Goede voornemens
zondag 30 december 2012 om 21:15
Elk jaar neem ik weer een momentje voor mezelf om eens rustig te overdenken wat ik dit jaar anders wil aanpakken en waar ik tevreden over ben.
Zo wil ik dit jaar bewuster genieten van de wandelingen die ik maak met de hond,beter om me heen kijken en luisteren naar de geluiden van de natuur ipv te bellen,radio te luisteren of gewoon druk met vanalles bezig zijn in mijn hoofd.
Ik zal even goed blijven voor de mensen om me heen maar zal de start die ik dit jaar heb gemaakt ook volgend jaar weer doorzetten. Door meer voor mezelf op te komen leef ik een stuk prettiger en voel me zekerder van mezelf. Ik ben erachter gekomen dat ik er niet minder leuk door ben maar zelfs "leuker". Ik ben veel puurder geworden, communiceer opener naar anderen toe en ben eerlijker tegen mezelf. Maar ik ben er nog lang niet en zie het ook dit jaar weer als een uitdaging.
Verder wil ik natuurlijk nog gezonder leven, meer bewegen en bewuster in het leven staan.
Ik ga mijn best doen.
Wat zijn jou grote of kleine voornemens?
Of vind je het maar geneuzel en grijp je elke dag aan om stil te staan bij de dingen die je eigenlijk liever zou willen veranderen?
Zo wil ik dit jaar bewuster genieten van de wandelingen die ik maak met de hond,beter om me heen kijken en luisteren naar de geluiden van de natuur ipv te bellen,radio te luisteren of gewoon druk met vanalles bezig zijn in mijn hoofd.
Ik zal even goed blijven voor de mensen om me heen maar zal de start die ik dit jaar heb gemaakt ook volgend jaar weer doorzetten. Door meer voor mezelf op te komen leef ik een stuk prettiger en voel me zekerder van mezelf. Ik ben erachter gekomen dat ik er niet minder leuk door ben maar zelfs "leuker". Ik ben veel puurder geworden, communiceer opener naar anderen toe en ben eerlijker tegen mezelf. Maar ik ben er nog lang niet en zie het ook dit jaar weer als een uitdaging.
Verder wil ik natuurlijk nog gezonder leven, meer bewegen en bewuster in het leven staan.
Ik ga mijn best doen.
Wat zijn jou grote of kleine voornemens?
Of vind je het maar geneuzel en grijp je elke dag aan om stil te staan bij de dingen die je eigenlijk liever zou willen veranderen?
zondag 30 december 2012 om 21:28
quote:cadexcfm1 schreef op 30 december 2012 @ 21:23:
Meer bewegen en gezonder eten. Dus ipv 2 patat per jaar terug naar 1.. En ik vind het zo lekker..
Bedoel je echt per jaar of per maand?
Als je echt kunt genieten van patat dan kun ook gewoon een halve portie nemen en dan aanvullen met een lekkere salade of gegrilde groenten.
Meer bewegen en gezonder eten. Dus ipv 2 patat per jaar terug naar 1.. En ik vind het zo lekker..
Als je echt kunt genieten van patat dan kun ook gewoon een halve portie nemen en dan aanvullen met een lekkere salade of gegrilde groenten.
zondag 30 december 2012 om 21:28
Ik wil meer genieten van het leven, dit mede door meer leuke dingen te doen dan verleden jaar, en me niet enkel te richten op 'praktische en noodzakelijke' dingen. Maar meer dingen ondernemen omdat ze gewoon plezierig zijn om te doen.
Ik wil op hakken leren lopen
Ik wil 5 kilo afvallen, dit door niet meer te snoepen, enkel fruit tussendoor, en water thee/drinken.
Ik wil gaan hardlopen.
Ja, ik weet het, ik begin streng, dan heb ik nog ruimte voor versoepeling, de 2e week van januari.
Ik wil op hakken leren lopen
Ik wil 5 kilo afvallen, dit door niet meer te snoepen, enkel fruit tussendoor, en water thee/drinken.
Ik wil gaan hardlopen.
Ja, ik weet het, ik begin streng, dan heb ik nog ruimte voor versoepeling, de 2e week van januari.
zondag 30 december 2012 om 21:35
mezelf accepteren en dat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben. (voor mijn schoonfamilie zal ik het toch nooit meer goed doen, dus hoef ik ook niet meer te proberen om wel 'de perfecte schoondochter ' te zijn)
geduldig zijn, en in het verlengde daarvan een betere moeder. Al denk ik dat ik het niet zo slecht doe
geduldig zijn, en in het verlengde daarvan een betere moeder. Al denk ik dat ik het niet zo slecht doe
zondag 30 december 2012 om 21:53
quote:ingelke32 schreef op 30 december 2012 @ 21:28:
[...]
Als je echt kunt genieten van patat dan kun ook gewoon een halve portie nemen en dan aanvullen met een lekkere salade of gegrilde groenten.Per jaar, voorheen was het toch wel een zak patat per 2 weken maar ben daar drastisch vanaf gestapt oftewel meer zelf gaan koken.
[...]
Als je echt kunt genieten van patat dan kun ook gewoon een halve portie nemen en dan aanvullen met een lekkere salade of gegrilde groenten.Per jaar, voorheen was het toch wel een zak patat per 2 weken maar ben daar drastisch vanaf gestapt oftewel meer zelf gaan koken.
zondag 30 december 2012 om 22:02
quote:cadexcfm1 schreef op 30 december 2012 @ 21:53:
[...]
Per jaar, voorheen was het toch wel een zak patat per 2 weken maar ben daar drastisch vanaf gestapt oftewel meer zelf gaan koken.Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt,maar ipv elke week 1x patat eet ik het nu 1x per 2 weken ( i love patat) en kook daarnaast veel zelf. Heb veel gehad aan een kookboek van een collega 'koken zonder pakjes en zakjes, met karin, heerlijke spaghettisaus,eet ik liever dan patat)
[...]
Per jaar, voorheen was het toch wel een zak patat per 2 weken maar ben daar drastisch vanaf gestapt oftewel meer zelf gaan koken.Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt,maar ipv elke week 1x patat eet ik het nu 1x per 2 weken ( i love patat) en kook daarnaast veel zelf. Heb veel gehad aan een kookboek van een collega 'koken zonder pakjes en zakjes, met karin, heerlijke spaghettisaus,eet ik liever dan patat)
zondag 30 december 2012 om 22:47
een leuke, aantrekkelijke man met kinderwens vinden en een relatie opbouwen
mijn diploma halen
een leuke baan vinden
meer sporten en dus gezonder in mijn lijf
meer mijn huis uit en leuke dingen ondernemen
de kracht vinden om, mocht ik moeten verhuizen voor baan en nieuwe studie, mijn hele leven opnieuw op te bouwen in een vreemde stad
mijn diploma halen
een leuke baan vinden
de kracht vinden om, mocht ik moeten verhuizen voor baan en nieuwe studie, mijn hele leven opnieuw op te bouwen in een vreemde stad
zondag 30 december 2012 om 22:55
De halve Staatsloterij winnen, en op het tweede lot een leuke grote geldprijs.
Vervolgens mijn baan opzeggen, mijn huis afbetalen, en mezelf eerst eens lekker laten verwennen in een beautyfarm, met massages en de hele reutemeteut.
En de laatste twintig kilo afvallen, vijf zijn er al af, ik sta stil. Ach, dat is altijd beter dan jojoën.
Vervolgens mijn baan opzeggen, mijn huis afbetalen, en mezelf eerst eens lekker laten verwennen in een beautyfarm, met massages en de hele reutemeteut.
En de laatste twintig kilo afvallen, vijf zijn er al af, ik sta stil. Ach, dat is altijd beter dan jojoën.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 31 december 2012 om 15:52
Ik bedacht me net dat ik meer opgeruimd wil zijn.
In mijn hoofd maar zeker ook in de kasten, onder de kapstok etc.
Mijn keukenkastjes puilen uit, deels omdat het er maar een paar zijn, maar vooral omdat ik zoveel "kook/bak"spullen heb.
Het opruimen gaat altijd prima,dat vind ik heerlijk,
maar om het zo te houden............grrrr.
Net zoals mijn kleerkast. Het gaat heel lang goed totdat ik het onderste (lees 30e) zwarte truitje wil aantrekken en de stapel in allerhaast omver gooi en dus laat liggen.
Totdat ik hem weer helemaal moet opruimen.
Ga nu het boek lezen van Linda Groen, wat een bende, oorzaken en oplossingen.
In mijn hoofd maar zeker ook in de kasten, onder de kapstok etc.
Mijn keukenkastjes puilen uit, deels omdat het er maar een paar zijn, maar vooral omdat ik zoveel "kook/bak"spullen heb.
Het opruimen gaat altijd prima,dat vind ik heerlijk,
maar om het zo te houden............grrrr.
Net zoals mijn kleerkast. Het gaat heel lang goed totdat ik het onderste (lees 30e) zwarte truitje wil aantrekken en de stapel in allerhaast omver gooi en dus laat liggen.
Totdat ik hem weer helemaal moet opruimen.
Ga nu het boek lezen van Linda Groen, wat een bende, oorzaken en oplossingen.
maandag 31 december 2012 om 17:59
woensdag 4 december 2013 om 18:37
quote:Guinnevere schreef op 30 december 2012 @ 22:47:
mijn diploma halen
een leuke baan vinden
de kracht vinden om, mocht ik moeten verhuizen voor baan en nieuwe studie, mijn hele leven opnieuw op te bouwen in een vreemde stadHet is allemaal gelukt! Gewoon allemaal! Ben supertrots op mezelf
mijn diploma halen
een leuke baan vinden
de kracht vinden om, mocht ik moeten verhuizen voor baan en nieuwe studie, mijn hele leven opnieuw op te bouwen in een vreemde stadHet is allemaal gelukt! Gewoon allemaal! Ben supertrots op mezelf
vrijdag 6 december 2013 om 15:17
Na alle jaren trouw me voornemens voorgenomen ( niet nagekomen) zoals stoppen met dierlijke producten eten, en meer fruit. Maar wat blijkt is dat je niet iets moet willen omdat het je leuk lijkt of gezonder of welke reden dan ook maar doe gewoon waar je je goed bij voelt en of je dan 4 x per week bijvoorbeeld wel genoeg fruit eet en dan 3 dagen niet wees niet getreurd. Leg je lat niet te hoog!
vrijdag 6 december 2013 om 15:22
Ik heb een goed voornemen die ik inmiddels al in heb ingediend en vanaf het nieuwe jaar in gaat.
Ik ga vanaf 2014 minder werken!!!
Niks fulltime meer, maar parttime zodat ik mijn huishouding beter kan structureren en ik niet het hele weekend bezig bent met poetsen maar ook kan genieten van het weekend.
Ik ga vanaf 2014 minder werken!!!
Niks fulltime meer, maar parttime zodat ik mijn huishouding beter kan structureren en ik niet het hele weekend bezig bent met poetsen maar ook kan genieten van het weekend.