Geld & Recht alle pijlers

Mag dit?

24-12-2012 20:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Gisteren heb ik een bestelling geplaatst en betaald bij de wehkamp. Het gaat om een dvd-box die afgeprijsd stond van 57,99 naar 11,69 euro. Bij de betaling en de bevestiging stond aangegeven hoeveel de verrekende korting was.

Vandaag kreeg ik dit bericht:

Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Kan dit? Ik dacht dat als een bepaalde prijs stond aangegeven, het bedrijf verplicht was het hiervoor te verkopen. Wie weet hoe dit zit?

Alvast bedankt!
Help, in uw nieuwe folder staat een drukfout: waar EUR 100,00 had moeten staan, staat nu EUR 10,00. Of op de site van uw internetwinkel blijkt de verkeerde prijs te staan. Wat nu? Als de consument zelf had moeten begrijpen dat de lage prijs niet klopt, dan komt er geen koopovereenkomst tot stand. U hoeft het product dan dus niet tegen de verkeerde prijs te verkopen. Maar als de consument er eigenlijk wel op mocht vertrouwen dat de prijs correct was, dan moet u het product voor de verkeerde prijs aan de klant verkopen.

http://www.consumentenaut ... ie-vooraf/prijzen-bepalen
Star, wie bepaalt dan de redelijke prijs? Aangezien de korting en de oude prijs stonden aangegeven ging ik er vanuit een goede deal te hebben gesloten.
Geen idee. Ik vond ook nog iets over een LCD tv bij Otto voor 99,- en dat is inderdaad niet redelijk, maar dat van jou zou ik ook als een goede aanbieding zien.
Ligt er aan welke serie je gekocht hebt denk ik. Als het een nieuwe serie is die net uit is kan je redelijkerwijs weten dat hij zo goedkoop niet aangeboden had moeten worden. Als het een dvd box is van Friends, het 2e seizoen doen zou het wel kunnen.
Hey Kaetje!
Tja, ik vind het nog best een twijfelgeval, ik denk dat ik er nog maar een mailtje aan waag. Niet geschoten...
Vorige week heb ik wat proberen te bestellen bij de wehkamp met 7,50 korting die ik kreeg via email. De kortingscode werkte niet. Ik heb een mail gestuurd en kreeg opnieuw een kortingscode. Vervolgens krijg ik het artikel opgestuurd blijkt het kapot te zijn. Gebeld met wehkamp, nieuwe werd opgestuurd. Nieuwe binnen, blijkt het incompleet!

Hele handel weer teruggestuurd met een briefje erbij NA een telefoontje naar wehkamp dat ik het incomplete artikel weer terug stuur en geen andere toegestuurd wil krijgen.

Vervolgens krijg ik vrijdag een mail van wehkamp dat ik twee keer de kortingscode van 7,50 gebruikt heb en of ik zelfeven mijn actuele status wil controleren op mijn wehkamp.nl.

Maar goed, dat is geen antwoord op je vraag

Welke serie heb je gekocht dan?
Grey's anatomy, seizoen 8. Natuurlijk een lage prijs (daarom was ik ook zo blij). Seizoen 5, 6 of 7 kosten 20 euro.
Van seizoen 8 kun je logischerwijs weten dat hij niet voor 11 euro verkocht wordt. Is het nieuwste van het nieuwste wat die serie betreft op dvd.
Ja idd. Is niet logisch dat die elf euro zou zijn dus wehkamp staat in zijn recht.
Ik denk ook dat je logischerwijs had kunnen weten dat dit niet klopte en dat dit idd. mag. Balen maar helaas.
Ja, ik ben ook bang dat je dan geen recht hebt op het artikel voor de oude prijs. Balen! Een koopje is altijd leuk natuurlijk.
Voor mij is dit een twijfelgeval. Het is geen 3D tv of vakantie die voor 25¤ staat. Een dvdserie, ook al is ie nieuw, zou best voor die prijs een hele mooie aanbieding kunnen zijn.
Bijna 80% korting op een dvd die net uit is, is ronduit ongeloofwaardig. Maakt niet uit dat het geen plasma is voor een euro.
Eens met Nellaaa
668, the neighbour of the Beast
He jammer, pech dus. Ik had me wel verheugd op een rondje Grey's tijdens het voeden. Bedankt voor de antwoorden!
Dus, ja dit mag.

Ze hadden een fout gemaakt, die later recht is gezet.
Kijk eens op de Tros Radar site, daar klagen meer mensen hierover.
Ik vind dat je er best nog een mailtje aan kunt wagen, met de gegeven link van star erbij. Er gewoon in zetten dat in overleg met de consumentenbond de prijs, hoewel erg goedkoop, wél aannemelijk was etc. Niet geschoten altijd mis. Vind wehkamp een .k. bedrijf. Het gaat zo ontzettend vaak fout. Nu al een paar keer een misser en ik koop daar niet meer.
Ik ben ook niet erg te spreken over de wehkamp. Wat een slechte service zeg! Na een eerdere fout moest ik lang wachten op mijn geld.

Deze fout is natuurlijk te begrijpen, maar wat hebben ze nu gedaan? Van het betaalde bedrag de verzendkosten afgetrokken en het resterende bedrag overgemaakt. Moet ik werkelijk verzendkosten gaan betalen voor een product dat jullie geannuleerd hebben?! Drie fouten binnen twee maanden is wat teveel van het goede voor mij.

IsabellaJosephine, ik zie bij Tros Radar alleen oude klachten over dit onderwerp, mis ik iets?
quote:spicegirl911 schreef op maandag 31 december 2012 15:53 skylge ja we kenden elkaar al wel voordat we gingen samenwonen natuurlijk! en ja ik was 2 maand na de bevalling van onze eerste samen gelijk zwanger van nr 2 haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven