Peuter heeft stinkende urine en koorts
donderdag 27 december 2012 om 22:56
Mijn zoontje van 2 is ziek. Vanmiddag bij de huisarts geweest wegens malaise en hoge koorts (40,5). Keel- en oorontsteking.
De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.
Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.
Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
De koorts kon geen kwaad volgens de dokter en hij moest twee plasjes (enkele druppels) per etmaal doen. Zondag moet het over zijn.
Nu klaagt hij dus over pijn, hij kan het echter niet duiden waar het zit. Zijn luiers stinken, een beetje een rottingslucht.
Zou het zin hebben een plasje op te vangen? Ik maak me zorgen, hij is suf, huilt en heeft duidelijk pijn.
zondag 30 december 2012 om 01:23
Ja dat inbrengen, ging hier met een deken om de armen en benen gewikkeld, een soort dwangbuis dus. Grote paniek natuurlijk, ik was net bevallen dus dubbel emotioneel (en natuurlijk een toeschietreflex )
Wij wonen in omg Utrecht dus Wkz, operatie is gedaan door de prof kinderurologie, nu is ze onder behandeling van de (enige dacht ik) vrouwelijke kindernefroloog daar. Nefroloog vind ik heel goed, ook in de communicatie met ons.
Wij wonen in omg Utrecht dus Wkz, operatie is gedaan door de prof kinderurologie, nu is ze onder behandeling van de (enige dacht ik) vrouwelijke kindernefroloog daar. Nefroloog vind ik heel goed, ook in de communicatie met ons.
if we all light up, we can scare away the dark...

zondag 30 december 2012 om 01:33
zondag 30 december 2012 om 01:35
zondag 30 december 2012 om 10:12
Hier ook een kind met nierproblemen en slechte ervaringen met huisartsenpost. Wij mogen nu dan ook zonder tussenkomst van HAP door naar SEH. 1 keer geluk gehad bij HAP, toen dachten ze eerst aan een blaasontsteking, toen een blinde darmontsteking dus toen door naar SEH en bleek nierbekken ontsteking te zijn, een verschrompelde linker nier met daarin een flink abces. Ik was dus blij dat ze dachten aan een blinde darmontsteking, zodat ze doorstuurden, want ik vind het altijd net lijken of ze het zelf moeten betalen ofzo als ze je doorsturen, ze doen er zo moeilijk over! Mijn dochter heeft toen 2 weken aan een AB en vocht infuus gelegen en staat nu de rest van haar leven onder controle in VU en eigen ziekenhuis.
TO ik hoop dat je zoontje aan de beterende hand is inmiddels, sterkte ermee!
TO ik hoop dat je zoontje aan de beterende hand is inmiddels, sterkte ermee!

zondag 30 december 2012 om 11:02
Wat jammer dat ze zijn urine niet hebben onderzocht, Cher. Want als het blaasontsteking blijkt te zijn moet je zoon sowieso (protocol) naar de kinderarts. Voor een echo van de nieren en een röntgenfoto. Dochter heeft dat ook gehad. Nu weet je dat dus niet.
Dochter kreeg bij UWI ook Augmentin trouwens. Amoxi/clavulaanzuur.
Dochter kreeg bij UWI ook Augmentin trouwens. Amoxi/clavulaanzuur.

maandag 31 december 2012 om 00:34
Het ging vandaag dus nog slechter, maar 30ml drinken naar binnen gewerkt met een spuitje.
Ik heb rond 19 uur weer gebeld en gezegd dat er nu actie ondernomen moest worden.
Uiteindelijk gezien door een huisarts, die schrok zich rot en verwees direct door naar de SEH, kinderarts.
Conclusie: ondervoed en gedehydrateerd (hoop dat ik het goed schrijf). Hij is opgenomen en een sonde is ingebracht, hij bleef er kalm onder. Te weinig fut om te protesteren denk ik. Nu eerst ors zijn maagje in, dan sondevoeding, morgen aanvullend onderzoek.
Ik ben thuis met de baby, oudste is bij opa en oma. Ben klaarwakker van de stress, hopelijk kan ik straks wat slapen. Heb wel de rozijnen in de week gezet. Als het niet lukt, ga ik maar oliebollen bakken vannacht.
Ik heb rond 19 uur weer gebeld en gezegd dat er nu actie ondernomen moest worden.
Uiteindelijk gezien door een huisarts, die schrok zich rot en verwees direct door naar de SEH, kinderarts.
Conclusie: ondervoed en gedehydrateerd (hoop dat ik het goed schrijf). Hij is opgenomen en een sonde is ingebracht, hij bleef er kalm onder. Te weinig fut om te protesteren denk ik. Nu eerst ors zijn maagje in, dan sondevoeding, morgen aanvullend onderzoek.
Ik ben thuis met de baby, oudste is bij opa en oma. Ben klaarwakker van de stress, hopelijk kan ik straks wat slapen. Heb wel de rozijnen in de week gezet. Als het niet lukt, ga ik maar oliebollen bakken vannacht.

maandag 31 december 2012 om 00:38
Wat een vervelende situatie zeg! Goed dat je er zo mee bent omgegaan! Doorpakken. Een moeder kent haar eigen kind als geen ander. Gelukkig dat ze deze keer direct tot handelen zijn overgegaan.
Is je man nog in het ziekenhuis?
Hopelijk komt er niets raars uit de aanvullende onderzoeken.
Kan me voorstellen dat je erg gestrest bent, je schrikt er toch van als je kind opgenomen moet worden. En als je die stress in de oliebollen kan stoppen, prima.
Probeer in ieder geval een beetje uit te rusten, je hebt je energie wel nodig de komende dagen.
Is je man nog in het ziekenhuis?
Hopelijk komt er niets raars uit de aanvullende onderzoeken.
Kan me voorstellen dat je erg gestrest bent, je schrikt er toch van als je kind opgenomen moet worden. En als je die stress in de oliebollen kan stoppen, prima.
Probeer in ieder geval een beetje uit te rusten, je hebt je energie wel nodig de komende dagen.