Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Stoer hoor, nu gaan sporten. Het laatste wat ik heb gedaan, een paar dagen geleden, is hier op de minitrampoline, een kwartiertje. Maar ook al spring je daar niet ontzettend op, je krijgt het toch warm, dus er gebeurt wél wat - of hoop ik dan dan maar?

Vandaag iig genoeg gelopen, want naar ziekenhuis (reumatoloog) geweest en van daaruit doorgelopen naar het centrum en wat gewinkeld (stoer rokje in sale gekocht!). Ik heb mijn foto's op het scherm gezien, en de schade in mijn lijf

confronterend. En er is ook nog eens niet echt iets aan te doen. Ja, voor mijn linkerhand een brace, en evt. een injectie. Maar verder niets. Over drie weken weer een afspraak, ook voor reumaspreekuur.

Natuurlijk moest ik daarna troostwinkelen, logisch toch, dat snapt iedereen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bij zo'n interview voel ik niet zoveel. Ben intussen wel gewend aan het vertellen van het verhaal. Dan ben ik in een soort pr-modus, zeg maar. Andere modus dan in de therapieruimte, en weer anders dan met vriendinnen. Dan gaat het mij alleen over zo helder mogelijk vertellen wat ik te zeggen heb, zonder veel gevoel.

Beetje erg goed geleerd om alle gevoel uit te schakelen dankzij fijne jeugd
Ev : DUH !! Natuurlijk ga je dan even lekker therapeutisch troostshoppen..! Dat spreekt voor zich..! :-) (*geeft knuffel*)
Je uitleg maakt het duidelijk.
Ikbenik, leuke bewegend plaatje.

EV, supergoed van je dat je een intervieuw geeft in mijn lijfblad. Ik vind je een kanjer, in ieder opzicht. Jemig, jij maakt wel wat mee, lichamelijk en psychisch.

Snjo, goed gebeid in de trein.

Ik heb totaal niets gedaan, vriendin drie dagen op bezoek (geen fröbeltype). Dus ga dadelijk eens punniken.
voor EV. Troostwinkelen is inderdaad essentieel dan.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik ben zoo blij, was aan het you-tuben (is dat een woord?) en vond een manier om een gave sjaal te maken, heb ik er al niet genoeg gemaakt NEE. Deze wilde ik maken, maar ja als je niet kunt breien..

Maar het gaat me lukken, hopelijk morgen tijd om het garen te halen tussen de grote schoonmaak, met vriend samen, k hoop het zo.
Steph: die sjaal is niet zo heel moeilijk om te breien (écht niet), 5- 6 steken opzetten en alleen maar recht breien.... Aan 1 bol wol heb je genoeg.
Snjókorn falla, á allt og alla
EV: dat winkelen was toch zeker een nuttige bezigheid?!
Ja hoor, dat winkelen was ontzéttend nuttig. Ik heb nu dat nieuwe rokje aan. En zit zo opgedoft naar de Top2000 (op de pc) te luisteren. Zo!

Die sjaal ziet er wel heel gaaf uit, moet ik zeggen!

En hier schijnt eindelijk weer eens een keer de zon. Heerlijk, na al die regen. Dat kijkt toch wel even anders naar buiten zo. Dadelijk rondje met de hond. En verder zie ik wel.

Heb je nog gepunnikt, Steph?
Oh ja, en ik luister natuurlijk naar de Top2000, of zei ik dat al?

EV, heerlijk nuttig shoppen Top 2000 staat hier ook aan. Als de eerst sjaal is gemaakt, voor mijzelf als proef wil ik er wel eentje voor je maken hoor.

Snjokorn, ik begrijp dat het niet moeilijk is maar ik kan misschien die sjaal breien alleen ik heb geen naalden en ik vind het zonde om ze te kopen voor zo'n sjaals als ik het op mijn punnikding kan doen.

Jaaa, ik ga garen halen. Vriend wilt ook nog naar een winkel, voor badkamerspullen te kijken (volgende klus, na de vakantie).
Steph: je kunt van mij naalden lenen als je dat zou willen.
quote:snjokorn schreef op 29 december 2012 @ 14:15:

Steph: je kunt van mij naalden lenen als je dat zou willen.Heel veel dank, ik probeer het eerst zo (als dat oké is). Haak jij toevallig Snjo? Ik heb hier een setje liggen dat een nieuwe eigenaar-s wilt.
quote:steph schreef op 29 december 2012 @ 16:17:

[...]

Heel veel dank, ik probeer het eerst zo (als dat oké is). Haak jij toevallig Snjo? Ik heb hier een setje liggen dat een nieuwe eigenaar-s wilt.

Is goed, aanbod blijft staan

Haken heb ik al heeeeeeeeeeel lang niet meer écht gedaan. Zou wel eens van die arigumi amigurumi diertjes willen proberen te maken.
quote:snjokorn schreef op 29 december 2012 @ 17:18:

[...]

Is goed, aanbod blijft staan

Haken heb ik al heeeeeeeeeeel lang niet meer écht gedaan. Zou wel eens van die arigumi diertjes willen proberen te maken.Opsturen of meenenemen als ik naar je toekom?
quote:steph schreef op 29 december 2012 @ 18:10:

[...]

Opsturen of meenenemen als ik naar je toekom?Meenemen (en eventueel ook je bol wol, kan ik je daar mee helpen mocht dat nodig zijn).
Steph, die sjaals breit een vriendin van mij ook. Zij zegt dat ze heel makkelijk zijn.

Ik heb, na mijn vogelhuisjesbevlieging en bezoek aan Pippoos en Action, eerst maar weer eens mijn bureau opgeruimd (voordeel van een klein bureau: je moet met regelmaat opruimen!).

Nu heb ik alle mooie papiertjes die ik gekocht heb bij de Action op de goede volgorde (van kleur) gelegd. Beetje neurotisch wel...
Dank je Snjo.

Akakia, ook fijn een klein buro. Sorteren is wel leuk en handig.

Ik heb een handleiding bij het wol gekregen voor een sjaal breien.
Hahaha! Ev; die headbangende kat!!!Lachen!

Nog een beetje opgeschoten Steph?

Vond op pinterest ook een leuke tutorial over hoe je eenvoudig met alleen je handen (vingers) een eenvoudige (maar leuke!!!) sjaal kon vingerhaken! Had je dus alleen nog maar wol/garen nodig. Geen naalden haakdingen of rondbrei-eh-dingessen; gewoon met de vingers. Vond dat wel een leuk idee, en het resultaat zag er ook geweldig uit.

Ak; toevallig! Ik heb vandaag ook m'n knutselbureau eens goed opgeruimd. Had weer veel zooi verzameld, en nu is het weer heerlijk leeg en schoon.
Ikbenik, onder welke catorgie valt dat vingerhaken?

Ben geen meter opgeschoten met de nieuwe sjaal, eerst maar eens mijn ene sjaalwerkje afmaken.

Verder nog in huis poetsen: keukenkasten buitenkant, raam en koelkast.
Akakia: Ze zijn schattig!!!!!

Ik probeer ze nu in erlkaar te zetten, foto volgt.
Leuk dat ze binnen zijn Snjo! Niet teveel gehavend / gekreukt? Als je nog een handleiding nodig hebt dan laat je het maar weten

Vanmorgen naar natuurgebied gefietst met de kinderen. Wel even vergeten dat zij stil zitten dus met twee van-de-kou-brullende kinderen teruggekeerd

Nu ben ik net klaar met het schoonmaken van de zolder. De ramen waren sinds de plaatsing nog niet gelapt ( twee jaar dus )

Voordeel is dat het resultaat werkelijk Enorm Schoon is

Meteen mijn knutselkamer ook maar even afgestoft. Tijdens het poetsen - in navolging van EV - de Top 2000 opstaan. Leuk!
Bij pinterest onder kopje DIY&Crafts stond dat vingerhaken, maar ik kan het nu even niet meer vinden... Zal nog even zoeken, als ik het vind zal ik het linkje plaatsen!

Akakia: dan heb je nu echt wel eer van je (schoonmaak)werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven