Gezondheid alle pijlers

Peuter heeft stinkende urine en koorts

27-12-2012 22:56 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.

De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.

Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.

Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
Het is oor-, keel en waarschijnlijk ook blaasontsteking.

Alledrie dezelfde remedie: antibiotica.
Arm manneke.
Goed opletten of hij geen schimmelinfectie krijgt van de AB!
Hoe zie je dat dan?
Dat ligt eraan waar het zit natuurlijk. Maar eerlijk gezegd weet ik dat ook niet zo goed. Ik heb meegemaakt dat een kindje ook meerdere ontstekingen had en toen door de AB een schimmelinfectie kreeg in zijn mondje en aan zijn piemeltje. Toen wilde hij dus níks meer drinken. Dat schimmelinfecties constateerden ze pas in het ziekenhuis.
Oh. Dus slijmvliezen in de gaten houden dus?
Volgens mij krijg je bij een schimmelinfectie in de mond witte aanslag op de tong.
En tussen z'n benen. Dochter had t daar door de AB. Bij jongetjes volgens mij rond hun piemel, bij de anus en op z'n zakjes meestal.

Het begint vaak als een soort luieruitslag. Daar lijkt t op tenminste.
Ah, dat is ons dus niet verteld vanmiddag. Bedankt voor de info, zoiets moet je maar net weten dus.
Naja, t hoeft natuurlijk niet hè. Ik hoop dat dat hem dan bespaard blijft. T arme ventje heeft z'n portie nu wel gehad hoor!

Lukt t drinken?
Hopelijk wel ja, het zijn geen leuke feestdagen met een ziek kind.

Drinken lukt niet, want slikken doet natuurlijk gruwelijk veel pijn. We moeten het dus nog steeds onder dwang doen. We liggen nu met zijn vieren in bed (baby ook), alleen de oudste slaapt in zijn eigen bed. Ze zijn om en om wakker, dus van slapen komt weinig.
Met een spuitje in z'n wang spuiten, lukt dat? En honing water?
Brakke dagen. Hoop dat de AB snel aanslaat. Hier meestal wel.
We hebben geen honing in huis, maar wel een spuitje voor de ab. Met een lepel lukt het aardig, als het achter op de tong wordt gelegd.

Zo komen we de nacht wel door, temperaturen, luier controleren, zetpil, elk uur wat vocht erin lepelen en natuurlijk de baby voeden.

Morgen maar om beurten wat slapen denk ik, anders storten we maandag nog voor middernacht in.
Ik ben geen moeder, dan krijg je van die halfbakken info.

Cher succes! Jullie klinken als een goed team.
Dank je. Drie kids onder de vier, dan moet je elkaar wel ondersteunen anders is het niet te doen he.
Halfbakken? Valt wel mee, hoor frizzy. Jij dacht er iig nog aan.

En inderdaad, Cher. Klinkt als een goed team.

Toen peuter de laatste keer zo ziek was lag ik met haar en een borstvoeding drinkende baby in bed.

Koffie was m'n maatje die periode. Sterkte vannacht.
3 onder de 4? Poeh zeg!
Hoi Cher, wat een nachten maken jullie mee...

Ik weet niet hoe jullie zelf de HAP ervaren, maar ik vind ze nogal slecht eigenlijk. Eerst afwimpelen, dan geen dosis met ORS geven en nu dan wel antibiotica, maar wordt er geen kweek voor blaastonsteking ingezet. Zeker bij jongetjes is het belangrijk te weten of ze een blaasontsteking hebben, omdat het zou kunnen duiden op een terugstroom van urine richting de nieren. Dat willen ze dan soms controleren. Niet om je bang te maken, maar om aan te geven dat ik het apart vind zoals ze ermee omgaan.

En daarbij is volgens mij de antibiotica die je nu hebt (amoxicilline?) wel voor luchtwegen e.d, maar niet voor blaasontsteking geschikt.

Maandag dus sowieso de eigen huisarts bellen en even overleggen.

Sterkte weer vannacht!
Ik heb zelf ook een keer een schimmelinfectie in mijn mond gehad van AB, helemaal alleen op een eiland aan de andere kant van de wereld. Ik zal dat echt NOOIT meer vergeten, vandaar.

Jeetje Cher, succes hoor. Slaapt de zieke wel veel tussendoor?
quote:En daarbij is volgens mij de antibiotica die je nu hebt (amoxicilline?) wel voor luchtwegen e.d, maar niet voor blaasontsteking geschikt.Peuter heeft dat heel lang gehad als onderhoudskuur voor haar urine wegen.
quote:HelgaV schreef op 27 december 2012 @ 23:20:

Ik vind het overdreven. Je bent al bij de huisarts geweest. Je zoon droogt niet uit van 1 dag op 100ml. Als ik 40gr koorts heb, ben ik ook suf .Maar jij bent geen 2.
quote:missy_Acy schreef op 30 december 2012 @ 00:27:

[...]

Peuter heeft dat heel lang gehad als onderhoudskuur voor haar urine wegen.Wiki onderschrijft dat.
quote:maZZelen schreef op 30 december 2012 @ 00:29:

[...]

Maar jij bent geen 2.Das van 3 dagen terug he?
Miss acy, dat wist ik niet. Was dat alleen amoxi of met clavulaanzuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven