie super! En lief dat de jongens jullie ook echt vakantie gunden door lekker te pitten!
Ik ben bezig met het tuinhuisje voor de kids en het wordt zo leuk! Dit weer inspireert zo om er steeds leuke dingen aan toe te voegen. Vandaag aardbeiplant gekocht en morgen gaan we radijs zaaien in een plantenbak. Ik word er helemaal blij van (en stiekum weer een beetje kind )
Ik ben benieuwd of Aap vannacht wel thuis komt of dat ie het weer "vergeet"; hij is weer stappen
zaterdag 10 mei 2008 om 21:31
quote:Pebbles schreef op 09 mei 2008 @ 11:44:
Lief dat jullie het zeggen (of een van jullie, in ieder geval Wind), dat ik een enorm sterke vrouw ben... Maar gezien de hulpverlening die ik al nodig heb gehad ben ik echt zo sterk niet.
Peb, ik vind hulp zoeken als je die nodig hebt en dat in kunnen schatten zeker geen teken van zwakte!
En de suggestie om misschien met iemand te praten was ok niet zo bedoeld, maar meer vanuit het idee dat ik het gevoel krijg uit je postings dat je vooral bezig bent met anderen te ontzien en niet teveel met je verdriet te belasten en er daardoor misschien te weinig over praat.
Wat betreft het posten erover hier: vooral blijven doen! Ik vind het geen stempel op het topic drukken, en ik vind het juist wel goed om me te blijven realiseren hoe pril en pijnlijk het allemaal nog voor je is. Het lijkt al zo snel iets wat alweer een tijdje geleden speelde anders, en dat is het voor jou gewoon nog lang niet.
Meave, je vakantie klinkt super! Alleen ben ik wel een beetje teleurgesteld en verdrietig dat je alleen naar Peb hebt gezwaaid..
Lief dat jullie het zeggen (of een van jullie, in ieder geval Wind), dat ik een enorm sterke vrouw ben... Maar gezien de hulpverlening die ik al nodig heb gehad ben ik echt zo sterk niet.
Peb, ik vind hulp zoeken als je die nodig hebt en dat in kunnen schatten zeker geen teken van zwakte!
En de suggestie om misschien met iemand te praten was ok niet zo bedoeld, maar meer vanuit het idee dat ik het gevoel krijg uit je postings dat je vooral bezig bent met anderen te ontzien en niet teveel met je verdriet te belasten en er daardoor misschien te weinig over praat.
Wat betreft het posten erover hier: vooral blijven doen! Ik vind het geen stempel op het topic drukken, en ik vind het juist wel goed om me te blijven realiseren hoe pril en pijnlijk het allemaal nog voor je is. Het lijkt al zo snel iets wat alweer een tijdje geleden speelde anders, en dat is het voor jou gewoon nog lang niet.
Meave, je vakantie klinkt super! Alleen ben ik wel een beetje teleurgesteld en verdrietig dat je alleen naar Peb hebt gezwaaid..
zaterdag 10 mei 2008 om 22:30
zaterdag 10 mei 2008 om 22:36
quote:[message=1367962,noline]Mille schreef op 10 mei 2008 Wat betreft het posten erover hier: vooral blijven doen! Ik vind het geen stempel op het topic drukken, en ik vind het juist wel goed om me te blijven realiseren hoe pril en pijnlijk het allemaal nog voor je is. Het lijkt al zo snel iets wat alweer een tijdje geleden speelde anders, en dat is het voor jou gewoon nog lang niet.
Daar heb ik vandaag over nagedacht, toevallig. Dat ik me direct wel wat beter voel als ik het er weer even over heb gehad. Alsof het weer wordt erkend ofzo, ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar alles gaat door, iedereen leeft door. De dood van mama is voor mij bij wijze van spreken nog gisteren. Ik begrijp dat het voor een 'buitenstaander' lang geleden lijkt, maar ik merk dus dat het me goed doet als er weer even bij stilgestaan wordt. Ofzo.
Sprak vandaag mijn schoonzus, zij heeft uitgebreid gevraagd hoe het met mijn vader gaat, maar geen woord over mij. Dat vind ik raar. Maar ze is raar en daarom kan ik er gelukkig mijn schouders wel over ophalen.
Zit te twijfelen of ik even zal gaan douchen. Maar laatste keren was ik iedere keer overstuur als ik 's avonds onder de douche stond dat ik het maar even uitstel tot morgenochtend.
Daar heb ik vandaag over nagedacht, toevallig. Dat ik me direct wel wat beter voel als ik het er weer even over heb gehad. Alsof het weer wordt erkend ofzo, ik kan het niet goed onder woorden brengen. Maar alles gaat door, iedereen leeft door. De dood van mama is voor mij bij wijze van spreken nog gisteren. Ik begrijp dat het voor een 'buitenstaander' lang geleden lijkt, maar ik merk dus dat het me goed doet als er weer even bij stilgestaan wordt. Ofzo.
Sprak vandaag mijn schoonzus, zij heeft uitgebreid gevraagd hoe het met mijn vader gaat, maar geen woord over mij. Dat vind ik raar. Maar ze is raar en daarom kan ik er gelukkig mijn schouders wel over ophalen.
Zit te twijfelen of ik even zal gaan douchen. Maar laatste keren was ik iedere keer overstuur als ik 's avonds onder de douche stond dat ik het maar even uitstel tot morgenochtend.
zaterdag 10 mei 2008 om 23:54
Peb, dus gewoon blijven doen dat schrijven.
Ook vast moeilijk, morgen, moederdag....
Ik ben een beetje boos op mijn moeder.
Zij zou van de week nog voor mijn verjaardag komen, want ze was er niet op mijn verjaardag wegens ziekte.
Heb de hele week zitten wachten op een telefoontje, maar er kwam maar niks.
En nu bellen en vragen of ik nog van plan was om te komen morgen.
Tja....
Ga nu uiteindelijk morgen even naar mijn opa en oma en tref ze daar.
Is voor mij makkelijker, want die wonen in aangrenzend dorp. Hoef ik niet drie kwartier in de auto te zitten naar Neverland.
Genieten he, dat heerlijke weer. Jammer dat ik vandaag moest werken.
Maar heerlijk geBBQed bij thuiskomst,dat maakte een hoop goed!
Ga nu naar bed, ben moe. Kom morgen wel even uitgebreider terug
Ook vast moeilijk, morgen, moederdag....
Ik ben een beetje boos op mijn moeder.
Zij zou van de week nog voor mijn verjaardag komen, want ze was er niet op mijn verjaardag wegens ziekte.
Heb de hele week zitten wachten op een telefoontje, maar er kwam maar niks.
En nu bellen en vragen of ik nog van plan was om te komen morgen.
Tja....
Ga nu uiteindelijk morgen even naar mijn opa en oma en tref ze daar.
Is voor mij makkelijker, want die wonen in aangrenzend dorp. Hoef ik niet drie kwartier in de auto te zitten naar Neverland.
Genieten he, dat heerlijke weer. Jammer dat ik vandaag moest werken.
Maar heerlijk geBBQed bij thuiskomst,dat maakte een hoop goed!
Ga nu naar bed, ben moe. Kom morgen wel even uitgebreider terug
zondag 11 mei 2008 om 00:12
Ik kom ook even zwaaien!
Peb, ik vind het geweldig als je hier van je af schrijft. Dikke knuffel.
Vandaag gewerkt van 10-14. We zijn tegenwoordig open op zaterdag om die tijd. Daarna nog een paar boodschappen gedaan, vent was de stad in met de kinderen en een vriend. Bedacht dat we wel konden bbq'en, vriend uitgenodigd die zijn vriendin ook optrommelde en uiteindelijk hebben we eerst gebbq'd en daarna tot net zitten te catannen. Leuk, dat soort spontane dingen.
Bezichtiging was geen bezichtiging, we hadden al vantevoren een afspraak met de makelaar gemaakt om bij te praten en dit bleek achteraf een reminder te zijn ipv een bezichtiging, de secretaresse had zich vergist. Lekker. Maar dinsdag wel een bezichtiging, morgen en maandag dus aan de bak met schoonmaken (ramen lappen en zo....).....
Fijn PInksteren en moederdag allemaal!
Peb, ik vind het geweldig als je hier van je af schrijft. Dikke knuffel.
Vandaag gewerkt van 10-14. We zijn tegenwoordig open op zaterdag om die tijd. Daarna nog een paar boodschappen gedaan, vent was de stad in met de kinderen en een vriend. Bedacht dat we wel konden bbq'en, vriend uitgenodigd die zijn vriendin ook optrommelde en uiteindelijk hebben we eerst gebbq'd en daarna tot net zitten te catannen. Leuk, dat soort spontane dingen.
Bezichtiging was geen bezichtiging, we hadden al vantevoren een afspraak met de makelaar gemaakt om bij te praten en dit bleek achteraf een reminder te zijn ipv een bezichtiging, de secretaresse had zich vergist. Lekker. Maar dinsdag wel een bezichtiging, morgen en maandag dus aan de bak met schoonmaken (ramen lappen en zo....).....
Fijn PInksteren en moederdag allemaal!
zondag 11 mei 2008 om 10:05
Pebb, knap dat je over schoonzus je schouders kan ophalen, laat echt zien dat je ook goed ermee omgaat in plaats van te gaan simmen. En somberen in een hoekje is echt helemaal niet vreemd, het is echt hel heftig en moeilijk volgens mij. Ik was in elk geval weer blij dat ik mijn moeder een sms-je heb kunnen sturen en dat ik weet dat ze heerlijk vakantie aan het houden is en dat ik daarna kan bijpraten. Hoe vaak ik wel niet iets verzin dat ik wil vertellen en dat ik dat " verzamel " tot ze weer terug zijn van vakantie. Heb jij vast ook, maar nu kan jij je verhaal niet meer kwijt. Zulk soort inzichten lijken me het allermoeilijkst. Sterkte vandaag ook weer, want het is typisch zo'n stomme dag waar je alleen maar tegen moeder/kind dingen aanloopt.
Hier ontbijt op bed (bolletje choco pasta ) helemaal door kindjes gemaakt inclusief vlaggetje op bolletje. Vent had iets anders verzonnen, maar dit was eigenlijk veel leuker/liever, want voor ons beiden een verrassing. Verder duizend knutsel cadeautjes van dochter. Tig tekeningen per stuk ingepakt, prachtig .
Ga nu maar eens douchen, want schider komt zo (vent durfde totaal niet om zich heen te kijken toen hij eenmaal op steiger stond, dus we hebben maar iemand ingehuurd, want schuren en schilderen met hoogtevrees is geen feest).
Hier ontbijt op bed (bolletje choco pasta ) helemaal door kindjes gemaakt inclusief vlaggetje op bolletje. Vent had iets anders verzonnen, maar dit was eigenlijk veel leuker/liever, want voor ons beiden een verrassing. Verder duizend knutsel cadeautjes van dochter. Tig tekeningen per stuk ingepakt, prachtig .
Ga nu maar eens douchen, want schider komt zo (vent durfde totaal niet om zich heen te kijken toen hij eenmaal op steiger stond, dus we hebben maar iemand ingehuurd, want schuren en schilderen met hoogtevrees is geen feest).
zondag 11 mei 2008 om 10:49
Mijn wederhelft heeft dieptevrees en geen hoogtevrees (beats me wat het verschil is, maar goed. Het zijn zijn woorden). Daarom hebben we afgelopen najaar toen hij onze zijgevel ging schilderen een hoogwerker gehuurd ipv een steiger. Stond 'ie in een bakje met een riem om zijn middel. Zelfs hij (hij is echt chicken op dat soort hoogtes) vond dit te doen... Ik heb er toen nog foto's van gemaakt, ik vond het onbetaalbaar.
zondag 11 mei 2008 om 10:51
Leuk he, zo'n moederdag-ochtend. We hadden gisteravond nogal veel wijn op dus vent was een beetje brak toen de kinderen onze kamer binnenvielen (gelukkig pas om 8.15u). Geen ontbijt op bed gehad, maar wel een kopje koffie, en twee heel enthousiaste kinderen die ingepakte macaronikettingen gaven. Echt schattig, geverfde (ongekookte) penne. Die gaan in de 'voor later' dozen.
zondag 11 mei 2008 om 10:55
Peb, dat van die zwemvestjes had ik ook bedacht, maar hadden we wel een stuk moeten omrijden. Vrienden wonen niet in jullie stad maar eh... nou ja, ik geloof tweede stad (Niet B, maar A...) als je van de ene snelweg, de andere snelweg richting jullie opgaat. Het was niet eens heel druk in de stad hoor, viel wel mee. Het grootste gedeelte van de dag hebben we overigens ook 'buiten' doorgebracht hoor, op de plassen en kanaaltjes enzo. Zelfs nog even gezwommen!
zondag 11 mei 2008 om 10:57
Moederdagscore: klein bakje van klei van Jootje (moderne variant op de klei-asbak denk ik ) Beplakt kartonnen theepotje met zakje Mamathee van Vietje. En een zelfgemaakte ketting van Mootje (geen macaroniketting Drop, die had ik al )
Het ziet er allemaal niet uit, maar het is zo schattig, die frutsels.
Het ziet er allemaal niet uit, maar het is zo schattig, die frutsels.
zondag 11 mei 2008 om 11:22
Hier ook leuke knutsels op het kdv gemaakt en van allebei de jongens nog een tekening. Zo schattig! Boefje en vent zijn gisteren nog speciaal voor moederdag op de fiets in de stad cadeautjes gaan halen, ondanks mijn bezweringen dat ik dat echt echt echt niet nodig vond. Maar vent stond erop; ik krijg een boek (nog in bestelling), heb hele leuke slippers gehad en nog een Triviantspel dat je ook met/op dvd kan spelen.
We zijn net ook even bij mijn moeder geweest, hadden met zusje + zwager weer het traditionele veldboeket geplukt. Maar de kleine mannen zijn zo vreselijk lamlendig en moe, dus we zijn na 3 kwartier alweer naar huis gegaan. Kan Boefje nog even slapen voordat we vanmiddag naar Floddertje gaan. Ik weet niet wat ze hebben, ze willen echt helemaal niets. Misschien last van het warme weer of zo?
Peb: blijf lekker van je afschrijven meid, ik kan me zo voorstellen dat het gemis zo blijft schrijnen. En net als lien besef ik dankzij jouw verhalen hoe rijk het is dat ik mijn moeder een dikke knuffel kan geven en haar weer eens kan bedanken voor alles dat ze altijd maar weer voor ons doet. Ik hoop dat het niet te confronterend voor je is dat ik dat zo opschrijf, maar wou het je toch even zeggen. En via deze weg een dikke knuffel voor je, ik heb bewondering voor je!
We zijn net ook even bij mijn moeder geweest, hadden met zusje + zwager weer het traditionele veldboeket geplukt. Maar de kleine mannen zijn zo vreselijk lamlendig en moe, dus we zijn na 3 kwartier alweer naar huis gegaan. Kan Boefje nog even slapen voordat we vanmiddag naar Floddertje gaan. Ik weet niet wat ze hebben, ze willen echt helemaal niets. Misschien last van het warme weer of zo?
Peb: blijf lekker van je afschrijven meid, ik kan me zo voorstellen dat het gemis zo blijft schrijnen. En net als lien besef ik dankzij jouw verhalen hoe rijk het is dat ik mijn moeder een dikke knuffel kan geven en haar weer eens kan bedanken voor alles dat ze altijd maar weer voor ons doet. Ik hoop dat het niet te confronterend voor je is dat ik dat zo opschrijf, maar wou het je toch even zeggen. En via deze weg een dikke knuffel voor je, ik heb bewondering voor je!
zondag 11 mei 2008 om 14:16
Jullie verhalen doen me glimlachen en ik krijg er ook tranen van.
Vanmorgen moest ik in bed blijven terwijl Pebblo en de Pebbeltjes al naar beneden gingen. Toen ik werd geroepen was de tafel gedekt in de tuin (vind ik leuker dan ontbijt op bed). Ik kreeg van beide Pebbeltjes een gekleid en beschilderd bakje met een puntje (?) wierook, verder en broodrooster en de cd van Amy Whinehouse.
Ja, het is toch wel een emotionele dag voor me. We zijn bij mijn vader geweest. Hij kluizenaart een beetje, komt de deur uit voor boodschappen, heeft totaal geen behoefte aan gesprekjes met de buren enzo dus zit binnen. Heeft gisteravond gedineert met een half appeltaartje en geneert zich daar dan toch ook weer een beetje voor naar ons toe. Ik kan met hem niet over mama spreken, want te emotioneel voor ons beiden. En samen huilen, dat zit ook niet in onze aard. Ik snap mijn vader wel, dat hij zich zo terugtrekt, en vind dat hij moet doen waar hij zelf behoefte aan heeft en niets moet forceren. Ik heb zijn overhemnden gestreken (het enige dat hij ons vraagt) en tranen met tuiten gehuild in mama's kamer. Heb kasten opgetrokken en haar kleren hangen er nog, haar schilderspulletjes staan er nog. Alles is er nog, behalve mama zelf.
Vanavond uit eten met schoonouders en zwager en zijn kinderen. Schoonzus waarschijnlijk niet, zij is over paar dagen uitgerekend en al heel de zwangerschap heel erg misselijk met een verergering aan het einde. Met schoonmoeder van de week gesproken en gezegd dat ik mijn moeder erg mis als ik bij haar ben. Dat het besef dat mijn moeder er niets meer is dan heviger is en dt ik dat moeilijk vind. Schoonmoeder had het al aan me gemerkt (ik heb haar een tijdje ontlopen), maar begrijpt het gelukkig en vind het dus ook niet erg of trekt het zich aan. Ik hoop dat ik het dus wel goed trek vanavond, maar ga me niet groter voordoen dan ik ben.
Mijn broertje sprak ik vanochtend. Hij had ook even moeten slikken vanochtend, geen moeder om naar toe te gaan (hij was net als ik wel even bij pa). Maar, ook zijn schoonmoeder is inmiddels alweer bijna 2 jaar overleden. Mijn schoonzus (die ik heel graag mag) vond het ook zo erg dat mama ziek werd, vlak nadat haar moeder was overleden aan kanker. Ik realiseer me nu pas hoe verdrietig zij ook na het overlijden van haar moeder is geweest (ze is geen prater) en had achteraf wel wat meer voor haar kunnen betekenen.
Nouja.
Hte is in ieder geval prachtig weer. Pebblo is in de tuin aan het werk, de Pebbeltjes schooieren met ontbloot bovenlijf in de rondte. Ze zijn allemaal lief.
Oh, en Athena, mijn Pebbeltjes hebben nergens last van, maar de kinderen van mijn broertje waren ook moe en lamlendig zonder dat ze nou minder sliepen ofzo. Komt vast van de warmte.
zondag 11 mei 2008 om 16:27
Hier ontbijt op bed gekregen, ik vind dat echt super eten in bed (gekke tic van mij). Van Apie en Japie allebei een geknutselde placemat gekregen, lief! Van de week kreeg Apie het kadootje al mee en ze wilde zo graag vertellen wat ze gemaakt had "maar dat mag niet want het is een geheim, mama!" Maar ze had er wel een leuke oplossing voor. Ze fluisterde steeds met haar gezichtje achter haar kadootje heel zachtjes wat er in zat. Zo poepig.
Net naar mijn schoonmoeder geweest en lekker in de tuin gezeten en hopelijk komt straks mijn moeder nog even bij ons aanwaaien op de terugweg van hun weekendjeweg. Zou leuk zijn!
Leuke moederdag-verhalen heeft iedereen. Ik vind jullie traditie van het veldboeket ook leuk, Athena.
Ik blijf je steeds knuffels geven Peb, maar ik kan me zo voorstellen dat vandaag extra moeilijk is. Hou je taai!
Zo nu lekker de zon in!
Net naar mijn schoonmoeder geweest en lekker in de tuin gezeten en hopelijk komt straks mijn moeder nog even bij ons aanwaaien op de terugweg van hun weekendjeweg. Zou leuk zijn!
Leuke moederdag-verhalen heeft iedereen. Ik vind jullie traditie van het veldboeket ook leuk, Athena.
Ik blijf je steeds knuffels geven Peb, maar ik kan me zo voorstellen dat vandaag extra moeilijk is. Hou je taai!
Zo nu lekker de zon in!