Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Ik vind dat als je een uitnodiging voor 's middags en 's avonds stuurt en het is de bedoeling dat gasten 's avonds zelf betalen, dat er duidelijk bij moet staan. Als je zelf moet betalen, is het geen uitnodiging vind ik.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ja, van de Wehkamp had ik ook een kortingsbon van 7,50 gekregen ter compensatie van een fout van afgelopen zomer.

Moest toen nogal wat moeite doen om een afleverpunt van DHL te vinden. Ik was al op 5 punten geweest die ik keurig via internet en hun site had opgezocht, maar DHL was net 10 minuten voor de sluitingstijd al langs geweest. Ik mocht het daar wel laten staan, maar ze gingen wel 2 weken dicht.

Moest een eind rijden om het pakket af te leveren. Was vervolgens een deel van de inhoud verdwenen. Moest er 2 weken op wachten voordat het wel werd verwerkt. (Ondanks dat ik zeker weet dat het er in zat, heb ik wel in mijn huis toch gecontroleerd of het niet toch ergens lag. Maar niets en ook niet in de auto. Bij het afgeven zat ook de zak prima dicht en was onbeschadigd.)

Leuk zo'n compensatie.... Moest wel minimaal 50 euro bestellen.

Heb er helemaal niets meer besteld. De lol is er helemaal af. Ik heb ook nooit antwoord gekregen wat de consequenties waren voor het toch laten staan van het pakket. Je krijgt het 2 weken op zicht, maar heb ooit eerder een rekening van ze gekregen voor rente over een niet betaald bedrag. Echter dat bedrag en hun foutieve registratie werden niet ongedaan gemaakt. Moest er toen 2 weken op wachten. Kreeg ik wel een financieel geheugensteuntje dat ik moest betalen met daarover onterecht berekende rente. Had ook een blokkade voor alle bestellingen gekregen zonder te weten waarom. Had even het idee dat ik ergens een onterechte schuld had staan. Via BKR of zo. Er was wel al contact geweest met hun klantenservice en een toezegging gedaan dat er gecorrigeerd zou worden. Ik wist er echter niets over dat ik als fraudeur met een vals huisnummer geboekt was. Moest ik zelf verzinnen en veeeel veeel telefoontjes van een aantal eurocenten per minuut voor doen om daar achter te komen. Ik heb zelfs nog een gerichte mail gestuurd over de plek waar de fout is ontstaan. Dat was een softwarematige fout. Maar dat was vorig jaar. Dat van de DHL was dit jaar.

Ben nu zelf gierig geworden met bestellen.
Toch weer zo'n discussie over wie wat moet betalen. De zoveelste en dat zou niet meer in dit topic gedaan worden.

Maar daarom even een voorbeeld van mij.

Heb ooit de uitnodiging van een oma van een ex-vriend gekregen. Het arme mens wist niet dat we al als vrienden uit elkaar waren gegaan.

De lieve oma had al haar eigen kinderen, schoonfamilie, kleinkinderen en vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd voor het jaarlijkse etentje. Voor mij een afscheidseten en ben nog nooit zo zeker geweest van een breuk als op dat moment.

De vader van ex-vriend was vooraf al aan het mopperen omdat oma zeker niet genoeg geld bij zich zou hebben. Ja, en wat er zich toen afspeelde..... Oma had voor een prachtige en goed restaurant gekozen omdat niemand nog zin had om bij een wegrestaurant te gaan eten. Ze had wel m.b.v. zoon vooraf een menu afgesproken waarbij echt met alle wensen rekening was gehouden.

Ja, maar niet met de kleinkinderen die de duurste flessen wijn van de kaart gingen bestellen voor bij het eten. Ze kwam toch nog iets van 450 euro tekort. Voor iemand die in een verpleeghuis woont een behoorlijk bedrag.

Ik mocht van vader van ex-vriend niet mijn eigen eten betalen. Dat was toch zeker wel 40 euro zonder de drank erbij gerekend, maar de 2 drankjes wilde ik er met plezier ook nog wel bij geven.

Hartverscheurend vond ik die vertoning. Ik heb daar echt een paar gasten bezig gezien die er echt een vreetfeest en zuipfeest van hadden gemaakt. Heel triest dat oma ex-vriend ook 2 jaar niet had gezien. Onder het motto dat oma niet meer gezellig was sinds ze in het tehuis woonde. We waren voor een andere afspraak te vroeg en moesten anders buiten in de kou wachten. We waren toch in de buurt en daarom kreeg oma weer eens bezoek. Ik had een stapel foto's van een vakantie bij me en ze vond het heerlijk. Hoewel ze niet meer wist wie ik was tijdens het etentje. Voor mij geen reden om me als een beest te gaan gedragen.

Ik hoop dat niemand hier een stomme discussie van maakt. Beter dat mensen dan weg blijven als ze toch geen respect kunnen tonen. Een keer per jaar een bezoekje aan oma in een prachtig restaurant. Zoveel is dat niet. Het eten was werkelijk heel erg goed en zeker de moeite waard.
hahaha, ik kreeg van bol.com een 'cadeau' omdat ik al zoveel jaar klant was. Een cadeaubon van maar liefst 2,50 die ik binnen 2 weken moest besteden. Wauw.
quote:Starshine schreef op 27 december 2012 @ 15:21:

hahaha, ik kreeg van bol.com een 'cadeau' omdat ik al zoveel jaar klant was. Een cadeaubon van maar liefst 2,50 die ik binnen 2 weken moest besteden. Wauw.Die kreeg ik ook! Al 11 jaar klant en dan 2,50 korting. Heb hem helemaal bewaard om aan vriend te laten lezen. Hilarisch!
Vriend kreeg een mailtje van Bol als hij zijn geboortedatum invulde kreeg hij een kado op zijn verjaardag. Dat kado was dus een korting van 2,50 euro . Deze was niet geldig bij aankoop van boeken of kinderspeelgoed. Net zoals bij jullie was de bon 2 weken geldig.
@pumps_italiaans: Dat is gewoon echt intriest, dat verhaal over de oma van je ex-vriend. Gadver de gadver wat een figuren.
quote:Lunax schreef op 27 december 2012 @ 15:26:

[...]

Die kreeg ik ook! Al 11 jaar klant en dan 2,50 korting. Heb hem helemaal bewaard om aan vriend te laten lezen. Hilarisch!Zo dan....ik kreeg hem omdat al drie jaar klant was, dus ook na 11 jaar trouw bestellen krijg je nog steeds dat geweldige cadeau? Er zit niet eens een opgaande lijn in...
Was er nog eentje vergeten. Is al wat ouder en van een groepsvakantie. Kwam in een groep met alleen maar vrouwen en een gebrekkige routebeschrijving. Reisleidster lag of in het zwembad of met een lekkere man van plaatselijke bevolking waar dan ook.

Hopeloos verdwaald dus.

Op een bepaald moment kwamen we bij een dorpje met een telefooncel. Ik was de enige (geloof je het zelf? Ik niet. Toeval dat mobieltjes in het water waren gevallen of niet opgeladen.)

We zaten tegenover een telefooncel en er kon zelfs geld gewisseld worden om naar de mobiele telefoon van de reisleidster te bellen om te vertellen waar we waren. Ik had echt een knallende ruzie dat de dames perse mijn mobiel wilden gebruiken. Ik heb dat geweigerd. Zij weigerden om de telefooncel te gebruiken. Ik had zo het geld bij de hand om mijn aandeel bij te dragen. We zijn dus verder gelopen zonder te bellen, dacht ik. Schijnbaar was de reisleidster toch door de uitbater van het restaurant gebeld die haar hadden getipt dat een van haar groepjes daar was geweest. Ja, dat is het voordeel van mensen die elkaar regelmatig opzoeken en vertellen wat er aan gaat komen.

Ik had geen zin om via Nederland te moeten bellen naar iemand in het buitenland en dan volledig voor de kosten op te draaien. Die kosten waren vanwege het abonnement dat ik had op dat moment echt veel te hoog vergeleken bij het bellen vanuit een telefooncel. Ik wist gewoon zeker dat ik niets gecompenseerd had gekregen. (Wel een lullige discussie dat ik natuurlijk extra had berekend en dat het niet mogelijk was zulke hoge kosten.... En dat hadden ze dan als motivatie genomen om helemaal niets te geven. Zonder telefooncel was ik nog wel bereid geweest in een noodsituatie. Ik had al aangegeven dat ik wel een mobiel had, maar dat bellen geen zin had als we zelf niet eens wisten waar we waren. Pragmatisch denken kunnen niet zoveel vrouwen. Die gaan dan gezellig kletsen en zo. Letten niet meer op en lopen alle kanten op.... )

Ja hoor, eindelijk een voordeel van een bitchfight. Een van de weinige dat er alsnog gratis gebeld werd. Reisleidster stond op een strategisch punt waar de aardige uitbater ons de weg naar toe had gewezen om zo snel mogelijk op het eindpunt uit te komen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 december 2012 @ 17:14:

Hopeloos verdwaald dus.

Op een bepaald moment kwamen we bij een dorpje met een telefooncel. Ik was de enige (geloof je het zelf? Ik niet. Toeval dat mobieltjes in het water waren gevallen of niet opgeladen.)

We zaten tegenover een telefooncel en er kon zelfs geld gewisseld worden om naar de mobiele telefoon van de reisleidster te bellen om te vertellen waar we waren. Ik had echt een knallende ruzie dat de dames perse mijn mobiel wilden gebruiken. Ik heb dat geweigerd. Je kunt gebeurtenissen op meerdere manieren interpreteren. Op mij komt het over alsof jij hier de gierigaard bent. Je bent met een groepje dat verdwaald is in een vreemd land, jij bent kennelijk de enige met een werkende mobiele telefoon, en in plaats van daarmee de reddende engel te spelen ga je een 'bitchfight' beginnen om anderhalve euro aan telefoonkosten uit te sparen.
Ik begrijp de ophef over de bol.com-waardebon niet zo. Ze kunnen toch ook niks geven?
quote:ondernemer schreef op 27 december 2012 @ 20:10:

[...]

Je kunt gebeurtenissen op meerdere manieren interpreteren. Op mij komt het over alsof jij hier de gierigaard bent. Je bent met een groepje dat verdwaald is in een vreemd land, jij bent kennelijk de enige met een werkende mobiele telefoon, en in plaats van daarmee de reddende engel te spelen ga je een 'bitchfight' beginnen om anderhalve euro aan telefoonkosten uit te sparen.Met een telefooncel er tegenover vind ik het wel een ander verhaal worden...
Ja inderdaad. Het verhaal uit oogpunt van 1 van de reisgenoten had ook op dit topic kunnen staan.
quote:Captain_Obvious schreef op 27 december 2012 @ 21:10:

Ik begrijp de ophef over de bol.com-waardebon niet zo. Ze kunnen toch ook niks geven?

ach ophef... ik kreeg een ronkende mail dat ze MIJ als TROUWE KLANT een Ge-wel-dig cadeau zouden geven....en dan krijg je dat.

Ze kunnen inderdaad ook niks geven, maar het blijft wat karig. Meer niet.
[quote]sprokkelientje schreef op 26 december 2012 @ 10:01:

@ragazzerano: schrale bats hahahaha. Leuk woord. Ik begrijp dus uit jouw posting dat de ene helft van het stel niets op heeft gebouwd al die jaren..als het uit gaat staat zij op straat.

Ja, dat klopt. Na al die jaren samen niks financieels opgebouwd en als het misgaat, staat zij dus op straat zonder wat dan ook. Ondertussen hebben ze 5 jaar geleden een kindje gekregen. En sinds hun zoon er is, is dat haar wapen. Ze hebben nogal vaak wat woorden en het enige wat je hoort is; "jij hebt al een heel huis, dus ik neem (naam zoon) mee als je nu niet stopt en dan zie je hem nooit meer". Duidelijke frustatie dus van haar kant uit en erg gezellig als je er koffie zit te drinken
Zo'n kortingsbon/mailtje van Bol heb ik ook eens ontvangen. Ik kon het bedrag alleen innen als ik mijn geboortedatum wilde doorgeven.

Dacht het niet.
hahaha, heeft de "schrale bats" wel zijn eigen kind erkend of....??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
@Sprokkelientje; Ja, dat nog wel Stamhouder van de familie he, dus dat jongetje wordt op handen gedragen.
quote:ragazzanero82 schreef op 27 december 2012 @ 23:23:

@Sprokkelientje; Ja, dat nog wel Stamhouder van de familie he, dus dat jongetje wordt op handen gedragen.Ook financieel?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Starshine schreef op 27 december 2012 @ 21:21:

[...]

ach ophef... ik kreeg een ronkende mail dat ze MIJ als TROUWE KLANT een Ge-wel-dig cadeau zouden geven....en dan krijg je dat.

Ze kunnen inderdaad ook niks geven, maar het blijft wat karig. Meer niet.Ok, dat is wel een tikje stom
Wat leuk dat de echte bitches zich weer laten kennen in dit topic.

Mening geven, maar geen kennis hebben van wat de kosten zijn.

Bovendien als een echte trol de tekst niet goed lezen en er een totaal andere draai aan geven en zelfs beweringen toevoegen die er NIET bij horen.

Even een korte uitleg.

Ik weiger mijn mobiel uit handen te geven aan een vrouw die zelf geen mobiel heeft. De andere vrouwen hadden allemaal zitten liegen dat hun mobiel onbruikbaar was. Waren ook vrouwen die hun mobiel overdag uit zetten en pas aan het einde van de dag weer bereikbaar wilden zijn.

Ik heb gewoon gezegd dat het goedkoper was om te bellen vanuit de telefooncel.

Mobiel bellen naar en vanuit het buitenland was op dat moment erg duur. Rekeningen van 40 tot 50 gulden voor een kort gesprek waren op dat moment heel gewoon.

Maar van kinderen (het is schoolvakantie....) kun je niet verwachten dat ze alles weten.

In een telefooncel kan je ook gewoon volgen hoeveel je kwijt bent. Dan moet je gewoon telkens bijvullen. Kan je niet onbeperkt kletsen. Ook de uitbater wees naar de cel.

Verder heb ik mijn mobiel wel eens gegeven aan vrouwen voor simpele telefoontjes, maar dan wist ik dat het een kort berichtje was van minder dan 1 euro. Daar doe ik niet moeilijk over. Even bellen dat een afspraak niet doorgaat of ze vast zitten in de trein bijvoorbeeld. Dat is heel wat anders. Zelfs als het onbekenden zijn. Dat zijn dan wel mensen die niet willen weg lopen met mijn mobiel.
@pumps italiaans... Het wordt volgens mij ook geen leuk topic als iedereen verhaaltjes neerzet en daarna de rest maar "oeh" en "ah" moet roepen. Beetje discussie mag wel toch?! Het moet alleen het topic niet compleet overwoekeren.

@britannia mja, vind het ook niet echt kunnen als je uit eten gaat om een verjaardag te vieren, je moet opdraaien voor je eigen voedsel. Wel kan het in de plaats van een cadeautje, maar dan moet dat inderdaad op de uitnodiging staan..
@Nettel

Er is een eind terug geklaagd over de steeds weer opnieuw gevoerde discussies en dat die niet thuis horen in dit topic.

Het vervormen van de inhoud daar gaat het dan om. Als je reageert op wat er echt staat dan is het prima. Maar hier is weer een omvorming naar wat er niet staat. Maar het was er maar eentje.
@pumps_Italiaans

Over het mobiele bellen; ik geef je groot gelijk, ik heb namelijk eens een telefoontje opgenomen in het buitenland(Hongarije,jaar of 10 geleden hoor).

Vriendin had paniek-moment zeg maar. Maar dat gesprek heeft nog geen twéé minuten geduurd en heeft me 48 gulden( of was het net de euro weet ik niet meer).

Zou wel de volgende keer weer opnemen,maar dat doet er hier nu niet toe

Die kosten vind ik niet vergelijkbaar met elkaar. Een persoon héél veel kosten of samen een beetje kosten. Je bent daar ook met zn allen ..

Mocht het je nog eens gebeuren zou ik gewoon zeggen dat je telefoon toch net in de wc is gevallen ofzo( niet echt natuurlijk,heb je nog kosten)
quote:noa schreef op 25 december 2012 @ 15:43:

Jaren geleden uitgenodigd voor een jarige die zijn verjaardag in een restaurant wilde vieren. Iedereen moest zijn eten en drankjes zelf betalen. Is prima, dat weet je vantevoren. Ik geloof dat wij met de auto waren, in ieder geval dronken we geen alcohol, maar gewoon cola ofzo. Anderen in het gezelschap dronken achter elkaar cocktails. Toen kwam de rekening en vooral degenen die aan de cocktails hadden gezeten wilden dat de rekening door het aantal personen gedeeld werd. Vind ik normaalgesproken oké, maar ik pas ervoor om p.p. zo'n 25 euro extra te betalen omdat een ander zo nodig achter elkaar dure drankjes wil drinken. Toen werd ik dus als de krent gezien.Dat is echt zo'n klassieke situatie. Heb ooit eens meegegeten bij een diner met een man of 20, en opeens begon een aantal mensen zonder overleg heel dure flessen wijn te bestellen (denk rond de 100 euro per fles), die met een klein clubje werden opgedronken. Toen heb ik gezegd, dat die wat mij betreft buiten de gezamenlijke rekening moesten blijven. Dan word je ook gelijk voor krent uitgemaakt... Ik ben dan wel de enige die iets zegt, terwijl je een aantal mensen echt al heel benauwd ziet kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven