Gekwetst, te vaak!
donderdag 3 januari 2013 om 20:29
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier op het forum.. Wel al heel lang een meelezer geweest!
Ik weet ook niet of ik hier op de goede pijler zit.
Een tijdje geleden ben ik m'n zusje verloren. Ze was ziek en er is voor gekozen om alle behandelingen te stoppen en toen is ze heel snel overleden.
Mijn vader waar ik niet heel veel contact mee heb heeft de hele begrafenis geregeld (wat hem uiteraard goed recht is) alleen ik zit met het volgende:
Mijn vriend stond niet op de rouwkaart (wij zijn een aantal jaar bij elkaar) maar de kinderen van zijn vriendin, welke uit huis geplaatst zijn en ze nagenoeg niet zien, stonden wel op de kaart.. (Dit heeft m'n vader niet zelf besloten, dat weet ik nagenoeg zeker!)
Hier zit ik best wel mee in m'n maag, vriend zegt dat ik me er niet druk om moet maken aangezien er nu niks meer aan te doen is.
Ik heb me keurig in weten te houden tot nu toe.. Maar het blijft aan me knagen.
Stel ik me nu aan?
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Laten gaan of in gesprek gaan met de vriendin van m'n vader?
Ik ben nieuw hier op het forum.. Wel al heel lang een meelezer geweest!
Ik weet ook niet of ik hier op de goede pijler zit.
Een tijdje geleden ben ik m'n zusje verloren. Ze was ziek en er is voor gekozen om alle behandelingen te stoppen en toen is ze heel snel overleden.
Mijn vader waar ik niet heel veel contact mee heb heeft de hele begrafenis geregeld (wat hem uiteraard goed recht is) alleen ik zit met het volgende:
Mijn vriend stond niet op de rouwkaart (wij zijn een aantal jaar bij elkaar) maar de kinderen van zijn vriendin, welke uit huis geplaatst zijn en ze nagenoeg niet zien, stonden wel op de kaart.. (Dit heeft m'n vader niet zelf besloten, dat weet ik nagenoeg zeker!)
Hier zit ik best wel mee in m'n maag, vriend zegt dat ik me er niet druk om moet maken aangezien er nu niks meer aan te doen is.
Ik heb me keurig in weten te houden tot nu toe.. Maar het blijft aan me knagen.
Stel ik me nu aan?
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Laten gaan of in gesprek gaan met de vriendin van m'n vader?
donderdag 3 januari 2013 om 21:00
quote:Ster_ schreef op 03 januari 2013 @ 20:32:
Heel eerlijk: wat maakt het uit?
Ik denk eerder dat die kaart een symptoom is van een onderliggend probleem, pak dat aan!Nou ik zit op dit moment midden in een proces waarin 1 persoon een deel van de familie probeert achter te stellen bij een uitvaart incl rouwkaartgezeik. En ik zou normaal ook zeggen wat maakt het uit? Maar het maakt wel iets uit! Idd omdat er een onderliggend probleem is. Wat soms niet aangepakt kan worden, maar ook niet op deze zere manier (via een uitvaart) gespeeld hoeft te worden.
Heel eerlijk: wat maakt het uit?
Ik denk eerder dat die kaart een symptoom is van een onderliggend probleem, pak dat aan!Nou ik zit op dit moment midden in een proces waarin 1 persoon een deel van de familie probeert achter te stellen bij een uitvaart incl rouwkaartgezeik. En ik zou normaal ook zeggen wat maakt het uit? Maar het maakt wel iets uit! Idd omdat er een onderliggend probleem is. Wat soms niet aangepakt kan worden, maar ook niet op deze zere manier (via een uitvaart) gespeeld hoeft te worden.
donderdag 3 januari 2013 om 21:04
Ik vind zeker dat de naam van je vriend op de rouwkaart had moeten staan. Helaas is daar nu niets meer aan te doen. Ik zou hier zeker met je vader over gaan praten als dit je hoog zit.
Jij en je vriend zijn er voor je zus geweest! Dat is het belangrijkste. Jij, en je vriend, hebben de laatste momenten met haar meegemaakt. Dit zullen jullie, en vooral jij, altijd met je meedragen. Laat dit niet overschaduwen door de actie die je vader of zijn vriendin heeft uitgehaald.
Jij en je vriend zijn er voor je zus geweest! Dat is het belangrijkste. Jij, en je vriend, hebben de laatste momenten met haar meegemaakt. Dit zullen jullie, en vooral jij, altijd met je meedragen. Laat dit niet overschaduwen door de actie die je vader of zijn vriendin heeft uitgehaald.
donderdag 3 januari 2013 om 21:05
Woede is een gemakkelijkere emotie dan verdriet. Boosheid op je vader en/of zijn vriendin is denk ik een afleiding van de stortvloed aan emoties die je ervaart omdat je je zusje bent verloren.
Ik denk dat het verstandig is om het nu te laten rusten en dit onderwerp pas aan te kaarten als je helder hebt wat je precies wilt bespreken en wat je met dat gesprek wil bereiken. De situatie is voor iedereen al moeilijk genoeg, zonder onderling nog met elkaar overhoop te moeten.
Want wat is het dat jou dwarszit? Dat je vriend, jullie relatie, niet erkend werd als gezinslid op de rouwkaart? Dat de stiefkinderen van je vader wel die erkenning hebben gekregen, vind je dat zij minder bij 'de familie horen'? Of dat je weinig contact heb met je vader?
En ook niet onbelangrijk, wat wil je bereiken door dit onderwerp aan te kaarten? Wil je juist een beter contact? Of wil je de vriendin van je vader een flinke veeg uit de pan geven, al je frustraties er eens uit gooien?
Een hele dikke
Ik denk dat het verstandig is om het nu te laten rusten en dit onderwerp pas aan te kaarten als je helder hebt wat je precies wilt bespreken en wat je met dat gesprek wil bereiken. De situatie is voor iedereen al moeilijk genoeg, zonder onderling nog met elkaar overhoop te moeten.
Want wat is het dat jou dwarszit? Dat je vriend, jullie relatie, niet erkend werd als gezinslid op de rouwkaart? Dat de stiefkinderen van je vader wel die erkenning hebben gekregen, vind je dat zij minder bij 'de familie horen'? Of dat je weinig contact heb met je vader?
En ook niet onbelangrijk, wat wil je bereiken door dit onderwerp aan te kaarten? Wil je juist een beter contact? Of wil je de vriendin van je vader een flinke veeg uit de pan geven, al je frustraties er eens uit gooien?
Een hele dikke
donderdag 3 januari 2013 om 21:10
Als iemand een begrafenis regelt, dan regelt die persoon de begrafenis. En dat valt niet altijd bij iedereen in goede aarde, maar je gaat daar niet over rellen. Ik ga wanneer ik een kaart krijg echt niet kijken of alle partners aldanwelofniet vermeld staan.
Zo ken ik het verhaal van een stel ouders. Hun jonge dochter overleed drie weken na haar huwelijk. De kersverse man van dochter heeft de begrafenis geregeld naar wens van zijn vrouw. Die ouders waren zo boos, want het was hun kind, en zij wilden het allemaal anders.
Zo ken ik het verhaal van een stel ouders. Hun jonge dochter overleed drie weken na haar huwelijk. De kersverse man van dochter heeft de begrafenis geregeld naar wens van zijn vrouw. Die ouders waren zo boos, want het was hun kind, en zij wilden het allemaal anders.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 3 januari 2013 om 21:12
quote:Biebeliee schreef op donderdag 03 januari 2013 20:58 Zoo Fame, weer ongesteld?
Kom op zeg,mag best iets invoelender hoor.
TO heeft haar zus verloren.
Gecondoleerd! Ik snap dat je je gepasseerd voelt maar je schiet er zo weinig mee op volgens mij.
Wat wil je horen van je vader/zijn vriendin? sorry?
En dan..is het dan beter?
Gecondoleerd! Ik snap dat je je gepasseerd voelt maar je schiet er zo weinig mee op volgens mij.
En dan..is het dan beter?
donderdag 3 januari 2013 om 21:13
Lieverd, die waardering moet je helemaal niet van je vader (willen) verwachten, dat is ie niet waard.
En ik weet uit ervaring dat dat in de praktijk zo simpel niet is, maar toch is het echt zo simpel. De waardering die je krijgt van de mensen die wel betrokken zijn in je leven, die is veel waardevoller dan de waardering waar je zo naar verlangt (omdat je die nooit lijkt te krijgen, daarom verlang je er zo naar!). Jij waardeert toch alles wat je vriend heeft gedaan ook voor je zusje? Dat is toch veel waardevoller dan waardering van een onbetrokken vader? Snap je dat?
En ik weet uit ervaring dat dat in de praktijk zo simpel niet is, maar toch is het echt zo simpel. De waardering die je krijgt van de mensen die wel betrokken zijn in je leven, die is veel waardevoller dan de waardering waar je zo naar verlangt (omdat je die nooit lijkt te krijgen, daarom verlang je er zo naar!). Jij waardeert toch alles wat je vriend heeft gedaan ook voor je zusje? Dat is toch veel waardevoller dan waardering van een onbetrokken vader? Snap je dat?
donderdag 3 januari 2013 om 21:17
quote:malibuu schreef op donderdag 03 januari 2013 21:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Biebeliee in "Gekwetst, te vaak!"" class="messagelink">Biebeliee schreef op donderdag 03 januari 2013 20:58</a></b> Zoo Fame, weer ongesteld?
En dan..is het dan beter? </div></blockquote>
En dan..is het dan beter? </div></blockquote>
donderdag 3 januari 2013 om 21:21
Degene die iets regelt stoot altijd wel de een of de ander voor het hoofd, of het nu om een begrafenis gaat of iets anders. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen bewust bij het regelen van een uitvaart een ander schofferen of een steek onder water willen geven. Wel dat mensen toch dingen zo opvatten omdat ze waarde hechten aan bepaalde symboliek.
donderdag 3 januari 2013 om 21:29
Ik zal wel teveel waarde hechten aan de bepaalde symbolische dingen omtrent dit soort dingen..
Ik denk dat t komt door de emoties van de afgelopen tijd..
Misschien is t inderdaad beter om de 'eer' (of hoe je t ook wilt noemen) aan mezelf en m'n vriend te houden door er maar niks over te zeggen..
T gaat niet zo zeer om de vermelding an sich, maar om het principe..
Misschien is t inderdaad beter om de 'eer' (of hoe je t ook wilt noemen) aan mezelf en m'n vriend te houden door er maar niks over te zeggen..
donderdag 3 januari 2013 om 21:35
quote:malibuu schreef op 03 januari 2013 @ 21:29:
Ik zal wel teveel waarde hechten aan de bepaalde symbolische dingen omtrent dit soort dingen..
Kan ik begrijpen en ik vind dat je daar alle recht toe hebt!
Zeker als ik heb gelezen wie en wat voor zus betekend heeft.
Ik had het nog niet eerder geschreven, maar sterkte meid!
Kan ik begrijpen en ik vind dat je daar alle recht toe hebt!
Zeker als ik heb gelezen wie en wat voor zus betekend heeft.
Ik had het nog niet eerder geschreven, maar sterkte meid!