Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik wens jullie allemaal een evenwichtig 2013.

Waar het lukt om alles wat binnen je eigen vermogen ligt onder controle te houden.

En met een steuntje in de rug waar dat wat minder vanzelfsprekend is.

H.
Hoi, hoi!

Niet teruggelezen, maar ik wilde toch even snel vanaf mijn eiland iedereen het allerbeste toewensen voor 2013. Dat het ons allemaal maar veel goeds mag brengen.

*duikt nog even in de relaxstand, overmorgen gaan we lekker pas naar huis*
Teddeke!!! Lieverd, geniet buitensporig van je laatste vrije dagen (ik duim voor fatsoenlijk weer) en doe een heleboel energie op voor het nieuwe jaar.

Ik wens je zoveel goeds en fijns voor 2013!
Ik heb niet zoveel met al die oud&nieuw dingen, maar goed: ik wens iedereen natuurlijk wel goeie suikers, de spuiters weinig spuitplekken, de pillenslikkers weinig rommelende buiken en de pomper(s) weinig pomptroubles

En voor nu: truste! Morgen weer werken.
Happy newyear ladies!
Zou ik vandaag weer aan het werk gaan, word ik vannacht niet hondsberoerd wakker Ik heb tot vier uur afwisselend op de bank gelegen en op de wc gezeten, en toen durfde ik het eindelijk aan om weer naar bed te gaan.

Nou is manlief boven bezig met een stuk van de vloer, die heeft hij gisteravond in de epoxy gezet en dat moet twee dagen drogen. Dat stuk vloer eindigt bovenaan de trap. Ik moest dus met mijn brobbelbuik, wazige hoofd, elastieken benen en diabetische voeten vanaf de bovenste tree een hele grote stap met draai nemen, me vasthoudend aan een latje en een wandje van de kast, om zodoende in onze slaapkamer te komen. Zonder van de trap te storten of in die kleffe epoxy te stappen en voor eeuwig vastgekleefd te zitten aan de vloer. Nou ja, mijn paarse nepcroc dan

En aangezien ik niet bepaald rank gebouwd ben was het best knap van me dat het me überhaupt gelukt is om ons bed te bereiken

De heenreis (richting wc vannacht) was ook al zo'n pretje. Met brobbelbuik, samengeknepen billen en -uiteraard- diabetische voeten een soort van hinkstapsprong nemen om op de bovenste tree te komen. Best knap op een knettersteile trap zonder leuning

Ik heb nooit geweten dat ik zo acrobatisch kon zijn. En dat met mijn bouw

Setter, want ben je toch een heerlijk wijf! Ik zie je gewoon daar staan: boven aan je trap met epoxy (watte????) en je diabetische voetjes...

Voor jullie ook van mij de beste wensen voor 2013, dat het maar een mooi jaar mag worden! :-)

Hier druk, druk, druk, en moe moe moe! En dat moet dinsdag weer naar haar werk toe.....

XXXX
@Setter:
Setter

(Ris, epoxy is een soort hars/was )
Ach lieve Setterzus toch , ik vind het echt ontzettend knap van je! Ik had het nooit gered, ik ben een absolute debiel op welke verhoging dan ook, laat staan op een trap zonder leuning.

Je beschrijving is zoals gewoonlijk weer hilarisch; als ik jou niet beter kende, zou ik bijna denken dat diabetes best lollig is. Helaas weten we wel beter hè?

Wow, ik ben helemaal hyper van mijn nieuwe project. Het is in alles het tegengestelde van het vorige: hier is het een ontzettend prettige omgeving, leuke mensen, waanzinnig interessant materiaal (tenminste geen "hoop ijzer en een plas olie"). Maar man, m'n hersens kraken!
Dames, bedankt voor jullie applausjes. Die heb ik wel verdiend tenslotte

Sri, wat heerlijk dat je nieuwe project zo ontzettend goed bevalt! Dat is je dan ook méér dan gegund na alle narigheid van je vorige project. Laten we hopen dat dit project een feestje blijft

Geniet ervan meis!

Epoxy is inderdaad een hars. Je gebruikt het voor chipsvloeren. De helft van de bovenverdieping (onze slaapkamer) is jaren geleden al gedaan, nu is de andere helft aan de beurt. Kunnen we die ruimte ook eindelijk eens afwerken. Hopelijk is dit de eennalaatste grote klus (alleen het dak nog), en dan is ons huis uit 1906 helemaal hypermodern
Sterkte Ris, ik hoop dat het een beetje meevalt volgende week!

Setter, wat een hilarisch verhaal. Bij jou heb ik nu nooit het gevoel dat ik erbij had moeten zijn, zoals jij het vertelt. Maar ik hoop dat die vloer snel droog is, dat je dan van de nare dampen af bent en dat je 's nachts weer behoorlijk naar het toilet kan. Dat is ellendig, met je slaperige hoofd zulke capriolen moeten maken.

Hier een historisch moment: ik heb de eerste spuit in mijn been gezet. Ik heb maar vijf minuten naar de naald staan staren. Het spuiten voel je eigenlijk niet, maar ik voel de plek nu wel branden. Morgen gaan we voor de full package!
Volgens mij heb ik iets gemist Pixel, ben jij begonnen met het spuiten van insuline? Ik weet ook nog goed de allereerste keer dat ik moest spuiten (kortwerkende voor het avondeten). Ik was - omdat ons huis zoals gewoonlijk weer eens vol zat - met de spuit naar de wc gegaan voor wat "privacy" en heb daar zo lang gezeten dat ik dacht dat mijn eten intussen wel koud zou zijn.

Uit je verhaal begrijp ik dat jij vanavond voor het eerst de langwerkende hebt gespoten. Ik persoonlijk vind dat vervelender dan de kortwerkende (omdat ik de langwerkende ook in mijn benen spuit en ik vind dat minder prettig dan in mijn buik, en verder voel ik het ook 9 van de 10 keer branden).

En dan morgen beginnen met de kortwerkende? Ik zal aan je denken......
quote:pixel schreef op 02 januari 2013 @ 22:00:

Het spuiten voel je eigenlijk niet, maar ik voel de plek nu wel branden. Morgen gaan we voor de full package!

Pixel, heb je Lantus gespoten? Ik had dat ook elke avond na het spuiten van lantus...in overleg met mijn arts overgestapt naar Levemir nu nergens meer last van...naja geen pijn in ieder geval haha

xx
Toen ik nog alleen aan de Metformine zat had ik een mooie bloedsuiker van 8. Met Tolbutamide erbij zat ik op 12. Dan ga je toch denken: dis nie goed?

Dus ik heb zelf maar aangegeven dat ik naar de 850 variant van Metformine wil, die bij elke maaltijd en 's avonds eentje van 500. En de Tolbutamide weg. En dan eens kijken wat mijn bloedsuikers doen. Vond de HA goed.

Ik ben trouwens vergeten te vragen hoe het zit met dikke-buik-diabetes en het vet laten wegzuigen.

Er is hier nu een logeerhond, dat betekent dus meerdere keren per dag beweging (hij wordt 4 keer uitgelaten). Hij blijft een week of 2. Eens kijken hoe het dan met de suikers is.

Weet iemand hoe het zit met de DVK, een basisverzekering en vergoeding van de DVK?

Kan/mag de HA ook bloedsuiker prikken?
Sterkte vandaag pixel!!

Nou hier iets raars.. De internist zou me afgelopen maandag bellen. Niet gebeld dus net maar ff gebeld of dat klopt. Zat helemaal klaar in mijn 'ik ben totaal niet te spreken over deze internist en haar werkwijze en wat nu' fase. Zegt de baliemevrouw 'maar ze werkt hier niet meer dus u heeft geen afspraak hoor..' Eeh wat??

Dus ik alles uitleggen wb (bel)afspraken, mevrouw kijkt op de computer, heeft die internist opgeschreven dat ik niet ben komen opdagen op een afspraak. Whut? Dat was een belafspraak en ze heeft me gebeld. Raar gedoe dit!

Maargoed ik heb dinsdag een afspraak bij de internist die huisarts me aanraadde. Eind goed, al goed. En toch vind ik deze internist een stom wijf
Ben maar blij dat je er van af bent Choco! En veel plezier met je nieuwe! Dus nu geen uitslagen of zo gehad? Vaag!

Truf; ik weet niet hoe het zit met de vergoedingen van de dvk, bij mij zit het in het standaardpakket zeg maar. Weet niet of dat bij type 2 ook zo is. Mijn schoonvader gaat eens in de zoveel tijd naar de praktijkondersteuner van de H.A. Een HA kan volgens mij alleen een momentopname suiker prikken, geen "overzicht" (hba1c), dat moet volgens mij in een lab gebeuren.

En jullie ook een logeerhond? Wij ook, gelukkig blijft hij niet 2 weken Het is een schatje hoor, maar net een klein kind. As we speak ligt hij naast me op bed, te wurmen en draaien om te voorkomen dat hij eraf valt. Wat betekent dat hij met zijn staart of op mijn laptop slaat of in mijn gezicht.... Regelmatig bewegen zou positief moeten werken voor je suikers, ik ben benieuwd! Ga je dan een eigen hond nemen?

Pix; hoe is het vandaag gegaan? Was de instructie helder enzo? voel je je beter? Ik weet niet meer wanneer ik voor het eerst gespoten heb, was zo'n rare tijd en hectisch.

Sri; heerlijk zo'n fris nieuw project waar je zin in hebt! Goed zeg!

Ted; weer thuis? Volop aan het werk of toch nog even in relaxstand?

Mijn rug gaat wel oké, mits ik niet te veel doe. Maar het is hier nogal hectisch, met die logeerhond, kinderlogee'tje, speelafspraakjes en zo.... Ik ben vooral ook heel moe. Raar he... na bijna 3,5 maand niks doen, toch moe zijn. Is een bijwerking van de morfine. Ik heb een uitgebreid lijstje gekregen van de apotheek (op verzoek), toen vielen er wel weer dingen op zijn plaats. We zullen zien hoe het gaat en gaat het niet? Nou dan gaat het dus niet. Klaar.

doei!
Ik heb trouwens ook medicijnen gekregen voor te hoog cholesterol.

@Ris: Ik heb nml zelf geen meetapparaat. Schoonvader ook niet (ja een kapotte). En als de DVK niet vergoed wordt wil ik daar zo min mogelijk afspraken mee. Vandaar dat ik vroeg of de HA ook bloedsuiker kan prikken. Omdat ik wil weten hoe het is aan het einde van de logeerpartij. Of het uberhaupt helpt. (Als ik nou zelf een apparaatje had, kon ik het zelf doen, maar ja, die heb ik (nog) niet. Wordt (ook) niet vergoed...)

Hier komt geen hond in huis, want we kunnen het niet eens worden over wat voor soort hond. Mijn vriend wil een grote hond, ik wil een chihuahua. Een grote hond kwijlt meer, heeft meestal geen strakke lippen. En dat vind ik gewoon zó ontzettend vies. Als we bij mijn schoonouders zijn geweest, dan trek ik de broek, die ik aanhad, de volgende dag niet meer aan, die gaat gelijk de was in. Want de hond heeft er dan met zijn mond op gelegen en zit er dus kwijl aan. Brrrr.
Dat vind ik ook goor ja... van dat grote honden kwijl; ieuw! We hadden een foxje als loge, grappig beestje, wel eigenwijs, heel speels, luistert nog niet zo best (is nog jong), maar ze gaan met 'm op cursus. Hij is vanmiddag opgehaald, hij was erg blij om zijn vrouwtjes terug te zien!

Ik denk dat de ha wel je suiker kan prikken, mijn schoonvader gaat daar inderdaad ook (regelmatig en op afspraak) naar toe.
Choco, grr, nu weet je dus nog niet wat het precies is? Gekmakend lijkt me. Ik hoop dat je heel snel terecht kunt bij je nieuwe internist en dat deze beter is dan de eerdere.

Truffel, je kunt volgens mij ook bij de apotheek je bloedglucose laten meten. Wat betreft meters: voor een meter betaal je een tientje ofzo, dus dat is geen reden om er geen aan te schaffen. wat alleen verschrikkelijk duur is zijn de stripjes. En die krijg je niet vergoed als je geen insuline spuit... Daar weet ik alles van. Als je niet spuit, krijg je niks vergoed. je strips tellen dan ook niet mee voor je eigen risico. In dit geval vond ik het belangrijk om te weten hoe het met mijn suiker was, dus ik heb er wel voor gekozen zelf te meten.

Je HbA1c vaststellen kan in een ziekenhuis. Bij mij wordt dat ongeveer eens in de drie maanden gemeten. Vraag aan je huisarts of je dat kunt laten doen. Lijkt me geen probleem.

Ik heb desnoods nog wel een oude meter voor je liggen, maar alleen de meter, geen strips.

Ik voel me vandaag al een ander mens. Echt. Wat een fijne gewaarwording zeg. Mijn waarden vandaag 5, 4, 5, 3, 4. Klinkt als een melodietje wat mij betreft. Heel wat anders dan de 12, 11, 10, 9, 11 en 19 van gisteren. De instructie was helder en anders heb je overal nog instructievideo's op het internot. Prikken in mijn been vind ik niet fijn maar prikken in mijn buik is geen probleem. Maar ook dat zal wel wennen, die bovenbenen. Vet genoeg, daar kan het niet aan liggen

Ris, ik hoop dat je snel van de bijwerkingen van de medicijnen af bent en dat je je weer beter gaat voelen. Doe vooral rustig aan! Forceer niks omdat je zo nodig aan het werk 'moet'.

Trouwens handig, zo'n kleurtje voor de tekst Ris. Heel herkenbaar!
Vooral dat heerlijke frisse oranje he..... stamt nog uit de tijd dat je maar uit 10 kleurtjes kon kiezen op het forum... (ik schrijf hier al lang mee, zeker 11 jaar, mss wel langer)

Fijn dat je je al een ander mens voelt! Ik zei het toch! Gelukkig maar! Spuiten in mijn been vond ik ook niet fijn, maar je het moest... Ik ben blij voor je!!! XXX

het internOt echt ik kom niet meer bij wat een grappige vertypseling

Sorry hoor...
Sorry Pixelientje, maar ik schoot zo vreselijk in de lach om je vertyping... sorry sorry sorry....

*aaaadem in adem uiiiiiit* *zuuuuucht* hihihi....

Ahum. Tjonge. Ik ben, ondanks mijn onbedaarlijke lachbui, toch wel héél blij voor je dat de insuline zo goed werkt, en dat je zulke mooie waarden hebt. Wat heerlijk voor je

Eindelijk eindelijk eindelijk mag jij weer beter voelen. En dat zou tijd worden hè, na 20 maanden!

Settertje is heeeeel blij voor jou
Eén dag gewerkt en ik ben bekaf.

Nou moest ik uit kantoor wel even met m'n zoon de stad in voor inkopen voor zijn ski-kamp volgende week.

Dus uit kantoor even kijken in die hele grote Sports Mega Store naast het station (A'dam Bijlmer)om vervolgens naar Utrecht te reizen (gelukkig viel er ook nog een trein uit) om te shoppen.

En als we dan toch in de stad zijn even via de Toko.

En o ja, terug in "'t dorp" ook maar even naar de apotheek om de medicijnen voor de jongste op te halen.

En omdat ik dan toch langs het winkelcentrum kom ook maar even langs de super.

En dan te veel tasjes moeten sjouwen die ik normaliter allemaal aan mijn fiets hang.

(zoon was halverwege dit avontuur al afgehaakt om met een vriendje te gaan chillen)

Ik geloof dat ik dat het moeilijkste vind, niet spontaan méér doen dan gepland want je kunt me 's avonds opdweilen.

Voorheen was ik niet kapot te krijgen.

Waar ik nog niet achter ben is of dit nou komt door de diabetes, de burn-out of gewoon omdat ik oud wordt ...

En ik geloof best dat ik het niet helemaal verstandig aanpak maar ik weet nog altijd niet hoe het anders kan.

Overigens zijn we in Utrecht niet geslaagd. Dus morgen komt mijn zoon naar A'dam en gaan we nog een keer shoppen maar dan in die hele grote Sports Mega Store naast het station.

... morgen om 10 uur heb ik een gesprek met de bedrijfsarts. Ik denk dat opbouwen naar 36 uur nog even wat langer gaat duren (if ever)

En dit is dan zomaar een dag uit het leven van ...

H.
Haha, ik ben blij dat iedereen zo met me meeleeft. Dat doet me echt goed.

En Set, internot was geen vertyping hoor. Net zoals automagisch, dat is een van mijn fijnste niet-vertypingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven