Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:GiB schreef op 24 december 2012 @ 07:32:

Als je 1000 euro per nacht kan betalen, dan kan je toch ook wel 2 euro kwijt voor een extra cola light? En als je 1000 euro per nacht betaald, dan verblijf je ergens waar het tot de service hoort te behoren daar ze die derde cola ook gewoon geven als je er om vraagt...

Alles op het resort was gratis tot aan de champagne aan toe maar de minibar een keer extra laten bijvullen met twee blikjes cola kostte je ineens 25 dollar. En naar de bar lopen kon ook, maar dat mocht je dan niet meenemen naar je eigen terras waar je toch het lekkerst en zeker het mooist zat.

Ook 'laat de sinas maar zitten, doe ipv daarvan maar cola' kon ook niet helaas. Vonden wij ook het enige minpuntje,
quote:commotion schreef op 24 december 2012 @ 07:42:

Camomille, dat vind ik een rare beredenatie. Of je nou 1000 euro of 50 euro per nacht betaalt, het blojft jou keuze die dingen in je tas te doen. Juist als je zoveel kunt betalen vind ik het chiquer als je het niet doet.Weet ik, vandaar dat ik mezelf ook heb vinden krenten. Ookal waren ze wel degelijk voor ons om te gebruiken. Daar lag het voor in de badkamer uiteindelijk. Ik had er eentje (labello) bij me in mijn tasje (van het resort) en hup er stond alweer een nieuwe.
Heb het kussen ook meegenomen. Dat lag zo ontzettend lekker en voor het eerst geen pijn in mijn nek sinds maanden. Toegegeven, die heb ik wel gewoon gekocht daar en niet zomaar in mijn koffer gepropt.
Anders had dat ook gewoon diefstal geweest....
quote:camomille schreef op 24 december 2012 @ 07:20:

Body lotion, douchegel, shampoo, zonnebrand e.d konden niet mee want die zaten in mooie aardenwerk pompjes en die waren dus helaas om achter te laten .Een meer ervaren krent had ze overgetapt in lege flesjes Had je je nou maar beter voorbereid..!
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:perzika schreef op 24 december 2012 @ 09:16:

[...]

Een meer ervaren krent had ze overgetapt in lege flesjes Had je je nou maar beter voorbereid..!

Zo heb ik dus een vriendin die haar reissetje flesjes eens heeft laten leeglopen om shampoo, douchegel en bodylotion van de Spa mee te nemen.

Het grappige was dat wij bij vertrek allemaal nog zo'n popperig toilettasje kregen gevuld met die flesjes en een lekker scrubzeepje. Had ze voor niets 3 dagen lang steeds een beetje staan over te gieten...

Het verhaal van Sprokkelientje is echt te erg. Stelen van clienten. Bah bah. Ik heb maar 1 collega die de resten vlaai en andere traktaties mee naar huis sleept. Vaak wacht ze nog niet eens af of iedereen al een puntje heeft gehad. Dit jaar had 1 collega met een slagroomspuit over zijn vlaaien 'gereserveerd' gespoten
quote:yasuko schreef op 24 december 2012 @ 07:39:

[...]

Bij het verpleegtehuis waar kennis van mij tijdens zijn studie werkte was er voor de bewoners dagelijks een pak koekjes.

Die kregen ze nooit te zien want die ging standaard naar de verzorgsters voor bij de koffie.

Toen mijn kennis daar achter kwam verdeelde hij de koekjes op een schaal en serveerde die.

Wat waren ze blij verrast! Sommigen vroegen wat de occasion was.

"Nou eh, die is er niet, dit hoort er gewoon bij".

En dit is nog maar een van de minst treurige voorvalletjes uit dat huis.

Echt een tranendal daar...

Walgelijk bah...

Neem lekker zelf je koekjes mee naar het werk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zo, ook weer helemaal bijgelezen, heerlijk dit!

Nog eentje van mij:

Ik heb zelf geen rijbewijs/auto dus niet veel verstand van benzinekosten. Bij personeelsuitjes gingen we vaak met 2 auto's heen, met ongeveer 10 mensen in totaal, dus rond de 5 per auto.

Collega waarmee ik meereed vroeg 15 e pp aan benzinekosten, ik en anderen betaalden gewoon, want allen dachten 'zal wel, collega zal wel eerlijk zijn, wat weten wij van benzine'. In totaal dus 75 euro voor 5 mensen.

Laatst reed ik met vrienden ergens heen, was een behoorlijk eind (2 keer zo ver als het personeelsuitje) en hoefde uiteindelijk maar 10 euro te betalen, en we zaten met 4 mensen in de auto; dus 40 euro totaal.

Dan klopt er toch iets niet! Blijkt dus dat collega zelf flink wat geld in de zak stopte en de rest liet betalen. En dan tijdens het uitje ook nog zeuren dat alles zo duur was.

Btw, type auto van vrienden/collega was hetzelfde, dus aan verschil in verbruik van auto kan het niet liggen.

Heb in voorgaande topic ook al over deze collega geschreven; is dezelfde die klaagt dat ze het zo krap heeft, waarna ik haar geld (50e) voor boodschappen heb ik gegeven (anders kon ze niets eten zei ze), gezorgd heb dat ze beltegoed kon kopen, waarna ze een week later met 2 nieuwe outfiits op het werk kwam van rond de 150 euro per stuk. Geld natuurlijk nooit terug gezien, ookal heb ik het zelf ook niet ruim en ik het geld voor haar boodschappen eigenlijk niet kon missen. (Ik ging veel met dit meisje om, voor een 'gewone collega' had ik het niet gedaan).

Blijkt blijkbaar in de familie te zitten, want haar zusje was zwanger (haar zag ik ook wel vaak) en ze gaf aan dat ze van mij wel een Cowboys Bag wou hebben, kon ze die als luiertas gebruiken. Ik heb zo'n tas en zij was er helemaal gek op (heb ik gekregen bij Viva-abonnement xD). Ik vond het wel aardig brutaal (zacht gezegd, tas van rond de 200 euro als cadeau? Ik zal hem voor mezelf nog niet eens kopen, ik kreeg hem dus heel gierig gratis bij Viva). En dan had ik zelf ook nog eens het kleine formaat van die tas, waarbij ze aangaf dat hij te klein was, en ze graag de grote van me wou hebben.. DUS. NEE. Ik zat zelf te denken aan een leuk babypakket dat ik zelf samenstel: wat leuke dingen kopen in verschillende winkels, het mooi inpakken, kaartje erbij met een lieve boodschap etc etc.

Ze zei een geboortekaartje te sturen als de baby geboren was, maar kreeg later een sms dat kaartjes versturen zo duur was en ze bij deze dus liet weten dat haar zoontje geboren was. Ik heb niet eens meer gereageerd.. Laat maar met zulke mensen..

Vriendschap met beide meiden is inmiddels over, want ze hadden wel meer van dit soort grapjes; grote cadeaus voor de verjaardag van mij persoonlijk verwachten: er werd me echt een wishlist gegeven met dure crap (buiten het cadeaugeld van alle collega's in de personeelspot om), terwijl ik zelf op een cadeau kon rekenen uit alleen de personeelspot (dus iets simpels van alle collega's samen). Gaat me dan niet eens om het cadeau zelf, het gebaar alleen is al leuk, maar dan zelf lopen azen op dure dingen maar noooit hetzelfde terug doen?

Ook was het heel erg het gebruik om eten te bestellen op de zaterdagen dat we werkten en dan hadden ze toevallig opeens geen geld bij zich. Of ik even kon betalen? En dat dan meerdere keren per maand. Geld niet terug gezien, tot de laatste keer; toen heb ik tot vervelends toe net zolang gezeurd tot ik het terug kreeg en werd ik voor gierig uitgemaakt xD Hierna is er ook nog een dikke ruzie geweest en ik heb nooit meer iets betaald, was er zo zat van.

Wordt er nog boos om als ik eraan terugdenk, als ik terugreken heb ik tijden die vriendschappen bijna een maandsalaris uitgegeven aan crap voor anderen, maar ja. Was de tijd dat ik totaal niet voor mezelf opkwam en me ook heel erg liet gebruiken door zulke types. Ben iemand die het leuk vind om te geven en kan echt genieten van lekker winkelen voor een leuk cadeau, helaas maken sommigen daar misbruik van. Toch weer een les voor de volgende keer:) Ben nu ook wat oplettender met zulke types, ben vaak te lief en naief op dit gebied omdat ik graag wil helpen.
Ik lees hier iets over amandelkoekjes van 1,90 die 5 euro hadden moeten kosten. (Misschien is er benzinegeld bij gerekend om ze in de winkel te halen? )

Ik heb wel eens een medewerker bij een drogisterij horen vertellen dat ze heel goedkope bonbons in de aanbieding hadden. Die waren echt spotgoedkoop, maar niemand wilde ze hebben. Er was echter niets mis mee en zodoende ging er een prijssticker op met een hogere prijs. De hele voorraad was in een dag uitverkocht.
75 euro aan benzinekosten?? Man, daar kun je een hele tank voor vullen....dus tenzij je een uitje had dat 300 km verderop is, zijn jullie gewoon genaaid.
Of tenzij je de auto van mijn zusje rijdt. Een of ander inmens jeepding met het verbruik 'van benzinepomp naar benzinepomp'
Als er een bedrijfsfeestje is mogen er ook altijd mensen met mij meerijden, maar ik heb daar nog nooit iets voor gevraagd eigenlijk. Ik moet daar toch heen.
Ja, gewoon naar een evenredig deel voor de benzinekosten vragen. Alleen heb ik zelf meegemaakt dat ik ook een evenredig deel van een bekeuring mee moest betalen voor te hard rijden, terwijl ik een paar keer had gevraagd om zachter te rijden. Een keer liet de chauffeur het gaspedaal los om mij te vragen of ik misschien bang was. Toen hij weer omdraaide kon hij nog net stoppen voor een vrachtwagen waar een grote balk vanaf viel op de weg. De auto achter ons kon het ook, maar daarachter was het begin van een flinke kettingbotsing. We hebben de gigantische balk van de snelweg af gehaald en zijn door gereden.

Gelukkig werd er daarna goed naar mij geluisterd als ik vroeg of ze wat minder hard en wat meer afstand wilden houden.

EDIT: We hebben ook een keer een ongeluk gezien waarbij een auto op zijn kop lag en de hele snel bezaaid was met grote uien, stukken kaas en zelfs diepvrieskippen. Heel triest, maar ook heel hilarisch. Allemaal Hollanders die hetzelfde dachten. We zagen ze kijken en het viel me nog mee dat er niemand gestopt is om een van de kippetjes mee te nemen. Zo onderweg naar een vakantieadres dachten meerdere mensen: "Wat zonde van dat eten allemaal." Bijna iedereen betrapte zich op die gedachte gevolgd door dat het eigenlijk niet hoort.
Daar heb je toch niet aan meebetaald mag ik hopen??? Dat zou echt bizar zijn! Het lef om dat te vragen ook!!!
Jawel, maar slechts een gedeelte van een parkeerbon. Want anders mocht ik niet meer meerijden. Het maakt natuurlijk wel een verschil.

Heb zelf wel eens mijn auto vol gehad met "gratis" meerijders die zelfs geen parkeergeld gaven, terwijl ik niet genoeg munten op zak had. Moest even geld gaan wisselen, maar heb er wel wat van gezegd. Over vrekken gesproken, maar dan gaat weer de grimmige kant op en dat wil ik niet in dit topic.

Het te hard rijden kon wel bespreekbaar worden gemaakt gelukkig. Dat was in het buitenland en sommige meerijders wilden sneller op de plaats van bestemming zijn. Het maakt natuurlijk wel verschil of je anders een trein, boot of wat dan ook mist. Dan zijn er andere grotere onkosten die mogelijk nog gecompenseerd worden. Ik weiger dus wel als het niet nodig is. Ik voel ook niet prettig in een auto die 160 km rijdt terwijl je maar 120 mag. Bovendien loop je het risico dat dan je auto in beslag wordt genomen. Dus daarover is wel een gerichte en zinvolle discussie mogelijk. (Die NIET in dit topic thuis hoort.)
Ik heb ook weer eens bijgelezen. blijft een leuk topic.

Heb ook nog een gierige actie: een hele avond mee op stap gaan, van iedereen drank aannemen maar zelf geen enkele keer een rondje geven omdat je geen geld hebt. Is niet eens heel erg, als je maar eerlijk over bent vooraf. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Er valt me ineens nog een in:

Een jaar geleden had ik een vrijgezellenfeest georganiseerd voor ene goede vriendin. Het is blijkbaar erg lastig om iets te vinden dat voor iedereen naar zijn smaak is, mar mijn motto was, het gaat om diegene die gaat trouwen, het is haar dag en zij moet t leuk vinden.

Nu ken ik die vriendinnen van haar niet allemaal super goed. Ik organiseerde het samen met een Andere vriendin en we zijn steeds heel transparant geweest in de organisatie. Toen we besloten hadden welke activiteit we gingen doen wilde vriendin x niet meebetalen aan dat deel. Zij wilde nl niet meedoen aan de activiteit, we gingen in een klimpark van alles doen. Vriendin x zou foto's malen en dis niet mee betalen. Voor de goede vrede Mara zo gelaten. ' sa vonds wilden we nog met een select groepje op stap. Vriendin x ging ook mee, mar wilde niet meebetalen aan de pot. Zelfs niet bijleggen om de vrijgezel vrij te houden. Vervolgen wel van iedereen drank aannemen. Echt zo gierig vind ik dat
Schiet mij ook nog iets te binnen; een bevriend stel van ons zijn denk ik al zo'n 12 jaar samen. Ze zijn toendertijd gaan samenwonen in zijn huis. Hij is echt een schrale bats eersteklas en wil niks, maar dan ook niks wat met geld te maken heeft delen. Daarom vond hij het ook terecht dat zij aan hem kostgeld ging betalen. Zij betaalde hem netjes zo'n 400 euro in de maand. Na een paar jaar vond hij dat de badkamer aan vervanging toe was en hij dus alles laten vernieuwen. Zijn vriendelijke verzoek was dan ook of zij ook even de helft van de badkamer kon betalen. Zij heeft dat betaald. Ik had dit dus echt nooit gedaan. Als je zo graag je huis voor jezelf wilt houden, prima. Maar dan zijn ook alle eventuele verbouwingskosten voor jou. Tot op de dag van vandaag betaald zij nog iedere maand kostgeld en hebben ze niets gezamenlijks op papier staan. Kortom; een bijzonder stel
Jaren geleden uitgenodigd voor een jarige die zijn verjaardag in een restaurant wilde vieren. Iedereen moest zijn eten en drankjes zelf betalen. Is prima, dat weet je vantevoren. Ik geloof dat wij met de auto waren, in ieder geval dronken we geen alcohol, maar gewoon cola ofzo. Anderen in het gezelschap dronken achter elkaar cocktails. Toen kwam de rekening en vooral degenen die aan de cocktails hadden gezeten wilden dat de rekening door het aantal personen gedeeld werd. Vind ik normaalgesproken oké, maar ik pas ervoor om p.p. zo'n 25 euro extra te betalen omdat een ander zo nodig achter elkaar dure drankjes wil drinken. Toen werd ik dus als de krent gezien.
Cum non tum age
Vroeger ooit een poos voor vluchtelingenwerk als vrijwilliger gewerkt. Ik was er nog niet zo lang toen het kerst werd. Allerlei mensen waren zo aardig geweest om hun kerstpakket te doneren zodat wij die aan clienten konden uitdelen. Voor de medewerkers was er een kerstviering, waar rijkelijk wijn werd geschonken. Later kwam ik erachter dat de wijn afkomstig was uit de kerstpakketten. De medewerkers hadden die pakketten dus stuk voor stuk opengemaakt om de wijn eruit te halen. Want "sommige clienten zijn moslim en die willen toch geen wijn".

Zelfde medewerkers organiseerden een keer een kledinginzameling voor de clienten. Een medewerkster doneerde haar witte shirts met gele vlekken ter plaatse van de oksels. Geef dan niets, zou ik denken.
@ragazzerano: schrale bats hahahaha. Leuk woord. Ik begrijp dus uit jouw posting dat de ene helft van het stel niets op heeft gebouwd al die jaren..als het uit gaat staat zij op straat.

@noa: ik vind jou helemaal geen krent maar vind het terecht.

@zoetelief: dat is asociaal, misschien wilde de moslimclienten hun wijn uit het pakket wel ruilen met andersgestemden.

en t-shirts met vlekken, bah, bah, bah, hoe zie je je clienten dan?

@ iedereen: zijn er nog gierige kerstverhalen a la Scrooge???
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Uhm...nou ik heb op kosten van de bewoners kerstdiner gegeten?

(maar okay, ik heb het ook zelf klaargemaakt
Ik had een goede vriendin, die een beheurlijk gat in haar hand had en elke maand weer haar salaris op wist te krijgen door peperdure schoenen en tassen te kopen. Dat moet je natuurlijk vooral zelf weten, maar toen haar verjaardag aangebroken was, werden we uitgenodigd voor een picknick op het strand (door haar verzorgd, dat wel) en 's avonds gingen we op de boulevard uit eten.

Je voelt m aankomen.... er werd ons vriendelijk gevraagd of we in het restaurant zelf wilden betalen!
Britannia, ik neem aan dat die picknick voor haar verjaardag was (en dus logischerwijs door haar verzorgd) en dat dat uiteten op de boulevard een keuze was van de gasten zelf, niet verplicht door haar? Want dan snap ik je probleem niet zo eigenlijk.....?
Nouja een keuze.... De uitnodiging was voor 's middags en 's avonds. ('we gaan eerst picknicken en daarna uit eten') Het voelde iig nogal ongemakkelijk om te zeggen dat je niet mee uit eten ging.
Als het niet duidelijk is als ik zo'n uitnodiging krijg van vrienden vraag ik dat meestal even na.. Zeker bij een etentje met meerdere personen. Dat kan toch júist bij vrienden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven