Geld & Recht alle pijlers

Terug naar de winkel?

01-01-2013 12:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik 2 armbandjes gekocht voor het nieuwjaarsfeest. Helaas bleek 1 van de armbandjes tijdens het feest niet goed gemaakt te zijn (productiefout) en viel hij van mijn pols. Het schakeltje van de armband heb ik kunnen 'redden', de armband zelf niet. Het was zo druk en iedereen duwde tegen elkaar, dat ik hem niet meer heb kunnen vinden. De armband heeft me 50 euro gekost. De andere armband is prima en van het verloren armbandje heb ik dus alleen het schakeltje nog (dat was dus hetgene wat niet goed gemaakt was). Nu vraag ik mij af of ik iets mag verwachten van de winkel of is dit mijn eigen 'schuld'? Ik ben het armbandje natuurlijk verloren en dat ziet een winkel natuurlijk als eigen schuld. Maar de reden dat ik het verloren ben is dat het schakeltje niet fatsoenlijk was. Ik verlies namelijk nooit wat en ben altijd zuinig op mijn spullen. En het is natuurlijk wel raar dat het meteen na aankoop 'raak' is. Niet pas na weken dragen of iets dergelijks. Ik ga sowieso naar de winkel terug, maar wil graag weten of iemand ook zoiets heeft meegemaakt of weet of ik iets mag verwachten van de winkel. Ik heb dus nog de aankoopbon (gisteren gekocht), de andere armband en het schakeltje van de kapotte/verloren armband.
Geef je weinig of eigenlijk geen kans als het kapotte armbandje zelf niet aanwezig is.
Zou met precies dit verhaal en in deze toon naar de winkel gaan en kijken of ze uit coulance willen helpen. Het wordt alleen wel een heel nieuw armbandje, want ze kunnen je niet als service aanbieden het armbandje zelf te repareren.

Succes!
Jij vindt dat het schakeltje niet goed was, en dat schakeltje is het enige wat je nog hebt. Niets meer.

Het was druk, mensen duwden tegen elkaar etc. Het zou ook zo maar kunnen zijn dat iemand er aan is blijven haken en het stuk heeft getrokken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hoe weet je dat het een productiefout is? Je kan terug met het schakeltje, maar ik denk dat er heel hard gelachen gaat worden in die winkel
en de winkel kan er ook niks mee, jij stelt ze namelijk niet in de gelegenheid dat gene dat kapot is te repareren. Waarom heb je na afloop van het feest niet gezocht?
Je kan het altijd proberen maar ik geef je weinig kans. Wat andere ook al zeiden, de winkel heeft geen kans om de evt fout bij hun te herstellen. Verder geeft alleen een schakeltje geen uitslag waar het aan lag. Hypothetisch gezien kan het ook per ongeluk kapot getrokken zijn door een derde. Alleen aan een schakeltje kunnen zij niets zien.

Nou ja, succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Balen maar pure pech. Neem je verlies.
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 januari 2013 @ 13:06:

hoe weet je dat het een productiefout is? Je kan terug met het schakeltje, maar ik denk dat er heel hard gelachen gaat worden in die winkelDit dus!!
Eerlijk gezegd denk ik dat je niet veel kans hebt op een nieuwe, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Ik zou terug gaan naar de winkel. Hebben ze daar ook een verzetje om de dag te breken.
Kansloos.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk niet dat ze het een steekhoudend argument vinden dat je altijd zo zuinig bent op je spullen. Maar je kunt het altijd proberen, niet geschoten en zo.
Waarom kansloos? Je kunt het altijd proberen. Euro 50 is best wen flink bedrag.
Maar als je het schakeltje nog hebt dan was dat toch in orde?

Of heb je zeg maar de helft en dan precies de helft die kapot was?
Zo gek vind ik het verhaal nog niet, want stel ze was op vakantie bij water en dat armbandje ging los, dan vind je je armband ook niet meer terug... Of denk ik nu te ver door

En ik vind die 50 euro ook een vrij groot bedrag voor een armbandje, je moet er toch van uit kunnen gaan dat alles stevig vast zit voor dat bedrag en blijft zitten.

Je kan het iig proberen.
Schrijf je dan ook nog hoe het afloopt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze hier iets mee kunnen.
lijkt me niet dat ze er iets mee doen, anders kan ik ook wel zeggen ja er zat een gat in het shirt wat ik gekocht had maar vriend had het al weggegooid maar hier is mijn bon, mag ik mijn geld terug?

je hebt alleen 1 schakeltje en de rest van de kapotte armband dus niet , dan kan je toch niks bewijzen?!
Vraag me wel af hoe je dan wel dat ene schakeltje hebt kunnen 'redden'. Als zo'n ding van je arm valt, dan blijft er toch niet 1 schakeltje op wonderbaarlijke wijze op je pols liggen?
Ik snap ook niet zo goed waarom je juist nog het wel kleine kapotte schakeltje hebt en niet rest van de armband. Ben je met de schakel ergens in blijven haken oid?
En heb je het gister aan het personeel gezegd, zodat ze met schoonmaken hun ogen open konden houden en vandaag al nagevraagd of ze het hebben gevonden?

Ik vind dat je niet kan verwachten van de winkel dat zij een nieuwe armband geven, als jij niet de moeite hebt gedaan om het kapotte exempaar weer te pakken te krijgen, zodat ze het evt hadden kunnen repareren?
Vaak als je iets verliest zijn mensen wel bereid om te zoeken dacht ik. Ik kan me een paar van dat soort voorvallen herinneren, als dan twee mensen naar beneden keken keek de halve kroeg naar beneden, ook al wisten ze niet wat ze aan t zoeken waren
Ik zou als ik jou was ook terug gaan. Ze hoeven hiermee niets te doen dus reken nergens op maar wie weet dat ze uit coulance iets voor je kunnen doen...
Wat rot! Hoewel het heel erg zonde is ben ik bang dat je zonder de combinatie armband + bon niet ver zult komen! Zie maar eens te bewijzen dat het een schakel is van hun armband, dat je die daadwerkelijk pas daar gekocht hebt en dat het hun schuld is dat ie stuk is.. Zonder de armband kom je helaas niet ver denk ik :(
Ben je al bij de winkel geweest TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven