misselijk en koken
dinsdag 1 januari 2013 om 20:11
Ik zit op het moment in een emotionele rollercoaster ik doe mijn best om de boel bij elkaar te houden, dat gaat ook wel goedkomen maar ik heb door de stress buikpijn en ik ben constant misselijk, ik krijg geen hap door mijn keel.
Ik heb wel kinderen dus ik moet koken, maar het idee van eten is het laatste waar ik aan moet denken. .
Hebben jullie recepten? Alvast bedankt
Ik heb wel kinderen dus ik moet koken, maar het idee van eten is het laatste waar ik aan moet denken. .
Hebben jullie recepten? Alvast bedankt
dinsdag 1 januari 2013 om 20:15
Misschien handig om eten te stoppen in dat ding waarbij je op knopjes drukt en dat PING zegt na een paar minuten als het klaar is. Ik zeg: het is tijd voor een magnetronmaaltijd of pizza.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 1 januari 2013 om 20:34
we hebben nu bijna een pizza dieet, ze moeten toch ook wat "normaals" eten.
Gisteren bij vrienden gegeten, het eten was fantastisch, mijn kinderen hebben 3x opgeschept,
Ik moet ik me er ook gewoon overheen zetten maarja, lukt nog niet zo best, anders vind ik ook nog eens dat ik een slechte moeder ben
Gisteren bij vrienden gegeten, het eten was fantastisch, mijn kinderen hebben 3x opgeschept,
Ik moet ik me er ook gewoon overheen zetten maarja, lukt nog niet zo best, anders vind ik ook nog eens dat ik een slechte moeder ben
dinsdag 1 januari 2013 om 20:36
Kook dingen die niet al te sterk ruiken. Boerenkoolstamppot, macaroni, nasi, aardappelen/worteltjes/kipfiletje, maaltijdsalade met stokbrood.
Vermijd spruiten, vis en dingen die je zelf echt niet lekker vindt. Ik ga zelf over mijn nek van hutspot, dat kook ik af en toe wel voor man en dochter maar niet als ik zelf niet in orde ben. Ook mais (dochters favoriete groente) kan mij qua geur niet echt bekoren.
Vermijd spruiten, vis en dingen die je zelf echt niet lekker vindt. Ik ga zelf over mijn nek van hutspot, dat kook ik af en toe wel voor man en dochter maar niet als ik zelf niet in orde ben. Ook mais (dochters favoriete groente) kan mij qua geur niet echt bekoren.
dinsdag 1 januari 2013 om 20:39
quote:sterrenbeeldvis schreef op 01 januari 2013 @ 20:37:
mijn moeder is overleden en ik ben helemaal van de kaart
Probeer vooruit te koken en in te vriezen. Heb je vriendinnen aan wie je hulp kunt vragen? Zo ja, doe dat dan ook vooral. Mensen zijn blij als ze je met iets concreets kunnen helpen.
Heel veel sterkte.
mijn moeder is overleden en ik ben helemaal van de kaart
Probeer vooruit te koken en in te vriezen. Heb je vriendinnen aan wie je hulp kunt vragen? Zo ja, doe dat dan ook vooral. Mensen zijn blij als ze je met iets concreets kunnen helpen.
Heel veel sterkte.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
dinsdag 1 januari 2013 om 20:41
Logisch dat je van de kaart bent en dat je hoofd en maag niet naar koken staat hoor, maar je verdriet wordt niet minder door maar niet meer te koken. Hou het simpel, maar ook weer niet te simpel. Haal een bak stamppot (of twee, ze zijn nog in de groei) bij de AH met worst. Kost je 5-10 minuutjes.
En verder: Sterkte met je verlies TO
En verder: Sterkte met je verlies TO
dinsdag 1 januari 2013 om 20:47
Misschien áls je kookt een grote pan vol maken, zodat je het morgen nog eens kunt eten? (en misschien nog wel wat overhoudt voor in de vriezer?).
Heel veel sterkte! (en ik denk dat een kind van 14 best eens kan proberen een eenvoudige maaltijd te maken en ze allemaal wel kunnen helpen met boontjes doppen e.d.
Wat wij vroeger trouwens deden was dat we per week allemaal een keer mochten kiezen wat we aten, maar dan wel 'normale' dingen (we waren met 4, andere dagen iets eenvoudigs/ongezonds/soep/kliekjes). Geen friet/pizza/etc. Deze dingen mochten de afgelopen 2 weken niet op het menu hebben gestaan. Dan hoef je iig niet na te denken over wat je op tafel moet zetten. Dat scheelt misschien.
Heel veel sterkte! (en ik denk dat een kind van 14 best eens kan proberen een eenvoudige maaltijd te maken en ze allemaal wel kunnen helpen met boontjes doppen e.d.
Wat wij vroeger trouwens deden was dat we per week allemaal een keer mochten kiezen wat we aten, maar dan wel 'normale' dingen (we waren met 4, andere dagen iets eenvoudigs/ongezonds/soep/kliekjes). Geen friet/pizza/etc. Deze dingen mochten de afgelopen 2 weken niet op het menu hebben gestaan. Dan hoef je iig niet na te denken over wat je op tafel moet zetten. Dat scheelt misschien.
dinsdag 1 januari 2013 om 20:48
Is er iemand die voor je kan koken? Zodat je dingen in de vriezer kunt zetten om op te warmen? En anders: zijn er dingen waar je wel zin in hebt? Ook in dat geval: in het voren koken en in de vriezer zetten. Verder: verlaag je standaard, in ieder geval de komende twee weken. Soep met brood is ook eten. Patatjes met een frikandel en wat knaagvoer is ook eten. Pasta met tomatensaus is ook eten. Pizza is ook eten. Let erop dat je kinderen en jij in ieder geval groenten en fruit binnen krijgen, voldoende eiwitten en koolhydraten. Waar dat vandaan komt, is wat minder relevant.
Verder: de AH heeft goede magnetronmaaltijden en maaltijdsalades. Kijk ook eens in het vriesvak, voor dingen als boerenkoolschotel e.d. Aardappelen groente vlees is heel makkelijk te maken met voorgekookte aardappelen, gewassen groente of diepvriesgroente en een makkelijk stukje vlees. Kijk ook eens bij de natuurvoedingswinkel naar kant en klaar maaltijden, die hebben weer andere dingen liggen dan de supermarkt. Slagers hebben ook vaak kant en klaar liggen.
Ik ben zelf al een aantal weken misselijk. Gelukkig heb ik een man die het grootste deel van de tijd kookt, maar voor de rest is dit hoe ik het oplos. En ik dwing mezelf om toch te eten, want als ik niet meer eet val ik om en daar is niemand bij gebaat. Ik eet zelf in kleine porties, verdeeld over de dag. Dat scheelt ook al.
Verder: de AH heeft goede magnetronmaaltijden en maaltijdsalades. Kijk ook eens in het vriesvak, voor dingen als boerenkoolschotel e.d. Aardappelen groente vlees is heel makkelijk te maken met voorgekookte aardappelen, gewassen groente of diepvriesgroente en een makkelijk stukje vlees. Kijk ook eens bij de natuurvoedingswinkel naar kant en klaar maaltijden, die hebben weer andere dingen liggen dan de supermarkt. Slagers hebben ook vaak kant en klaar liggen.
Ik ben zelf al een aantal weken misselijk. Gelukkig heb ik een man die het grootste deel van de tijd kookt, maar voor de rest is dit hoe ik het oplos. En ik dwing mezelf om toch te eten, want als ik niet meer eet val ik om en daar is niemand bij gebaat. Ik eet zelf in kleine porties, verdeeld over de dag. Dat scheelt ook al.
dinsdag 1 januari 2013 om 20:55
Oh, en kinderen tussen 8 en 14 kunnen zelf ook best een eenvoudige maaltijd in elkaar draaien hoor. Macaroni koken, kaassaus maken (uit een pakje), salade erbij, klaar. Kan mijn dochter van 12, dus jouw 14-jarige vast ook wel.
En wat gehakt in een pan, kant-en-klaar sausje uit pot erbij, spaghetti koken, wat tomaten erbij, zou ook moeten lukken.
Je hebt bij de wereldgerechten een Nasi staan (nasi nogwat, even zoeken). Dat is een pakket waarop precies staat hoe het moet, ik doe er wel altijd verse groenten doorheen, dat staat dan weer niet op het pak. Maar ook dat kunnen je kinderen best. Trouwens, dat kun jij natuurlijk ook .
Maar goed, mijn dochter vindt koken leuk, dat maakt natuurlijk wel wat uit. Dit soort eenvoudige dingen is het begin.
Ook lekker; bak pannekoeken (meel, melk, eitje), snijd ze in reepjes, maak een bouillon, reepjes pannekoek erin. Smaakt prima, vult behoorlijk. Is prima voor een zaterdagmiddag.
Of pannekoeken met appel erin, of gewoon een tomatensoep (tomaten en een bouillonblokje, veel meer is niet nodig). Brood en evt kruidenboter erbij.
Zolang ze dagelijks alles binnenkrijgen overleven ze het wel een poosje.
En wat gehakt in een pan, kant-en-klaar sausje uit pot erbij, spaghetti koken, wat tomaten erbij, zou ook moeten lukken.
Je hebt bij de wereldgerechten een Nasi staan (nasi nogwat, even zoeken). Dat is een pakket waarop precies staat hoe het moet, ik doe er wel altijd verse groenten doorheen, dat staat dan weer niet op het pak. Maar ook dat kunnen je kinderen best. Trouwens, dat kun jij natuurlijk ook .
Maar goed, mijn dochter vindt koken leuk, dat maakt natuurlijk wel wat uit. Dit soort eenvoudige dingen is het begin.
Ook lekker; bak pannekoeken (meel, melk, eitje), snijd ze in reepjes, maak een bouillon, reepjes pannekoek erin. Smaakt prima, vult behoorlijk. Is prima voor een zaterdagmiddag.
Of pannekoeken met appel erin, of gewoon een tomatensoep (tomaten en een bouillonblokje, veel meer is niet nodig). Brood en evt kruidenboter erbij.
Zolang ze dagelijks alles binnenkrijgen overleven ze het wel een poosje.
dinsdag 1 januari 2013 om 20:55
Al eerst gecondoleerd met je verlies.
Ideetjes:
Hartige taart met n groene salade
Vis in alufolie in de oven laten stomen met waspeen en ovenfrites
Samen met die van 14 lasagna maken
voordeel van dingen in de oven id dat je ee geen tijd met je neus boven staat.
Pasta met spinasie is ook lekker snel en zouden de kinderen ook bij kunnen helpen.
Zorg goed voor hen en voor jezelf
Ideetjes:
Hartige taart met n groene salade
Vis in alufolie in de oven laten stomen met waspeen en ovenfrites
Samen met die van 14 lasagna maken
voordeel van dingen in de oven id dat je ee geen tijd met je neus boven staat.
Pasta met spinasie is ook lekker snel en zouden de kinderen ook bij kunnen helpen.
Zorg goed voor hen en voor jezelf
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 1 januari 2013 om 21:07
Klein schopje zou ik doen, hooguit. De rest zou ik oplossen door je standaard even te verlagen. Je loopt niet zo snel tekorten op, zeker niet als je naast een wat matiger menu wel gewoon knaagvoer blijft serveren. En noten zijn ook heel voedzaam, af en toe tussendoor een handje noten voor de eiwitten en je hebt weer iets gezonds binnen.
Ik heb na een goed stevige buikgriep een paar weken geleefd op een menu van zoute stengels of een beschuitje (koolhydraten), anderhalf á twee uur later een geprakt banaantje (fruit), dan een klein stukje vlees of gebakken feta (eiwitten), weer een uur of anderhalf later gegrilde groenten (groente), als tussendoortje een handje noten (eiwitten en vetten) en 's avonds pasta met gegrilde groenten (koolhydraten, groente). Dat was wat ik weg kreeg met mijn misselijkheid en volgens de diëtiste kon ik op dat menu rustig drie, vier weken vooruit.
Het is niet zo belangrijk wát je eet, zorg vooral dát je eet. En als je daarbij dus groenten/fruit afwisselt met eiwitten en koolhydraten, dan kun je een hele tijd vooruit zonder dat je ongezond doet. Maak het jezelf een beetje makkelijk, dat mag gewoon in zo'n periode.
Ik heb na een goed stevige buikgriep een paar weken geleefd op een menu van zoute stengels of een beschuitje (koolhydraten), anderhalf á twee uur later een geprakt banaantje (fruit), dan een klein stukje vlees of gebakken feta (eiwitten), weer een uur of anderhalf later gegrilde groenten (groente), als tussendoortje een handje noten (eiwitten en vetten) en 's avonds pasta met gegrilde groenten (koolhydraten, groente). Dat was wat ik weg kreeg met mijn misselijkheid en volgens de diëtiste kon ik op dat menu rustig drie, vier weken vooruit.
Het is niet zo belangrijk wát je eet, zorg vooral dát je eet. En als je daarbij dus groenten/fruit afwisselt met eiwitten en koolhydraten, dan kun je een hele tijd vooruit zonder dat je ongezond doet. Maak het jezelf een beetje makkelijk, dat mag gewoon in zo'n periode.