Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ja, ok, maar meestal als je medicijnen krijgt wordt toch ook uitgelegd waarvoor....

Nouja totdat de uitslag er is kun je er weinig aan doen verder. Ook maar niet teveel over lezen dan. Hoop dat je leuke plannen hebt voor de feestdagen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja de internist is niet zo praterig. Als dat zo blijft vraag ik wel een ander denk ik.. Lees maar terug haha, de eerste afspraak was vrij apart..

Wij sluiten ons lekker op dit jaar. Met zn tweetjes op de bank met films, lekkere hapjes en de poezen Voor het eerst in 8 jaar dat we het zo doen en ik kijk er echt naar uit.

Wat zijn eigenlijk jullie plannen?
Ik had mijzelf (o.a. door griezelig nieuw werk en andere dingen) beloofd om niets, maar dan ook helemaal niets aan kerst te doen. Nou ja, ik heb dus net de kaarsenstandaards (2) en de houders voor maxi-waxinelichten (4) tevoorschijn gehaald en in de afwasmachine gestopt en ik ga toch maar het voorgerecht maken voor het familiediner. Alleen nog even uitzoeken wat ik ga maken, want ik heb geen zin om een halve dag in de keuken te staan.

Tweede dag is pyjamadag. Paar lekkere dingen en de fles bubbels van vorige week en ik hoop een stel leuke films. Van die lekkere melige hangdingen, Love Actually of zo. Nee, geen Sissi of zo, do me a favor!

Setter, alles is toch wel goed hè? Ik ben uit pure luiheid net een uurtje gaan tukken, en ik heb toch van je liggen dromen, niet normaal! Je was heel erg boos, maar ik had geen idee waarom !!

Choco, heel veel sterkte, lieve meid, het moet allemaal niet meevallen op het ogenblik

Tot later allemaal .
Choco, sterkte! Wanneer krijg je wel de uitslag? Hopelijk duurt het niet te lang. Ach ja, breek me de bek niet open over infernisten. Ik stuur je een virtueel bloemetje, die kan ik op mijn mobiel nog steeds niet binden.

Sri, Love actually en nog veel meer andere fijne dvd's heb ik thuis. Zal ik je een lijstje over de mail sturen? Scheelt weer in de aanschaf. Love Actually is echt mijn favoriete film. Elk jaar kijk ik em minstens één keer.

Ris, hoe is het met de hernia?

Ik heb me voorgenomen ook niks te doen de komende dagen. Even uitrusten. Nu ga ik weer even sociaal doen. Later!
Pixel, lief van je! Love Actually heb ik (verrukkelijke film hè?), maar ik ben erg benieuwd naar de rest van het lijstje. Ik heb deze week onverwacht meer tijd dan ik gevreesd had, en ik ben van plan om naast wat noodzakelijk werk allemaal leuke kerstvakantiedingen te gaan doen, dus o.a. heerlijke films kijken.
Hai lieve Srizus

Heb je over mij liggen dromen? En ik was erg boos? Tjonge, klinkt niet als mij hoor. Voordat ik boos word moet er wel heel erg veel gebeuren, en dan nog duurt het lang voordat ik dat uit. Ik ventileer wel als ik me erger, maar dat is juist om niet vreselijk boos te worden en uit mijn vel te barsten

Ik was vanmiddag met mijn wederhelft in Duitsland, bij vrienden. En die hebben me toch een schattige baby Echt een prachtig mooi jochie. Ik was een heel klein beetje verliefd op dat wurmpie, geweldig. Ik mocht hem de fles geven, en ik heb hem wel een uur op de arm gehad. Zo heerlijk hè, van die leenkinderen

Dus nee, ik was nie boos nie hoor!

Wat wij met kerst doen? Eerste kerstdag heeeeeerlijk niks, tweede kerstdag komen paps en broer hier eten. 's Middags klaverjassen, 's avonds eten en dan weer klaverjassen. Kepperzininnnn!
Hai ladies!

Oh, choco wat een rotdiagnose als het echt cushing is! Onze hond had dat... oh, wat is dat beest ziek geweest.... echt heel zielig! Maar ik las ook dat het bij dieren anders loopt dan bij mensen en dat is in dit geval dan positief.... (rare opmerking misschien, maar onze hond hebben we ervoor in moeten laten slapen, alweer 6 jaar geleden, ik hoog zwanger van Ella, en maar brullen.... )

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat het iets anders is en dat je een beetje hulp krijgt, want dit "in het diepe" is ook niks!

Dikke kus!!!

Carmencita; ik had van de week al gereageerd, maar mijn post is verdwenen.... In het begin zijn je waardes wat hoog, volgens mij gaat het zich in het tweede trimester (?) herstellen. Dan krijg je ook weer gewoon energie. In het laatste stukje (letterlijk de laatste loodjes) gaan je hormonen weer meer opspelen en heb je ook meer insuline nodig. Mijn basaalstand stond op een gegeven moment 's nachts op 3 eh (normaal zit ik op 0,8) en dan had ik nog waardes van rond de 23, nuchter! Overdag ging het dan nog wel, maar 's nachts waren de hormonen het ergst... Succes met alles! Als je vragen hebt, stel ze aan je begeleiders of hier he!

Elke film met Hugh Grant vind ik geweldig... Mijn favoriet is Notting Hill..... wederom herinneringen van 6 jaar geleden. Vers bevallen in het ziekenhuis en deze film draaide 24/7 op het ziekenhuis-tv-kanaal..... (weer janken )

Wij hebben lekker veel te doen en wat we gaan doen is leuk!

Vandaag een logeetje gehad, Ella de hele dag in d'r pyjama, lekker ding. De meisjes hebben vanalles gedaan; gelezen, geklutseld, ge-make-upt, gedanst, tv gekeken, gesnoept, echt gezellig!

Morgen gaat ze haar spullen voor haar kinderfeestje ophalen met mijn eega. 's Middags gaan we cakejes bakken, de traktaties maken en het huis versieren. Maandag dus het feestje, ik heb er wel zin in hoor!

1e kerstdag doen we rustig aan en gaan we 's middags op de koffie bij mijn ouders, 's avonds toch geen gourmet, maar wel een lekker kerstmenu (compleet besteld bij de supermarkt, we hoeven het alleen op te warmen!). Kids krijgen een alternatief menu, soep met brood, frietjes en gehaktballetjes en een heerlijk chocoladetaartje als toetje.

2e kerstdag eten bij mijn schoonfamilie; mijn schoonzus vindt het geweldig om met kerst te koken en ik vind het geweldig om alleen maar aan te hoeven schuiven! Enige nadeel, ze hebben een aanbouw, van glas en kunststof dus het is er niet warm.... (en met extra dikke truien, ga ik zo zweten!)

3e kerstdag ga ik uitrusten, man gaat werken, de kids gaan met mijn schoonouders naar Piet Piraat.

4e kerstdag is Ella echt jarig

5e kerstdag komen onze vakantievrienden hier en blijft hun dochter logeren.

gelukkig hebben we daarna nóg een week om bij te komen

En dan.... 8 januari werken! Jawel, gisteren eindelijk contact gehad met mijn baas. Reden waarom hij nog niet eerder gebeld had voor het plan van aanpak "zolang je ziek bent en niet komt werken, heeft het maken van zo'n plan weinig zin". Tja... waar natuurlijk, maar wel een beetje vreemd, aangezien het rond 6 weken ziek zijn, wel moet. Nou ja, het heeft me al een heleboel negatieve energie gekost, dus ik ga er niet meer over praten. Ik ga genieten van mijn vakantie en ik zie 8 januari wel of het gaat ja of nee.

Donderdag had ik een TOP dag! Eerst fysio; nieuwe oefeningen gekregen. Mijn zus was mijn lift en ik had haar gevraagd om me in de stad af te zetten, ik moest nog wat knutselspullen halen bij de hema. Zou ik naar huis wandelen (wat de fysio toejuicht). Is er overal SALE!

Nou... ik op zoek naar een zwart colbert of een spijkerjasje. Ben ik voor de grap "didi" weer eens binnen gestapt voor mezelf. Jaren niet geweest omdat de kleren bij didi te klein zijn waren voor me!

Omdat ik al maanden elke dag kan kijken naar "what not to wear" weet ik precies waar ik op moet letten bij de aanschaf van goede kleding. Benadruk je sterke punten. Dat is bij mij mijn boezem en mijn taille. En ik ben zo goed geslaagd in deze missie! Daarbij was alles uit de "sale collectie" en kreeg ik op elk 2e stuk nog eens de helft korting.... Ikke blij! Het feit dat ik nu een broek maat 42 en twee topjes maat M heb aangeschaft maakte dat ik (ondanks de zware tassen) bijna naar huis zweefde! Mijn zwarte blazer is ook gevonden en een heerlijk vest. Daar word ik blij van!

Zo, genoeg over mezelf.... XXXX
Klinkt heerlijk al die kerstplannen, lekker ontspannen

Jullie hebben wel veel kerstdagen Ris hahaha. Raar verhaal over het werken, snap dat dat spanning geeft. Hopelijk kun je het een beetje loslaten

Ja de hond van mans ouders heeft het ook gehad. Bij dieren schijnt het minder goed behandelbaar te zijn als bij mensen. Nouja we zien wel. Het is meer idd de veranderingen die het zo stressvol bij me maken. Je werkt teveel, je bent beginnd diabeet, je hebt Pfeiffer en nu dit. Ja wat heb ik nou? Nouja ik heb genoeg afleiding iig dus dat scheelt. Ik lig er ook niet over te piekeren gelukkig, dat scheelt enorm. Alles komt goed uiteindelijk.

Fijne zondag!
Chooc, ik heb net in een loos momentje zitten googelen op Cushing, en ik duim me helemaal wezenloos dat het dat niet is. Maar ik blijf erbij: ik vind google doodeng voor het trekken van conclusies zonder dat je medische kennis hebt. Maar in elk geval kan een geen kwaad en het is ook niet besmettelijk.

Ik geniet van mijn zo goed als vrije dagen (moet voor- en hoofdgerechten verzinnen en duik af en toe een boek van mijn nieuwe opdrachtgever in, het is echt ontzettend interessant). Morgen ga ik de boodschappenmarathon doen, maar dat kan heel erg efficiënt. Ga fijn naar de Sligro, daar hebben ze alles wat ik nodig heb, en echtgenoot heeft zijn atelier op nog geen drie minuten afstand. Hij zet mij dus fijn af, gaat lekker op z'n gemakkie aan het werk, ik kan rustig rondsnuffelen en als ik klaar ben, dan bel ik hem. Heb er nu al zin in. Alleen nog even verzinnen wat ik (buiten forelmousse à la Lief) ga maken.

Hebben jullie al plannen (buiten de klaverjas-sessies van Setter?).
Hèhè, na een hoop geknutsel (met dank aan Missy_Acy) is het me dan eindelijk gelukt om jullie op gepaste wijze een heel fijne kerst toe te wensen.

Ik hoop dat jullie kunnen genieten zonder hypers en hypo's, zonder pijn (Ris ), zonder zorgen (iedereen) en met iedereen die jullie lief is.

Merry Christmas!!

Jullie ook allemaal een vrolijk kerstfeest!

Hier gaat alles zijn gangetje!

Van de week was ik iets te scherp afgesteld en zo in de loop van de ochtend een hypo. Stond 1 keer in de action en dacht toen... ik wil geen ranja en ook geen saaie druivensuiker, als ik dan iets van suiker moet zal ik er ook van genieten en dus een stuk chocolade gekocht. Heerlijk en de nare ervaring van de hypo viel best mee ;). Heb dus nu maar stuk in mijn tas voor als....Eten jullie wel druivensuikers?

Ris, nieuwe kleren zijn fijn!

Hier zijn de kerstplannen: vandaag naar mijn familie met als verrassing een ijsbombe met roze en blauwe muisjes! Morgen komt de schoonfamilie hier eten, als toetje een (verrassend!) ijsbombe met roze en blauwe muisjes! (en ik mag ook een stukje, toestemming van de internist)
Wauw wat leuk Carmencita! Laat je nog even weten wat de reacties van de families waren?

Geniet ervan
Wat leuk carmencita, leuk bedacht!

Iedereen hele fijne dagen! Geniet ervan
Dat is een leuk plan, Carmencita!

Van de week bij AH stond er een oudere dame met een hypo bij de broodafdeling. Ze vroeg of ze niet een los broodje voor haar hadden, want ze was zo naar. Meisje van het brood moest dan maar een prijsje op een leeg zakje plakken.

Zegt meisje: Nee hoor, dat broodje krijgt u van mij, want ik vind het zo akelig voor u. Vond ik zo schattig. Beetje kerstgedachte hè?
Wat lief, Sri!

Carmencita, hoe reageerden de wederzijdse ouders?

En hoe is iedereen de kerstdagen doorgekomen? Viel het mee of tegen?
Alle familie was erg blij voor ons en zichzelf!

Eten en meten ging ook heel goed, zat eerste kerstdag na het eten zelfs op een 6.0.

Setter ook een goede kerst gehad?
Ja hoor, lief dat je vraagt Carmencita

Eerste kerstdag was ik niet heel erg lekker, maar kon ik lekker op de bank hangen en film kijken met manlief. Tweede kerstdag was ik weer opgeknapt en hebben we geklaverjast met paps en broer. 's Avonds gegourmet (mjammie!) en nog lekker tv gekeken. Heel relaxed dus allemaal

Wat fijn dat iedereen zo blij was. En wat een mooie waarde na het eten zeg! Was dat zelfs na dat heerlijke toetje?
Dat was na een klein stukje heerlijk toetje dus ik was ook heel tevreden. Vanavond na de spinazie/gekookte aardappel en bal gehakt zat ik minder mooi ;( op 8.2.

Je kerst klinkt idd heel ontspannen!
8.2 is toch keurig Carmencita? Ik heb vandaag ook een toetje gehad - kon wel dacht ik - en het zit nu op 14.5. Niks meer gegeten na het eten. Grr.
Hallo!

Carmencita; die 8,2 is echt heel netjes hoor! Fijn dat je genoten hebt en dat de reacties zo positief waren! Leuk hoor!

Ted; wat zit je lekker in relax-stand! Heerlijk!

Pix; 14 na een heerlijk toetje vind ik altijd wel te verantwoorden

Set; gewonnen met klaverjassen?

Sri, leuke kerstwens had je gemaakt! Ik wou dat ik dat kon!

Choco; rustig aangedaan? X

Lieffie?

Lang verhaal volgt hier:

Nou, de kerst zit er gelukkig op! Wat een narigheid hier wat betreft gezondheid.... Gijs heeft een paar dagen last gehad van buikpijn en diaree, ik werd maandag superverkouden, ben Ella's kinderfeestje doorgekomen met paracetamol (naast de morfine en diclo...). Eerste kerstdag ging het overdag nog wel, maar na het eten werd mijn man niet lekker. Last van zijn darmen en dat is bij iemand zonder dikke darm geen pretje.... Ik proefde niks van het eten door de verkoudheid. Volgens man was dat maar goed ook, het was veel te zout (kant en klaar menu van supermarkt; doen we ook nooit meer)

Maar tweede kerstdag was helemaal een ramp! Mijn man begon wat op te knappen, maar nog niet echt, maar ik was zo enorm duizelig! Ik weet ook niet waar het aan lag, aan de morfine? (heb het al een keer eerder gehad) van het eten van dinsdag? Mijn suikers? We zouden bij mijn schoonzus gaan eten, mijn schoonouders hebben Gijs en Ella opgehaald zodat zij op tijd waren en even in een vrolijke omgeving zouden vertoeven.... Zo konden wij nog wat uitrusten en zouden we later aanschuiven. We waren op tijd voor het hoofdgerecht en hebben ook nog genoten van het heerlijke toetje (chocoladetaart à la Nigella Lawson) en toen naar huis. Gijs totaal uitgeteld en heel sjaggerijnig.... en ik zo dizzy als iets. Hypo. Hup maar weer wat eten, pomp uit! en na 2 uur... nog steeds hypo. Ik was zo moe! Maar met een hypo "mag" je niet gaan slapen. Weer wat gegeten, pomp op 10% (als je 'm uit zet krijg je om de 10 sec of zo een alarm) en beneden blijven liggen. Mocht het gigantisch misgaan, zou ik in elk geval al op de goede verdieping zijn.

Na 1,5 uur weer geprikt toen zat ik gelukkig op 13. Pomp weer op zijn normale stand en toen dacht ik dat ik plat zou gaan. Alles tolde om me heen, heb me vast moeten grijpen aan het aanrecht. ik was ook bang dat al mijn eten er weer uit zou komen, dus ik heb een paar minuten staan puffen of ik weeën had.... toen kreeg ik een gigantische zweetaanval, echt, ik voelde ineens het zweet op mijn gezicht staan, alsof het er uit sprong! Bah... ben na 2 voorzichtige slokjes water, 0,5 eh bolus, in mijn ondergoed gaan slapen.

Weer twee uur later werd ik wakker met een waarde van 20,4. Heerlijk! Toch maar wat gebolust en nog geslapen tot 8 uur. Toen werden de kids wakker. Gelukkig gingen die vandaag met opa en oma naar Piet Piraat, ze zijn van half 10 tot half 5 onderweg geweest, dus rustige dag gehad.

Nu gaat het wel weer, redelijk normale waardes gehad, maar man wat was ik ziek gisteren!

Nu niet te laat naar bed, want morgen is ons meisje jarig. Zes jaar wordt ze al weer.... time flies!

He bah Ris, wat moet jij je naar hebben gevoeld! Vreselijk Hopelijk is kerst volgend jaar beter!

Hier een gezellige kerst gehad, was heerlijk. Net gebeld door de internist, geen hormoonziekte. Goed nieuws dus! Ze gaat nu overleggen met de reumatoloog en de dermatoloog. Ik vroeg waarom en ze wil specifieke ziektes uitsluiten. Dus ik vroeg welke en toen zei ze weer specifieke ziektes. Naja, het zal wel. Maandag hoor ik dus meer.

Fijn weekend dames, ik ga vroeg naar bed
Oh en gefeliciteerd met Ella he!
Gloeiende gloeiende, kan ik weer geen plaatjes plakken. En ik had nog wel zulke mooie plaatjes

Nou ja, dan maar gewoon zo:

GEFELICITEERD MET ELLA
Chooc, goed nieuws dus fijn te weten dat het niet is waar je voor vreesde

Truste meis

Ris, wat een kerstmis from hell hebben jullie gehad zeg

Hoe gaat het vandaag met je?
Waarom mag je met een hypo niet gaan slapen? Misschien stomme vraag hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven