**Uitgerekend December 2008*** DEEL 2

09-05-2008 17:17 5499 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKidsuitgerekendbevallennaamPatti70 38 2e 2 dec. 11 nov. meisjepinkeltje81 27 2e 7 dec. 11 nov Minkesmurf01 32 1e 2 dec. 2 dec. meisjemeissie80 28 1e 4 dec. 10 dec. Charlottehopeful 34 3e 14 dec. 12 dec. Senne Beau Cherise1981 27 1e 11 dec. 17 dec. YaraCrini29 4e 24 dec. 17 dec. David Matthias plukkie 30 1e 5 dec. 19 dec. zoon pluis 31 1e 31 dec. 19 dec. Ruben Merder 31 1e 13 dec. 20 dec. meisje sunlight 30 2e 31 dec. 23 dec. zoon vlinder 22 1e 22 dec. 23 dec. zoon Sweety 34 1e 11 dec. 24 dec. meisjeGutje 28 3e 28 dec. 29 dec. Emma eles 35 1e 30 dec. 2 jan. zoon Yamuna 29 1e 24 dec. 6 jan. Danielle
Jippie gelukt! knap hoor..ik was ook ff aan het rommelen geweest..maar wilde niet echt lukken!

Wil je mij er ook even in zetten..

33 (nog ff) 3e kindje echo 20 Mei

Thanxxx
O ja weet dus niet precies wanneer ik uitgerekend ben,,,maar zet mij maar even op 15 december todat ik meer weet oke??
gelukt geloof ik........ je staat er in. als nu ergens nog iets niet klopt hoor ik t graag hihi
wel een lelijke fout in de topictitel, ja sorry kan ik niet tegen
maar verder mooi gelukt hoor
gutje wat goed van je!

hopefl hoe voel je je verder?

Yamaha spannend dus wat je tweede wijze gaat doen, ik zal duimen voor een kloppend hartje.

Zag op het oude topic nog een nieuwe aanmelder , gefelciteerd ! komen je 2 kindjes wel heel dicht na elkaar. En 2 decemberkindjes :-)
Gutje wat goed van je!!! Dames ik wil jullie allemaal heel veel plezier toewensen in het nieuwe deel....Voor de meesten is er al wat geruststelling..kloppende hartjes....

Dikke kus en bedankt voor steun..ik blijf op tribune
oeps zie t ook. kan t zelf niet veranderen geloof ik. zal ff bij mods vragen of ze het willen doen. is wel irritant.
ik heb 'm ook gevonden!
Ik voel mij prima pluis...s'morgen wel misselijk maar als ik wat eet dan is dat gevoel snel weg...ik heb wel een ontzettende honger steeds...weet dat je niet voor 2 mag eten, maar heb wel honger voor 3 probeer er steeds maar wat gezonds in te proppen, want anders groei ik dicht ha, ha...vandaag ook iets minder moe...was van de week wel anders....zo blij als ik weer naar bed mocht..

Zondag gaan wij het aan de fam vertellen en woensdag op mijn werk! ook wel weer leuk!

Hoe is het verder met iedereen?? zijn er nog meiden die de hele dag moeten spugen??
hier weinig klachten. Af en toe misselijk, uiteraard wel vermoeid maar niet super en een 'raar gevoel in mn buik'. Geen groen zien van misselijkheid of iedere minuut moeten plassen. Honger heb ik ook! Liga's zijn hier niet aan te slepen, helpen ook mooi als ik me misselijk voel. Liga, never leave home without them!

gutje wil je bij mij in de tabel Gran Canaria weghalen en neerzetten dat ik a.s. woensdag voor een echo ga? Dankjewel!

zo nu aan een lekker lang weekend beginnen!!
Hey Merder,

Spannend zeg Woensdag al! ik dan nog 1 week..ha, ha erg he dat aftellen bleh..

Wie van jullie gaat ook voor de combinatie test?
**even inbreken**

Hier een Augustus 2008 - mama voor Snok:

Hee lieve Snok, ik zag ineens een Dec 08 Deel 2 met gutje als topic opener en dacht: het zal toch niet mis zijn met Snok...

Wel dus... Wat ontzettend K voor je!!! Ik geef je een virtuele knuffel en denk aan je! (moed niet opgeven hoor; ik heb ook de eerste keren 'pech' gehad, maar het is uiteindelijk toch goed gekomen)

Liefs, Tori

**sluipt weer weg**
ik heb ook iets om in het schema te zetten. Ik ga woensdag de 14e naar de vk.

Waar ik me trouwens over verbaas is dat er altijd zoveel mensen zijn die voor de 12e week een echo krijgen, nu ook weer. Zelfs als je een mk hebt gehad verbaas ik me daarover, een mk komt zoveel voor, dat wil toch niet zeggen dat je het weer krijgt? Ik veroordeel het niet hoor, ik wil ook niemand kwetsen ofzo, maar ik verbaas me er gewoon over. Elke vk waar ik tot nu toe was (ben vorig jaar van woonplaats veranderd dus dit is de tweede praktijk waar ik bij loop) doet dit niet standaard na een mk.

Is het dan op initiatief van jullie zelf en krijgen jullie met 12 weken dan weer een echo?
wel heel mooi trouwens om in het schema al zoveel kloppende hartjes te zien
quote:het_juweel schreef op 09 mei 2008 @ 19:47:

ik heb ook iets om in het schema te zetten. Ik ga woensdag de 14e naar de vk. Waar ik me trouwens over verbaas is dat er altijd zoveel mensen zijn die voor de 12e week een echo krijgen, nu ook weer. Zelfs als je een mk hebt gehad verbaas ik me daarover, een mk komt zoveel voor, dat wil toch niet zeggen dat je het weer krijgt? Ik veroordeel het niet hoor, ik wil ook niemand kwetsen ofzo, maar ik verbaas me er gewoon over. Elke vk waar ik tot nu toe was (ben vorig jaar van woonplaats veranderd dus dit is de tweede praktijk waar ik bij loop) doet dit niet standaard na een mk. Is het dan op initiatief van jullie zelf en krijgen jullie met 12 weken dan weer een echo?

Ik ben het niet met je eens. En ik vind het onsubtiel van je. No offence verder, maar mijn haren gingen overeind staan bij je post (terwijl je verder aardig overkomt)! Dat ligt natuurlijk aan mij, maar ik wil wel even mijn uitleg geven (misschien begrijp je dan wat ik bedoel).

Ja natuurlijk doen ze standaard na een miskraam een eerdere echo als de praktijk een beetje meelevend is en dat vind ik een goede zaak. Omdat je dan al zo vreselijk onzeker bent en je wilt gewoon zo snel mogelijk weten waar je aan toe bent! Bovendien doen ze in de verloskundigenpraktijk hier altijd met 8 weken de eerste echo omdat dit nieuwe richtlijnen (schijnen te) zijn (vertelden ze mij vorig jaar al). Het is vooral bedacht om mensen de kans te geven goed na te denken over prenataal onderzoek rond de twaalfde week. Het is dus absoluut niet meer standaard om te wachten met de echo tot 12 weken.

Ik heb een lege vruchtzak gehad die niet uit zichzelf loskwam. Dat betekend dat het vruchtje gestopt is met groeien tussen week 5 en week 6. Ik ben er bij de 8 weken echo achter gekomen dat het niet goed zat. Stel dat ik had moeten wachten tot de twaalfde week. Dan had ik dus 6 weken rondgelopen met een lege vruchtzak, terwijl je dan al twee maanden weet dat je zwanger bent en waarschijnlijk denkt dat het 'wel goed' zit. Dan voel je je toch genaaid? Nu ben ik met 11 weken gecuretteerd. Dat is toch al heel anders.

Dus wat mij betreft ben ik blij dat ik met 7,5 week al mag kijken naar wat er in m'n baarmoeder zit. Daardoor heb ik in ieder geval een zekerder gevoel. Bovendien wordt de kans op een miskraam al een stuk kleiner als ze al eenmaal een kloppend hartje hebben gezien (ook een opmerking van de verloskundigen van hier).

Verder: Ik wil geen ruzie, woorden of wat dan ook. Maar ik moest even reageren.
Hier dan mijn quote uit het oude topic, ik had deze nog niet ontdekt.quote:Ring1981 schreef op 09 mei 2008 @ 20:25:

Ja echt super voor Yam, maar toch ook wel spannend of het allemaal goed gaat!

Reeba, ook gefeliciteerd meid!

Mijn uniformbroeken beginnen echt wat strakker te zitten en mijn buik voelt laag al wat harder dan normaal... Maf hoor! (Ojee, straks moet ik aan de positie uniformbroeken. Te erg! Maar eerst nog op vakantie, over drie weken...)
Ik heb net (na een vrijpartij ) heel licht roze afscheiding op mijn wc papiertje geveegd...en een klein beetje bij mijn urine (sorry voor de vieze praat)...he bah wat vervelend nou...was ook geen bloed, maar echt heel licht roze/rood..maar toch..

Het kan van het vrijen komen,,,of ?? ff in de gaten houden.

Iemand hier ervaring mee??

Word vervolgd...
Volgens mij wel, want je baarmoedermond is flink doorbloedt nu. Maar het is wel schrikken he?
Nou echt! bah zeg...ik kijk automatisch altijd op het papiertje na het afvegen...en ik schrok mij een hoedje..het is even afwachten gelukkig was het niet echt bloed, maar wat roze afscheiding..maar goed ik heb liever helder hoor
He ring, dat is zo vervelend van een forum. Het kan heel anders overkomen dan wat je bedoelt. Ik kan het niet mondeling verduidelijken.

Nogmaals, met verbazing bedoel ik geen veroordeling, maar de vraag waarom het per vk zo verschillend is. En ik snap heel goed want een mk teweeg kan brengen, ik heb er zelf ook 1 gehad (tussen 2e en 3e zwangerschap). En hoewel ik daar vrij nuchter onder bleef, wat ik ook makkelijk kon omdat ik al 2 gezonde kids had toenertijd, weet ik wel wat voor impact het kan hebben. Ik vind het erg vervelend dat je je aangevallen voelt, want nogmaals, het was ech gewoon een vraag van mijn kant. En ik vind het ook prima dat ze echo's doen wanneer je eerder mk hebt gehad, maar ik vind het dan wel jammer dat niet alle vk's dat doen. En zelf had ik er geen behoefte aan, maar ik ben dan ook een lucky bastard, wordt erg makkelijk zwanger. Ik snap ook wel dat het anders zit wanneer je al heel lang een kindje wilt en het gaat dan mis.

Maar voor alle mensen die het onsubtiel van me vinden, sorry daarvoor, zoals ik al bij mijn post schreef, ik vroeg het niet om te kwetsen, gewoon, wat is de reden dat sommigen van jullie zo vroeg een echo krijgen en is dit standaard bij jullie vk (na een mk)?
@ hopeful, best veel vrouwen kunnen bloedverlies hebben tijdens de (prille) zwangerschap en dan juist ook vaak na een vrijpartij.

Ik zou me niet direct zorgen maken. Ik zelf heb ook bloedverlies gehad in mijn 2e, 3e, 4e en nu 5e zwangerschap, in de 2e zwangerschap zelfs tot 23 weken. Alleen bij de 3e zwangerschap ging het mis, maar dat was ook echt niet gewoon lichtroze bloedverlies.

@ ring: ik snap jouw verhaal heel goed, ik vind een 'missed abortion' (zo heet dat in jouw geval toch?) ook nog wat anders dan een 'gewone' mk. En ik duim heel erg voor een goede echo voor je.

Maar ik vraag me nu ook af, hebben 'al' die meiden hier dan zoveel pech gehad de eerste keer?
het_juweel, sta jij er al in? zie een juwel staan, ben jij dat? sorry hoor. ff wennen aan het schema hihi.

hopeful, inderdaad is het wss door de baarmoedermond die wat sneller bloed. is wle erg schrikken in 1 keer dan.
het-juweel, wat vind je vroeg? ik krijg hem rond de 9e a 10 e eek. zelf hou ik aan dat ik rond 27 december uitgerekend zou zijn en dat is dan week 9 geloof ik. maar omdat ik dus uitga van een 5 weken cyclus en bij de dokter van 4 weken zitten die op 10 weken. dit is tegenwoordig blijkbaar standaart om het rond die termijn te doen. vroeger was deze echo helemaal niet standaart en moest je blij zijn als je er 1 of meer kreeg kreeg. (10 en 5 jaar geleden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven