Bij iedere douchebeurt een schone handdoek?

11-05-2008 13:45 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wel.

En aangezien ik iedere ochtend douche komt dat dus neer op 1 handdoek per dag. Met dit weer douche ik 's ochtends en 's avonds dus dat zijn 2 handdoeken per dag.

Pas geleden werd ik uitgelachen door 3 collega's om mijn handdoeken-verbruik. Zij doen allemaal één week met 1 handdoek.

Sorry, maar ik vind het niet zo fris om meerdere douchebeurten met 1 handdoek te doen.

Ok, je bent schoon nadat je gedoucht hebt, maar om nou op dag 2 je gezicht af te drogen met het stukje handdoek waar je op dag 1 je kont mee hebt drooggeveegd vind ik ronduit een smerig idee

Wat doen jullie? Pakken jullie iedere dag een schone handdoek van de stapel of gebruiken jullie je handdoek ook meerdere dagen?
quote:Ligeia schreef op 11 mei 2008 @ 16:31:

Tampons laat ik overigens wel gewoon de hele menstruatieperiode zitten, scheelt heel veel werk...O, is dat niet normaal dan?
[...]
ik heb altijd twee handdoeken hangen. Eentje voor gezicht en bovenlichaam en eentje voor onderlichaam. Die gebruik ik dan 2 of 3 dagen. Vindt het ook niet fris om met het stuk hanndoek waarmee ik mijn kont gedroogd heb, later weer mijn gezicht af te drogen
Ik douche twee keer per dag en pak elke keer een schone handdoek.. En als ik mn haar was pak ik daar ook een nieuwe voor.
Niet erg milieubewust al die handdoeken...
hmmm, misschien droog ik me dan wel niet goed af.......maar mijn handdoek komt eigelijk nooit helemaal in 'camelvile'...of in mijn bilspleet. ik dep mezelf vooral globaal af af geloof ik. Dus wel mijn billetjes, maar niet echt in mijn spleet, om het maar even zo te zeggen. En de badkamervloer is altijd wel schoon in huize heejhallo, dus daar ben ik ook niet vies van. Ik vind het dus ook niet zo vies om een paar dagen met mijn handdoek te doen (van huis uit wel trouwens, elke dag een nieuwe, maar ik vind het nu zo zonde van de energie al die volle trommels met handdoeken)
ik doe om de 2 dagen een nieuwe handoek mijn lichaam en haar droog ik ermee af, daarna hang ik hem op en droogt ie binnen no time.

p.s. over bacterieen, die heb je nodig, zonder bacterieen kunnen wij niet bestaan.

vaatdoekjes die zijn veel belangrijker om iedere te verwissellen, die doe ik wel iedere dag schoon evenals de keukendoek.
Ik betreed de meeste Villes die ik noem ook niet, Heejhallo, ik kom over het algemeen niet verder dan de voorsteden, maar het idee vind ik gewoon yuk. Wat Running doet, is trouwens een idee!

Kom ik meteen op een volgende vraag: Hoe vaak douchen/baden jullie dan per week? Ik douche me met warm weer zeker eenmaal per dag, soms spoel ik me nog wat af tussendoor (alleen als het echt te heet is en ik snel plakkerig wordt (of me voel, althans). Gelukkig word ik niet zo snel smerig, haha!

In een normale week douche ik zo'n drie à vier keer en na het sporten natuurlijk...
quote:moravia schreef op 11 mei 2008 @ 15:42:

Ik vind het echt een gevalletje smetvrees om iedere dag een schone handdoek te pakken! (of zelfs 2!)

Ook lekker voor het milieu, al die wasjes die je draait.

Ik doe een week met mijn handdoek. Oei, wat ben ik vies!

Ik vind echt dat mensen tegenwoordig aan een ziekelijke bacterie-vrees lijden. Zal wel door al die schoonmaakreclames komen?Hier ben ik het volledig mee eens. Ik begrijp al die ophef niet want als het goed is ben je schoon als je je hebt gewassen. Gewoon je handdoek te drogen ophangen dan is er niets aan de hand. Je bent toch niet vies van jezelf, mijn hemel.
Na het douchen altijd 2 schone handdoeken. Een kleintje voor m'n haar en een groot badlaken voor de rest. Die gaan linea recta de was in als ik klaar ben.

Ik heb ook nog een apart handdoekding voor m'n haar (geen idee hoe ik dat moet uitleggen, een soort driehoekachtigcapuchonnerig ding, die je zo makelijk om je hoofd draait) Die wikkel ik om m'n haar als ik haast heb (bijna elke werkdag dus) dan droogt het sneller. Die gaat iedere 2 dagen in de was.

Zooo lekker om na het douchen een superschone handdoek en lekker zacht is van de wasverzachter.

In het weekend wikkel ik na het afdrogen en insmeren altijd een grote zachte katoenen doek om m'n lijf en blijf daar dan ff in lopen, daar word ik altijd zeer relaxed van. En ook die gaat na gebruik in de was.

Meneer Nilsson gebruikt 1 groot badlaken (hij is kaal dus heeft geen aparte nodig voor z'n haar ) en ook die gaat meteen in de was.

Kleding gaat bij mij ook na 1 keer dragen in de was, ook vanwege het lekker.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Ligeia schreef op 11 mei 2008 @ 17:43:

Ik betreed de meeste Villes die ik noem ook niet, Heejhallo, ik kom over het algemeen niet verder dan de voorsteden, maar het idee vind ik gewoon yuk. Wat Running doet, is trouwens een idee!

Kom ik meteen op een volgende vraag: Hoe vaak douchen/baden jullie dan per week? Ik douche me met warm weer zeker eenmaal per dag, soms spoel ik me nog wat af tussendoor (alleen als het echt te heet is en ik snel plakkerig wordt (of me voel, althans). Gelukkig word ik niet zo snel smerig, haha!

In een normale week douche ik zo'n drie à vier keer en na het sporten natuurlijk...

Elke ochtend douch ik me. Ik sport eigenlijk niet...... , dus voor mij geen douchen na het sporten....maar alleen als ik me heel vies voel nog een keertje op dezelfde dag. 's winters of als ik erg gestressed ben 's avonds nog een lekker warm bad.

Ik was mijn oksels altijd grondig en de andere schaamstreken ook. Verder om de dag met zeep mijn lichaam, want elke dag kan mijn huis niet tegen. haar wassen doe ik elke dag, want anders wordt het heel vet (en ik heb al zo vaak geprobeerd mijn haar te laten wennen aan minder wassen, maar het lukt nooit). Ongeveer om de dag scrub ik mijn gezicht.

Dat was het wel zo'n beetje.
quote:running schreef op 11 mei 2008 @ 17:06:

Vindt het ook niet fris om met het stuk hanndoek waarmee ik mijn kont gedroogd heb, later weer mijn gezicht af te drogen

Maar je hebt je toch net gewassen? Dan ben je daar toch niet vies meer?

Wij zullen dan ook wel viespeuken zijn hier thuis. De handdoeken worden gewassen wanneer het uitkomt qua bonte of witte was, denk zo'n twee keer per week, soms vaker soms minder vaak. Vind het echt idioot om voor elke wasbeurt een nieuwe handdoek te gebruiken.
Volgens mij denk je gewoon teveel na als je je gezicht niet wil afdrogen met een stukje handdoek waar je misschien ook wel je billen mee hebt afgedroogd....

Ik vraag me trouwens af hoeveel (extra) wassen je hierdoor hebt. Als ik 't goed begrijp gata bij het gezien van ElleMichelle iedere dag de wasmachine aan nadat iedereen heeft gedouched? Sorry, maar dat vind ik dan weer ongelooflijk.

Hier denk ik één handdoek in vijf dagen. Totdat ik hier op 't forum eens wat las over dat het vies zou kunnen zijn, had ik dat echt nog nooit bedacht. En ik vind het nog steeds niet vies trouwens.
'Nee, natuurlijk niet', was mijn eerste reactie. Blijkt toch niet zo vanzelfsprekend bij verdere lezing. Ik trek na het douchen mijn badjas aan. Badjas gaat elke week in de was (wissel meerdere af). Bevalt prima zo.
Douche 2 tot 3 x per dag .

Elke keer 2 handdoeken, vind het geen prettig idee handdoeken meer dan 1x te gebruiken.

Vooral omdat ik heel makkelijk transpireer.

Met dit weer is het helemaal erg want dan douche ik eventueel s'nachts nog eens als ik me erg vies voel.

En nee heb geen smetvrees oid
1 x douchen per dag en elke dag een nieuwe doek.

Ik droog wel alle 'villes' in de randen en plooien, en ook al reinig ik me daar elke dag grondig, dan nog vind ik het niet prettig om de volgende keer mijn haar en gezicht ermee te drogen.
Lieve help, wat douchen jullie allemaal veel en dan ook nog elke keer een schone handdoek gebruiken.

Wel eens gehoord van de ecologische voetstap die je achterlaat op de aarde, die wordt op jullie manier wel heeeeeeel erg groot.

Maar goed, ik ben dan ook een viespeuk, die met dit weer een keer per dag doucht en als het niet heel warm is om de dag. Handdoeken gebruik ik ongeveer twee per week, dat is goed voor mijn weerstand........

En Trikky, om eerlijk te zijn vind ik jou verhaal wél naar smetvrees ruiken (haha, keertje extra douchen dan maar?)
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 11-05-2008 18:44
Reden: Schrijffout en aanvullingen
% gewijzigd
Ik douche me één keer per dag en wel 's ochtends. Als het heel warm is stap ik er nog wel eens extra onder, maar dat is alleen om even af te koelen.
Thuis, elke dag schone handdoeken en op vakantie kan het zomaar een paar dagen met dezelfde.
mamzelle, klopt, ik ben zeker niet overdreven hygienisch maar heb toch last van eczeem. Die kwaal is inderdaad niet alleen maar voorbehouden aan mensen die zich overdreven veel wassen. Maar er schijnt wel een samenhang te zijn tussen onze westerse hygiene en het meer voorkomen van allergieen (en zelfs ook kinderleukemie, las ik laatst, dat komt minder voor bij kinderen die op jonge leeftijd al een kinderdagverblijf bezoeken en daar afweer opbouwen)

Heb ivm die eczeem het advies gekregen om niet elke dag te douchen maar dat gaat mij ook te ver. 's Ochtends voor het werk wil ik gewoon even douchen. Na het sporten ook. Dus regelmatig komt het wel neer op 2x per dag.

Dat ik niet elke keer een schone handdoek pak en m'n theedoek vaak echt wel een week gebruik heeft in mijn geval trouwens niks te maken met milieu-overwegingen. Ik zie de noodzaak er gewoon niet van in. Ben nooit ziek, dus al die bacterien die in mijn huishouden welig tieren hebben kennelijk toch geen vat op me
Nee Beukenootje geen smetvrees.

Deurk;linken,toetseborden andere mensen een hand geven doe ik gewoon allemaal.

Is gewoon een gewoonte van mij,ook vaatdoekjes en gasten doekjes elke dag vervangen.

Bij mij komt dit door iets heel anders.

Heb ex die zelden zich waste ed.

Vind verzorging gewoon heel belangrijk.

Het is idd mss erg veel maar zoals ik al zij transpireer ik heel veel en als ik te veel transpireer word ik een en al bultje. vandaar
Tampons laat ik overigens wel gewoon de hele menstruatieperiode zitten, scheelt heel veel werk...

Ik gebruik zo'n softcup. Die laat ik zitten tot ik merk dat ie klotst en overloopt. Dat kan zo'n menstruatie of 3 duren...

Ik was mijn oksels altijd grondig en de andere schaamstreken ook. Verder om de dag met zeep mijn lichaam, want elke dag kan mijn huis niet tegen.

Schaamstreken als in meervoud?

En is de muurverf in je huis niet zeep-proof?

Wel eens gehoord van de ecologische voetstap die je achterlaat op de aarde, die wordt op jullie manier wel heeeeeeel erg groot.

Wel van gehoord- neem ik aan-, maar blijkbaar heeft het geen indruk gemaakt....?

2 tot 3x per dag douchen, iedere x 2 handdoeken. Dus tussen de 120 en 180 handdoeken per maand.

Omdat het 'geen prettig idee is een handdoek nog een keer te gebruiken'?

En die ecologische zevenmijlslaars-voetstap, dat is geen onprettig idee blijkbaar? Rare vrouwen hier.

Maar ach, ik ben dan ook maar een doorgedraaide milieupoes oid.

Thuis, elke dag schone handdoeken en op vakantie kan het zomaar een paar dagen met dezelfde

Meid, jij gaat dus echt helemaal los op vakantie!
.
Hier in Villa Kakelbont geen milieuvervuilende kinderen, geen milieuvervuilende huisdieren, geen auto, wel zeer goed geisoleerd huis, parttime veggies met een voorkeur voor biologisch vlees.

Dus die voetstap van mij valt wel mee hoor.

En al had ik wel kids, auto, huisdieren en haalde ik m'n vlees bij de kiloknaller...
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Een week met een handdoek doen ranzig? Wat een aanstellerij.

Met je teenslippers in de hondenschijt staan, dat is ranzig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven