Kerst blues

25-12-2012 11:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerstdagen ik vinden verschrikkelijk. Kijkt iedereen er naar uit, ik raak dagen van te voren al in een dip. Ik vind ze saai, heb een hekel aan kerstdiners en dat verplicht samen zijn hou ik ook niet van. Het liefst ontvlucht ik ze, maar dat lukt me niet altijd.

Zijn er nog meer die er zo over denken of ben ik de enige.
Zucht... nee hoor, dit is het zoveelste topic 'ik haat de kerstdagen'.
wat je water geeft, groeit
hoezo lukt het je niet, als je echt niet wilt dan blijf je toch gewoon thuis?

Ik doe het voor mijn ouders, maar zelf heb ik er ook een gruwelijke hekel aan. Maar ik haat oud en nieuw nog meer..
Ik heb gelukkig geen schoonouders en mijn ouders doen niet aan opgedrongen en opgedirkte dingen. Ik ga er straks dus wel heen, maar als ik in mijn joggingpak kom is het ook prima. We eten vast wel iets lekkers, maar niks anders dat we niet zouden kunnen eten op een andere dag dat we bij elkaar zijn (en dat is vaak). Ik ben daar echt ontzettend blij mee.
Ik vinden kerstdagen gezellig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Saai vind ik het zeker niet. Soms wel vermoeiend, hele land door naar afspraken en (schoon)familie. Dit jaar lekker rustig want wat activiteiten voor en na kerst gepland. Zo hoef je het allemaal niet in 2 of 3 dagen te proppen.
Maar waarom vind je het eigenlijk saai? Zegt je familie niks aan tafel? Of zitten jullie duffe programma's op tv te kijken de hele dag?
quote:Nouschi schreef op 25 december 2012 @ 11:38:

Ik vinden kerstdagen gezellig.Ja, maar jij zijn met z'n tweeën
Hoezo verplicht? Laat de sociale druk varen en doe lekker waar je zin in hebt. Boek een last minute, ga je postzegelverzameling updaten, maar als je zo somber wordt van die familiediners ga je toch niet?
quote:MilaDila schreef op 25 december 2012 @ 11:41:

Maar waarom vind je het eigenlijk saai? Zegt je familie niks aan tafel? Of zitten jullie duffe programma's op tv te kijken de hele dag?Geen idee, heb er van af kleins af aan al helemaalniets mee.
Ga dan eerst bij jezelf na wat je vervelend vindt, mss kun je het bespreken met je familie. Dan vieren jullie het de volgende keer hoe jij het wel leuk vindt.
quote:renate73 schreef op 25 december 2012 @ 11:45:

[...]

Geen idee, heb er van af kleins af aan al helemaalniets mee.Ik ook niet echt, maar je familie is toch je familie? Vind je het op een gewone dag ook niet leuk om tijd met ze door te brengen?
quote:renate73 schreef op 25 december 2012 @ 11:45:

[...]

Geen idee, heb er van af kleins af aan al helemaalniets mee.Dus nooit blij als de boom werd versierd, er iets aparts op tafel kwam, de lichtjes aangingen en de vakantie van start ging?
quote:MilaDila schreef op 25 december 2012 @ 11:52:

[...]

Dus nooit blij als de boom werd versierd, er iets aparts op tafel kwam, de lichtjes aangingen en de vakantie van start ging?Zo ver ik kan herinneren, was het elk jaar het zelfde, zelfs het kerstdiner. En elk jaar was dat iets, wat ik absoluut niet lustte. Waarschijnlijk vond ik de vakantie wel leuk.
quote:Frizzy schreef op 25 december 2012 @ 11:48:

[...]

Ik ook niet echt, maar je familie is toch je familie? Vind je het op een gewone dag ook niet leuk om tijd met ze door te brengen?Ik ben niet zo'n familiemens, een uurtje vind ik lang zat en zekeringen allemaal te gelijk.
quote:steel_schaapje schreef op 25 december 2012 @ 11:43:

[...]

Ja, maar jij zijn met z'n tweeën Dat kloppen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 25 december 2012 @ 11:38:

Ik vinden kerstdagen gezellig.Ik ook! Maar ik vraag me ook af of mensen die er een hekel aan hebben nou serieus denken dat ze de enige zijn, er wordt ieder jaar zo ontzettend afgegeven op Kerst dat dat je toch haast niet kan ontgaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:steel_schaapje schreef op 25 december 2012 @ 11:47:

Ga dan eerst bij jezelf na wat je vervelend vindt, mss kun je het bespreken met je familie. Dan vieren jullie het de volgende keer hoe jij het wel leuk vindt.Al regelmatig aan gegeven, maar er veranderd niets, want de andere vinden het wel leuk.
quote:renate73 schreef op 25 december 2012 @ 11:56:

[...]

Ik ben niet zo'n familiemens, een uurtje vind ik lang zat en zekeringen allemaal te gelijk.Dat kan. Dan zul je dus moeten leren om voor jezelf op te komen betreft de kerstdagen en alleen langs te komen voor dat ene uurtje. Of je legt je erbij neer, maar dan moet je ook stoppen met ertegen aan te hikken.
Waarom organiseer jij het dan niet volgend jaar. Dan kook je wat jij wel lekker vindt en organiseer je een spel ofzo. Of jullie gaan met z'n allen naar een concert, dan hoef je niet te praten.
Wacht op de dag dat je door niemand wordt uitgenodigd.

Dan heb je je wens.
Kerst is voor mij gewoon een lang weekend waarbij ik niet 1 dag ergens ga eten of eters krijg maar 2 dagen. Ok, en de winkels zijn dicht of je moet de meubelboulevard op de tweede dag leuk vinden Koken doen we hier graag en met kerst is het menu niet heel anders dan op andere weekenddagen. Zit nu lekker op de laptop, radio aan, net gewandeld met de hond en straks komen er gasten voor een lunch. Vanavond samen met mijn man(gezien de lunch is een soepje genoeg als diner) en morgen een etentje met vrienden, ieder maakt wat. Gaan we vast ook nog even lekker uitwaaien ofzo want ook daar een hond. Oja, geen speciale kerstoutfit, gewoon iets leuks waar ik me goed in voel(en mijn sloffen houd ik lekker aan!) Je moet er zelf wat van maken, met sippen wordt het gevoel alleen maar erger. Sterkte.
Als je je zo voelt zou ik zeggen ga met Kerst op vakantie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vond er ook nooit een flikker aan, 2 dagen opdraven in een panty. De hele week werken en 2 dagen voor de familie en met oud en nieuw herhaald het hele circus zich. We doen het nu een beetje anders. Met mijn familie rouleren we door de familie heen. Dan vier je de kerst ook eens in je eigen huis. De visite komt pas om 17.00 uur. Bij de schoonfamilie is er een langlopende ruzie tussen een schoonzus en een zwager, ik zou toch zo graag willen dat die eens met de kerst naar het buitenland gaan. Of wij.. maar manlief wil het zijn altijd zeurende mama niet aan doen. Het is zo'n bitch, als alle kinderen 'thuiskomen' dan is ze pas tevreden. Mijn nicht heeft een reisje 'gewonnen' naar Berlijn, ik ben stinkend jaloers.
Jaja je zal toch eens 1 of 2 dagen in het jaar samen zijn met familie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven