Maya route wie heeft tips?
vrijdag 9 mei 2008 om 16:53
Wij zijn van plan in het najaar de Maya route te gaan doen (mexico, guatemala, Berlize en misschien Honduras). Voorkeur gaat naar 22/23 dagen en een groep niet groter dan 20 personen.
Nu hebben we een aantal organisaties gezien die een reis hebben die ons aanspreekt. Oa Shoestring en Koning Aap.
Heeft iemand ervaring met de Maya route? En wat is nu het verschil met beide organisaties. Volgens mij hebben ze erg veel overeenkomsten. Alle tips en ervaringen zijn welkom.
Nu hebben we een aantal organisaties gezien die een reis hebben die ons aanspreekt. Oa Shoestring en Koning Aap.
Heeft iemand ervaring met de Maya route? En wat is nu het verschil met beide organisaties. Volgens mij hebben ze erg veel overeenkomsten. Alle tips en ervaringen zijn welkom.
vrijdag 9 mei 2008 om 19:25
Shoestring is over het algemeen wat jonger dan Koning Aap op de Mayaroute. Verder is er inderdaad weinig verschil. Enige is dat Shoestring in Flores overnacht en Koning Aap direct in Tikal en aan het einde zit Koning Aap in tulum en Shoestring in Playa del Carmen. Verder heeft Koning Aap de iets betere hotels dan Shoestring. Maar dat is eigenlijk het verschil wel. Verder zijn de routes identiek.
Waarom wil je met een groepsreis mee en ga je niet op eigen gelegenheid?
Waarom wil je met een groepsreis mee en ga je niet op eigen gelegenheid?
vrijdag 9 mei 2008 om 22:26
Dan zou ik Koning Aap kiezen, want in Tikal overnachten geeft je de kans nog een keer s avonds het park in te gaan met een gids, en s morgens vroeg eventueel nog een keer. Dat zijn wel leuke dingen. Als je in Flores overnacht, ben je veel te ver weg en heb je die kans niet.
Gaan jullie ook langs Copan, in Honduras. Ook de moeite waard hoor! Mooie ruines en een leuk plaatsje. Er was altijd een eetcafe dat De Oelewapper heet ofzo of Jijookhier, zoiets, gerund door een paar Nederlanders. Daar kwam ik een paar keer een grote groep Nederlanders tegen.
Gaan jullie ook langs Copan, in Honduras. Ook de moeite waard hoor! Mooie ruines en een leuk plaatsje. Er was altijd een eetcafe dat De Oelewapper heet ofzo of Jijookhier, zoiets, gerund door een paar Nederlanders. Daar kwam ik een paar keer een grote groep Nederlanders tegen.
zaterdag 10 mei 2008 om 19:39
Wij willen graag met een groepsreis of individueel maar wel georganiseerd met een gids (maar dat kan bijna niet of is vreselijk duur).
Reden is dat we maar kort de tijd hebben om zoveel mogelijk te zien. Verder hebben we liever dat alles vooraf goed geregeld is. Dat is de reden voor een groepsreis. Maar we houden niet van organisaties waar je alles samen moet doen. Individuele vrijheid (om er zelf op uit te gaan) vinden we ook erg belangrijk.
Bedankt voor alle tips!
Reden is dat we maar kort de tijd hebben om zoveel mogelijk te zien. Verder hebben we liever dat alles vooraf goed geregeld is. Dat is de reden voor een groepsreis. Maar we houden niet van organisaties waar je alles samen moet doen. Individuele vrijheid (om er zelf op uit te gaan) vinden we ook erg belangrijk.
Bedankt voor alle tips!
zondag 11 mei 2008 om 11:46
zondag 11 mei 2008 om 11:56
zondag 11 mei 2008 om 13:00
zondag 18 mei 2008 om 21:02
Indyana, ik ga inderdaad ook met Summum. Zelfde reis dus als jij hebt gedaan. Helaas duurt het nog zo'n vijf maanden. Wat ik me wel afvraag is of Mexico, en dan vooral Mexico City, nu echt zo onveilig is. Dit lees je in verschillende reisgidsen, maar zelf denk ik dat het wel wat overdreven wordt en dat als je je gezonde verstand gebruik het wel goed gaat. Wat is jouw ervaring, heb jij je onveilig gevoeld?
Moi, ga jij ook de Mexico, Guatemala, Belize reis doen of de Maya route? Voor jou schiet het al op.
Moi, ga jij ook de Mexico, Guatemala, Belize reis doen of de Maya route? Voor jou schiet het al op.
dinsdag 20 mei 2008 om 12:59
Kokintje, ik heb niks gemerkt van 'gevaarlijke' Mexico city. Inderdaad je verstand gebruiken, laat sieraden lekker thuis en loop niet te showen met je spullen / camera. Ik vond het een prettige, schone, georganiseerde stad en heb mij niet onveilig gevoeld. Ga er gewoon van genieten.
Ik heb net nog foto's gekregen van een mede reisgenoot, kom weer helemaal in de vakantie sfeer
Moi, weet jij al wie je reisleider is?
Ik heb net nog foto's gekregen van een mede reisgenoot, kom weer helemaal in de vakantie sfeer
Moi, weet jij al wie je reisleider is?
donderdag 22 mei 2008 om 09:49
Dus Mexico City is inderdaad niet minder veilig dan andere grote steden, als je maar gewoon nadenkt over wat je wel en niet doet. Jammer dat het in reisgidsen vaak zo wordt overdreven. Ik hoop niet dat de groep helemaal volgeboekt is, het maximum bij deze reis is 30 personen! Dat is wel erg veel. Je bent dan wel niet constant met de hele groep op pad, maar toch!
zaterdag 24 mei 2008 om 19:49
Hoi,
Ik ga misschien in september de 16-daagse Mexico-Guatemala-Honduras-Belize reis van Fox doen. (Of de 19-daagse maya-reis van Summum, maar dan hebben we geen tijd meer om strandverlenging te doen.)
Bij Fox moeten we kiezen tussen Cancun of Playa del Carmen, weten jullie of daar veel verschil in zit? Dan bedoel ik zowel de plaats zelf als de mogelijkheden om nog wat excursies te doen.
Dank, en voor wie al bij vertrekt: veel plezier!
Ik ga misschien in september de 16-daagse Mexico-Guatemala-Honduras-Belize reis van Fox doen. (Of de 19-daagse maya-reis van Summum, maar dan hebben we geen tijd meer om strandverlenging te doen.)
Bij Fox moeten we kiezen tussen Cancun of Playa del Carmen, weten jullie of daar veel verschil in zit? Dan bedoel ik zowel de plaats zelf als de mogelijkheden om nog wat excursies te doen.
Dank, en voor wie al bij vertrekt: veel plezier!