Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Aaaaaaahhhhhh, arm zielig eenzaam wantje.... Fijn dat je er blij mee bent.
Snjókorn falla, á allt og alla
EV,wat heerlijk als je dat bij je huis erbij krijgt. Hier moest het destijds nog gebouwd worden.

Akakia, wat mooi. En je dochter heeft talent zeg. Mooie kerstboom met vogelhuisjes en wanten. Jammer van de eenzame want.
quote:steph schreef op 02 januari 2013 @ 22:34:

Akakia, wat mooi. En je dochter zoon heeft talent zeg. Mooie kerstboom met vogelhuisjes en wanten. Jammer van de eenzame want.Ik ben ook wel blij met mijn opgeruimde en schone huis. Dankzij die takken met wantjes en huisjes is het ook niet té kaal.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oooooooooh, dat zielige eenzame wantje wat nu ergens rondzwerft, helemaal in zijn eentje.. wat zielig!!

Ik ga zo dadelijk ook alles opruimen. Wel jammer van de lichtjes overal, maar de kerstspullen ben ik nu beu (al had ik niet veel staan, en al zeker geen kerstboom). Morgen komen ze hier foto's maken, en dan vind ik het ook niet passend als decor, zeg maar. Hellup! Wat moet ik aan? Het moet licht zijn, en ik draag in de winter veel zwart (met kleur). Loop er al dagen over te stressen. Waarom moet er eigenlijk een foto bij zo'n interview, wie wil dat nou zien?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Akakia, sorry dat ik er dochter neerzette ipv zoontje.

EV, waarvoor zijn de foto's? Voor jouw site maakt het toch niets uit, als het voor het interview is dan trek je toch iets kleurigs aan. Je hebt toch nog wel iets behalve zwart in de kast hangen/liggen.
Mooie foto's van mooie 'tak', Ak!!

Spreekt idd wel tot de verbeelding; dat eenzame kwijtgeraakte wantje... Hoe hij moederziel alleen door megagroot post-verzamel-distributie-hal zwerft, zoekend naar z'n tweeling zusje (broertje..? ), of hoe hij ergens langs de weg ligt in een regenplas , en al dan niet wordt gevonden, (door wie dan? En wat zou hij/zij er dan mee gaan doen..? Sleutelhangertje..?), of hoe hij onderaan een postzak is blijven 'plakken' en steeds opnieuw bedolven wordt onder andere nieuwe post, tot hij over een jaar of 10 losschiet, en een postbode verbaast...En wat zal die er dan mee gaan doen..?

(*Heeft niet teveel fantasie!!!* )

En tja; over dat tablet...Volgens mij is het zoiets als "T9" op je mobiel. Daar hou ik ook niet van; als hij halverwege gaat raden wat je wil schrijven. Hij wacht maar gewoon af wat ik te melden heb en heeft dat dan maar te verzenden..! (*voelt zich dom en oud omdat ze steeds ruzie heeft met dit soort 'snufjes' die de boel juist gemakkeljker zouden moeten maken* )
Steph, geen reden tot het zeggen van sorry hoor, je vergissing. Ik vond (vind) het alleen zo maf staan, een dochter, gezien het feit dat ik een mannenhuishouding heb

Ikbenik, , je eenzame-wantje-verhaal. Ik zou een boek uitbrengen als ik jou was: er was eens een eenzaam paars wantje...

EV, moeilijk, dat soort gedoe met kleding! Kun je niet als basis zwart nemen, en dan een gekleurde sjaal / vestje / trui erbij doen?

Ik ben terug van een dag shoppen met man zonder kinderen. Man is niet zo van het shoppen (en ik ook niet zo) dus een paar keer per jaar moeten we echt even inslaan tijdens de sale. Is goed gelukt, heel wat tassen kleding rijker en euro's armer. Waren in Deventer, geweldig leuke (winkel)stad. Wel jammer dat de hobbywinkel dicht was, al was dat wel gunstig voor de portemonnee!
.
Het is niet voor mijn site, maar voor bij het interview in Vriendin. Denk dat ik er wel ongeveer uit ben. Natuurlijk heb ik ook kleurige dingen in mijn kast en ik heb zeker ook sjaaltjes/doeken, dat soort dingen wat er ook bij kan.

Haha, zeuren over kleren: zo niet-ik. Word ik uiteindelijk toch nog een vrouw

Ak, je kunt beter shoppen dan ik. Hier hele middag in stad gelopen en niks gekocht. Nou ja, ik ging er ook heen voor iets anders, nl. die brace (voor hand) regelen, dat was het hoofddoel. Leuk dat je een mannenhuishouding hebt trouwens!

Ibi, als ik jou was zou ik een boek gaan schrijven. Je hebt er fantasie genoeg voor!
Ikbenik, zo leuk dat verhaal. Ik zie het al voor me (kunnen ze daar geen musical overmaken?).

Akakia, heerlijk in de sale-shoppen. Goed maar dat die winkel dicht was.

Dus Kat gaat een muts harken? Jaja.

Ik ga aan mijn sjaal verder, schiet echt niet op.
EV, heb je die brace dan al of moet je erop wachten.
Hahaha! Een MUSICAL over een (zingend?) verloren wantje...? Tja, ach, waarom niet..? Ze maken ook musicals over een zingend spook, 12 zingende apostelen, een zingende zeemeermin inclusief zingende kandelaars etc

Ev; kun je die brace dan gewoon ergens kopen..? Is -neem ik aan- toch op maat gemaakt dan (niet?) Of is dat zo'n soort elastieken band met klitteband..?

Hier weinig productiviteit op het knutselfront. En ook geen goede reden hiervoor behalve dan luiheid en een veel te leuk spelletje op m'n tablet.
Eh...tja, kat ; "Harken-aan-je-muts"...? Zul je toch even moeten uitleggen voordat m'n fantasie op hol slaat...
quote:LeChatNoir schreef op 01 januari 2013 @ 16:10:

Oh, en natuurlijk het monsterproject van m'n zes stoelen en de eettafel!Foto!
quote:Elmervrouw schreef op 02 januari 2013 @ 17:19:

Bootje, wat lief van je, en wat ouddddd klinkt dat, zo samen. Hoe ging het?

Ik sleep gewoon al die spullen naar binnen, leg een oud tafelkleed op de grote tafel en ga dan beginnen, als ik binnen iets met glas wil doen. Is wel een heel gesleep, want dan ben ik dit weer vergeten, en dan heb ik dat weer nodig, dus moet ik weer naar de garage lopen. Niet door de regen gelukkig als het regent, want het is overdekt tussen achterdeur en garagedeur, dat scheelt weer. En solderen doe ik sowieso (soïso, zowiezo, seauwieseau) toch in de garage.

Het was echt heel erg gezellig, ze zaten te stralen samen. Ze hebben echt veel meegemaakt samen, mijn opa heeft haar in de oorlog onder zijn hoede genomen, omdat zijn broer (haar verloofde) in Auschwitz zat. Heeft goed voor haar gezorgd in die jaren, terwijl hij zelf nog net geen 20 was. Het was geen pretje in Arnhem toen.

Wat een gedoe lijkt me dat om aan alles te moeten denken als je het naar binnen haalt. Zou niets voor mij zijn Ik vergeet vaak iets, maar dan hoef ik alleen maar om te draaien naar de kast.
quote:Akakia schreef op 02 januari 2013 @ 20:27:

Wat zijn ze enorm kjoet! Enorm veel dank Snjo, voor de moeite. Ik ben er echt blij mee!Wat überkjoet!
quote:snjokorn schreef op 23 december 2012 @ 12:57:

Bootje: welke kleuren zou je willen voor de wantjes???

Oeps, helemaal vergeten om te reageren. Werd er aan herinnerd door de envelop-met-het-missende-wantje Ik weet niet of je het nog leuk vindt om te doen, maar als je dat wilt vind ik het erg leuk. Onze kerstboom is rood, maar groen of paars of een andere felle kleur is ook erg leuk.
.
EV, ik ben benieuwd naar het interview, weet je wanneer het in de Vriendin komt te staan? Was het moeilijk voor je om het interview te geven?
O ja: nog 23 berichten en ik mag weer plaatjes plakken
Die brace, daar moet ik idd op wachten. Ze heeft alleen mijn polsomtrek gemeten, meer niet. Nu eerst toestemming bij zorgverzekeraar vragen (doen zij), daarop wachten, en dan wordt het gemaakt. Het is zo'n blauw medisch ding. Ik heb er een gezien. Maar dit gaat dus weken duren. Stom hoor, ik heb over een paar weken alweer een afspraak met die reumatologe, die dan wilde weten hoe het bevalt en of het helpt.

Hehe, foto's zijn gemaakt! Waar heb ik me druk om gemaakt. Fotograaf was een hele leuke joviale vent. Visagiste was erger, brr, ik hou helemaal niet van al dat geurende make-upspul. Dus gauw weer alles afgewassen ( behalve de oogmake-up dan!) toen het allemaal klaar was. Volgens mij komt het in het blad van 7 januari. Ik moet de interviewster mailen of bellen, want ik heb er nog niets van gelezen en het is meestal toch zo dat je het vantevoren mag lezen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 januari 2013 @ 11:57:

Het was echt heel erg gezellig, ze zaten te stralen samen. Ze hebben echt veel meegemaakt samen, mijn opa heeft haar in de oorlog onder zijn hoede genomen, omdat zijn broer (haar verloofde) in Auschwitz zat. Heeft goed voor haar gezorgd in die jaren, terwijl hij zelf nog net geen 20 was. Het was geen pretje in Arnhem toen.Wat fijn dat het zo'n gezellige dag was! En jeetje, wat goed van hem.. voor zo'n jong iemand die hij toen toch was. Mooi om te ze te zien stralen!
Oh ja, en er is ook glas te zien op de foto's die erbij komen te staan. En mijn hond! De 'Motherhood Knot' raamhanger, de grote dus. Suggestie van mij, en hij vond het een goed idee.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 januari 2013 @ 11:52:

[...]

Foto!

Als het klaar is? Dat duurt nog wel even. Tafel is nog in aanbouw en moet ik daarna nog in de olie/lak zetten. Van de zes stoelen heb ik inmiddels één geschuurd

Nog vijf te gaan...
Bootje, effe goed doorposten dan! Het schiet op!

Kat, foto van je eerste stoel!

EV, fijn dat het foto's maken meeviel. Laat je weten wanneer het in de Vriendin komt te staan?

Ikbenik, ik zit ook alweer 2 dagen te gamen op mijn Nintendo DS. En anders op de pc. Fijn hè!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven