Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 18:22:

Ok volgd x een sarcastische smiley erbij.

En jah hij weet dat er een boete op staat, die mag hij lekker zelf betalen mocht hij gesnapt worden.

Alleen weten jongetjes precies wanneer ze het moeten doen,Ik weet niet hoe jong je zoontje is, maar kun je het dan niet gewoon verbieden? Het mag niet, dus geen kwestie van dan betaalt hij de boete zelf maar, toch?
Zal dan wel aan mij liggen maar ik begrijp niet zo goed dat je het uberhaupt goed vind dat hij nu al afsteekt. Hoefde ik vroeger niet te proberen, dan werd al mijn vuurwerk weg gehaald. Dit omdat het niet mocht.

En plokkie, je gaat zelf ook offtopic.
Als iemand iets als gierig bestempelt en ik het daar absoluut niet mee eens ben, mag ik dat gewoon zeggen hoor. Het is niet voor niets een forum. Wie ben jij dat je dat voor mij en anderen hier bepaalt?
Marjorette mijn zoon is 12 en ik zou het hem zeker kunnen verbieden.

Maar hij gaat met oudere kinderen om, zit in 2 vwo heeft dus een klas overgeslagen. Hij is in doenenlaten ouder dan zijn leeftijdgenootjes. En daar wringt de schoen, we verbieden al veel, mede omdat hij veel jonger is dan zijn klasgenoten. We hebben er voor gekozen dit toe te laten. En andere dingen dus verbieden.

Ook had hij een uitmuntend rapport, en daarom deze vakantie wat soepeler. Hij weet dat de consequenties voor hemzelf zijn mocht hij betrapt worden.
quote:Rara70 schreef op 30 december 2012 @ 18:28:

Ik vind dit topic best zuiver.....die zgn discussies (ik noem het meningen) vind ik totaal niet storend.

En als ik het nodig vind iets over een bepaalde anekdote te zeggen, doe ik dat, Gewoon, omdat het kan.

Mee eens.

En zoals ik in mijn vorige bericht hierover ook al zei: als je de berichten waarin wordt gediscussieerd niet prettig vindt, sla je ze toch gewoon over?
Ach, her en der beetje vuurwerk afsteken, deden wij vroeger ook altijd. Alleen het kleine spul dan.
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 10:53:

Over gierigheid gesproken, ik vind het gierig als mensen tijdens nieuwjaarsnacht naar buiten komen om naar vuurwerk te gaan kijken die buurtbewoners hebben gekocht. En vervolgens gaan zeggen dat ze er geen cent aan willen uitgeven.

Vlieg op zeg.

Ik ga snachts naar buiten om de buren een goed nieuwjaar te wensen.

Je hebt liever dat mensen die niet meebetalen dat met de handen voor hun ogen doen
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 18:47:

Marjorette mijn zoon is 12 en ik zou het hem zeker kunnen verbieden.

Maar hij gaat met oudere kinderen om, zit in 2 vwo heeft dus een klas overgeslagen. Hij is in doenenlaten ouder dan zijn leeftijdgenootjes. En daar wringt de schoen, we verbieden al veel, mede omdat hij veel jonger is dan zijn klasgenoten. We hebben er voor gekozen dit toe te laten. En andere dingen dus verbieden.

Ook had hij een uitmuntend rapport, en daarom deze vakantie wat soepeler. Hij weet dat de consequenties voor hemzelf zijn mocht hij betrapt worden.

Wat heeft dat rapport er nou weer mee te maken? Mijn dochter heeft ook een klas overgeslagen en mag ook reuze veel, zoals zonder toezicht met vriendinnen naar de bios en lekker stadten en zo. En als haar rapport er iets minder rooskleurig uit had gezien had ze dat ook gemogen, dat is nou eenmaal de pest van je kind een klas over laten slaan.

Maar als dochter zou besluiten lekker ongecontroleerd met vuurwerk rond te gaan smijten kon ze toch echt de kolere krijgen. Hoe veel klassen ze ook overgeslagen heeft en hoe mooi haar rapport dan ook wezen moge. Vuurwerk kan namelijk gevaarlijk zijn, en daar heeft het IQ van je kind geen ene reet mee te maken.
Toestaan dat je zoon iets strafbaars doet? Heel 'bijzonder'

@plokkie; het is niet aan Jou om dit te bepalen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een kind van 12 hoeft niet te luisteren naar zijn moeder?

raar..
Momodoe, zijn de consequenties ook voor hemzelf als hij zijn eigen hand eraf blaast?
Calvijn dat vind ik dus ook.

Hoe goed een raport ook is en of een kund nu wel of niet wat extra's verdient.

Het blijft een feit dat je toestaat dat hij een strafbaarfeit mag plegen.

Hij mag toch ook niet stelen? Is ook een strafbaarfeit, wel een ergere maar het blijft een feit dat beide strafbaar zijn.

Maar he, ieder zijn ding.
Mwah, misschien vraagt momodoe wel geld aan de mensen die naar haar zoons vuurwerk komen kijken .
Lady, precies. Wie niet luisteren wilt moet

Op de blaren zitten...

Mijn dochter heeft ook een klas overgeslagen en daar geen centje problemen mee gehad. Weet zeker dat jongens toch een stukje moeilijker zijn.

En een bios en stadten doen kinderen van 10 ook dus daar kan je geen vergelijk mee maken.

Gelukkig voedt ieder zijn eigen kind op,
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 20:05:

Gelukkig voedt ieder zijn eigen kind op,Ja of niet
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 20:05:

Lady, precies. Wie niet luisteren wilt moet

Op de blaren zitten...

Mijn dochter heeft ook een klas overgeslagen en daar geen centje problemen mee gehad. Weet zeker dat jongens toch een stukje moeilijker zijn.

En een bios en stadten doen kinderen van 10 ook dus daar kan je geen vergelijk mee maken.

Gelukkig voedt ieder zijn eigen kind op,

Ik heb ook een jongen hoor. En die heeft ook een klas overgeslagen, en een officiële Gedragsstoornis bovendien. En hij zou het niet in zijn bolle hoofd halen om met vuurwerk in het rond te gaan smijten.

Maar goed, je hebt gelijk. Ieder zijn meug.

Als je maar weet dat ik die overgeslagen klas de grootst mogelijke kutsmoes vind die ik ooit gehoord heb.
Nieuw topic idee? De grootste kutsmoezen
Idd biebeliee.

Ik zie het al voor me: ja maar meneer agent ik heb een klas overgeslagen en dus mocht ik van mijn moeder een strafbaarfeit plegen, dat snapt u toch wel?

Agent: ach jongen toch, heb jij een klas overgeslagen? Ja maar natuurlijk dan mag het wel hoor. Ga vooral verder met vuurwerk afsteken.
En ik me maar steeds bedenken dat de ouders van die kutjochies op de hoek van de straat met hun rotjes eens moesten weten...

Blijkt dat het dus van sommige ouders gewoon mag!! Mijn hemel, wat een verpaupering van de samenleving, want kind had een goed rapport. Belachelijk!
Vergeet niet dat hij een klas overgeslagen heeft he, en dat hij een jongen is. Dat maakt het allemaal extra Moeilijk.

Magoe, tis fijn dat ik het weet. Ik kan dus met een gerust hart ophouden met mijn opvoederingspraktijken, het is toch zinloos. Mijn kinderen zijn immers versneld en hadden godbeterhet nog een goed rapport ook.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 december 2012 @ 20:46:

Vergeet niet dat hij een klas overgeslagen heeft he, en dat hij een jongen is. Dat maakt het allemaal extra Moeilijk.

Magoe, tis fijn dat ik het weet. Ik kan dus met een gerust hart ophouden met mijn opvoederingspraktijken, het is toch zinloos. Mijn kinderen zijn immers versneld en hadden godbeterhet nog een goed rapport ook.Ik heb wel een knul, maar die is niet versneld. Zou het daar door komen dat hij, toen pa voorstelde het net gekochte vuurwerk eventjes "uit te proberen of het wel goed knalt/fluit/knettert", gedecideerd meedeelde dat dat de 31e pas mocht en met de tas met vuurwerk naar binnen marcheerde, pa ietwat ontgoocheld achterlatend?
Oh ja, hij had wèl een heel goed rapport, dat dan weer wel.

*zucht* ergens gaat het verkeerd in de opvoeding volgens mij...
quote:momodoe schreef op 30 december 2012 @ 18:47:Hij weet dat de consequenties voor hemzelf zijn mocht hij betrapt worden.

Want de enige consequentie van vuurwerk afsteken is dat je een bekeuring kunt krijgen?

De consequenties voor andere mensen (hinder, schrik, mogelijk gevaar) en dieren tellen niet mee natuurlijk.
Een tante van me, ik weet niet of ze gierig is qua geld, maar in elk geval wel èrrug zuunig met d'r spullen. Vroeger 's met oom en tante op vakantie geweest, samen met mijn ouders en een andere oom en tante.

We vertrokken 's nachts en gaandeweg richting het zuiden, kreeg mijn andere tante het overdag toch wat warm. Ze wilde zich graag omkleden en omdat zij en mijn ouders met een vouwwagen reden, vroeg ze aan zuunige tante of ze misschien even in hun caravan om mocht kleden. Tot haar verbazing mocht dat dus nìet! (Want stel je toch 's voor dat ze zou vergeten de gordijntjes weer open te doen en de caravan met gesloten gordijnen achter hen aan over de autostrada zou rijden.) Ongelogen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven